Rammstein

Mocht er een gebrek aan bewijs zijn dan is dat zo geconstateerd door mensen die er meer verstand van hebben dan de meeste mensen op dit forum. Het is wat het is.

Mocht er een gebrek aan bewijs zijn dan is dat zo geconstateerd door mensen die er meer verstand van hebben dan de meeste mensen op dit forum. Het is wat het is.
kan misschien zelfs uitmonden tot een onderzoek in een zaak tot aanzetten tot smaad en laster

• Haha
Waarderingen: Oasiss
Ik ben nog steeds klaar met deze discussie, maar...

Ja, het is lastig om te bewijzen, maar je moet wel ergens de grens trekken. Hoe kijken jullie er dan na een eventuele uitspraak naar?Blijf je 'm dan, na een uitspraak, veroordelen omdat er altijd nog een kans is dat het wel gebeurd kan zijn of hoe moet ik dat precies zien?

kan misschien zelfs uitmonden tot een onderzoek in een zaak tot aanzetten tot smaad en laster
Het is werkelijk schrijnend hoe een deel van het forum hier gewoonweg klaarzit elke kans te grijpen om aan te tonen dat het "wel meevalt". Bij elke mini-scheet over Rammstein krijgen sommigen hier al een harde plasser vermoed ik.

Het doet me denken aan onderstaande facebook comment. Ik zou eens willen weten wat hier de tendens was geweest als het pakweg Kanye West of Justin Bieber was geweest waarover dit soort berichten naar buiten kwamen. Het telkens vervallen in "ja maar er is nog geen bewijs" is zo zwak, op die manier kom je uberhaupt nooit tot een discussie.
Ik ben nog steeds klaar met deze discussie, maar...

Ja, het is lastig om te bewijzen, maar je moet wel ergens de grens trekken. Hoe kijken jullie er dan na een eventuele uitspraak naar?Blijf je 'm dan, na een uitspraak, veroordelen omdat er altijd nog een kans is dat het wel gebeurd kan zijn of hoe moet ik dat precies zien?
Er zijn al een aantal dingen wel bevestigd die ook zum kotzen zijn. Iedereen trekt voor zichzelf een grens daarin. Maar als er een uitspraak is geweest en hij is volledige onschuldig verklaard, dan is het wel allemaal beter te begrijpen dat ze doortouren en er een horde fans achter ze aan blijft lopen alsof het carnaval is.

Bijlagen

• 5F204EC9-3150-481B-91E5-43367463F039.jpeg
    5F204EC9-3150-481B-91E5-43367463F039.jpeg
    236,7 KB · Weergaven: 35
De kans dat ze bewijs vinden voor zoiets is enorm klein hoor. Welk soort bewijs verwacht je dan te vinden?
Ik zou niet weten wat voor bewijs maar als je overtuigd bent van getuigenissen en de geloofwaardigheid van de betrokken personen dan zet je wel door. Zie bijvoorbeeld Cosby of Weinstein.

Het is werkelijk schrijnend hoe een deel van het forum hier gewoonweg klaarzit elke kans te grijpen om aan te tonen dat het "wel meevalt". Bij elke mini-scheet over Rammstein krijgen sommigen hier al een harde plasser vermoed ik.

Het doet me denken aan onderstaande facebook comment. Ik zou eens willen weten wat hier de tendens was geweest als het pakweg Kanye West of Justin Bieber was geweest waarover dit soort berichten naar buiten kwamen. Het telkens vervallen in "ja maar er is nog geen bewijs" is zo zwak, op die manier kom je uberhaupt nooit tot een discussie.

Er zijn al een aantal dingen wel bevestigd die ook zum kotzen zijn. Iedereen trekt voor zichzelf een grens daarin. Maar als er een uitspraak is geweest en hij is volledige onschuldig verklaard, dan is het wel allemaal beter te begrijpen dat ze doortouren en er een horde fans achter ze aan blijft lopen alsof het carnaval is.
Die fans zul je altijd houden. Ik zelf blijf het toffe muziek vinden. Ik ben best wel een grote fan maar goed ik voel me niet aangevallen. Ik snap je redenatie wel. Het is ook een materie die altijd voor een 2deling zal zorgen en zeker op een muziekforum.
Stel als het een band betreft die je echt geweldig vindt en zoiets gebeurt hoe zou je er dan mee omgaan. Dingen die gebeurt zijn bij Pantera, QOTSA, Arcade Fire.l, MJ. Misschien ben je zo een fan dat je alles accepteert misschien verkoop je je kaartjes en cd's. Ook het onvoorwaardelijk steunen of verwerpen hoort thuis op een forum. Dus wat dat betreft ben ik het niet met je eens.

Het is werkelijk schrijnend hoe een deel van het forum hier gewoonweg klaarzit elke kans te grijpen om aan te tonen dat het "wel meevalt".
je quote mij hier, dus voel me enigszins aangesproken.
Ik benoem zo ver ik weet helemaal nergens dat ik aangeef dat het "wel meevalt", ik geloof niet dat met het aanhalen van berichten en quotes dat ik daarin mijn mening over de kwestie benoem? Ookal deel ik ook de berichten die meer in voordeel uitvallen van Lindemann tov de andere berichten welke gedeelt worden in het Rammstein topic, door de andere kant van de kwestie te belichten, geef ik ook niet aan dat het "wel meevalt"? mijns inziens...

Enige wat ik wel telkens aangegeven heb is dat er 2 kanten aan het verhaal zijn. En dat er ook al 2 zaken zoals tegen Der Spiegel en tegen de Youtuber die het verhaal aan het licht bracht, voorlopig niet in het nadeel van Till Lindemann zijn gekeerd? Dus ik volg de onderzoeken wel zonder de band Rammstein al volledig te hebben afgeschreven, dat wel

Hopelijk dan weer een keer een stadiumtour. Dat is zoveel beter dan het Goffert- of Stadspark. Of ze morgen weer op Graspop terecht komen, dat is ook goed

Hopelijk dan weer een keer een stadiumtour. Dat is zoveel beter dan het Goffert- of Stadspark. Of ze morgen weer op Graspop terecht komen, dat is ook goed
gerucht is (of was?) een festival tour / wereld tournee 2024

als ik dan toch iets van een mening geef: ik vraag me sterk af of die überhaupt door zal gaan

gerucht is (of was?) een festival tour / wereld tournee 2024

als ik dan toch iets van een mening geef: ik vraag me sterk af of die überhaupt door zal gaan

Ja, als ie doorgaat natuurlijk, dan hopelijk iets met meer of betere zitplekken dan veld zonder of ergens achterin zitplekken.
Festival is ook prima, maar dan niet een Werchter zonder enige andere rock/metal op die dag...

Met de huidige controverse zou dat in mijn geval betekenen dat ik Graspop dan helemaal oversla. Ik ben niet van plan iets te sponsoren zonder enig moreel kompas.
Zou anders zijn wanneer alle uitspraken ten gunste van Rammstein zouden zijn, ze aangeven dat hun gedrag hoewel juridisch door de beugel (iets niet waterdicht kunnen bewijzen wil niet zeggen dat het niet gebeurd is) toch niet helemaal koosjer was en ze een pauze inlassen om alles te laten bezinken. Dan zou het over 2-3 jaar acceptabel kunnen zijn voor mij persoonlijk om ze te boeken.

Voor de rest even goede vrienden met iedereen die dat anders ziet.

Met de huidige controverse zou dat in mijn geval betekenen dat ik Graspop dan helemaal oversla. Ik ben niet van plan iets te sponsoren zonder enig moreel kompas.
Zou anders zijn wanneer alle uitspraken ten gunste van Rammstein zouden zijn, ze aangeven dat hun gedrag hoewel juridisch door de beugel (iets niet waterdicht kunnen bewijzen wil niet zeggen dat het niet gebeurd is) toch niet helemaal koosjer was en ze een pauze inlassen om alles te laten bezinken. Dan zou het over 2-3 jaar acceptabel kunnen zijn voor mij persoonlijk om ze te boeken.

Voor de rest even goede vrienden met iedereen die dat anders ziet.
Poe dat vind ik nogal een uitspraak. Ik ga in ieder geval niet een heel festival cancellen door 1 dubieuze boeking. Of ik er ga kijken is een hele andere vraag overigens want erg fijn voel ik me momenteel niet bij die band.

Poe dat vind ik nogal een uitspraak. Ik ga in ieder geval niet een heel festival cancellen door 1 dubieuze boeking. Of ik er ga kijken is een hele andere vraag overigens want erg fijn voel ik me momenteel niet bij die band.
Ik wel. Als je deze dumpster fire als festival boekt na wat er de laatste maanden over verschenen is, dan ben je af hoor wat mij betreft. Deze week nog dat verhaal over seks met een minderjarige erbij, sjezus.

• Leuk
Waarderingen: JK79, Timmetje en Oasiss
Ik vind dubieus een lichte omschrijving voor Rammstein op dit moment. Dubieus zou het over 2-3 jaar zijn als de storm is gaan liggen maar er nog altijd de nodige twijfel omheen hangt. Ik bedoel juridisch afgewikkeld maar nog steeds moreel verwerpelijk gedrag geweest.

Maar zoals aangegeven maakt iedereen zijn eigen afweging daarover.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik wel. Als je deze dumpster fire als festival boekt na wat er de laatste maanden over verschenen is, dan ben je af hoor wat mij betreft. Deze week nog dat verhaal over seks met een minderjarige erbij, sjezus.

En als je deze al geboekt had? Dat is ook nog een optie, kan je er dan als festival zonder al te veel financiële schade onderuit komen?

• Leuk
Waarderingen: nikita
Ik vind dubieus een lichte omschrijving voor Rammstein op dit moment. Dubieus zou het over 2-3 jaar zijn als de storm is gaan liggen maar er nog altijd de nodige twijfel omheen hangt. Ik bedoel juridisch afgewikkeld maar nog steeds moreel verwerpelijk gedrag geweest.

Maar zoals aangegeven maakt iedereen zijn eigen afweging daarover.
Ik gebruikte die term bewust als wat neutralere beschrijving. Zoals hier op het forum te zien is zijn er meerdere manieren om naar de kwestie te kijken. Ik hoop zelf iig heel erg dat Graspop ze niet boekt omdat het momenteel echt niet kan. Een frontman die aan jonge meisjes zit moet je ver weg stoppen

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en JK79
En als je deze al geboekt had? Dat is ook nog een optie, kan je er dan als festival zonder al te veel financiële schade onderuit komen?
Dat moet het festival zelf bepalen in dat geval. Welk kompas gaat dan voor je moreel of financieel kompas. Verkijk je ook niet erop dat er andere artiesten gaan aangeven niet op hetzelfde festival als Rammstein te willen spelen.
Het is dus een risico afweging.

Tja, we zitten hier met veel 'alsjes' he. Ik kan me voorstellen dat Arcade Fire ook een headliner was die op veel draft lineups stond voor die machtsmisbruik verhalen. Die zijn duidelijk overal afgehaald, ook omdat je als festival terecht niet gelinkt wil worden met seksueel overschrijdend gedrag. (Nu ook Lizzo, daar is zelfs een festival volledig voor gecanceld).

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread