Rock Werchter 2016 - Geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Op basis van wat nu staat, zal 't van mij ongeveer als volgt zijn:

Donderdag: Jake Bugg - Guy Garvey - Ellie Goulding - Paul McCartney - James Blake
Indien mogelijk: Gutterdämmerung, New Order

Vrijdag:
Jagwar Ma - The Van Jets - Black Box Revelation - Richard Hawley - The Offspring - Robert Plant - Rammstein
Indien mogelijk: Oh Wonder, Daughter

Zaterdag:
Courtney Barnett - Band of Horses - Two Door Cinema Club - Beirut - Red Hot Chili Peppers - Tame Impala
Indien mogelijk: Lost Frequencies, PJ Harvey, Editors

Zondag:
Bear's Den - Iggy Pop - The Last Shadow Puppets - Foals - Sx - Beck - Skunk Anansie - Jamie Xx
Indien mogelijk: Florence + the Machine


Het worden al bij al 4 goed gevulde dagen, met pijnlijkste clash wss die van Editors en Tame Impala.Robert Plant en The Offspring wordt ook gevaarlijk, daar ben ik nog niet volledig uit wat ik zou doen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.462
6.894
Ik ben bang inderdaad voor veel te veel clashes.
Maar dit is tot nu toe mijn lijstje.

Donderdag: Nathaniel Rateliff & the Night Sweats - Kaiser Chiefs - Guy Garvey - Jake Bugg - Paul McCartney - James Blake
Als er een mogelijkheid is: Gütterdammerung - New Order - Ellie Goulding

Vrijdag: The Van Jets - Oh Wonder - Daughter - Robert Plant - The 1975 - The Offspring - Rammstein
Bij mogelijkheid: Gary Clark Jr. - Bring Me The Horizon - Black Box Revelation

Zaterdag: Courtney Barnett - Savages - Glen Hansard - Band of Horses - Two Door Cinema Club - Red Hot Chili Peppers - Tame Impala - Editors
Bij Mogelijkheid: Beirut - Lost Frequencies - PJ Harvey

Zondag: Bear's Denn - Iggy Pop - Last Shadow Puppets - Foals - Beck - Skunk Anansie
Bij mogelijkheid: Lianne La Havas - Florence + the Machine

Al redelijke volle dagen dus :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.012
6.406
Ik heb eens gekeken naar welke namen er nog zouden kunnen komen en ja dit kwam ik ergens uit, kan natuurlijk zijn dat bepaalde namen iets te groot of te klein zijn of misschien omgewisseld met Barn & Klub C zijn maar dat denk ik dat wenog kunnen verwachten, 2 grote namen, een paar middelgrote namen en opvulling..
Donderdag:
Mainstage: Die Antwoord & The Sore Losers
Klub C: CHVRCHES, The Lumineers & Nothing But Thieves
Barn: Kodaline & Yeasayer

Vrijdag:
Mainstage: Tenacious D of The National (als sub)
Klub C: Moderat (of iets anders, allesinds nog iets na The 1975), ODESZA & Yelawolf
Barn: The Wombats & Bazart

Zaterdag:
Mainstage: Bastille (voor RHCP) & Halsey
Klub C: M83, John Coffey & Vintage Trouble
Barn: Balthazar & Suede

Zondag
Mainstage: Netsky (al begin ik te denken dat F+TM gewoon afsluit en we gewoon nog een kleinere naam krijgen), John Newman & Wolf Alice
Klub C: Christine & The Queens & Grimes
Barn: Dinosaur Jr & Tourist lemc
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.029
352
Ik heb eens gekeken naar welke namen er nog zouden kunnen komen en ja dit kwam ik ergens uit, kan natuurlijk zijn dat bepaalde namen iets te groot of te klein zijn of misschien omgewisseld met Barn & Klub C zijn maar dat denk ik dat wenog kunnen verwachten, 2 grote namen, een paar middelgrote namen en opvulling..
Donderdag:
Mainstage: Die Antwoord & The Sore Losers
Klub C: CHVRCHES, The Lumineers & Nothing But Thieves
Barn: Kodaline & Yeasayer

Vrijdag:
Mainstage: Tenacious D of The National (als sub)
Klub C: Moderat (of iets anders, allesinds nog iets na The 1975), ODESZA & Yelawolf
Barn: The Wombats & Bazart

Zaterdag:
Mainstage: Bastille (voor RHCP) & Halsey
Klub C: M83, John Coffey & Vintage Trouble
Barn: Balthazar & Suede

Zondag
Mainstage: Netsky (al begin ik te denken dat F+TM gewoon afsluit en we gewoon nog een kleinere naam krijgen), John Newman & Wolf Alice
Klub C: Christine & The Queens & Grimes
Barn: Dinosaur Jr & Tourist lemc

Mss Chase & Status op vrijdag of zaterdag afsluiter Klub C, zijn ook bevestigd voor T in the Park, dus ze doen weer festivals. zijn zeker groot genoeg om Klub C af te sluiten,
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.012
6.406
Ja wel, daar moet denk ik nog een grote naam komen als afsluiter of gewoon net voor The 1975 dat kan ook.. zoals zal gebeuren bij New Order en Years & Years ..
Moderat, Chase & Status of Camo & Crooked .. Rudimental verwacht ik niet echt meer daar wegens misschien te groot voor Klub C?
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.189
984
Ja wel, daar moet denk ik nog een grote naam komen als afsluiter of gewoon net voor The 1975 dat kan ook.. zoals zal gebeuren bij New Order en Years & Years ..
Moderat, Chase & Status of Camo & Crooked .. Rudimental verwacht ik niet echt meer daar wegens misschien te groot voor Klub C?

Rudimental staat op dour
 

Floris

Playlistbediener
27 feb 2016
5
0
Nothing But Thieves lijkt mij zeer geschikt voor Rock Werchter na deze plaat (en ook goed live). Zag dat Boxer Rebellion ook met een nieuwe komt, maar niet echt geschikt voor Rock Werchter toch?
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Grappig om te lezen hoe iedereen hier een paar weken nog gefrustreerd was door het gebrek aan goede namen, en hoe nu plots RW opnieuw op handen gedragen wordt. :p

Ik heb zelf ook eens mijn lijstje van must-see's overlopen... en dat zijn er toch wel heel wat.

Donderdag
Zeker: Paul McCartney, Ellie Goulding, Kaiser Chiefs
Indien geen clashes: Gutterdämmerung, New Order, Sigma, Walk Off The Earth, James Blake

Vrijdag
Zeker: Rammstein, The Van Jets, Black Box Revelation, Bring Me The Horizon, The Offspring
Indien geen clashes: Gary Clark Jr., The 1975

Zaterdag
Zeker: Red Hot Chili Peppers, Editors, Band of Horses, Kensington, Two Door Cinema Club
Indien geen clashes: Lost Frequencies, Tame Impala, Beirut, Glen Hansard

Zondag
Zeker: Iggy Pop, Foals, Skunk Anansie
Indien geen clashes: Macklemore


Verder hoop ik nog op:
- Tenacious D Het zou zonde zijn als Werchter hen weer misloopt, maar als ze volgende week niet aangekondigd worden, zie ik hen niet meer komen. Ze spelen donderdag en vrijdag al in Scandinavië, dus misschien kunnen ze op zaterdag nog tussen TDCC en RHCP?
- The National Zouden toch ook zeer binnenkort moeten aangekondigd worden als we hen nog mogen verwachten. Naam voor donderdag?
- Breaking Benjamin Unieke kans om hen in Europa te zien. Laatste naam voor vrijdag op de main? De kans is echter klein dat ze op Werchter staan.
- Flogging Molly Deze zouden nog mooi op de zondag passen. Maar ze hebben al een tijd geen nieuw album meer uitgebracht, dus...
- Biffy Clyro Touren ook door Scandinavië in het Werchterweekend.
- Kodaline Zou best in The Barn passen.
- The Hives Idem.
- Nothing But Thieves KluB C of The Barn?
- Stereophonics Blijken rond Werchter vooral in de UK te touren.

Natuurlijk hoop ik op nog meer, maar dit zijn de meest realistische :)
 

Tremousse

Campingartiest
26 okt 2015
51
0
I'd be happy with of these acts : Kula Shaker (not enough psychedelic or deep rock on this line-up, they play at Vida Festival in the same week-end), Frank Turner (if Groezrock doesn't rule him out), The National, Frightened Rabbit (if no National, they are équivalent and friends) or Gogol Bordello (cause they are Gogol Bordello, they are a golden festival act). Blues Pills would also be a great main stage opener. Finger crossed for one of these names but I find the line-up already amazing !
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
Ik heb eens gekeken naar welke namen er nog zouden kunnen komen en ja dit kwam ik ergens uit, kan natuurlijk zijn dat bepaalde namen iets te groot of te klein zijn of misschien omgewisseld met Barn & Klub C zijn maar dat denk ik dat wenog kunnen verwachten, 2 grote namen, een paar middelgrote namen en opvulling..
Donderdag:
Mainstage: Die Antwoord & The Sore Losers
Klub C: CHVRCHES, The Lumineers & Nothing But Thieves
Barn: Kodaline & Yeasayer

Vrijdag:
Mainstage: Tenacious D of The National (als sub)
Klub C: Moderat (of iets anders, allesinds nog iets na The 1975), ODESZA & Yelawolf
Barn: The Wombats & Bazart

Zaterdag:
Mainstage: Bastille (voor RHCP) & Halsey
Klub C: M83, John Coffey & Vintage Trouble
Barn: Balthazar & Suede

Zondag
Mainstage: Netsky (al begin ik te denken dat F+TM gewoon afsluit en we gewoon nog een kleinere naam krijgen), John Newman & Wolf Alice
Klub C: Christine & The Queens & Grimes
Barn: Dinosaur Jr & Tourist lemc

Tenacious D spelen op 30 juni en 1 juli op. Roskilde en Bravalla. Komen dus hopelijk op de zondag (of evt de zaterdag).

En aan het rijtje Iggy Pop, TLSP, Macklemore en FATM gaat niks meer veranderen imo, komen alleen nog kleinere namen voor. Iggy Pop wordt heus niet de 2e of 3e naam die dag.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Ik heb eens gekeken naar welke namen er nog zouden kunnen komen en ja dit kwam ik ergens uit, kan natuurlijk zijn dat bepaalde namen iets te groot of te klein zijn of misschien omgewisseld met Barn & Klub C zijn maar dat denk ik dat wenog kunnen verwachten, 2 grote namen, een paar middelgrote namen en opvulling..
Donderdag:
Mainstage: Die Antwoord & The Sore Losers
Klub C: CHVRCHES, The Lumineers & Nothing But Thieves
Barn: Kodaline & Yeasayer

Vrijdag:
Mainstage: Tenacious D of The National (als sub)
Klub C: Moderat (of iets anders, allesinds nog iets na The 1975), ODESZA & Yelawolf
Barn: The Wombats & Bazart

Zaterdag:
Mainstage: Bastille (voor RHCP) & Halsey
Klub C: M83, John Coffey & Vintage Trouble
Barn: Balthazar & Suede

Zondag
Mainstage: Netsky (al begin ik te denken dat F+TM gewoon afsluit en we gewoon nog een kleinere naam krijgen), John Newman & Wolf Alice
Klub C: Christine & The Queens & Grimes
Barn: Dinosaur Jr & Tourist lemc

Ik zie hier best veel namen staan die volgens mij al uitgesloten zijn.

- Omwille van tourschema: Yeasayer (zaalshow in juni), Odesza (Dour), M83 (Werchter is zeer moeilijk met zijn huidige schema), Suede (Les Ardentes), Moderat (anders hadden ze Vorst nog niet aangekondigd) en Netsky (die zegt het zelf).
- Omdat ik ze niet op herhaling zie komen: Balthazar, Christine & The Queens, Die Antwoord.
- Omdat ik ze beter zie passen op een ander festival: Dinosaur Jr.

We hebben inderdaad nog wel wat Belgen nodig, waarbij The Sore Losers/Bazart/Tourist LeMC/Goose/Ghinzu me de grootste kanshebbers lijken.

En een belangrijke vraag is hoe het met die overige namen zit die we al eeuwen zagen aankomen (Bastille, The National, Biffy Clyro, Tenacious D). Alle vier zouden ze een vrij hoge positie krijgen, en bij alle vier is het de vraag waarom ze nog niet aangekondigd zijn.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
Prima line up.
Zeker als je naar pinkpop kijkt.!

Wat een mwoah line-up...zeker als je NOS Alive kijkt
 

Rene1617899556

Playlistbediener
27 feb 2016
5
0
Ben ik nu de enige of zijn er meer die zitten te wachten op:

-een paar leuke ska bands? voor de vrijdag?
-een paar toffe (punk) folk bands, misschien Dropkick Murphys zaterdag?

Misschien Santigold nog ergens tussen proppen of Beth Hart ook geweldig.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
Prima line up.
Zeker als je naar pinkpop kijkt.!

Wat een mwoah line-up…zeker als je NOS Alive kijkt

Mwa, niet echt. Dat verschil zit dan m.n. in het gevoel dat je hebt met de headliners: arcade fire, radiohead en the chemical brothers VS Sir Macca, Rammstein, Editors, Peppers en FATM.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.374
9.120
Prima line up.
Zeker als je naar pinkpop kijkt.!

Wat een mwoah line-up…zeker als je NOS Alive kijkt

http://consequenceofsound.net/2016/02/rock-werchters-2016-lineup-is-proof-we-should-all-move-to-europe/

Ondanks het feit dat NOS inderdaad met Radiohead zowat de beste naam die nu ronddtourt staan heeft, heeft Rock Werchter toch in z'n totaliteit echt wel de mooiste mayor lineup van Europa dit jaar. Hands down wat mij betreft. Chemical Brothers vind ik bijvoorbeeld geen fantastische headliner. Stel je voor dat Werchter op zondag Radiohead had, ipv Florence. Dan was het absoluut perfect geweest. Alleen Glastonbury kan hier nog over gaan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.135
2.325
Als Werchter afkomt met de affiche van NOS Alive worden ze, terecht, afgemaakt.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.392
586
een paar toffe (punk) folk bands, misschien Dropkick Murphys zaterdag?

Dropkick Murphys is net zo folk als Mumford & Sons, niet echt veel en vooral voor mensen die juist niet van het genre houden dus.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken