Roadburn 2024

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
499
1.231
Die druktes zijn vandaag niet normaal hoor. Echt te vandaag .
Kom net vanuit de 013 en nu al aanschuiven voor Agriculture. In de main en de Next was het net zowat uitgestorven dus ze hadden Koepelhal en 013 beter kunnen wisselen qua programma vandaag.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.261
3.835
Lekkere felle show van Agriculture. Echt zo'n type band die ik op Roadburn meepak, maar ik nooit ergens los zou checken (tenzij Muziekgieterij).
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.152
Inter Arma doet na die degelijke show van donderdag om 20.30 een coverset in het Skatepark. Weg sfeer.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Birds In A Row was echt vet. Laatste paar minuten van Lankum nog mee kunnen pikken en klonken ook erg tof.

Nu Khanate, op plaat had ik er niet veel mee. Maar ik ben benieuwd. Geluid stond wel mokertjr hard in de main zojuist.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

residentalien

Campingartiest
2 mrt 2024
90
71
Birds was super. Ragana was tof maar had vreselijk kick drum geluid.

Snap ook niet dat dingen als argiculture niet op main staan en bijvoorbeeld the keening in Terminal maar zal wel een productie ding zijn. Ik heb geen last van de rijen gehad omdat ik heel de dag bij koepelhal was tot nu.

Security maakt nu ook rijen trouwens voordat de zaal opgaat sinds gisteren avond bij de koepelhal en ervan mensen staan te wachten, ze laten mensen ook niet meer binnen tijdens (niet uitgelopen) soundchecks lijkt het op waar je dat gisteren wel kon. Ik was oboa gaan kijken en daar stond een rij tot de straat maar toen ik binnen was het ongeveer 60% vol. Lijkt me een ding dat ze makkelijker kunnen oplossen
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.749
2.335
Gisteren pas bij Agriculture begonnen omdat we thuis eerst de nieuwe keuken moesten plaatsen. Daardoor helaas Knoll, Couch Slut en Sunrot gemist. Maar heel veel beter dan met Agriculture kon de dag niet beginnen. Ik dacht dat ik letterlijk opsteeg bij het laatste nummer.

Na Agriculture nog een mooi blokje met Uboa en Birds in Row. Bij Lana Del Rabies begon ik vervolgens enorm mijn voeten en knorrende maag te voelen. Dus iets over de helft zijn we wat gaan eten. We waren precies op tijd terug voor Khanate, maar deed me helemaal niets. Halverwege de switch gemaakt naar Drowse en dat was erg goed.

De avond afgesloten bij Frail Body, een van mijn favoriete ontdekkingen bij het inluisteren. Het geluid was niet top, de band wel. Mijn lichaam begon daar ook de bandnaam eer aan te doen, want daarna was die op.

Gezellige thematiek gisteren ook weer. Met artiesten die gehele albums speelden over respectievelijk "Depressie en zijn huilende ouders", "Een zelfmoordbrief" en "Hoe zijn moeder overleed aan kanker".

1. Agriculture (Terminal)
2. Birds in Row
3. Uboa
4. Drowse
5. Frail Body
6. Lana Del Rabies
7. Khanate
 
  • Leuk
Waarderingen: residentalien

residentalien

Campingartiest
2 mrt 2024
90
71
Wat een dagje, het was duidelijk te merken dat het uitverkocht was sinds het duidelijk een flink stuk drukker was dan de vrijdag(wat wel vaker is) en de koepelhal een beetje alles wat relevant voor het gross van het roadburn publiek tot Khanate had was het daar ook gewoon ruk kwa crowd management. Argiculture rijen waren gigantisch maar toen ik berichten daarvan kreeg stond er een nog een best groot leeg vlak naast me midden in de zaal dus dat lijkt me wel echt iets dat ze echt eens mogen na kijken. Maar genoeg gemopper

Knoll heeft een toffe nieuwe plaat en het knalde lekker binnen om 13.00 middag met een compleet volle zaal wat redelijk zeldzaam is op Roadburn op dat tijdstip. Couch Slut was wel wat ik er van verwachtend; donker komisch, naar, extreem smerige noise-rock dus dat ging er prima in. Sunrot had geluids problemen en last van teveel 'we love you guys' Amerikaans gebabbel tussendoor dat na de 4de versie die ik hiervan hoor wel een beetje genoeg is. Toen het geluid/vocalen goed waren was het erg goed maar jammer genoeg duurde dat nogal even. Agriculture was geweldig behalve de kickdrum in het eerste 1,5 nummer veels te hard stond maar gelukkig werd dat snel gefixt, godverdomme wat knalt dat intro van the Well er nog harder harder in live en ik kreeg er nog meer zin om ze eind dit jaar in een veel kleinere zaal te zien. UBOA performing the orgin of my depression was goed maar begon (express) nogal zacht in de mix waardoor ik er wat moeilijk in kwam maar hoe verder het ging hoe beter het was en het einde van de plaat/set blijft geweldig.

Birds in a row heb ik sinds 2013-4 niet meer gezien maar wat is die band gegroeid live. Snoeiharde emotie gedreven screamo-core die net de juiste zijpaden bewandeld om het uniek te laten klinken met een onzettend oprechte frontman met een erg mooie snikkende speech over mensen die in de zorg/onderwijs werken en het opofferen van (een gedeelte) van je een eigen leven/je emotioneel er kapot op maken om het leven voor andere beter te maken met een focus op zijn ouders werk wat ik persoonlijk ook genoeg heb gezien in mijn omgeving. Prachtset met geweldig geluid.

Ragana verzuipte in een veels te harde kickdrum die voor de eerste helft van de set, en zelfs in mindere mate in de 2de helft, zo hard stond dat het begong te feedbacken op het zaal geluid. Onzetttend jammer want de stukken die niet werden opgevreten door dat geluid waren super dus de laatste 2 nummers geskipt om iets te eten en een stuk Khanate te kijken. Helft van de set ongeveer gezien en het was goed maar ik merkte ook duidelijk dat dit toch een band is die ik veel liever thuis draai dan live ga kijken ook omdat het visueel nogal kaal was en je niet echt ergens goed kon zitten(eigenlijk perfecte muziek om je ogen bij te sluiten ) omdat de 013 stamp vol was. Daana maar naar een beste lege next gegaan die langzaam vulde voor drowse wat een beetje was wat ik nodig had; erg fijne slowcore met glitchy ambient undertones en soms wat gitaar geweld.

Blood Incantation was Blood Incantation dus extreem goede death-metal dat klonk als een klok. Het is eigenlijk nog veel fijner om ze in een line-up als dit te zien dan bijvoorbeeld die van 10 jaar terug waar ongeveer 6 van dit soort bands op de bill stonden. Ik heb de laatste 15 minuten geskipt omdat ik het toen wel geloofde en mijn voeten naar huis wilde maar uitstekende dag weer.

1. Birds in a Row
2. Argiculture
3. Couch Slut
4. Blood Incantation
5. Knoll
6. Sunrot
7. drowse
8. Uboa's the orgin of my depression
9. Khanate
10. Ragana
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.152
Dit lijkt mij absoluut een schitterende dag te worden. Laster, Die Wilde Jagd & Metropole Orkest, Verwoed, Neptunian Maximalism, deathcrash, Fluisteraars, The Jesus and Mary Chain, JeGong, Dödsrit, UBOA en Gros Coeur. Veel te veel om uit kiezen.

Mojo and the Kitchen Brothers treedt trouwens van 19.00 tot 19.50 op in het Skatepark! Christus, waar is het budget heengegaan?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
En het zonnetje schijnt. Hopelijk kwa drukte een iets rustiger dagje, enige minpunt van het heerlijk weekend.
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
208
181
Godver, verkeken op de tijd. Zal minimaal de eerste 25 minuten van Laster missen, wat heel jammer is, want kan dat laatste album van hun best waarderen.

Een kameraad sloot gisteren bij me aan die toch een wat andere smaak heeft, dus veel geswitched tussen optredens. Ruwe schatting is onderstaand maar heb bij 6 t/m 11 zitten er dus wel een aantal waar we bijv. niet langer dan een kwartier hebben gestaan. Wel echt een hele goede dag gehad.

1. Birds in Row
2. Uboa - Origin of my depression
3. Knoll
4. Blood Incantation
5. Couch Slut
6. Ni
7. Khanate
8. ONEIROPOREIA
9. Second Guessing
10. Cult Leader
11. Ragana
 
  • Leuk
Waarderingen: residentalien

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
The Keening 19:30 in Little Devil, Torpor 21.40 in de Skatehall. Helaas geen Mono waar ik op hoopte, dan maar Jegong.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken