Rock Werchter 2016 - Geruchten

Ik denk Boutique vandaag of in ieder geval heel binnenkort, coldplay zal zelf niet willen dat de Belgische fans lang moeten wachten, of in ieder geval voor de voorverkopen in andere landen beginnen. De harde kern van de fangroep dreigen dan een kaartje in een ander land te kopen, zoals in NL. Mits het coldplay is natuurlijk maar dat lijkt me wel.

Nu snel nog even Coldplay op Boutique aankondigen zou zeer vreemd zijn, zeker omdat Studio Brussel daarstraks tweette over dat Coldplay België voorlopig overslaat. Een paar uur later dan zeggen dat ze wel komen is wat vreemd, zeker aangezien Studio Brussel sponsor is. Ook voor Coldplay zelf is het gewoon raar om na een hele Tour nog snel boutique erachter te plakken.

Wat is dit nu weer? Zucht... Weer een weekje wachten dan maar. Goed weekend iedereen!

Bring me the horizon zei in een interview met NME dat ze hopen om veel grote festivals te doen die ze normaal niet doen. Dus dit bevestigd mijn(en vele anderen uiteraard) vermoeden dat BMTH dit jaar Rock Werchter zal doen.

“We’re hoping to do a big festival that isn’t the kind of thing that we would normally do.” Glastonbury? “We can’t say, obviously,” he smiles.

Zou de reden tot stilzwijgen van nieuwe namen deze week iets te maken kunnen hebben met de terreur in Parijs en de dreiging in Brussel? Omdat een massa event als RW ophypen niet 'aantrekkelijk' is nu? Want als dat het was zie ik niet meteen een moment wanneer zulke berichten zullen stoppen... Toch zeker niet de komende week.

Om in hetzelfde thema te blijven: Eagles Of Death Metal heeft (op deze akelige manier) een ENORME populatiteitsboost gekregen. Boekt RW ze daarom opnieuw voor volgend jaar? Hun vorige passage was lichtjes teleurstellend (technische problemen, hitte), terwijl ik weet dat ze normaal een goede liveshow neerzetten. Revancheke?

Ik denk dat EODM voorlopig niet zal gaan touren of plannen daarvoor zal maken, als ik die zanger zo zag vandaag.

Denk dat Parijs inderdaad zorgde dat RW afgelopen vrijdag geen naam dropte.

Zou de reden tot stilzwijgen van nieuwe namen deze week iets te maken kunnen hebben met de terreur in Parijs en de dreiging in Brussel? Omdat een massa event als RW ophypen niet ‘aantrekkelijk’ is nu? Want als dat het was zie ik niet meteen een moment wanneer zulke berichten zullen stoppen… Toch zeker niet de komende week.

Laten we niet vergeten dat de social media manager van RW enkele weken geleden nog tweette dat het te vroeg is om al wekelijks namen te geven.

Om in hetzelfde thema te blijven: Eagles Of Death Metal heeft (op deze akelige manier) een ENORME populatiteitsboost gekregen. Boekt RW ze daarom opnieuw voor volgend jaar? Hun vorige passage was lichtjes teleurstellend (technische problemen, hitte), terwijl ik weet dat ze normaal een goede liveshow neerzetten. Revancheke?

Zelfs als ze zo snel terug gaan touren verwacht ik ze eerder op Pukkelpop, Lowlands, etc. Ze hebben namelijk al flink wat juni/juli-festivals gedaan in het kader van hun huidige plaat.

Volgens britse krant The Telegraph,Emily Eavis zegt "Glatonbury is already 80% booked"

We are about 80% of the way there already. We are so lucky at the moment to have so many huge bands touring and wanting to play. That’s one of the reasons we are doing a festival in 2017 – we already have the headliners pencilled in for that too, which is unusual.

Morgen eerste grote naam voor Cactusfestival. Hadden de vorige jaren o.a. Massive Attack, Afghan Wigs, Beach House, Mogwai, BRMC, The Kooks, Grace Jones, ... als grote namen staan. Zou me dus niet verbazen als daar een Wilco, Beach House of zelfs Beck terecht komt.

Volgens britse krant The Telegraph,Emily Eavis zegt “Glatonbury is already 80% booked”

We are about 80% of the way there already. We are so lucky at the moment to have so many huge bands touring and wanting to play. That’s one of the reasons we are doing a festival in 2017 – we already have the headliners pencilled in for that too, which is unusual.

Daft Punk? Foo Fighters? + The Cure :roll:

Morgen eerste grote naam voor Cactusfestival. Hadden de vorige jaren o.a. Massive Attack, Afghan Wigs, Beach House, Mogwai, BRMC, The Kooks, Grace Jones, … als grote namen staan. Zou me dus niet verbazen als daar een Wilco, Beach House of zelfs Beck terecht komt.

Voor mij steeds het meest pijnlijke moment: welke mooie namen worden naar Cactus doorgeschoven en missen we dus op Rock Werchter. Ik hoop echt geen Beck of Wilco! Maar het zou kunnen, inderdaad.

reaper wrote:
Underworld voor cactus dan denk ik. Of past dat daar niet?

Neen, echte dance-acts staan daar normaal gezien niet. Underworld verwacht ik op Rock Werchter, toch weer van 2011 geleden.

Stonden toch pas vorig jaar op pkp? Denk dat er genoeg dance namen beschikbaar zijn hoor ^^

Users who are viewing this thread