Rock Werchter 2016 - Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Everyknight wrote:
Goose is subheadliner zaterdag.

En James Bay, niet aangekondigd, komt er ook nog bij:

Collega James Bay – ook op Rock Werchter 2016 – was zwaar onder de indruk toen hij een filmpje van de man zag op YouTube.

Staat bij de uitleg van Samm Hensaw.


Heb je een screenshotje gemaakt? is inmiddels al weer van de site afgehaald.

Neen, maar iemand anders wel blijkbaar :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
EddieVerder wrote:
Everyknight wrote:
En James Bay, niet aangekondigd, komt er ook nog bij:

Collega James Bay – ook op Rock Werchter 2016 – was zwaar onder de indruk toen hij een filmpje van de man zag op YouTube.

Staat bij de uitleg van Samm Hensaw.


Bijzonder dat hij niet (direct) bij het rijtje bekendmakingen zit.


Dus dat wordt de ‘grote omslagfoto’- naam voor volgende vrijdag… Pffff. Deze zak stront had ik toch niet verwacht na al dat moois.

Met Jake Bugg en the Strypes hebben ze toch mooi de 2 britse meest omhooggevallen kutkinder- acts gestrikt.

Niet akkoord wat betreft The Strypes... fantastische groep hoor! Die hebben de potentie om Arctic Monkeys te evenaren, live indien mogelijk nog strakker én met meer energie. De songkwaliteit moet soms wel nog wat omhoog ja.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.321
Wat een rare main die zaterdag. Editors – RHCP – Goose zou toch véél logischer zijn?

Ik zou het onlogisch vinden als editors de dag op de main NIET zouden afsluiten. En Goose voor Peppers is prima. Gaan wij lekker bbqen.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Heb goose al bij daglicht gezien, een live set, en vond ze echt wel goed. Kan prima voor de peppers.
Zondag ontbreekt nog 1 naam op main stage, mss toch nog iets achter florence?
 

Lawrice Lane

Playlistbediener
12 jan 2016
36
10
Dus nog 2 namen op de Main voor donderdag, 1 voor vrijdag en 1 voor zondag.
Ook 2 voor KluB C op donderdag, 1 voor vrijdag, 3 voor zaterdag en 1 voor zondag.
Wat betreft The Barn, 1 voor de vrijdage en 1 voor de zondag.
Nog 13 namen dus (ongeveer).
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Vierde album, vierde Werchter waar speciale maatregelen worden getroffen voor de komst van Goose. Het dak gaat er namelijk altijd meteen af.

Staat bij het vrehaaltje van Goose, wat zouden ze daarmee bedoelen?
Volgens mij niets. Zal als 'grap' bedoeld zijn dat ze gaan maatregelen treffen omdat het dak er af gaat als Goose komt ...Tja, Werchter en humor, ook een verhaal apart.
 

Iceman

Playlistbediener
8 mrt 2014
32
0
Ik vind het best leuke namen die bekend gemaakt zijn vandaag. Goose is altijd een feest (wel eens dat het een rare plek op de mainstage is), Mura Masa vind ik erg goed, en Vintage Trouble, The Strypes en Blossoms vind ik ook wel leuke namen om de dag mee te beginnen. ?

Ik ben wel nog heel erg benieuwd naar de laatste mainstagenaam van zowel de vrijdag als de zondag. Zou er dan toch nog iets voor Rammstein en/ of na Florence komen...?
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Dus nog 2 namen op de Main voor donderdag, 1 voor vrijdag en 1 voor zondag.
Ook 2 voor KluB C op donderdag, 1 voor vrijdag, 3 voor zaterdag en 1 voor zondag.
Wat betreft The Barn, 1 voor de vrijdage en 1 voor de zondag.
Nog 13 namen dus (ongeveer).

KluB C heeft maar zes namen per dag...

Donderdag 1, vrijdag geen, zaterdag 2 en zondag geen

The Barn heeft zeven namen per dag normaal...

Donderdag 1, vrijdag 2, zaterdag 1 en zondag 2
 

Iceman

Playlistbediener
8 mrt 2014
32
0
Waar zou James Bay overigens komen te staan? Donderdag mainstage voor Kaiser Chiefs, of Klub C na WotE. Zaterdag in Klub C is een optie. Of zondag voor Iggy Pop op mainstage of laat in Klub c (na SX bijvoorbeeld).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.170
Waar zou James Bay overigens komen te staan? Donderdag mainstage voor Kaiser Chiefs, of Klub C na WotE. Zaterdag in Klub C is een optie. Of zondag voor Iggy Pop op mainstage of laat in Klub c (na SX bijvoorbeeld).
Ofwel op zondag voor Iggy Pop ofwel na Kaiser Chiefs op donderdag..

Frappant dat Goose, als ze ze dan toch hadden geboekt, niet gewoon in de Barn hadden gezet..? Zeer zwakke sub als je het mij vraagt, maar dat is in mijn ogen The Offspring ook wel een beetje (als ze dat dan ook werkelijk zijn)
Goose bij zonsondergang moet volgens mij geweldig zijn, leuke act.. maar niet het soort act waar iedereen zat op te wachten.. Net zoals de rest van het pakketje..

Ook de aankondiging van Puggy als aflsuiter van de Klub C is maar vrij raar vind ik, had nog een dance naam verwacht maar ach ..
 

Tom1617899554

Playlistbediener
28 dec 2015
11
0
Had ook een beetje op Jack Garrett gehoopt. Staan tussen duitsland en uk rond de tijd van werchter. Toch wel een leuke naam denk ik. Hopelijk volgende week
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.170
Had ook een beetje op Jack Garrett gehoopt. Staan tussen duitsland en uk rond de tijd van werchter. Toch wel een leuke naam denk ik. Hopelijk volgende week

Zou op herhaling komen als ik me niet verschil en komt ookal rond de tijd van PKP naar Readdin & Leeds.. Zie dus meer een plaatsje voor hem in de Dancehall daar :)
 

Je Moeder

Playlistbediener
4 jan 2016
31
5
Werchter doet soms toch bizarre dingen hoor.
Years&Years -een band met één album- speelt nà New Order, terwijl ze vorig jaar een regelrechte ramp bleken te zijn live.
Ook blijf ik me afvragen hoe ze die vuurwerkeffecten gaan doen bij Gütterdammerung op de middag in een tent?
Puggy als afsluiter van de Barn, staan dus hoger dan het veel populairdere 1975: op z'n minst vreemd te noemen.
Op zaterdag snap ik echt niet waarom men Tame Impala niet gewoon voor de Peppers op de main zet en Goose als aflsuiter (in het donker) van de Barn.
En zondag staan zowel Foals als Beck in de Barn, hoewel de eerste headliner is van Reading&Leeds en de tweede BKS headlinet.

Op zich is dat niet negatief, maar soms vraag ik me af hoe goed ze daar bij Livenation de artiesten die ze boeken kennen.
Vorig jaar hadden ze bv Enter Shikari op zondagmiddag op de main geposteerd, wat resulteerde in een fiasco: ES is bij uitstek een band om in een donkere tent te plaatsen op een laat uur.

En als laatste begrijp ik echt niet waarom ze Biffy Clyro (één van de beste livebands ter wereld) gewoon aan hun voorbij laten gaan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
628
Werchter doet soms toch bizarre dingen hoor.
Years&Years -een band met één album- speelt nà New Order, terwijl ze vorig jaar een regelrechte ramp bleken te zijn live.
Ook blijf ik me afvragen hoe ze die vuurwerkeffecten gaan doen bij Gütterdammerung op de middag in een tent?
Puggy als afsluiter van de Barn, staan dus hoger dan het veel populairdere 1975: op z’n minst vreemd te noemen.
Op zaterdag snap ik echt niet waarom men Tame Impala niet gewoon voor de Peppers op de main zet en Goose als aflsuiter (in het donker) van de Barn.
En zondag staan zowel Foals als Beck in de Barn, hoewel de eerste headliner is van Reading&Leeds en de tweede BKS headlinet.

Op zich is dat niet negatief, maar soms vraag ik me af hoe goed ze daar bij Livenation de artiesten die ze boeken kennen.
Vorig jaar hadden ze bv Enter Shikari op zondagmiddag op de main geposteerd, wat resulteerde in een fiasco: ES is bij uitstek een band om in een donkere tent te plaatsen op een laat uur.

Ze kennen de artiesten daar uitermate goed hoor. Je moet alleen weten dat de spots ook op populariteit gebaseerd zijn. En dan zien we dat Years & Years Vorst Nationaal kunnen uitverkopen en dus niet anders dan hoog kunnen staan (en laten we ook niet vergeten dat New Order gedevalueerd is met het vertrek van Hook). Op dezelfde wijze maakt het echt niet uit dat Foals in andere landen headlinet als ze in Belgische zalen een gordijn moeten ophangen om te verbergen dat ze slechts 2000 van de 4500 tickets kunnen verkopen. Idem voor Beck: stond in 2014 in een slechts halfvol Vorst, dus uiteraard gaat Live Nation twee keer nadenken om hem nog een subplek te geven. Overigens is het veld aan de ONE op BKS kleiner dan de capaciteit van de Barn, dusja.

Wat Puggy betreft zal er wel gekozen om geen al te grote band te doen clashen met Rammstein. Die laatste zorgen namelijk eveneens voor een hoop mensen die vluchten van de Main Stage, en als je dan iets als The 1975 plaats krijg je weer overvolle tenten.

Zoals hier al eerder gezegd werd: Gutterdammerung staat op andere festivals ook in een tent en heeft reeds vertoningen in zalen achter de rug. Mensen verwachten meer van het woord 'vuurwerk' dan er waarschijnlijk echt van aan zal zijn.

Overigens vreemd dat je een pleidooi houdt dat acts die duisternis nodig hebben in het donker moeten staan, en er dan geen probleem van maakt als Tame Impala naar de Main Stage zou moeten. Die hun show is namelijk eveneens gestoeld op het donker. Al ga ik akkoord dat Goose misplaatst is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken