Rock Werchter 2016 - Geruchten

Thomas1617899556

Playlistbediener
28 feb 2016
6
0
Met zo'n line-up verwacht ik binnenkort kaarten te kopen voor mijn 5e Rock Werchter op rij! Hoewel veel bands op herhaling zijn, zitten er ook goede toffe nieuwe namen tussen! Ik luister zelf ook veel (harde) rock, maar wat mij opvalt is dat de vrijdag mij nauwelijks aanspreekt. Waar vaak de donderdag (Green Day, Rise Against, Blink-182, All Time Low, All-American Rejects, Airbourne etc) pop punk / hard rock bands komen, is voor mij met name alleen The Offspring interessant. Weinig tot geen (pop) punk op de affiche..

Zelf heb ik Kensington nooit gezien, dus dat ze komen vind ik niet erg. Wat ik het mooie aan Rock Werchter vind, is dat ze mooi een lekker plekje in de middag geven! Sterke zet om Editors op dezelfde dag als RHCP te zetten, net als dat ze Florence (voorlopig) laten afsluiten!

Ik zou het opmerkelijk vinden en een enorm gemiste kans, als RW Nothing But Thieves niet heeft geboekt. Die gasten zijn echt goed, als een soort kruising tussen Muse en Radiohead. Ik zie ze over een paar weken ook in het voorprogramma van Muse. Zulk soort bandjes mis ik ook nog op de lijst: NBT, The Bohicas, Wolf Alice, Royal Republic, Pretty Reckless, Halestorm of iets als Darlia.
Bands met lekkere gitaar, redelijk vroeg in de middag (zoals bijvoorbeeld Royal Blood, Catfish and the Bottlemen, the Last Internationale er eerder stonden).

Van mij mag er ook nog wel meer indie rock bands komen. Zelf heb ik Bloc Party een aantal jaren geleden gemist, van mij mogen ze weer komen; The Maccabees zijn ook zeer welkom.

In elk geval zijn er uitstekende namen gekomen na de vrijdag 3 weken geleden (Macklemore)...
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Met zo’n line-up verwacht ik binnenkort kaarten te kopen voor mijn 5e Rock Werchter op rij! Hoewel veel bands op herhaling zijn, zitten er ook goede toffe nieuwe namen tussen! Ik luister zelf ook veel (harde) rock, maar wat mij opvalt is dat de vrijdag mij nauwelijks aanspreekt. Waar vaak de donderdag (Green Day, Rise Against, Blink-182, All Time Low, All-American Rejects, Airbourne etc) pop punk / hard rock bands komen, is voor mij met name alleen The Offspring interessant. Weinig tot geen (pop) punk op de affiche..

Zelf heb ik Kensington nooit gezien, dus dat ze komen vind ik niet erg. Wat ik het mooie aan Rock Werchter vind, is dat ze mooi een lekker plekje in de middag geven! Sterke zet om Editors op dezelfde dag als RHCP te zetten, net als dat ze Florence (voorlopig) laten afsluiten!

Ik zou het opmerkelijk vinden en een enorm gemiste kans, als RW Nothing But Thieves niet heeft geboekt. Die gasten zijn echt goed, als een soort kruising tussen Muse en Radiohead. Ik zie ze over een paar weken ook in het voorprogramma van Muse. Zulk soort bandjes mis ik ook nog op de lijst: NBT, The Bohicas, Wolf Alice, Royal Republic, Pretty Reckless, Halestorm of iets als Darlia.
Bands met lekkere gitaar, redelijk vroeg in de middag (zoals bijvoorbeeld Royal Blood, Catfish and the Bottlemen, the Last Internationale er eerder stonden).

Van mij mag er ook nog wel meer indie rock bands komen. Zelf heb ik Bloc Party een aantal jaren geleden gemist, van mij mogen ze weer komen; The Maccabees zijn ook zeer welkom.

In elk geval zijn er uitstekende namen gekomen na de vrijdag 3 weken geleden (Macklemore)…

Die kleine bandjes zijn voor de laatste aankondigingen hé. Zoals een Wolf Alice en nothing but thieves zie ik als zekerheidjes.
Halestorm staat helaas al op graspop, is dus een neen voor Werchter.

Er wordt hier vaak geopperd voor Dinosaur Jr. Hele mooie naam, maar ik denk dat één van komende dagen Rock Zottegem met hen zal uitpakken.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Volgende week Speelt The Libertines in de ab (vrijdag & zaterdag)
Misschien zitten zij bij het pakketje namen van vrijdag (weet wel niet of ze touren deze zomer)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.674
1.208
The Libertines hoop ik al maanden op. Zou zeer mooi zijn om voor RHCP + Editors te zetten.
The National zou ook nog heel leuk zijn, maar ik vrees er wat voor.
Wolf Alice een week of 2 geleden gezien in een zaal, live heel sterk. Zie ik wel gebeuren.

En wat Dinosaur Jr. bertreft ik zou ze heel graag zien maar denk ook niet dat Werchter hen heeft.
Ik denk eerder een Sjock (zij hadden ze een paar jaar geleden ook al) of Rock Herk (staan altijd wel wat oudere bands: Helmet, Therapy?, Slowdive en na wat moeilijke jaren hebben ze vorig jaar een pracht editie gehad die uitverkocht was, dus het budget zal wel wat gegroeid zijn ook).
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.162
1.191
Nog wat voorspellingen:

Als ik kijk naar de website, zal The Offspring echt wel subheadliner zijn denk ik. Maar is At the Drive-In echt de derdelaatste naam?

Zondag geloof ik ook in Iggy Pop - The Last Shadow Puppets - Macklemore & Ryan Lewis - Florence + the Machine als de laatste vier namen op mainstage, al is dit zeer moeilijk in te schatten...

Wat wel zeker is: er moet nog een subheadliner bij op zaterdag. Ik dacht lang dat Bastille daar perfect zou passen, maar volgens mij zullen ze met hun nieuwe plaat weer op Pukkelpop staan. Rock Werchter wordt zeer moeilijk, ze staan die vrijdag op Bravalla en die zaterdag op Opener. Of ze moeten er toch nog op donderdag of zondag bijgepropt worden, maar die kans lijkt mij klein.

Dan gaat het nog tussen twee namen voor die subheadlinerpositie volgens mij: The National of Tenacious D.

Verder nog onrealistisch hopen op Brian Wilson die Pet Sounds integraal brengt (maar ja, wie had vorig jaar gedacht dat Patti Smith integraal Horses zou komen spelen?) en (wat meer) realistisch hopen op Biffy Clyro, Mogwai, Dinosaur Jr. en The Strypes. Maar goed, de line up is voor mij eigenlijk nu al geslaagd.
 

Rene1617899556

Playlistbediener
27 feb 2016
5
0
Dropkick Murphys is net zo folk als Mumford & Sons, niet echt veel en vooral voor mensen die juist niet van het genre houden dus.

Klopt gedeeltelijk maar ik bedoelde bandjes zoals Dropkick Miurphys, Flogging Molly..etc

Verder zou ik Bad Manners en Madness graag verwelkomen.

Maar goed, ik zal niet teveel missen met PP, Werchter en LL reeds op het menu.

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.194
4.350
Bloc Party kan niet komen, die touren volgens mij door Amerika dan

Vanaf BKS (17 juni) in Europa. Nog geen data tijdens het Werchterweekend. 14 juli nog in Spanje.
Opvallend: gaan eind juli naar Canada, maar staan in augustus weer op Sziget.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.952
6.212
De trailer voor Rw werd zonet gelanceerd.. Moeten we dan echt nog wel grote namen verwachten? Normaal gezien moeten er toch nog een paar aangekondigd worden maar normaal gezien passen ze die trailer toch niet meer aan ofwel?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.194
4.350
Het is wel een trailer, die vrij gemakkelijk is aan te passen. Een naampje is er zo bij getypt.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik verwacht op zaterdag nog een redelijke naam voor RHCP, daar staat nu Two Door Cinema Club die in 2013 nog als 2e op de dag speelden. Ze staan ook niet in groot lettertype op het affiche. Zelf hoop ik op Tenacious D want dat is de enige plek waar ze nog kunnen, zondag gaan ze namelijk niet zo laag spelen dat ze voor Iggy Pop moeten en het is wel echt een mainstage naam. Anders misschien Biffy Clyro?
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Tenecious D zou perfect zijn ja! Ik was vrijdag naar Nathaniel rateliff geweest in nijmegen.
Echt een aanrader voor donderdag!
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Ik verwacht op zaterdag nog een redelijke naam voor RHCP, daar staat nu Two Door Cinema Club die in 2013 nog als 2e op de dag speelden. Ze staan ook niet in groot lettertype op het affiche. Zelf hoop ik op Tenacious D want dat is de enige plek waar ze nog kunnen, zondag gaan ze namelijk niet zo laag spelen dat ze voor Iggy Pop moeten en het is wel echt een mainstage naam. Anders misschien Biffy Clyro?

Enkele weken geleden wanneer Werchter de voorlopige affiche op Facebook postte, staat het lettertype van TDCC inderdaad niet zo groot.
Kleiner als bijvoorbeeld een At-the drive In en Last Shadow Puppets.
Zelfde grootte als Blackbox Revelation en Bring me the Horizon.
Het lijkt mij via die info al duidelijk dat er nog iets tussen moet en inderdaad, ze stonden in 2013 slechts tweede op de Main rond 15u.
Daar komt dus zeker nog iets tussen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.092
6.174
Waar blijven de Foo Fighters ?!?!
Welkom Femke de Jong op het Festileaks Forum.
Simpelweg, ‘Foo Fighters touren niet in 2016’...
http://festileaks.com/2015/10/foo-fighters-touren-niet-in-2016/
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.952
6.212
Het is wel een trailer, die vrij gemakkelijk is aan te passen. Een naampje is er zo bij getypt.
Das waar maar eens deze overal zal verschijnen op tv zal het toch wel wat anders zijn niet? Wie merkt er tussen die pakweg 30 namen Bastille of Tenacious D bijvoorbeeld nog op als deze werd aangepast.. Ik denk dat we vrijdag ofwel nog 1 grote naam krijgen en een paar kleine of gewoon de full line up..
 

Verwijderd lid 1738

Playlistbediener
21 feb 2016
23
0
Er moeten zoals eerder beredeneerd in deze thread nog ong. 23 namen bijkomen. Vrij zeker dat we komende vrijdag niet de full line-up krijgen zoals @shotgvn zegt, vorig jaar was de line-up pas eind mei compleet. Tussen die 23-ish namen zal toch nog wel iets 'substantieels' moeten zitten, no way dat nu ze die trailer nu eruit gepompt hebben er alleen nog maar kleine namen bij komen. Er zal toch nog iets van een Tenacious D of een Bastille of een LCD Soundsystempje bij zitten? Toch? Please...? :-?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken