Rock Werchter 2014 - Wishlists, festivalvragen...

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Je gratis ticket in België moet je wel aanvragen via de NMBS site trouwens. Alleen je ticket is niet geldig.
Maar als het goed is wordt je wel onder gespamt met emails als je dat nog niet gedaan hebt.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik heb helaas op de donderdag van Werchter nog een tentamen en moet daardoor vanuit Breda met de trein reizen. Ik snap alleen geen drol van al die websites en routebeschrijvingen.. Iemand die een duidelijk reisadvies en/of ervaring heeft met de trein van Breda (of omgeving) naar Leuven/Werchter?

Vanuit Breda naar België neem je of de bus Breda - Antwerpen of de trein naar Roosendaal en dan vanaf Roosendaal naar België. Ik neem aan dat er op de site van Werchter wel staat welke treinen je precies moet nemen vanaf Roosendaal.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Is het eigenlijk nog wel nodig om een kaartje Roosendaal-Essen te kopen?
Onderaan het Belgische treinticket staat namelijk "De treinreiziger uit het buitenland kan dit ticket combineren met een vervoerbewijs (heen-en-terug) dat geldig is op het vreemde spoorwegnet tot de Belgische grens. Dit biljet is op het NMBS-spoorwegnet ook geldig tussen de Belgische grens en het eerste Belgische station"

 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Dit biljet is op het NMBS-spoorwegnet ook geldig tussen de Belgische grens en het eerste Belgische station
Hé ja, dat zie ik nu ook staan. Dacht dat ik ergens anders gelezen had dat dit niet zo was. Thanks! :)
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Op de site van RW staat idd aangegeven dat je nog een aanvullend kaartje moet kopen tot aan het eerste station.

Worden er op het terrein eigenlijk programmaboekjes uitgedeeld? Op de RW site staat ook nog geen printbaar blokkenschema.

 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Op de site van RW staat idd aangegeven dat je nog een aanvullend kaartje moet kopen tot aan het eerste station.

Worden er op het terrein eigenlijk programmaboekjes uitgedeeld? Op de RW site staat ook nog geen printbaar blokkenschema.

Vorige jaren deelden ze die al op het station in Leuven uit, ook op het terrein zijn ze wel te vinden.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
De treinreiziger uit het buitenland kan dit ticket combineren met een vervoerbewijs (heen-en-terug) dat geldig is op het vreemde spoorwegnet tot de Belgische grens.
Maar dit betekent dat je wel iets moet hebben vanaf Roosendaal tot de grens? Ik check m'n OV namelijk uit op Roosendaal aangezien dat in België op een station niet meer kan.. (denk ik)
En anders maar 2 minuten zwartreizen.

En ja programmaboekjes zijn de afgelopen 2 jaar dat ik geweest ben uitgedeeld, met blokkenschema en artiesteninfo.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Maar dit betekent dat je wel iets moet hebben vanaf Roosendaal tot de grens? Ik check m’n OV namelijk uit op Roosendaal aangezien dat in België op een station niet meer kan.. (denk ik)
En anders maar 2 minuten zwartreizen.

Als je bijvoorbeeld vanaf Rotterdam al de intercity naar Antwerpen neemt hoef je vanaf daar niet in te checken, zolang je maar in bezit ben van een een kaartje voor het buitenlandse deel van het traject. Dus je hoeft niet zwart te rijden. En als je bijvoorbeeld via Amsterdam naar Rotterdam reist, en daar overstapt op de trein die de grens over gaat dan moet je dus op Rotterdam uitchecken bij de NS. Zo geldt is het iig bij een studenten-ov.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Je hoeft toch niet verplicht mee te doen aan die online registratie?

Ik ga ervanuit dat mijn geprinte ticket mij gewoon toegang verschaft, al dat aangemeld vind ik zelf best onzin.

Of is het toch verplicht?
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Je moet dus kaartje tot en met het eerste station over de grens kopen(Essen voor ons)
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Dat zegt men inderdaad op de site van RW. Maar die zin onderaan het ticket "Dit biljet is op het NMBS-spoorwegnet ook geldig tussen de Belgische grens en het eerste Belgische station" geeft weer wat anders aan.

Daaruit blijkt namelijk dat het RW treinticket ook geldig is tussen de grens en Essen :-? Raar.

Edit: Duidelijkheid van de NMBS website, het is niet nodig om een ticket te kopen voor het kleine stukje tot Essen:
http://www.belgianrail.be/nl/vrije-tijd/festivals-concerten/rock-werchter.aspx Onderaan de pagina.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik ga gewoon maar uit van wat op het ticket staat. Mooi makkelijk. :)
En Roosendaal tot (fictief station)Roosendaal-grens kan je gewoon met een niet-ingechekte studenten OV reizen. Als je niet gratis in NL reist moet je wel een ticket tot essen kopen, maar via de NBMS site kan je aangeven dat je in België gratis reist. (Scheelt denk 1 of 2 euro ofzo..). Ik denk dat het zo zit hoor, overal staat weer iets anders heb ik het idee.

En @PascalBreda, je ticket met Facebook registeren hoeft niet. Alleen als je van de 'extra' voordelen gebruik wilt maken. Ik vind het ook een beetje onzin.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik denk niet dat ze moeilijk gaan doen omdat je geen kaartje voor 3km treinspoor hebt hoor, vooral niet omdat je bij rw ticket geen Roosendaal aan kunt klikken en met je ov niet in Belgie uit kunt checken. Afhankelijk van het tijdstip zal de trein ook wel vol zitten met anderen die naar RW gaan en de meesten zullen denk ik ook geen ticket hebben voor dat stukje, nooit dat ze 1 voor 1 al die mensen een boete gaan geven.

En hoe wil je dat op de terugreis gaan doen dan? In Essen uitstappen, daar een kaartje kopen om dan de volgende trein weer verder naar Roosendaal te nemen en vanaf daar via ov-chipkaart te reizen... Ik moet al een pleuriseind reizen daar maak ik liever geen pleuriseind +30min van.
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Bedankt voor de hulp en succeswensen Festi-vrienden! :)
Gelukkig heb ik mijn stiefvader zo gek gekregen om van Venlo naar Breda te rijden om me vervolgens op school op te pikken en daarna naar RW te gaan. Mis hierdoor gelukkig maar zo'n 1 à 2 uur van het festival :D
Die treinkaart zit helaas niet bij mijn pers-ticket.. dus moet ik toch voor de terugweg de trein betalen. Scheelt dat die in België geen drol kost (dacht ik)
 

Laurens

Playlistbediener
17 dec 2014
18
0
Vraagje

Ik heb een combi gekocht maar ben nog niet 100% zeker dat ik kan gaan (examens)
Indien ik niet kan gaan..Weet er iemand hoe de mogelijke exchange service juist werkt? Of mag ik het gewoon door verkopen aan vrienden?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
In principe mag je het ticket gewoon doorverkopen voor dezelfde prijs(of lager). Op de website van RW staat nog wel de volgende tip:

Zorg er wel voor dat wanneer de originele koper niet mee met jou naar binnen gaat de algemene staat van het ticket, de printkwaliteit en vooral van de barcode van onberispelijk niveau is. Vuile, natte of geplastificeerde tickets, slechte of onduidelijk geprinte barcodes zijn niet leesbaar door de scanners. Druk je ticket af op wit papier en zorg ervoor dat ook de achterkant blanco is. Alleen aan de originele koper zal in dat geval een duplicaat kunnen overhandigd worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken