Rammstein

Ik gebruikte die term bewust als wat neutralere beschrijving. Zoals hier op het forum te zien is zijn er meerdere manieren om naar de kwestie te kijken. Ik hoop zelf iig heel erg dat Graspop ze niet boekt omdat het momenteel echt niet kan. Een frontman die aan jonge meisjes zit moet je ver weg stoppen
Ik kijk er neutraal naar. Maar er is voor mij een verschil in juridisch schuldig, en dat zijn ze op dit moment nog niet, of moreel verwerpelijk en dat wordt het steeds meer. Ik heb zelf geen kinderen maar stel je voor dat het om je eigen 15 jarige dochter zou gaan.

Maar helemaal eens dat het ideale scenario is dat ze niet geboekt zijn.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Deze week nog dat verhaal over seks met een minderjarige erbij, sjezus.
tja, net zoals die andere verhalen, de vraag is ook of het waar is?

Maar dat is in deze zaak sowieso, de vraag is waar de verhalen van welke kant als leugens en verdraaide verhalen aan elkaar hangen.
Wat de verhalen gepubliceerd door Der Spiegel betreft (zoals deze ook weer) ziet het er voor Till/de band niet goed uit! Dat kan je vanuit dat perspectief wel stellen.

Overigens is ook in die publicatie een aanklacht ingediend door Lindemann's advocaten tegen Der Spiegel. (waarmee ik eigenlijk wil aangeven dat zij dat ook niet zomaar doen)

tja, net zoals die andere verhalen, de vraag is ook of het waar is?
Of het 100% waar is kan ik niet bepalen maar de meeste zaken in de laatste 10 jaar hebben wel laten zien dat er vaak een grote kern van waarheid in zit. Schikken is voor mij gewoon schuld afkopen namelijk.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
En als je deze al geboekt had? Dat is ook nog een optie, kan je er dan als festival zonder al te veel financiële schade onderuit komen?
Ik denk dat er wel bepaalde opties instaan maar ik denk niet dat je er onderuit kunt op basis van wat er nu is.

je quote mij hier, dus voel me enigszins aangesproken.
Ik benoem zo ver ik weet helemaal nergens dat ik aangeef dat het "wel meevalt", ik geloof niet dat met het aanhalen van berichten en quotes dat ik daarin mijn mening over de kwestie benoem? Ookal deel ik ook de berichten die meer in voordeel uitvallen van Lindemann tov de andere berichten welke gedeelt worden in het Rammstein topic, door de andere kant van de kwestie te belichten, geef ik ook niet aan dat het "wel meevalt"? mijns inziens...

Enige wat ik wel telkens aangegeven heb is dat er 2 kanten aan het verhaal zijn. En dat er ook al 2 zaken zoals tegen Der Spiegel en tegen de Youtuber die het verhaal aan het licht bracht, voorlopig niet in het nadeel van Till Lindemann zijn gekeerd? Dus ik volg de onderzoeken wel zonder de band Rammstein al volledig te hebben afgeschreven, dat wel
- De waarheid ligt niet per se altijd in het midden, Dennis. Er zijn ook wetenschappers die zeggen dat klimaatverandering bullshit is en daar zie je dan ook meteen mensen opspringen met het argument 'er is ook een andere kant' met uiteindelijk als enige doel om aan te tonen dat 'het allemaal wel meevalt'. Ik denk dat elo vanuit die hoek die opmerking schreef want hier spelen heel gelijkaardige mechanismen. Je deelt die 'andere kant' vast met goede bedoelingen, maar uiteindelijk biedt het geen extra nuance ofzo. Je versterkt er mee enkel de stem van iemand die beschuldigd wordt van potentieel criminele feiten.
- Die rechtzaken tegen Der Spiegel en de YouTuber zijn journalistieke kwesties, over wat ze wel en niet mogen zeggen. Die zeggen nul komma nul over de zaak ten gronde en mogen dus ook geen argument zijn in het debat over de beschuldigingen zelf.

Poe dat vind ik nogal een uitspraak. Ik ga in ieder geval niet een heel festival cancellen door 1 dubieuze boeking. Of ik er ga kijken is een hele andere vraag overigens want erg fijn voel ik me momenteel niet bij die band.
Ik vind dat we echt wel wat hogere verwachtingen van festivalorganisatoren mogen hebben. Festivals hebben een grote maatschappelijke en culturele rol, of we dat nu willen of niet. Je kan hen niet zomaar loskoppelen van allerlei sociale aspecten, ook al zouden ze zelf liever wel zo'n losstaande puur commerciële bubbel worden.

de waarheid ligt niet in het midden, 1 kant van het verhaal hangt met leugens aan elkaar.
de vraag is alleen welke kant, de kant van de beschuldigde of de beschuldigende

en Lindemann heeft overigens niet de schijn mee, enkel binnen de neutrale blik de uitspraak tegen Der Spiegel en de Youtuber.
Daarnaast is er vanuit de band zelf niet volledige schuld bekentenis of zelfs een hiatus of bekendmaking van beëindiging van de band, wat min of meer een standpunt innemen is van de band uit imo..

• Leuk
Waarderingen: mattman
Of het 100% waar is kan ik niet bepalen maar de meeste zaken in de laatste 10 jaar hebben wel laten zien dat er vaak een grote kern van waarheid in zit. Schikken is voor mij gewoon schuld afkopen namelijk.
Schikken accepteren is ook aangeven dat je het voor het geld doet. Ik zou alles op tafel willen tot mijn laatste snik.

Schikken accepteren is ook aangeven dat je het voor het geld doet. Ik zou alles op tafel willen tot mijn laatste snik.
Deels eens. Ik kan begrijpen dat je geen zin hebt in het juridische traject maar dat de schuldbekentenis aan de persoon zelf op zich de persoon helpt in de verwerking. Schikking hoeft namelijk niet altijd om geld te gaan.

Er zijn namelijk zat slachtoffers die zoeken naar erkenning wat hun is aangedaan en willen voorkomen dat het anderen overkomt. Niet iedereen is uit op geld.

Wat ik zo opmerkelijk vind is dat er hier mensen nog altijd deze man willen blijven verdedigen. Dat vind ik echt te gek voor woorden. Terwijl ik hier niemand Lizzo zie verdedigen... Wel wel!

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss
Wat ik zo opmerkelijk vind is dat er hier mensen nog altijd deze man willen blijven verdedigen. Dat vind ik echt te gek voor woorden. Terwijl ik hier niemand Lizzo zie verdedigen... Wel wel!
En heb jij Lizzo verdedigd dan? Ik heb niks met Lizzo dus waarom zou ik?

Men verdedigt Lindemann omdat men hoopt dat hij onschuldig is, omdat men wil dat hij muziek blijft maken. Men verdedigt Lizzo niet omdat het (hier) niemand of toch veel minder mensen interesseert als die van het podium verdwijnt.

Lijkt me een gebruikelijke vorm van egoïsme.

Het is werkelijk schrijnend hoe een deel van het forum hier gewoonweg klaarzit elke kans te grijpen om aan te tonen dat het "wel meevalt". Bij elke mini-scheet over Rammstein krijgen sommigen hier al een harde plasser vermoed ik.

Het doet me denken aan onderstaande facebook comment. Ik zou eens willen weten wat hier de tendens was geweest als het pakweg Kanye West of Justin Bieber was geweest waarover dit soort berichten naar buiten kwamen. Het telkens vervallen in "ja maar er is nog geen bewijs" is zo zwak, op die manier kom je uberhaupt nooit tot een discussie.

Er zijn al een aantal dingen wel bevestigd die ook zum kotzen zijn. Iedereen trekt voor zichzelf een grens daarin. Maar als er een uitspraak is geweest en hij is volledige onschuldig verklaard, dan is het wel allemaal beter te begrijpen dat ze doortouren en er een horde fans achter ze aan blijft lopen alsof het carnaval is.
Andersom zijn er ook een aantal die zonder kennis van zaken de veroordeling al klaar hebben.

Laatst bewerkt:
Dat is niet opmerkelijk, maar typerend voor dit forum. Toch blijft het te leuk om op dit forum rond te kijken, soms iets zinnigs te zeggen, af en toe te spugen, incidenteel uitgescholden of bijna bedreigd te worden via de privéchat. Het is een beetje een kroeg eigenlijk. Soms vind ik het heerlijk om in mijn lokale kroeg met bv. procesoperators/installateurs etc. te ouwehoeren en soms is het fijn om met mensen in de sociale sectoren weer wat meer serieuze gesprekken te voeren.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: elo en JK79
En heb jij Lizzo verdedigd dan? Ik heb niks met Lizzo dus waarom zou ik?

Waarom zou ik Lizzo moeten verdedigen? Je haalt wel heel hard mijn woorden uit de context. Als er nog maar een kleinigheid waar is van zowel de gebeurtenissen rond Lizzo als Till dan moeten zij voor mijn part beiden kei hard gecanceld worden. Ik zei dus dat het nergens op slaagt dat Till hier continu verdedigd wordt en ik nog nergens een verdediging las voor Lizzo. Door je reactie geef je eigenlijk toe dat je Till gewoon verdedigd omdat je er iets mee hebt, dus dat de gebeurtenissen je helemaal geen moer kunnen schelen. Wel dit is nu letterlijk mijn punt!

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje
Het wordt wat grimmiger. Nu we de zon gezien hebben frustreren de wolken uiteraard...
Ik denk dat in deze discussie beide kampen gewoon te snel iemand naar het andere kamp verwijzen terwijl die eigenlijk ergens tussenin aan het wandelen zijn. Ik zie heel wat mensen (onbewust al dan niet bewust) de de schijn geven dat Till schuldig is, terwijl de anderen vaak willen afwachten met hun beslissing, en hij dus -voorlopig!!- nog onschuldig is. De vraag is of dat laatste gelijk staat aan verdediging? Ik denk het niet, maar dat kan ik enkel voor mezelf uitmaken.
In feite zitten we op een forum omdat het ons interesseert en we erover willen praten. Maar het is belangrijk om ook te lezen. Sommige -oudere- berichten bevatten heel wat nuances die niet herhaald werden en dus gemakkelijk gemist worden 🙂

Users who are viewing this thread