Ellie Goulding zal er vrijwel zeker staan, omwille van redenen hierboven aangehaald.
Dat is dus een vrijwel zekere sub, samen met The National.
Mijn gok van vorige week wat aangevuld:
donderdag:
The National - Pearl Jam -
Netsky
vrijdag: in de vooravond iets van Korn/
Bring me the Horizon/Biffy Clyro -
Ellie Goulding - Rammstein
zaterdag:
The Last Shadow Puppets - Red Hot Chili Peppers - (evt. nog Macklemore & Ryan Lewis)
zondag
evt. Snow Patrol) - Florence + the Machine -
Editors
Van de vetgedrukte lijkt het mij zeker dat ze aanwezig zullen zijn (niet noodzakelijk op die exacte dag uiteraard).
Macklemore & Ryan Lewis heb ik er bij gezet omdat er toch 1 grote (platcommerciële) act à la Black Eyed Peas, Pharell Wiliams... moet staan. Kan evengoed Major Lazer worden bijvoorbeeld.
In mijn ideale wereld wordt in bovenstaand schema Netsky vervangen door Neil Young en speelt Neil wat songs met Pearl Jam mee en omgekeerd (wat zeker zou gebeuren moesten ze op dezelfde dag geprogrammeerd staan). Maar ik besef dat deze kans zeer klein is. Nochtans stond Neil Young met zijn drie recentste Belgische 'buitenoptredens' als headliner op Rock Werchter (2008), Pukkelpop (2013, uiteindelijk geannuleerd) en Lokerse Feesten (2014). Misschien 'slechts' Lokerse Feesten, maar de 15000 tickets waren op 2 dagen uitverkocht, met voor die dag enkel Neil Young bekend te zijn, enkel en alleen voor hem dus. Toch niet slecht. Maar nogmaals: dit laatste is een persoonlijke wens en de kans is in realiteit zeer klein.
Verder hoop ik dat het Pearl Jam gerucht kopt. Wat mij een beetje ervoor doet vrezen is dat Rock Werchter de laatste jaren 2 'supergrote' gevestigde namen neerzet als headliner en dan 2 'kleinere', recentere namen als headliner.
Zoals 2014: Metallica en Pearl Jam tegenover Arctic Monkeys en Kings of Leon/Stromae
Zoals 2015: Foo Fighters en Muse tegenover Mumford & Sons en Lenny Kravitz
In die optiek krijgen we geen Pearl Jam, maar is Florence + the Machine volwaardig headliner, of Editors, of misschien zelfs Ellie Goulding. Ik hoop alleszins van niet.