Rock Werchter 2016 - Geruchten

Roskilde komt om 11:11 met 18namen, zullen wss wat kleinere zijn maar misschien zit er wel wat tussen

Best leuke namen voor Roskilde. Foals, New Order, Odesza en Dusky mogen zeker doorkomen van mij. Foals zie ik nu ook wel als zekerheid, New Order zou echt te gek zijn maar die kunnen ook ergens anders voor een headlinespot gaan.

Dave wrote:
Denk niet dat er hier in België iemand zit te wachten op Queen + Adam Lambert. Althans, ik hoop van niet.

Ik denk eigenlijk van wel, ze hebben dit jaar nog hun passage in Brussel moeten cancellen vanwege ziekte. Zou voor Werchter classic een mooie goedmaker zijn.

Ik zie Queen & Adam Lambert eigenlijk niet TW Classic doen, die gaan dat veld nooit vullen. Als je kijkt naar hun vorige Europese tour zijn dat vooral zalen van max 18.000 bezoekers, TW Classic heeft een capaciteit van 55.000 ofzo. RW lijkt mij dus best een realistische optie. Andere Belgische festivals die een headliner van dit formaat neer kunnen zetten zijn er niet rond die tijd. Misschien dat ze als nog Paleis 12 doen maar voor nu zijn er alleen nog maar festivals bekend gemaakt. Denk ook dat ze het best goed doen als headliner, iedereen kent Queen namelijk wel maar zal zonder Freddie Mercury niet zo snel een kaartje voor een concert kopen.

In een vorige post verwachte ik nog 1 nieuwe headliner en Pearl Jam om alle Duitse headline spots te vullen, ik dacht dat dit Gorillaz zouden zijn maar kan prima dat daar Queen & Adam Lambert staat. Gorillaz lijkt me dan een goede voor Pukkelpop.

Bring Me The Horizon en Foals zijn nu denk ik zo goed als zeker, Wiz Khalifa hoop ik niet maar kan altijd. Odesza mss vroeg in KlubC

Dennis1808 wrote:
Dave wrote:
Denk niet dat er hier in België iemand zit te wachten op Queen + Adam Lambert. Althans, ik hoop van niet.

Ik denk eigenlijk van wel, ze hebben dit jaar nog hun passage in Brussel moeten cancellen vanwege ziekte. Zou voor Werchter classic een mooie goedmaker zijn.

Ik zie Queen & Adam Lambert eigenlijk niet TW Classic doen, die gaan dat veld nooit vullen. Als je kijkt naar hun vorige Europese tour zijn dat vooral zalen van max 18.000 bezoekers, TW Classic heeft een capaciteit van 55.000 ofzo. RW lijkt mij dus best een realistische optie. Andere Belgische festivals die een headliner van dit formaat neer kunnen zetten zijn er niet rond die tijd. Misschien dat ze als nog Paleis 12 doen maar voor nu zijn er alleen nog maar festivals bekend gemaakt. Denk ook dat ze het best goed doen als headliner, iedereen kent Queen namelijk wel maar zal zonder Freddie Mercury niet zo snel een kaartje voor een concert kopen.

In een vorige post verwachte ik nog 1 nieuwe headliner en Pearl Jam om alle Duitse headline spots te vullen, ik dacht dat dit Gorillaz zouden zijn maar kan prima dat daar Queen & Adam Lambert staat. Gorillaz lijkt me dan een goede voor Pukkelpop.

Als Queen naar Werchter komt zal het TW Classic zijn. De grootte van die zalen zegt niets, aangezien er slechts 1 grotere optie is dan Paleis 12 in Belgie. En die zaal was uitverkocht, dus je weet ook niet hoeveel marge ze nog hebben. Bovendien is TW Classic al vaker geheadlined door artiesten die het Sportpaleis niet eens uitverkocht krijgen.

Maar ik zie ze eerder gewoon Paleis 12 doen begin juni, als compensatie voor het afgezegde concert.

Als Queen naar Werchter komt zal het TW Classic zijn. De grootte van die zalen zegt niets, aangezien er slechts 1 grotere optie is dan Paleis 12 in Belgie. En die zaal was uitverkocht, dus je weet ook niet hoeveel marge ze nog hebben. Bovendien is TW Classic al vaker geheadlined door artiesten die het Sportpaleis niet eens uitverkocht krijgen.

Maar ik zie ze eerder gewoon Paleis 12 doen begin juni, als compensatie voor het afgezegde concert.

Waarom zou Queen Rock Werchter niet kunnen doen? En de grootte van zalen zegt wel zeker wat, buiten Belgie zijn er best wel grotere zalen en ook daar doen ze zalen van max 18.000 die vervolgens niet eens altijd uitverkopen. Je hebt gelijk dat er wel eens eerder bands van dit formaat op TW Classic hebben gestaan maar dat was meestal met een tweede grote naam erbij (wat natuurlijk nog wel een optie is) Blijft dat het een naam is die iig te klein is voor Boutique en naast dat het een classic act is prima op RW zelf kan staan. De meeste TW Classic acts passen op een of andere manier niet op RW zelf (te groot of ander publiek)

Ik zie Queen ook eerder op TW Classic staan. Verder zou ik het nog altijd vreemd vinden als Rock Werchter RHCP mislopen is. RHCP op classic zetten en Queen op Werchter zou een zeer rare zet zijn.

Foals, New Order en odesza zijn inderdaad grote Werchter kanshebbers nu. ? Whiz Kalifa ook, maar ik hoop er niet op. Die gast heeft een slechte live reputatie.

Ik zie Queen ook eerder op TW Classic staan. Verder zou ik het nog altijd vreemd vinden als Rock Werchter RHCP mislopen is. RHCP op classic zetten en Queen op Werchter zou een zeer rare zet zijn.

Misschien heeft de organisatie het optreden in 2012 ook gezien en bedacht dat ze hun geld wel beter kunnen besteden?
Of past RW niet in het tourschema van de Peppers? Ze hebben dat weekend al 2 optredens staan. Een derde is niet uitgesloten, maar misschien hebben de Peppers daar geen zin in?

Queen kan prima als headliner op RW zelf. Ik denk dat veel festivalgangers ze willen zien. Maar wat Shaverion ook al zegt er niet snel een concertkaartjes voor zal kopen. Classic kan natuurlijk ook. Maar niet iedere classic act staat per definitie op Werchter classic.

Zal Queen dat headliner worden? Daar zijn ze toch niet groot genoeg voor lijkt mij

Meen je dat serieus? Geen greintje sarcasme? Je bent gek.

Queen op RW zie ik echt niet gebeuren. Daarvoor verkopen ze niet genoeg tickets of zijn ze niet "hot" genoeg volgens live-nation normen. Zoals Thomas hierboven beschreef: pharell stond er ook enkel en alleen maar omdat hij enorm aanspreekt en goed verkoopt bij de jeugd. Tenzij Queen settelt voor n subheadline-positie of lager. Zal wel niet zeker? Boutique kan ook niet: als zelfs Muse enkele jaren geleden op Boutique, met n mega-show en n nieuwe door Stubru gehypte plaat "slechts" 30à 35000 man op de wei krijgt...
Op Classic, met nog n grote naam en n deftig dagprogramma, daar kan ik inkomen. De kans op zaalshow lijkt idd het grootst, en ook de beste optie, voor mezelf en al m'n festival-/concert-/muziekvrienden. Queen zonder Freddie interesseert ons niet. Net zoals Nirvana zonder Kurt ons niet zou interesseren of Alice in Chains zonder Layne of The Beatles zonder John,... Dat bedoelde ik met vorige post ;-)

Queen verkoopt gewoon hoor. En staat op verschillende Europese festivals als headliner. Als kaartverkoop tegen zou vallen, dan valt een eigen festival zoals classic of Boutique juist af.

Queen verkoopt gewoon hoor. En staat op verschillende Europese festivals als headliner. Als kaartverkoop tegen zou vallen, dan valt een eigen festival zoals classic of Boutique juist af.

Dit.

Als headliner hoef je trouwens helemaal niet zoveel dagkaarten te verkopen en daarbij wordt je nog eens geholpen door een lading andere namen. Voor weekend tickets lijkt Queen mij juist heel geschikt, een naam die bijna iedereen nog nooit heeft gezien, waarschijnlijk niet zo snel een concert kaartje voor zou komen maar toch minstens 10 nummers kan meezingen.

http://festileaks.com/2015/11/paul-mccartney-in-europa-tijdens-festivalseizoen-2016/

Er is weer een mogelijke headliner opgedoken
rolleyes.png

Een fundraiser voor 80 man in een pub vereist veel minder dan een festival tour. Versterker en gitaar in z'n kofferbak is bij wijze van spreken al genoeg. Zie hem nog niet meteen als kanshebber voor festivals vooral omdat hij vorig jaar al in Europa was

Thomas wrote:
http://festileaks.com/2015/11/paul-mccartney-in-europa-tijdens-festivalseizoen-2016/

Er is weer een mogelijke headliner opgedoken
rolleyes.png

Een fundraiser voor 80 man in een pub vereist veel minder dan een festival tour. Versterker en gitaar in z’n kofferbak is bij wijze van spreken al genoeg. Zie hem nog niet meteen als kanshebber voor festivals vooral omdat hij vorig jaar al in Europa was

Dit denk ik er ook van. Maakt hem nog niet meteen kandidaat om festivals te headlinen.

Queen zal echt wel een zaalshow doen. De naam Queen klinkt als een klok natuurlijk, maar... het is zonder Freddie weet je... voor vele mensen is dit geen volwaardige Queen en volgens mij nemen ze het risico niet deze te boeken als headliner.

Guns N' Roses wordt weer een sterk gerucht lees ik in het topic van Rock im Revier. Vorige keren waren ze voor Graspop, maar In de oorspronkelijke bezetting lijkt mij dit een grotere kanshebber voor Rock Werchter. Vraag is of die tour echt met de oorspronkelijke bezetting op de proppen komt... Het is alleszins een feit dat de voorbije maanden gitaristen DJ Ashba en Bumblefoot Guns N' Roses verlaten hebben.

Queen zal echt wel een zaalshow doen. De naam Queen klinkt als een klok natuurlijk, maar… het is zonder Freddie weet je… voor vele mensen is dit geen volwaardige Queen en volgens mij nemen ze het risico niet deze te boeken als headliner.

Guns N’ Roses wordt weer een sterk gerucht lees ik in het topic van Rock im Revier. Vorige keren waren ze voor Graspop, maar In de oorspronkelijke bezetting lijkt mij dit een grotere kanshebber voor Rock Werchter. Vraag is of die tour echt met de oorspronkelijke bezetting op de proppen komt… Het is alleszins een feit dat de voorbije maanden gitaristen DJ Ashba en Bumblefoot Guns N’ Roses verlaten hebben.

Wat betreft Queen ligt het er natuurlijk aan of ze er een festival tour van maken of niet. Je ziet dat al drie andere festivals het risico genomen hebben om ze als headliner te boeken dus daar ligt het probleem niet zo zeer. Ik zet ze ook niet bovenaan m'n lijstje met mogelijke headliners maar als er naast Rammstein, RHCP en Editors niet wat anders bijkomt dan staan ze zeker in m'n top4.

Guns N' Roses verwacht ik aankomend festival seizoen nog niet in oorspronkelijke bezetting, voordat die reünie er is zijn we wel een jaartje verder. Nu Slash en Axl weer door 1 deur lijkten te kunnen beginnen alle fans meteen reünie te roepen maar daar zit nog wel wat meer werk achter.

Over Queen+ Adam Lambert: Natuurlijk wil je die op je festival hebben. Wat mensen hier al zeggen bijna niemand heeft die band ooit live gezien. Natuurlijk is het niet meer het echte Queen zonder Freddy maar iedereen kent wel veel nummers. Er zullen er vele zijn zoals ik die ze wel willen zien maar er niet naar toe gaan bij een los concert. Kortom het trekt echt wel een hoop mensen in mijn opinie.

GnR lijkt dus binnenkort te gaan melden weer met gitaarheld Slash te gaan optreden. In dat geval lijkt me dat asoluut ook een aanwinst als headliner voor elk festival.

Geruchten voor Gnr zijn in 2016 in de oorspronkelijke bezetting een festivaltour en daarna een stadiontour. Aangezien GMM al vol zit met headliners is voor Belgie RW de meest logische kandidaat. Zou het wel leuk vinden. Toch oude jeugdhelden.

Maar ja, het is pas zeker als ze ook daadwerkelijk op het podium staan.

Users who are viewing this thread