Rock Werchter 2016 - Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
visdave34 wrote:
Rock Torhout wrote:
Foo Fighters gaat gewoon tussen The Offspring en Rammstein staan als coheadliner. Die spot staat wat mij betreft nog open.

Maar serieus, ik denk toch aan die Glastonbury headline spot … wat ik wel een lame zet zou vinden, dan zouden ze even goed de geannuleerde optredens van vorig jaar kunnen goedmaken.


Heb het nog even nagezocht, maar het wordt geen Glastonbury voor Foo Fighters (dus zeker geen Werchter). Alle headliners zjin Brits dit jaar:

http://metro.co.uk/2016/02/17/foo-fighters-arent-headlining-glastonbury-2016-but-three-british-bands-are-5702710/


Muse – Radiohead – Coldplay

Er was even een gerucht rond Adele, maar da’s uiteraard geen band.

Muse - Adele - Coldplay, aldus eFestivals. Er waren geloofwaardige bronnen voor Radiohead, maar die plaatsten hen op de dag waarvoor Muse reeds als headliner aangekondigd is... Al lijken ze daar nu ook compleet in de war en willen ze geen voorspellingen meer doen door conflicterende bronnen.

In ieder geval zeker geen Foo Fighters. Anders hadden we ook gewoon Foo's op donderdag op RW gekregen.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Als ik het goed heb begrepen, dan is de zanger van SlipKnot (Corey Taylor) de nieuwe zanger van de Foo Fighters & gaat Grohl Solo
 

Bert

Support act
14 nov 2014
853
791
Foo Fighters maakten niet meer dan een statement

Fot the millionth time, we're not breaking up and nobody is going fucking solo
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Foo Fighters maakten niet meer dan een statement

Fot the millionth time, we’re not breaking up and nobody is going fucking solo

Maar tussen de lijne kan je wel lezen dat ze aan een (lange) break begonnen zijn. Ik zie ze daarom ook niet als kanshebber voor 2017.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Van de namen van Latitude is de opvallendste niet gedeelde naam met Werchter voorlopig The National ... ik hoop zo hard dat die in de aankondiging van deze week zit. Anders vrees ik dat ze wel eens naar Pukkelpop/Lokerse Feesten zouden kunnen gaan. The Maccabees mogen ook komen!

Edit: Zie net dat The National zeker tot 12 augustus in Amerika zit, dus Lokerse Feesten is uitgesloten. Pukkelpop kan theoretisch gezien, maar dat zou betekenen dat ze na hun Europese tour naar Amerika gaan om enkele weken later terug naar Europa te komen. Maar blijkbaar doet Bloc Party 't ook.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Ik blijf benieuwd naar de namen voor zondag, mainstage. Afgaand op vorig jaar moeten er nog drie namen bijkomen. ik hoop op nog een mooie naam , wie weet nog een afsluiter. Al denk ik dat Iggy Pop die als derde speelt bijna onmogelijk is? Vorig jaar waren dat bvb The Vaccines. Een dance afsluiter lijkt mij onmogelijk omdat Macklemore er al staat.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
The Libertines hebben net hun 2e festival van de zomer aangekondigd.
Begin mei staan ze in Spanje, half juli staan ze in Frankrijk.

Ik verwacht ze sowieso op Werchter of Pukkelpop eigenlijk.
Hun shows van vrijdag en zaterdag in de AB zijn al lang uitverkocht. Misschien vrijdag mee op de hype-train springen en een paar uur voor de show, om het traditionele 16u, hen bekend maken voor Werchter?

Een (vrij random) voorspelling voor morgen:
The National - The Libertines - John Coffey - Birdy Nam Nam - Low
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Nothing But Thieves is definitief uitgesloten voor Pukkelpop (spelen in Japan), dus die zijn nu toch wel een 100% zekerheid voor Rock Werchter.

Overigens bedacht ik me ook dat we misschien eindelijk nog eens het tijdschema gelijk met de laatste namen krijgen. Was vroeger altijd het geval, maar de voorbije 2 jaar door omstandigheden pas maanden later.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Tijdschema en de laatste namen zal pas in april zijn, denk ik? Misschien dat ze dat net voor Pasen nog doen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Tijdschema en de laatste namen zal pas in april zijn, denk ik? Misschien dat ze dat net voor Pasen nog doen.

Pasen valt dit jaar wel al in maart (Paasvakantie begint ook al op 25 maart). De affiche gaat volgens mij over 2-3 weken gewoon al rond zijn. We krijgen wekelijks aankondigingen van 6 à 10 namen, terwijl we er slechts 20 à 25 nodig hebben. Dan moeten ze al pakketjes met 2-3 namen gaan droppen om het tot april te rekken.

En op die manier is de affiche zo goed als rond wanneer Pukkelpop (ongetwijfeld) halverwege maart met de eerste lading komt.
 

Lawrice Lane

Playlistbediener
12 jan 2016
36
10
Omdat ik het van anderen zo leuk vind om te lezen, deel ik hierbij ook even mij ''wanna see''-lijstje:

Donderdag
Must see: Jake Bugg, Ellie Goulding, Disclosure, James Blake
Nu we er toch zijn/Als het niet clasht: Paul McCartney, Flume

Vrijdag
Must see: Rammstein, Daughter
Nu we er toch zijn/Als het niet clasht: Oh Wonder, The 1975
(Ik ken helaas een groot deel van de vrijdagnamen niet)

Zaterdag
Must see: Red Hot Chili Peppers, Editors, Tame Impala
Nu we er toch zijn/Als het niet clasht: Kensington, Lost Frequencies

Zondag
Must see: The Last Shadow Puppets, Florence + The Machine, Lianne La Havas
Nu we er toch zijn/Als het niet clasht: Macklemore & Ryan Lewis, MØ, Bear's Den, Foals, Beck

Verder hoop ik dat Nothing But Thieves ook nog komt. Nu al de beste ontdekking van dit jaar voor mij. Een hele bijzondere kruising van Jeff Buckley en Muse.
En Kendrick Lamar, maar die zie ik niet meer komen.

En 100% niet, nog voor geen miljoen euro, lig nog liever 4 dagen in mijn tent: Years & Years.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
en waarom zou Nothing But Thieves een 100% zekerheid zijn?

Misschien wel hét opkomende bandje van het moment. Krijgen flink wat radio-airplay (ook in Belgie) en gaan in heel Europa de majors af. Dan kan je hen in Belgie automatisch opschrijven voor Werchter of Pukkelpop, maar die laatste viel dus net af.
 

The Fly

Playlistbediener
9 feb 2016
23
0
Omdat ik het van anderen zo leuk vind om te lezen, deel ik hierbij ook even mij ”wanna see”-lijstje:

Donderdag
Must see: Jake Bugg, Ellie Goulding, Disclosure, James Blake
Nu we er toch zijn/Als het niet clasht: Paul McCartney, Flume

Vrijdag
Must see: Rammstein, Daughter
Nu we er toch zijn/Als het niet clasht: Oh Wonder, The 1975
(Ik ken helaas een groot deel van de vrijdagnamen niet)

Zaterdag
Must see: Red Hot Chili Peppers, Editors, Tame Impala
Nu we er toch zijn/Als het niet clasht: Kensington, Lost Frequencies

Zondag
Must see: The Last Shadow Puppets, Florence + The Machine, Lianne La Havas
Nu we er toch zijn/Als het niet clasht: Macklemore & Ryan Lewis, MØ, Bear’s Den, Foals, Beck

Verder hoop ik dat Nothing But Thieves ook nog komt. Nu al de beste ontdekking van dit jaar voor mij. Een hele bijzondere kruising van Jeff Buckley en Muse.
En Kendrick Lamar, maar die zie ik niet meer komen.

En 100% niet, nog voor geen miljoen euro, lig nog liever 4 dagen in mijn tent: Years & Years.
Liever Ellie Goulding dan Paul? :eek:
 

DTex

Playlistbediener
14 dec 2014
7
0
Zijn Wolf Alice en Blossoms dan ook geen kleine zekerheidjes? Spelen beiden rondom Werchter in Europa en krijgen in Nederland toch ook wel wat airplay, zeker Wolf Alice!

En wat denken jullie van Bazart?
 

Lawrice Lane

Playlistbediener
12 jan 2016
36
10
Lawrice Lane wrote:
Omdat ik het van anderen zo leuk vind om te lezen, deel ik hierbij ook even mij ”wanna see”-lijstje:

Donderdag
Must see: Jake Bugg, Ellie Goulding, Disclosure, James Blake
Nu we er toch zijn/Als het niet clasht: Paul McCartney, Flume

Vrijdag
Must see: Rammstein, Daughter
Nu we er toch zijn/Als het niet clasht: Oh Wonder, The 1975
(Ik ken helaas een groot deel van de vrijdagnamen niet)

Zaterdag
Must see: Red Hot Chili Peppers, Editors, Tame Impala
Nu we er toch zijn/Als het niet clasht: Kensington, Lost Frequencies

Zondag
Must see: The Last Shadow Puppets, Florence + The Machine, Lianne La Havas
Nu we er toch zijn/Als het niet clasht: Macklemore & Ryan Lewis, MØ, Bear’s Den, Foals, Beck

Verder hoop ik dat Nothing But Thieves ook nog komt. Nu al de beste ontdekking van dit jaar voor mij. Een hele bijzondere kruising van Jeff Buckley en Muse.
En Kendrick Lamar, maar die zie ik niet meer komen.

En 100% niet, nog voor geen miljoen euro, lig nog liever 4 dagen in mijn tent: Years & Years.


Liever Ellie Goulding dan Paul?
1f62e.png

Nee, haha. Ellie en Paul clashen niet, maar ik denk James Blake en Paul wel. En omdat ik al heel lang fan ben van James Blake, gaat die boven Paul McCartney.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
DONDERDAG
Must see: /
Leuk: Kaiser Chiefs, James Blake, New Order, Paul McCartney

VRIJDAG
Must see: Daughter, Black Box Revelation, At The Drive-In, Offspring
Leuk: The Van Jets, Gary Clark Jr, Robert Plant, Rammstein, Parov Stelar

ZATERDAG
Must see: Courtney Barnett, BADBADNOTGOOD, Band Of Horses, Tame Impala, Red Hot Chili Peppers
Leuk: Editors

ZONDAG
Must see: Iggy Pop, Last Shadow Puppets, Foals
Leuk: Unknown Mortal Orchestra, Beck


Maar ik ga momenteel alleen zaterdag. Ik zou heel graag ook vrijdag nog gaan maar dat zit er momenteel financieel niet in. Maar de kans bestaat dus nog dat ik een combi koop (aangezien dat bijna even duur is als zaterdag en vrijdag samen) maar dan mogen ze wel niet te rap uitverkopen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
James Bay heeft van 4 juni tot en met 9 juli enkel tourdates in de UK. Maar: er is één uitzondering momenteel in het tourschema: maandag 27 juni in de Rockhal in Luxemburg. Lijkt me sterk dat hij slechts voor die ene show in Luxemburg buiten de UK zal komen. Aangezien hij op vrijdag 1 juli terug een show in de UK heeft, zie ik hem wel op donderdag 30 juni op Rock Werchter staan.

Edit: zie nu ook dat hij tijdens Pukkelpop in Japan speelt, dus kans wordt alleen maar groter.
 

GraagGedaniel

Playlistbediener
23 feb 2015
11
0
Mijn lijstje, vind RW dit jaar echt een hele sterke line-up hebben! Ik heb een druk programma voor de boeg.

Donderdag
Must see: Paul McCartney, Jake Bugg.
Dikke prima als het kan: Disclosure, Kaiser Chiefs, Guy Garvey, Nathaniel Rateliff.

Vrijdag
Must see: Gary Clark Jr., Parov Stelar, The 1975.
Dikke prima als het kan: Bring Me The Horizon, Robert Plant, The Van Jets, The Offspring.

Zaterdag
Must see: Red Hot Chili Peppers, Editors, Kensington (jaja, ik ben een van de weinigen die ze nog niet heeft gezien), Tame Impala, Two Door Cinema Club.
Dikke prima als het kan: Beirut, Band of Horses, Paul Kalkbrenner, PJ Harvey

Zondag
Must see: F&TM, Macklemore & Ryan Lewis, Foals, The Last Shadow Puppets.
Dikke prima als het kan: Unknown Mortal Orchestra, Beck, Bear's Den.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken