Rock Werchter 2016 - Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Thomus wrote:
Ik denk eerder dat we op dodnerdag nog de 2 eerste namen ingevuld moeten zien en zaterdag iets als
? – Kensington – Band of Hroses – TDCC – ? – RHCP – Eitors. Anders zakken band of Horses wel echt zwaar op de affiche sinds 2013. Zelfde met Kaiser Chiefs (en die hun laatste album had toch weer een radiohitje, dus die gaan niet als 2de,spelen)


Waar heeft Two Door Cinema Club die stijging dan aan te danken? En wat heeft Band of Horses na hun vorige passage gepresteerd? Misschien dat eerste op de dag een spot te laag is voor Kensington.

Dat TDCC er staat vind ik al vreemd genoeg. En al zeker op de main stage. Nooit gedacht dat we nog van dat bandje zouden horen eigenlijk. 6 jaar geleden hadden ze een klein hitje, maar daarna werd het toch sil rond hen?
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Ik blijf het wel grappig vinden dat hier altijd laag wordt gesproken over festivals als een Crammerock en bands die daar spelen toch niet meer veel te zoeken hebben op Werchter.
Twee jaar geleden denk ik (mss 3) stonden Dinosaur Jr. op Crammerock, en jawel, velen hier hopen stiekem dat ze komen naar RW16.
Wat tegenstrijdig toch allemaal.

Het argument van Kensington dan als dagopener klopt idd wel, kan ik mee leven. Jake Bugg stond vorige keer ook al vrij hoog op Main Stage van Pukkelpop hoor.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.692
675
Van de nieuwe namen van Roskilde zijn Blues Pills en Kakkmaddafakka wel kanshebbers gok ik.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Ik blijf het wel grappig vinden dat hier altijd laag wordt gesproken over festivals als een Crammerock en bands die daar spelen toch niet meer veel te zoeken hebben op Werchter.
Twee jaar geleden denk ik (mss 3) stonden Dinosaur Jr. op Crammerock, en jawel, velen hier hopen stiekem dat ze komen naar RW16.
Wat tegenstrijdig toch allemaal.

Ik heb hier een tijdje terug ook gezegd dat Dinosaur Jr eerder iets voor Rock Herk of late namiddag Dour is, op dat vlak ben ik wel consequent.

En ik bedoel het ook echt niet denigrerend richting festivals als Crammerock of Lokerse Feesten, het is net heel mooi dat zij ook internationaal gekende artiesten kunnen strikken. Maar als je als internationaal artiest akkoord gaat met festivalletjes van 8000-10000 bezoekers om toch maar Europese tourdata te kunnen prikken, dan daal je wel enorm in mijn achting en verdien je geen hoge spot meer op de echt grote festivals.

Het beste voorbeeld vind ik The Hives: De voorbije 10 jaar hebben ze slechts 2 platen uitgebracht (2007 en 2012), maar daarmee hebben ze wel maar liefst 11(!) Belgische festivals aangedaan. Aanvankelijk enkele keren Werchter en Pukkelpop, maar de meest recente passages waren 's namiddags op Les Ardentes en headliner op Sjock. En dan gaan ze er dit jaar nog een 12e bij doen met Rock Zottegem (ook niet als headliner). Ik kan begrijpen dat mensen hen nog willen zien, maar zoiets verdient hoogstens nog een namiddagplek in de Barn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Ik blijf het wel grappig vinden dat hier altijd laag wordt gesproken over festivals als een Crammerock en bands die daar spelen toch niet meer veel te zoeken hebben op Werchter.
Twee jaar geleden denk ik (mss 3) stonden Dinosaur Jr. op Crammerock, en jawel, velen hier hopen stiekem dat ze komen naar RW16.
Wat tegenstrijdig toch allemaal.

Helemaal eens met jou.

Kleine festivals beginnen steeds beter line ups te krijgen vind ik.
Om het enkel over Crammerock te hebben de laatste jaren hadden ze inderdaad bands als Dinosaur Jr, The Flaming Lips, The Hives, Stereophonics, White Lies, Therapy,...
Veel namen die door vele hier wel zouden gewaardeerd worden op RW, een band is heus niet afgeschreven voor Werchter omdat ze eerder op een klein(er) festival speelden.


 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Thomus wrote:
Ik blijf het wel grappig vinden dat hier altijd laag wordt gesproken over festivals als een Crammerock en bands die daar spelen toch niet meer veel te zoeken hebben op Werchter.
Twee jaar geleden denk ik (mss 3) stonden Dinosaur Jr. op Crammerock, en jawel, velen hier hopen stiekem dat ze komen naar RW16.
Wat tegenstrijdig toch allemaal.


Ik heb hier een tijdje terug ook gezegd dat Dinosaur Jr eerder iets voor Rock Herk of late namiddag Dour is, op dat vlak ben ik wel consequent.

En ik bedoel het ook echt niet denigrerend richting festivals als Crammerock of Lokerse Feesten, het is net heel mooi dat zij ook internationaal gekende artiesten kunnen strikken. Maar als je als internationaal artiest akkoord gaat met festivalletjes van 8000-10000 bezoekers om toch maar Europese tourdata te kunnen prikken, dan daal je wel enorm in mijn achting en verdien je geen hoge spot meer op de echt grote festivals.
Ik ga niet volledig akkoord. Een band kan relevantie verliezen, maar die nadien ook gewoon volledig terugkrijgen. Bovendien willen grote festivals bepaalde bands ook niet jaarlijks boeken en dan is het als band net leuk dat je een hoge plaats krijgt op een kleiner festival, kijk maar naar Stereophonics. Het is niet omdat die vorig jaar op Crammerock headliner waren, ze dit jaar niet in de namiddag op Werchter kunnen spelen. Een band als deze blijft nog steeds een stuk relevanter dan alle bandjes die tegenwoordig 'opgehypet' worden op basis van enkele hitjes.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
biffy clyro op reading/leeds –> grotere kans voor pukkelpop dan voor werchter?
Staan een paar dagen na Werchter op NOS Alive, dus Werchter zou in principe nog kunnen, lijkt me.
 

isaak

Playlistbediener
1 feb 2016
5
0
Een aantal nieuwe namen voor Woo Hah festival in Tilburg. Is in hetzelfde weekend als Rock Werchter. zit er een potentiële naam tussen?
Young Thug
Tyler, The Creator
Skepta
Father
Oudere namen:
Mac Miller
Action Bronson
A$AP Ferg
Ricp & Sticks #OpgezwolleTotNu
Mick Jenkins
Little Simz
Woodie Smalls
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Het beste voorbeeld vind ik The Hives: De voorbije 10 jaar hebben ze slechts 2 platen uitgebracht (2007 en 2012), maar daarmee hebben ze wel maar liefst 11(!) Belgische festivals aangedaan. Aanvankelijk enkele keren Werchter en Pukkelpop, maar de meest recente passages waren ’s namiddags op Les Ardentes en headliner op Sjock. En dan gaan ze er dit jaar nog een 12e bij doen met Rock Zottegem (ook niet als headliner). Ik kan begrijpen dat mensen hen nog willen zien, maar zoiets verdient hoogstens nog een namiddagplek in de Barn.

Nou, ik vind op zich dat je een punt hebt, maar ik volg toch ook Rock Torhout. Een band kan terug aan relevantie winnen.
Nu vind ik dat bij The Hives niet het geval, maar Kaiser Chiefs was/is terug op de goede weg denk ik.
Ze zijn inderdaad geen headliner op Rock Zottegem, maar dat is logisch als je ziet dat ze op dezelfde dag spelen als Skunk Anansie (waren we niet blij dat die nog is op Werchter speelden?) en Elvis Costello. Hun namidag/vooravondspot op Les Ardentes is ook niet geheel onlogisch want die hadden bvb Kendrick lamar als headliner en dan blijven the Hives een kleine naam
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
hazelaar wrote:
biffy clyro op reading/leeds –> grotere kans voor pukkelpop dan voor werchter?


Staan een paar dagen na Werchter op NOS Alive, dus Werchter zou in principe nog kunnen, lijkt me.

Zoals al eerder vermeld, de werchterdonderdag staan ze in Zweden op Bravalla en op de werchterzaterdag staan ze in Finland op Provinssirock. Normaal gezien een kleine kans, maar Bring me the Horizon speelt op dezelfde dagen op deze festivals en komen die vrijdag ertussen toch over naar België.

Vergeet overigens Brian Wilson die Pet Sounds integraal zou spelen, hij speelt vanaf 14 juni in Noord Amerika.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ik heb ook mijn weekend ticket binnen! Na een jaartje afwezigheid zal ik er weer bij zijn en ik heb er veel zin in! Nu nog hopen dat er iets van het lijstje (waarvan we er een paar al lang van hadden verwacht) bij komt: The National. Dinosaur Jr. , Beach House, James Vincent McMorrow, Tenacious D, Biffy Clyro, James Vincent Mcmorrow, Vintage Trouble.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
438
Om even de hype rond ff terug op te starten! vanavond is er een 'band announcement'. Ben even aan het dromen, stel je voor dat ff op zondag nog erbij komen :DDD
Maar zal wel iets anders zijn
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Ben benieuwd. Een breakup is al meerdere keren door de band en deze week nog door een woordvoerder van de band ontkend, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk. Misschien toch een Glastonbury headline slot? Of had die organisatie nou gemeld dat ze alle drie Brits waren? Ben het overzicht ook even kwijt.

De kans dat ze nog op de zondag van RW erbij komen, lijkt me kleiner dan nihil...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Foo Fighters gaat gewoon tussen The Offspring en Rammstein staan als coheadliner. Die spot staat wat mij betreft nog open.

Maar serieus, ik denk toch aan die Glastonbury headline spot ... wat ik wel een lame zet zou vinden, dan zouden ze even goed de geannuleerde optredens van vorig jaar kunnen goedmaken.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Foo Fighters gaat gewoon tussen The Offspring en Rammstein staan als coheadliner. Die spot staat wat mij betreft nog open.

Maar serieus, ik denk toch aan die Glastonbury headline spot … wat ik wel een lame zet zou vinden, dan zouden ze even goed de geannuleerde optredens van vorig jaar kunnen goedmaken.
Heb het nog even nagezocht, maar het wordt geen Glastonbury voor Foo Fighters (dus zeker geen Werchter). Alle headliners zjin Brits dit jaar:

http://metro.co.uk/2016/02/17/foo-fighters-arent-headlining-glastonbury-2016-but-three-british-bands-are-5702710/
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Rock Torhout wrote:
Foo Fighters gaat gewoon tussen The Offspring en Rammstein staan als coheadliner. Die spot staat wat mij betreft nog open.

Maar serieus, ik denk toch aan die Glastonbury headline spot … wat ik wel een lame zet zou vinden, dan zouden ze even goed de geannuleerde optredens van vorig jaar kunnen goedmaken.


Heb het nog even nagezocht, maar het wordt geen Glastonbury voor Foo Fighters (dus zeker geen Werchter). Alle headliners zjin Brits dit jaar:

http://metro.co.uk/2016/02/17/foo-fighters-arent-headlining-glastonbury-2016-but-three-british-bands-are-5702710/

Muse - Radiohead - Coldplay

Er was even een gerucht rond Adele, maar da's uiteraard geen band.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken