Rock Werchter 2016 - Geruchten

pfff peppers, tegenvaller.

Rammstein & rhcp, veel show maar live muzikaal deprimerend.

PearlJamOnLine.it ‏@PearlJamOnLine
#PJRumors Pearl Jam will play at @RockWerchter (7/1/2016)? Time will tell! #PJEurope2016 #PearlJam
Of dit gerucht correct is weet ik niet, datum lijkt me wel verkeerd.

PearlJamOnLine.it ‏@PearlJamOnLine
#PJRumors Pearl Jam will play at @RockWerchter (7/1/2016)? Time will tell! #PJEurope2016 #PearlJam

Of dit gerucht correct is weet ik niet, datum lijkt me wel verkeerd.

Ik hoop er zeer sterk op. En volgens mij wordt het ook Pearl Jam op donderdag.

Al een paar keer tegengekomen hier. Zondag: FATM + Netsky. Rock Werchter is al een paar keer met een teleurstellende verrassing gekomen, maar dit kunnen ze toch niet maken, met alle respect voor FATM trouwens.

Ik denk toch dat we nog iets mogen verwachten bovenop Editors. Ze kunnen niet blijven alles wat een beetje verrassend of indrukwekkend is op boutique of classic zetten. Ik kan niet de enige zijn die het frustrerend begint te vinden om twee keer langs de kassa te moeten passeren. (Niet dat de organisatie zich daar wat van aantrekt zolang het verkoopt)

Eigenlijk wel nog keuze genoeg qua headliners en of afsluiters!
Queen + Adam Lambert
Guns ‘n Roses originele bezetting (met slash)
Paul McCartney
Coldplay
Radiohead
Editors
Gorillaz
Pearl Jam
Snow Patrol (Sub)
The Offspring (Sub eventueel voor Rammstein)

Queen could be.
Guns 'N Roses vraag me nog steeds af of die reunie tour wel daadwerkelijk plaats gaat vinden tijdens festivalseizoen en zelfs dan zie ik Rock Werchter nog niet als grote kanshebber.
Paul McCartney heeft nog maar 1 liefdadigheid concert in een pub voor 80 man aangekondigd en zal als hij naar België komt wel op Boutique of TW Classic staan.
Coldplay gaat waarschijnlijk voornamelijk stadions doen en zo niet is het nog steeds een goede act voor Boutique. Daarnaast moeten we niet vergeten dat als Boutique en TW Classic al gevuld zijn er makkelijk nog een los concert op het festival terrein gezet kan worden.
Radiohead heeft kort geleden aangegeven dat ze hopen te gaan touren, klinkt dus niet alsof die al een tour gepland hadden wat voor de meeste headliners van Rock Werchter rond deze tijd wel zo is.
Editors zullen wel komen.
Gorillaz ziet er naar uit dat die wel gaan touren, verwachtte ze eerst wel op Rock Werchter maar begin steeds meer te twijfelen. Zie ze nu eerder op Pukkelpop verschijnen.
Pearl Jam verwacht ik als unieke naam van Pinkpop tegenover Rock Werchter. Heeft 2 jaar geleden en 2 jaar daarvoor al gespeeld, lijkt me dus een goede zet om die niet als headliner te plaatsen.
Snow Patrol zou als sub inderdaad wel kunnen.
The Offspring is te klein als sub.

De aankondiging van Editors wordt cruciaal, krijgen we ze als headliner voor de vrijdag dan wordt Florence minstens co-headliner, wat erg zwak zou zijn vd organisatie

Florence staat er sowieso als co headliner, ga daar maar vanuit. Vraag is alleen wat er nog voor of na komt te staan. Editors als afsluiter zou ik niet verkeerd vinden.

Nou maar hopen dat voor de donderdag er nog een leuke naam komt. Editors vind ik persoonlijk leuk, maar een rijtje editors , Rammstein, Peppers en FATM zou ik toch wat teleurstellend vinden.

duyck wrote:
De aankondiging van Editors wordt cruciaal, krijgen we ze als headliner voor de vrijdag dan wordt Florence minstens co-headliner, wat erg zwak zou zijn vd organisatie

Florence staat er sowieso als co headliner, ga daar maar vanuit. Vraag is alleen wat er nog voor of na komt te staan. Editors als afsluiter zou ik niet verkeerd vinden.

Nou maar hopen dat voor de donderdag er nog een leuke naam komt. Editors vind ik persoonlijk leuk, maar een rijtje editors , Rammstein, Peppers en FATM zou ik toch wat teleurstellend vinden.

Jep, snap niet goed waarom mensen nog twijfelen aan Florence haar headlinestatus, die verkoopt het Sportpaleis vlotter uit dan Mumford & Sons of Lenny Kravitz. De enige kritiek die je erop kan hebben is dat het vermoedelijk dezelfde show van vorig jaar wordt.

En je kan 95% zeker zijn dat Editors niet de donderdagheadliner zijn. De donderdag verkoopt enkel uit als ze daar enorm grote namen neerzetten, dat weet de organisatie zelf ook. Florence - Foo Fighters - Chemical Brothers, Placebo - Metallica - Skrillex, The National - Green Day - Netsky, zulke sterke combinaties zetten ze daar niet voor niets neer.

Ik gok dat ze Editors achter de hand hielden voor als RHCP of een andere headliner misliep, en ze die nu gewoon bij Florence zullen zetten. Editors ergens in de komende 2 weken bekend maken voor de zondag, gevolgd door Pearl Jam (of Coldplay) in de eerste week van december. Hebben ze voor het eerst in jaren nog eens 4 dagen die vanaf het begin van de ticketverkoop vlot zullen verkopen.

Als Florence samen met Editors staat dan is die toch sub, Editors al meerdere malen headliner geweest en zelfs eens afgesloten

Ik verwacht dat FATM dit keer een langere set krijgt en ook iets later speelt.

Hey jongens, eerste post op het Werchter forum geloof ik!

Afgelopen jaren ben ik eerlijk gezegd meer in The Barn geweest dan bij de Main Stage, en gezien de headliners dit jaar ook niet echt mijn ding zijn, denk ik dat ik wederom vaak in The Barn te vinden zal zijn, dus ik zal een een gooi doen naar de potentiele Barn headliners:

Beck - New Order - Bombay Bycicle Club - Foals

Realistisch of niet?

Voor de rest denk ik inderdaad ook dat de derde headliner Editors wordt, en de vierde gaat spannen tussen Coldplay of Pearl Jam

Hey jongens, eerste post op het Werchter forum geloof ik!

Nee hoor, we zitten al op pagina 29. Dat is wel een mooi rijtje namen voor de Barn dat je daar hebt, maar Bombay Bicycle Club is toch niet zo groot dat ze een Barn kunnen afsluiten. Verder zijn dat alle vier welkome namen, zeker.

De kandidaten voor Barn headliners zijn mooi dit jaar.

Tame Impala (ondertussen groot genoeg om een Barn te healinen, kan ook een main stage naam worden)
New Order (een geschikte naam voor RW, ondanks hun leeftijd. Met Blue Monday en Love Will Tear us Apart hebben ze 2 anthems die iedereen kent op zak.)
Massive Attack (er komt een nieuw album aan, een grootse tour is reeds aangekondigd voor het voorjaar. Festivals erna zou niet vreemd zijn. Al weet ik niet of zelfs een grote tent als de Barn hun lichtshow aankan qua grootte.
Beck is dankzij de Grammy's en 'Dreams' een stukje populairder. Brengt greatest hits shows die perfect passen op een festival.
Foals kan ondertussen eventueel een Barn headlinen maar ik zie ze eerder een plek onder de sub op de main staan.
Hooverphonic is hier nog niet veel genoemd, maar die nieuwe single is bezig met een nieuwe hit te worden. Is lang geleden, maar als ze er staan zie ik ze wel een Barn headlinen.
The National is eigenlijk iets te groot voor een Barn, maar ze kunnen wel een Elbow'ke doen door ze toch op de main te zetten... al is de kans vrij klein.
Parov Stelar zijn beetje bij beetje groter geworden. Misschien zijn ze nog net niet groot genoeg, maar ik schat toch een volle Barn moesten ze erin headlinen...
Lana Del Rey zou dan toch touren... Ik zie ze niet op de main stage staan... Ze zal wel groot genoeg zijn om de Barn te headlinen.
Wilco tourt ook. Vrij reële kans dat die eindelijk nog eens Werchter aandoen. Ik zie er wel een Barn topper in.
LCD Soundsystem. Als het gerucht dat ze een headliner op Primevara zijn klopt, dan kan het weleens zijn dat ze op RW staan. In een tent. Op een hoge plek.

Two Door Cinema Club is écht te klein om zo hoog op de affiche te staan.

Maar dus: opvallend veel namen voor echte muziekliefhebbers. Het is aan Werchter om ons niet teleur te stellen. :wink:

Maar dus: opvallend veel namen voor echte muziekliefhebbers. Het is aan Werchter om ons niet teleur te stellen.
1f609.png

Waarmee je impliceert dat mensen die eerder voor de commerciële bands gaan, geen echte muziekliefhebbers kunnen zijn? :-P
Neen, begrijp het wel. Dergelijke nemen zouden mooi zijn, en tenminste wel een Rock Werchter waardig. Vrees echter dat we al blij gaan mogen zijn als er een 3tal namen uit dat lijstje ook effectief komt :-)

Dat is over het algemeen het onderscheid ja, muziekliefhebbers gaan over het algemeen actief op zoek naar muziek die ze leuk vinden wat ervoor zorgt dat je in een meer underground-scène uitkomt en radioluisteraars vinden het allemaal wel best waardoor je vooral bij de grotere bands uitkomt.

Verder vrees ik helaas ook dat er van dat lijstje niet bijzonder veel zal komen.

EddieVerder wrote:
Pixies weer kanshebber voor Werchter?

http://bilbaobbklive.com/en-us/home

Zolang ze die niet weer met Pearl Jam laten clashen. Vorige optreden werd goed ontvangen maar is door veel mensen gemist vanwege Pearl Jam dus zou wel weer op de herhaling kunnen. Al lijkt me het niet heel waarschijnlijk zonder nieuw album.
Als ze FATM 2 jaar na elkaar laten spelen zonder nieuw album, kunnen ze gerust Pixies zonder nieuw album laten komen met enkele jaren tussen :-)

Dat is over het algemeen het onderscheid ja, muziekliefhebbers gaan over het algemeen actief op zoek naar muziek die ze leuk vinden wat ervoor zorgt dat je in een meer underground-scène uitkomt en radioluisteraars vinden het allemaal wel best waardoor je vooral bij de grotere bands uitkomt.

Verder vrees ik helaas ook dat er van dat lijstje niet bijzonder veel zal komen.

Actief op zoek naar muziek, wil nog niet zeggen dat 'echte' muziekliefhebbers dat lijstje leuk vinden.

Zou Grimes een FKA Twigske doen en dit jaar op Werchter staan? Ik hoop het.

Users who are viewing this thread