Rock Werchter 2016 - Geruchten

ook niet onbelangrijk
. De ticketverkoop start op zaterdag 5 december om 9u

een week eerder voor diegene die hun 2015 ticket geregistreerd hebben ?

Hopelijk doen ze hun naam dit keer wel eer aan. Ik zal wat rode pepers het podium opgooien, zodat ze deze keer wel een beetje hun best doen.

Ben wel blij met de peppers! Heb ze vaker gezien, alleen dan met john fruciante nog...
Toen vond ik ze elke keer wel sterk, dus mischien was laatste keer werchter een eenmalig incident ;p late we t hopen.

RHCP en Rammstein waren zowat de enige 2 bands die me konden overtuigen om een combi te kopen, dus ja, ik zal er wel weer bij zijn. Maar ik hoop ZOOOO hard dat FATM geen headliner is, haar vorige passage was genoeg voor mij. En anders maar hopen dat ze degelijk alternatief in een tent bieden (Interpol 2j geleden tijdens Stromae was subliem!)

Nieuwe plaat van coldplay komt uit op 4december, met eventueel tournieuws? En... op 5 december begint verkoop Rock Werchter. Of zou dat allemaal toeval zijn?

Nieuwe plaat van coldplay komt uit op 4december, met eventueel tournieuws? En… op 5 december begint verkoop Rock Werchter. Of zou dat allemaal toeval zijn?

Ik hoop van niet! Of zouden we de headliners stiekem al hebben? FATM - Rammstein - RHCP - Editors.

De aankondiging van Editors wordt cruciaal, krijgen we ze als headliner voor de vrijdag dan wordt Florence minstens co-headliner, wat erg zwak zou zijn vd organisatie

Raar dat ze zoveel later met RHCP komen, vind dat niks voor RW die eigenlijk normaal gesproken bij de eerste bekendmakingen zit (zoals ook met Rammstein bv). En als je dat bericht zo leest lijkt F+TM toch echt headliner te zijn, dat zou dus eigenlijk best raar zijn aangezien ze dat vorig jaar niet waren er niks nieuws uitgekomen is sindsdien. Dus eigenlijk geloof ik dat toch echt nog steeds niet aangezien dat dan echt een zwaktebod is in mijn ogen. Begrijp me niet verkeerd, ik wil ze graag zien en ben blij dat ze komt, zelfs al zou F+TM headliner zijn vind ik dat tof. Maar 2 x achter elkaar dezelfde act zonder nieuw werk en dan ook nog promoveren van sub naar headliner is echt een zwaktebod in mijn ogen.

Dave wrote:
Nieuwe plaat van coldplay komt uit op 4december, met eventueel tournieuws? En… op 5 december begint verkoop Rock Werchter. Of zou dat allemaal toeval zijn?

Ik hoop van niet! Of zouden we de headliners stiekem al hebben? FATM – Rammstein – RHCP – Editors.

Ik verwacht zeker nog een grotere headliner dan Editors erbij. De donderdag is namelijk een heel moeilijke dag tickets voor te verkopen.

Da's waar. Zondag met Florence als headliner zal al niet gemakkelijk zijn om uit te verkopen. Maar Editors, alweer, als headliner, op donderdag...lijkt mij onmogelijk om uit te verkopen tenzij met n ijzersterk dagprogramma. Dus wellicht / hopelijk hebben we nog n grote naam voor donderdag te goed!

mattman wrote:
Loveless wrote:
mattman wrote:
Editors bekend maken zou op dit punt niet zo verstandig zijn. Ik gok op Red Hot Chili Peppers. En wat later Editors.

Wat zou de logica zijn achter NÚ RHCP droppen, terwijl alle festivals die hun hadden dat op die beruchte dag om 12u bekend maakten? En in die week Werchter toen met F+TM kwam? Nee, ik denk dat RW ze even overslaat dit jaar…

Hmm. Het lijkt me gewoon niet zo verstandig dat ze na een ‘mindere’ naam als Florence weer een ‘mindere’ naam delen, nl Editors. Daartussen verwacht ik gewoon iets wat over het algemeen wat meer hype veroorzaakt dan Editors. Zeker als ze het nieuws zouden combineren met de datum van de ticketverkoop. Ik kan het zeker mis hebben natuurlijk. Daarnaast gok/hoop ik dat ze Editors en Florence op dezelfde dag zetten. Er is elk jaar wel een dag met een kleinere headliner, waardoor ze eigenlijk 2 headlinewaardige namen combineren. We zien wel…

Dat over die mindere namen is natuurlijk nogal subjectief. Ik denk niet dat de organisatie Florence een ‘mindere’ naam vindt. Bij Editors vind ik het naast mijn persoonlijke mening, helemaal raar als je denkt dat de organisatie dat een ‘mindere’ naam zou vinden. Aangezien je z’n artiest dan niet verschillende jaren laat headlinen. Daarom zie ik niet in waarom z’n aankondiging onverstandig zou zijn.

Verder vind ik het op dit forum wel vrij negatief. Ik volg het forum pas sinds ongeveer driekwart jaar, maar vooral nu voor de echte aankondigingen, wordt er nogal veel geklaagd over artiesten die voor de meerderheid van het Werchter publiek gewoon toffe namen zijn.

Het gaat tenslotte wel om Rock Werchter he. Een festival met één van de grootste naam en faam van de wereld. Daar mag je best wat kritisch voor zijn. Dat kritisch kan zelfs als een compliment opgenomen worden door de organisatie, niet elk doorsnee festival wordt zo bekeken. En wat kritisch zijn is geen schande hoor. Het is enkel kwestie van kwaliteit te vrijwaren in de line-up, dat er niet altijd voor het platste/commercieelste/... gekozen wordt.

Je hebt met Florence + the Machine (al bevestigd), Editors en The National 3 topnamen die zelf geen dag kunnen dragen (zoals een Red Hot Chili Peppers, Rammstein, Pearl Jam, Metallica... dat wel kunnen). Toch verwacht ik deze drie namen op Rock Werchter. Twee daarvan in een combinatie met elkaar, een andere met nog een andere co-headliner er bij.

Mijn gok momenteel:
donderdag: The National - Pearl Jam
vrijdag: x - Rammstein
zaterdag: Red Hot Chilli Peppers - Netsky
zondag: Florence + the Machine - Editors

Het rampzaligste scenario zou zijn dat Editors en Florence + the Machine op zich als headliner gezien worden (dan is Editors headliner op donderdag...)

donderdag: The National - Editors
vrijdag: x - Rammstein
zaterdag: Red Hot Chilli Peppers - Major Lazer
zondag: Florence + the Machine - Netsky

of zoiets.

Ik denk toch dat donderdag een grotere naam nodig heeft om uit te verkopen.

Edit: al kan dat laatste scenario gecompenseerd worden door zaken zoals New Order, Kraftwerk, Massive Attack, Beck... in The Barn te plaatsen

Je hebt met Florence + the Machine (al bevestigd), Editors en The National 3 topnamen die zelf geen dag kunnen dragen (zoals een Red Hot Chili Peppers, Rammstein, Pearl Jam, Metallica… dat wel kunnen). Toch verwacht ik deze drie namen op Rock Werchter. Twee daarvan in een combinatie met elkaar, een andere met nog een andere co-headliner er bij.

Mijn gok momenteel:
donderdag: The National – Pearl Jam
vrijdag: x – Rammstein
zaterdag: Red Hot Chilli Peppers – Netsky
zondag: Florence + the Machine – Editors

Het rampzaligste scenario zou zijn dat Editors en Florence + the Machine op zich als headliner gezien worden (dan is Editors headliner op donderdag…)

donderdag: The National – Editors
vrijdag: x – Rammstein
zaterdag: Red Hot Chilli Peppers – Major Lazer
zondag: Florence + the Machine – Netsky

of zoiets.

Ik denk toch dat donderdag een grotere naam nodig heeft om uit te verkopen.

Edit: al kan dat laatste scenario gecompenseerd worden door zaken zoals New Order, Kraftwerk, Massive Attack, Beck… in The Barn te plaatsen

Denk niet dat Kraftwerk zal komen, de Barn lijkt me gewoon te klein en verdienen volgens mij op de Mainstage te staan omdat 't zo'n speciale act is zou het een perfecte dag afsluiter zijn.. Maar dat denk ik dan alee :p
De rest zie ik nog wel gebeuren in ofwel Barn ofwel Klub C

edit: Coldplay, Radiohead of Pearl Jam lijkt me het nog het beste te gaan op donderdag (als Radiohead z'n album afkrijgt en Coldplay vroeg kunnen komen hm)

De ticketverkoop begint altijd vlak na een aankondiging. Met andere woorden: er komt nog een naam waarvoor ze tot begin december moeten wachten, een andere headliner dan Editors dus. Dan lijkt een combi Editors - Florence wel plausibel.

Overigens eist RHCP dat ze een podium afsluiten, dus zeker 2 dagen zonder grote dance act.

Eigenlijk wel nog keuze genoeg qua headliners en of afsluiters!
Queen + Adam Lambert
Guns 'n Roses originele bezetting (met slash)
Paul McCartney
Coldplay
Radiohead
Editors
Gorillaz
Pearl Jam
Snow Patrol (Sub)
The Offspring (Sub eventueel voor Rammstein)

Dan wordt het toch Coldplay, Chris Martin vertelde onlangs dat hun tour zou worden aangekondigd over een kleine maand

Users who are viewing this thread