Rock Werchter 2016 - Geruchten

Mogen we afschrijven omdat ze net voor GMM zijn bevestigd:
Pennywise - Dropkick Murphys - Disturbed - Megadeth (niet dat die ooit kans maakte om op Werchter te staan) - Powerwolf - Killswitch Engage

Vooral die eerste 3 waren nog kanshebbers voor Werchter.

Mogen we afschrijven omdat ze net voor GMM zijn bevestigd:
Pennywise – Dropkick Murphys – Disturbed – Megadeth (niet dat die ooit kans maakte om op Werchter te staan) – Powerwolf – Killswitch Engage

Vooral die eerste 3 waren nog kanshebbers voor Werchter.

Waarom zou je Dropkick Murphys afschrijven (zie ik de grootste kans voor op rw) Kunnen toch best 2x in België optreden ofniet?
Ik denk dat er vandaag info zal worden vrij gegeven over tickets + een nieuwe grote naam.. Editors?

Ik denk dat Dropkick murphy's geen twee optredens gaat doen in belgie.
Als werchter een band in die trant wilt, kunne ze flogging molly boeken! die is natuurlijk ook aan het touren en dropkick stond natuurlijk 2014 nog op werchter.
Zie de kans van Slayer trwns wel ietsje steigen voor werchter. ik denk dat d hoge spots wel een beetje vergeven zijn nu op graspop.
En aangezien ze vorig jaar nog op graspop stonden, zo ook korn.

Editors bekend maken zou op dit punt niet zo verstandig zijn. Ik gok op Red Hot Chili Peppers. En wat later Editors.

Waarom zou je Dropkick Murphys afschrijven (zie ik de grootste kans voor op rw) Kunnen toch best 2x in België optreden ofniet?

Omdat Graspop en Rock Werchter per definitie nooit namen delen.

Zie de kans van Slayer trwns wel ietsje steigen voor werchter. ik denk dat d hoge spots wel een beetje vergeven zijn nu op graspop.
En aangezien ze vorig jaar nog op graspop stonden, zo ook korn.

Graspop heeft nog wel wat subposities over, dus er is nog plaats voor Slayer. En anders zal het wel headliner op Alcatraz/metaldag Lokerse Feesten zijn, die twee boeken ook jaar na jaar grotere namen.

En laat Korn alstublieft weg, dank u.

GMM en RW delen (vrijwel) nooit namen dacht ik. Dus Dropkick kun je in principe gewoon wegstrepen voor RW. Zou mooi zijn als Flogging Molly dan naar Werchter komen. Die laatste zie ik toch ook wat liever.

Editors bekend maken zou op dit punt niet zo verstandig zijn. Ik gok op Red Hot Chili Peppers. En wat later Editors.

Wat zou de logica zijn achter NÚ RHCP droppen, terwijl alle festivals die hun hadden dat op die beruchte dag om 12u bekend maakten? En in die week Werchter toen met F+TM kwam? Nee, ik denk dat RW ze even overslaat dit jaar...

mattman wrote:

Wat zou de logica zijn achter NÚ RHCP droppen, terwijl alle festivals die hun hadden dat op die beruchte dag om 12u bekend maakten? En in die week Werchter toen met F+TM kwam? Nee, ik denk dat RW ze even overslaat dit jaar…

Hmm. Het lijkt me gewoon niet zo verstandig dat ze na een 'mindere' naam als Florence weer een 'mindere' naam delen, nl Editors. Daartussen verwacht ik gewoon iets wat over het algemeen wat meer hype veroorzaakt dan Editors. Zeker als ze het nieuws zouden combineren met de datum van de ticketverkoop. Ik kan het zeker mis hebben natuurlijk. Daarnaast gok/hoop ik dat ze Editors en Florence op dezelfde dag zetten. Er is elk jaar wel een dag met een kleinere headliner, waardoor ze eigenlijk 2 headlinewaardige namen combineren. We zien wel...

Loveless wrote:
mattman wrote:

Wat zou de logica zijn achter NÚ RHCP droppen, terwijl alle festivals die hun hadden dat op die beruchte dag om 12u bekend maakten? En in die week Werchter toen met F+TM kwam? Nee, ik denk dat RW ze even overslaat dit jaar…

Hmm. Het lijkt me gewoon niet zo verstandig dat ze na een ‘mindere’ naam als Florence weer een ‘mindere’ naam delen, nl Editors. Daartussen verwacht ik gewoon iets wat over het algemeen wat meer hype veroorzaakt dan Editors. Zeker als ze het nieuws zouden combineren met de datum van de ticketverkoop. Ik kan het zeker mis hebben natuurlijk. Daarnaast gok/hoop ik dat ze Editors en Florence op dezelfde dag zetten. Er is elk jaar wel een dag met een kleinere headliner, waardoor ze eigenlijk 2 headlinewaardige namen combineren. We zien wel…

Dat over die mindere namen is natuurlijk nogal subjectief. Ik denk niet dat de organisatie Florence een 'mindere' naam vindt. Bij Editors vind ik het naast mijn persoonlijke mening, helemaal raar als je denkt dat de organisatie dat een 'mindere' naam zou vinden. Aangezien je z'n artiest dan niet verschillende jaren laat headlinen. Daarom zie ik niet in waarom z'n aankondiging onverstandig zou zijn.

Verder vind ik het op dit forum wel vrij negatief. Ik volg het forum pas sinds ongeveer driekwart jaar, maar vooral nu voor de echte aankondigingen, wordt er nogal veel geklaagd over artiesten die voor de meerderheid van het Werchter publiek gewoon toffe namen zijn.

mattman wrote:
Loveless wrote:
mattman wrote:

Hmm. Het lijkt me gewoon niet zo verstandig dat ze na een ‘mindere’ naam als Florence weer een ‘mindere’ naam delen, nl Editors. Daartussen verwacht ik gewoon iets wat over het algemeen wat meer hype veroorzaakt dan Editors. Zeker als ze het nieuws zouden combineren met de datum van de ticketverkoop. Ik kan het zeker mis hebben natuurlijk. Daarnaast gok/hoop ik dat ze Editors en Florence op dezelfde dag zetten. Er is elk jaar wel een dag met een kleinere headliner, waardoor ze eigenlijk 2 headlinewaardige namen combineren. We zien wel…

Dat over die mindere namen is natuurlijk nogal subjectief. Ik denk niet dat de organisatie Florence een ‘mindere’ naam vindt. Bij Editors vind ik het naast mijn persoonlijke mening, helemaal raar als je denkt dat de organisatie dat een ‘mindere’ naam zou vinden. Aangezien je z’n artiest dan niet verschillende jaren laat headlinen. Daarom zie ik niet in waarom z’n aankondiging onverstandig zou zijn.

Verder vind ik het op dit forum wel vrij negatief. Ik volg het forum pas sinds ongeveer driekwart jaar, maar vooral nu voor de echte aankondigingen, wordt er nogal veel geklaagd over artiesten die voor de meerderheid van het Werchter publiek gewoon toffe namen zijn.

Kan, maar iets kan best kwalitatief een goede band/artiest zijn, maar nog geen goede boeking. Bv. een Editors met een abonnement op Werchter, of nu F+TM; prima artiest, goede muziek, helemaal niks mis mee. Matige boeking om die 2 jaar op rij te hebben staan, zeker zonder nieuw album op zak.

mattman wrote:
Loveless wrote:
mattman wrote:

Dat over die mindere namen is natuurlijk nogal subjectief. Ik denk niet dat de organisatie Florence een ‘mindere’ naam vindt. Bij Editors vind ik het naast mijn persoonlijke mening, helemaal raar als je denkt dat de organisatie dat een ‘mindere’ naam zou vinden. Aangezien je z’n artiest dan niet verschillende jaren laat headlinen. Daarom zie ik niet in waarom z’n aankondiging onverstandig zou zijn.

Misschien niet veel mensen op het forum dat "werchter publiek" is haha :p
Ik denk dat F+TM in RW's ogen toch een grote naam is en ze deze niet voor niets droppen.. Ik las de reacties en ik zag alleen maar contente mensen omwille van ze nog eens te zien of omwille dat ze er vorig jaar niet konden bij zijn..
Editors + F+TM zou echt een topdag zijn, geen idee waarom Editors een "mindere" headliner zou zijn??

Medic92 wrote:
mattman wrote:
Loveless wrote:
mattman wrote:

Misschien niet veel mensen op het forum dat “werchter publiek” is haha :p
Ik denk dat F+TM in RW’s ogen toch een grote naam is en ze deze niet voor niets droppen.. Ik las de reacties en ik zag alleen maar contente mensen omwille van ze nog eens te zien of omwille dat ze er vorig jaar niet konden bij zijn..
Editors + F+TM zou echt een topdag zijn, geen idee waarom Editors een “mindere” headliner zou zijn??

Omdat Editors een serieuze deja vu opwekt en bovendien ook niet de sterkste headliner is (aangezien ze enkel hier die status hebben bvb). Maar je maakt verder wel een goed punt: wat we een 'sterke' naam noemen is relatief, aangezien de gemiddelde Werchterganger kwijlt bij de aankondigingen van Florence en Editors.

Ik zie ook niet zozeer in wat die volgorde ermee te maken heeft. De ticketverkoop begint toch pas nadat we voor elke dag een headliner hebben, dus op zich maakt het niet zo veel uit. En als iemand het argument 'hypevorming in aanloop naar de ticketverkoop' aanhaalt: in dat geval is het net verstandiger om jouw klepper tot vlak voor de ticketverkoop te bewaren ipv de 'teleurstellende' naam.

Florence & the Machine is echt een toffe naam hoor. Ik ben fan en was vorig jaar enthousiast om haar te zien. Maar dus: ze stond er vorig jaar ook al. En in de tussentijd komt er geen nieuw album. Dus de kans is groot dat haar volgende show een 100% blauwdruk van de vorige wordt, met krak dezelfde nummers/stage production, enz. En in dat opzicht kan je haar toch zeker een mindere headliner noemen.

Zelfs bij pakweg Editors of KoL in herhaling was dat nooit het geval geweest. En zoals Kereltje al aangaf: RW is echt het enige festival ter wereld denk ik die zo'n grote naam schaamteloos herhaalt...

Ik verwacht Editors gewoon op een andere dag dan FATM hoor, na Florence zie ik gewoon Netsky of zo afsluiten. Een dag met Ellie Goulding-FATM-Netsky en nog wat gehypte artiesten zie ik echt wel uitverkopen, daar hebben ze Editors niet voor nodig denk ik

Ik verwacht Editors gewoon op een andere dag dan FATM hoor, na Florence zie ik gewoon Netsky of zo afsluiten. Een dag met Ellie Goulding-FATM-Netsky en nog wat gehypte artiesten zie ik echt wel uitverkopen, daar hebben ze Editors niet voor nodig denk ik

Denk niet dat ze hetzelfde zullen doen zoals pkp deed op vrijdag dit jaar nl. Ellie Goulding - Bastille - Major Lazer haha
Zie niet F+TM niet als headliner van een dag maar bv F+TM en daarna nog een band en geen dance-act en zeker niet als afsluitende dag

Red Hot Chili Peppers!

Jawel! De derde naam voor Rock Werchter 2016 is een feit. Red Hot Chili Peppers geven present op het festival op zaterdag 2 juli. Het wordt een fijn weerzien met de funky rockers uit het zonnige Californië.

Drie topnamen zijn nu gekend. Eerder werd reeds aangekondigd dat Rammstein op vrijdag 1 juli naar Rock Werchter komt. Florence + the Machine staan op zondag 3 juli in het Festivalpark. Rock Werchter vindt plaats van donderdag 30 juni tot en met zondag 3 juli 2016 in het Festivalpark in Werchter. De ticketverkoop start op zaterdag 5 december om 9u. Binnenkort meer festivalnieuws!

Red Hot Chili Peppers is een groep die een flinke steen heeft verlegd in de muziekrivier. De originele mix van rock en funk van Red Hot Chili Peppers is bijzonder aanstekelijk. De Amerikanen zijn één van de groten van vandaag. In 2012 wordt het viertal dan ook terecht geïnstalleerd in de Rock and Roll Hall of Fame. Red Hot Chili Peppers werkt sinds het begin van dit jaar aan album # 11. Danger Mouse, bekend als lid van Gnarls Barkley (in Werchter in 2008) en van zijn werk met onder andere The Black Keys en Jack White, neemt de productie voor zijn rekening. Anthony Kiedis daarover kortgeleden in Rolling Stone: "The new material is as good as any songs we’ve ever written. Danger Mouse is very good about coming up with super-modern ideas, but he'll also touch on the acoustic guitar in the control room and strip the song down to its acoustic essentials". Het wordt een hete combi klassiek en gloednieuw tijdens het zesde bezoek van Amerika’s warmbloedigste rockgroep aan Rock Werchter.

Users who are viewing this thread