DE Rock Am Ring 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Prima dat ze een band om die reden niet willen boeken. Maar doe dat dan gelijk, en niet nadat je ze al een aantal weken/maanden hebt bekend gemaakt. Slappe hap en er zit nu 0 politiek statement achter. Dit is pure commerciële marketing, en dat maakt het gewoon jammer.
+1
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Christus, wat een beslissing, Of het nou een goede of een slechte is, is het er in ieder geval eentje met gigantisch veel impact. En wat betekent dit voor de overige optredens voor Pantera?
ik vraag me echt af of er snel nog andere festivals volgen. Als er binnenkort nog 1 komt, dan gaat het snel. (dan volgen er absoluut meer)

Zitten niet de minste in de tour van Pantera, oa Sweden Rock, Copenhell, Tons of Rock, Ressurection en zeker Hellfest zijn geen kleintjes
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Poe wel een beslissing dit hoor. En dit had de organisatie van mijlenver kunnen zien aankomen natuurlijk. Ik heb ook aan de eerste hand de extreem linkse en extreem rechtse geluiden ervaren op dat festival tijdens de show van Die Arzte. Men had dit kunnen weten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Waarom boek je ze dan in de eerste plaats?
Ja dat vraag ik me nu ook af. Deze reacties hadden ze natuurlijk zien aankomen. Dan kies je of ze niet te boeken of met een goede argumentatie voet bij stuk te houden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Sterk staaltje klantenbinding dan op zo'n manier.
Het doet me helaas wel een beetje denken aan de RAR jaren die ik heb bezocht. Organisatorisch vond ik het op heel veel vlakken enorm slecht aangepakt. Ik ben een flinke poos ook aardig boos geweest hoe ze om gegaan zijn met hun bezoekers tijdens het onweer destijds (waardoor het later was afgelast).

Het is niet echt een organisatie die snel een beslissing maakt of er van te voren over iets nadenkt. Ze laten alles een beetje aan hun lot over, en grijpen pas in als het hek al van de dam is.

En dat is met dit toch ook wel. Dit had je inderdaad ver van te voren aan zien komen. In Nederland doen ze dat dan toch gewoon slimmer om ze in een gezichtloze ZiggoDome te stoppen.

Ik zie ditzelfde ook nog wel gebeuren met andere landen hoor. Want men rijkt nu wel bloed natuurlijk. Als ik op de socials keek waren het ook gewoon veel niet RAR bezoekers die hier op tegen waren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Waarom boek je ze dan in de eerste plaats?
dat is precies mijn punt eigenlijk?

dat maakt het zo jammer?
Heeft de organisatie van RaR/RiP hier vooraf goed over nagedacht en overwogen?
Hebben ze een clausule in het contract dat deze cancel voor RaR/RiP makkelijk/mogelijk maakt, of moeten ze nu alsnog een flink gage afdragen aan Pantera?

is ook wel een lastige discussie denk ik.
niet zo zeer wat er voorgevallen is in 2016, maar meer de redenatie achter het boeken.
het uitgangspunt is duidelijke en de oorzaak van de cancel ook.
maar toch, er is een flinke tour geboekt met ook een flink aantal festivals op niet al te lage spots.
misschien is er meer commentaar gekomen dan RaR/RiP vooraf gedacht hebben.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
Denk toch niet dat ze Pantera hebben geboekt met de intentie om ze weer van de line up te halen, daar doe je je festival geen goed aan. Is gewoon een reactie op de media etc. Wel echt een naaistreek naar je bezoekers in ieder geval. De line up was al de zwakste die ze in jaren gehad hebben, zou Pantera nog vervangen gaan worden?

Ik verwacht verder niet dat er meer festivals volgen, het zal hier wel bij blijven lijkt me.
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
199
434
Zo, die zag niemand aan komen. Dat maakt het zwakke affiche van RaR toch wel wat interessanter.
jammer dat ze niet aan dagtickets doen daar.
Vorig jaar hadden ze wel dagtickets. Ik vind dit echt wel bijzonder, superboeking voor ze!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Zo, die zag niemand aan komen. Dat maakt het zwakke affiche van RaR toch wel wat interessanter.
jammer dat ze niet aan dagtickets doen daar.
Weten we ineens zeker dat er wel degelijk sprake was van een hele EU tour.
Zullen wel in 2024 een hele festival tour plannen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Een vraagje… ik ben het denken om dit jaar voor het eerst naar Rock Am Ring te gaan maar wel een dagje. Worden er nog wel dagtickets verkocht of komen deze op een later moment beschikbaar? Of zijn ze al uitverkocht? Ik kan op de webshop alleen weekendkaarten vinden
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Een vraagje… ik ben het denken om dit jaar voor het eerst naar Rock Am Ring te gaan maar wel een dagje. Worden er nog wel dagtickets verkocht of komen deze op een later moment beschikbaar? Of zijn ze al uitverkocht? Ik kan op de webshop alleen weekendkaarten vinden
Opzich staat je antwoord een paar berichten naar boven
 

appatje

Playlistbediener
8 feb 2023
7
3
Hoi, been a lurker for a time, toch eens een vraagje stellen nu :)
Ging normaal graspop doen, maar veel namen op RaR staan op mijn 'to see' lijstje.
Iemand idee wanneer ze timetables bekend maken?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken