Rock Werchter 2016 - Geruchten

Goose is subheadliner zaterdag.

En James Bay, niet aangekondigd, komt er ook nog bij:

Collega James Bay - ook op Rock Werchter 2016 - was zwaar onder de indruk toen hij een filmpje van de man zag op YouTube.

Staat bij de uitleg van Samm Hensaw.

Geen indrukwekkende namen wellicht, maar prima opvulling.

Vintage Trouble lijkt me zeker de moeite waard en ook naar Blossoms ben ik wel nieuwsgierig eigenlijk.

Op de site staat Goose als sub voor RHCP. The Struts als opener mainstage zaterdag. Alle 7 mainstage namen bekend dus, geen Tenacious D of Biffy Clyro als sub waar veel (waaronder ik) nog op hoopten.

Veel kleinere namen deze week... Had toch iets groters verwacht...

Tenacious D en The National kunnen we wel vergeten nu. Vreemd dat Werchter hier naast grijpt.
En nog een vreemde keuze: Goose vlak voor RHCP?!

Collega James Bay – ook op Rock Werchter 2016 – was zwaar onder de indruk toen hij een filmpje van de man zag op YouTube.

Haha nice, dat komen ze ook echt ieder jaar tegen om zo een act aan te kondigen die nog niet was aangekondigd :')
Maar helaas dus niet de namen waarop werd gehoopt. Goose vind ik wel leuk, maar wtf staan die daar geprogrammeerd, klopt echt niet. Maar ben wel teleurgesteld, geen echte klepper en geen The National, dus denk dat we die wel mogen vergeten. Jammer.

Ben wel blij met the Strypes, the Struts, Vintage Trouble en Goose.
Maar veel artiesten gaan samenvallen met andere die ik veel liever wil zien, dus boeit het me niet super veel.
In vergelijking met de vorige weken een zwakkere worp namen, maar over het algemeen is de line-up voor dit jaar wel zeer goed.

Collega James Bay – ook op Rock Werchter 2016 – was zwaar onder de indruk toen hij een filmpje van de man zag op YouTube.

Bijzonder dat hij niet (direct) bij het rijtje bekendmakingen zit.

Wat een rare main die zaterdag. Editors - RHCP - Goose zou toch véél logischer zijn?

Vinde de plaats van Goose ook maar raar.

Maar anderszijds voor een tent af te sluiten zijn ze misschien te groot?
En als ze Goose die dag als dance aflsuiter zetten zou dit betekenen dat Peppers rond 20h al moet beginnen, ik veronderstel dat dat de reden is.

Vintage trouble, the Styrpes, the Struts en Blossoms vind ik wel leuk. Goose, puggy en Aurora vind ik niks. De andere 3 ken ik niet, dus moet ik nog maar even checken. Voor mij persoonlijk een matige worp namen. Paar wel leuke maar geen aankondigingen waarop ik wachtte.

Everyknight wrote:

Bijzonder dat hij niet (direct) bij het rijtje bekendmakingen zit.

Dus dat wordt de 'grote omslagfoto'- naam voor volgende vrijdag... Pffff. Deze zak stront had ik toch niet verwacht na al dat moois.

Met Jake Bugg en the Strypes hebben ze toch mooi de 2 britse meest omhooggevallen kutkinder- acts gestrikt.

Of ze gaan nog meer op de hype-train van elektronische muziek springen, door ook overdag op de Main Stage af en toe bands in dit genre te plaatsen en niet alleen in de tenten of als afsluiter...
Als ze dit willen in de toekomst moet er natuurlijk een eerste keer zijn, en misschien is dat nu zo met Goose

Heb je een screenshotje gemaakt? is inmiddels al weer van de site afgehaald.

Vinde de plaats van Goose ook maar raar.

Maar anderszijds voor een tent af te sluiten zijn ze misschien te groot?
En als ze Goose die dag als dance aflsuiter zetten zou dit betekenen dat Peppers rond 20h al moet beginnen, ik veronderstel dat dat de reden is.

Maar Goose is een Belgische act, die kan je toch gerust op eender welke dag zetten in plaats van ze ergens tussen te forceren?

Nee, dit is gewoon typisch Werchter: dag uitverkocht = opvullen met goedkope acts. Goose is de grootste Belgische act die ze kunnen boeken met nieuw materiaal en zonder op herhaling te gaan.

Na vandaag ben ik er wel zeker van dat we geen echt grote namen meer gaan krijgen, helaas. Wel prima namen overigens. Mura Masa, Blossoms, Vintage Trouble en Samm Hensaw zijn wel leuk om mee te pikken

Goose op de main is toch maar raar. En zeker op die plek had het toch wat meer mogen zijn.

Vierde album, vierde Werchter waar speciale maatregelen worden getroffen voor de komst van Goose. Het dak gaat er namelijk altijd meteen af.

Staat bij het vrehaaltje van Goose, wat zouden ze daarmee bedoelen?

Of ze gaan nog meer op de hype-train van elektronische muziek springen, door ook overdag op de Main Stage af en toe bands in dit genre te plaatsen en niet alleen in de tenten of als afsluiter…
Als ze dit willen in de toekomst moet er natuurlijk een eerste keer zijn, en misschien is dat nu zo met Goose

Nah... de zaterdag was uitverkocht dus ze zochten waarschijnlijk naar iets goedkoops en Belgisch om op te vullen.

Wel een beetje een rare affiche. Er staan veel jonge acts (voor een jong publiek) maar er stonden ook nog nooit zoveel oude(re) gevestigde namen (Paul McCartney, New Order, PJ Harvey, RHCP, Iggy Pop, Robert Plant, Beck).

Users who are viewing this thread