Rammstein

https://www.nu.nl/muziek/6273251/de...ueel-wangedrag-rammstein-deels-intrekken.html

Der Spiegel moet artikel over seksueel wangedrag Rammstein deels intrekken

De Duitste rockband Rammstein heeft deels gelijk gekregen in de zaak tegen Der Spiegel. De rechtbank van Hamburg besliste vandaag dat het tijdschrift het artikel over het vermeende seksuele wangedrag van zanger Till Lindemann deels moet intrekken.

Het Duitse tijdschrift Der Spiegel heeft volgens de rechter niet voldoende bewijs om te schrijven dat Rammstein-zanger Till Lindemann met regelmaat vrouwen liet drogeren om vervolgens seks met hen te hebben.

Volgens de rechtbank had het blad het verhaal nooit zo stellig mogen opschrijven. Der Spiegel moet het bewuste stuk van zes pagina's dan ook deels intrekken. Van de rechtbank mocht Der Spiegel wel schrijven dat Lindemann seksueel contact had met vrouwen van wie hij wist dat zij op dat moment niet volledig helder waren.

Der Spiegel publiceerde op 10 juni het bewuste artikel. Daarin beschuldigden meerdere vrouwen Lindemann van seksueel wangedrag. Enkelen beweerden onder meer dat de zanger hen zou hebben gedrogeerd om vervolgens seksuele handelingen met hen te kunnen verrichten.

Ook andere Duitse media schreven over het vermeende wangedrag van Tillman. Onder andere Süddeutsche Zeitung en NDR publiceerden artikelen over de zanger.

Lindemann heeft steeds alle beschuldigingen ontkend en laat weten blij te zijn met de uitspraak van de rechtbank. Zijn advocaten vinden dat de berichtgeving van Der Spiegel heeft geleid tot "massale vooroordelen" die voorbij zouden gaan aan "het principe van onschuld tot het tegendeel bewezen is".

Het blijft uiteindelijk net als onze rechtspraak. Je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. En terecht.
Trial by media is gewoon geen goede zaak

Het blijft uiteindelijk net als onze rechtspraak. Je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. En terecht.
Trial by media is gewoon geen goede zaak
Helaas ga je hier bijna nooit het tegendeel kunnen bewijzen, want zo’n dingen komen meestal neer op woord tegen woord. En Rammstein is de partij met de batterij advocaten en woordvoerders.

En trial by media? De media doet bericht over de aanklachten, je kan zelf nog altijd uitmaken wat je ervan vindt.

Helaas ga je hier bijna nooit het tegendeel kunnen bewijzen, want zo’n dingen komen meestal neer op woord tegen woord. En Rammstein is de partij met de batterij advocaten en woordvoerders.

En trial by media? De media doet bericht over de aanklachten, je kan zelf nog altijd uitmaken wat je ervan vindt.
Dat eerste is zeker waar, maar dat zal dan ook in de uitspraak naar voren komen. Tot die tijd is het sowieso een beetje apart, naar mijn mening, om dus al een mening klaar te hebben. Zeker met woorden als Schwein[]hund, aangezien jij en ik even weinig weten. Dan lijkt het me ook dieper te zitten dan alleen deze zaak.

Der Spiegel is ook een vorm van media die de informatie als waarheid verkocht. Dat klinkt toch als trial by media. Veel media berichtten inderdaad over het onderwerp, alleen door de hoeveelheid lijkt het wel alsof Till al is veroordeeld, dus wat dat betreft snap ik die uitspraak wel.

Even iets anders, is die rechtzaak überhaupt al aangespannen?

• Leuk
Waarderingen: mattman

Niet akkoord. Hoe meer er een patroon gevonden wordt op basis van nieuwe aanklachten, hoe meer de geloofwaardigheid van Till achteruit gaat. Een batterij advocaten kan dat niet wegwerken.

Er is wel degelijk een trial by media bezig. De vrouw met wie alles begon te rollen, Shelby Lynne, werd reeds door verschillende aanwezigen -bij de row zero party in Vilnius- tegengesproken. Drugs werden niet gevonden in het bloed. Hierover werd amper geraporteerd in de media.

Let op, ik spreek hier niets uit over schuld/onschuld, maar de cancel-machine is alweer aan de gang vooraleer het onderzoek is afgerond, en dat stoort mij enorm 🙃

Niet akkoord. Hoe meer er een patroon gevonden wordt op basis van nieuwe aanklachten, hoe meer de geloofwaardigheid van Till achteruit gaat. Een batterij advocaten kan dat niet wegwerken.

Er is wel degelijk een trial by media bezig. De vrouw met wie alles begon te rollen, Shelby Lynne, werd reeds door verschillende aanwezigen -bij de row zero party in Vilnius- tegengesproken. Drugs werden niet gevonden in het bloed. Hierover werd amper geraporteerd in de media.

Let op, ik spreek hier niets uit over schuld/onschuld, maar de cancel-machine is alweer aan de gang vooraleer het onderzoek is afgerond, en dat stoort mij enorm 🙃
De cancel-machine bestaat niet. Net als dat vierletterige W woord, wat door extreemrechts is verzonnen.

Iemand een idee of de tickets in Brussel nog kunnen worden doorverkocht?
Absoluut. Vanaf 28 juli bij een online ticket kun je resale inzetten. Op TS staan al honderden tickets te koop overigens (zitplaatsen). Ben benieuwd of ik mijn 8 staplaatsen voor de aankoopprijs verkocht krijg...

De cancel-machine bestaat niet. Net als dat vierletterige W woord, wat door extreemrechts is verzonnen.
Geef het beestje dan een andere naam. Zonder politiek erbij te betrekken liefst.
Verschillende producten en maatschappijen lieten Till Lindemann reeds vallen, oproepen om Rammstein te boycotten, protestacties,.... Het zijn toch zaken die na een uitspraak horen te gebeuren.

de cancel-machine is alweer aan de gang vooraleer het onderzoek is afgerond
het onderzoek is wel afgerond, er zal geen aanklacht gebeuren door het gerecht van Vilnius, alle klachten werden geseponeerd wegens geen bewijzen en tegenstrijdige verklaringen.

Geef het beestje dan een andere naam. Zonder politiek erbij te betrekken liefst.
Verschillende producten en maatschappijen lieten Till Lindemann reeds vallen, oproepen om Rammstein te boycotten, protestacties,.... Het zijn toch zaken die na een uitspraak horen te gebeuren.
Maar ja... dan kan je hetzelfde zeggen over zij die het blijven supporten zonder dat er een uitspraak is. Los daarvan is het bij zaken als deze altijd moeilijk om schuld te bewijzen. Zoals gezegd: het is vaak woord tegen woord. En het woord van Rammstein is luider, want daar zit meer kapitaal achter.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss

Users who are viewing this thread