Rammstein

Dat laatste is toch juist hét voorbeeld dat cancelcultuur niet bestaat? Die deur gaat toch weer open.

Die tour rolt gewoon door, er komen verbazingwekkend genoeg nog steeds massas mensen op af en als puntje bij paaltje komt zal er hoe dan ook voor Lindemann weinig veranderen. Ze hebben het nu alweer over headlinerposities op festivals als Download. Wat is er in vredesnaam feitelijk gecanceld nu?

Tegelijkertijd worden de mensen die met deze verhalen komen door aanhangers van Lindemann (en mensen die hard woke roepen om vervelend te kunnen doen en te kunnen shit stirren) niet gelooft of zelfs belachelijk gemaakt en worden verhalen met een korreltje zout genomen omdat mensen er nu pas mee naar voren durven treden.

De omgekeerde wereld imo.
Goh eerst gedropt worden om daarna stilletjes terug gevraagd te worden voor eigen succes vind ik toch wat wrang.
Nu, zoals je zegt, deze mensen kunnen altijd ergens anders terecht, zou voor Lindemann inderdaard hetzelfde zijn en die kunnen tegen een financieel stootje.

Maar dat is net mijn punt, waarom nu reeds verwachten dat zaken worden stopgezet zonder dat er effectief zekerheid is. Die schandpaal loopt niet weg moest die nodig zijn.

En inderdaad, die echte aanhangers die de verhalen in het belachelijke trekken zijn gewoon hersendode mestkevers die je in ieder verhaal aan beide kanten vindt.

Maar dat is net mijn punt, waarom nu reeds verwachten dat zaken worden stopgezet zonder dat er effectief zekerheid is. Die schandpaal loopt niet weg moest die nodig zijn.
Maar in dit hele verhaal zijn die walgelijke feestjes, met die persoon die meisjes van rij 1 plukte om backstage bij Til en co te brengen toch zeker? Niet ontkend, de dame die verantwoordelijk was voor het meenemen van die meisjes is ontslagen en de Spiegel mocht van de rechter wel schrijven dat

Lindemann seksueel contact had met vrouwen die niet volledig helder waren en dat Lindemann dit wist.

Het is, los van de andere ernstige aanklachten, niet heel gek dat een Universal of een boekuitgever daar al niet mee in verband wil worden gebracht en daarom de banden verbreekt? Dat heeft niets met "cancelen" te maken.

• Leuk
Waarderingen: mattman en Davidd
Het is, los van de andere ernstige aanklachten, niet heel gek dat een Universal of een boekuitgever daar al niet mee in verband wil worden gebracht en daarom de banden verbreekt? Dat heeft niets met "cancelen" te maken.
Ik was van plan quasi exact dezelfde zin te schrijven, maar dat is dus niet meer nodig.
Bedrijven zien het verhaal van de feestjes, die een publiek geheim zijn, en zien dan verschillende compleet onafhankelijke verklaringen van mogelijk wangedrag en denken 'hier willen we niets mee te maken hebben'. Dat is een compleet logische reactie en heeft niets met cancelcultuur te maken. Als Till onschuldig is, zal zijn carrière gewoon doorgaan. Als hij wel schuldig is, zal hij hopelijk worden gestraft. Niemand onterecht gecanceld in dit verhaal.

Daarnaast bestaat 'cancelcultuur' ook gewoon niet omdat het helemaal geen nieuw fenomeen is, en al zeker geen 'trend'. In de Middeleeuwen kon een geruchtje over hekserij ervoor zorgen dat je zonder onderzoek op de brandstapel belandde, dát is pas cancelcultuur. Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat dat iets goed is, maar het is volkomen begrijpbaar dat mensen op basis van vrij gedetailleerde verklaringen conclusies voor zichzelf kunnen trekken en beslissen om de beschuldigde niet meer (financieel) te steunen.

Ik had van iemand met voorheen een Trump avatar niet anders verwacht.

Dit is niet perse op jou gericht maar ik blijf het wel erg jammer vinden dat mensen, na alle verhalen die over Till naar bovenkomen, alsmede de verhalen over die enge feestjes, het geheel simpelweg wegduwen met woorden als woke, cancelcultuur, of storm in glas water. De slachtoffers worden volkomen vergeten en hun verhalen meteen weggeduwd als onzin.

Dat hele "onschuldig tot het tegendeel bewezen", maar wel meteen alle verhalen van slachtoffers wegzetten als woke (sowieso, wtf) en onderdeel van een niet bestaande cancelcultuur.

Zorgwekkend.
Ik bedoel het hier in het algemeen. Ik ben sowieso een voorstander van hoor en wederhoor. Niet van een trial by media. Het moet goed en zorgvuldig worden uitgezocht.
Zie bijvoorbeeld nu net Kevin Spacey. Vrijgesproken maar voor die tijd compleet afgefikt. Alles weg. En dan?

Bedrijven zien het verhaal van de feestjes, die een publiek geheim zijn, en zien dan verschillende compleet onafhankelijke verklaringen van mogelijk wangedrag en denken 'hier willen we niets mee te maken hebben'. Dat is een compleet logische reactie en heeft niets met cancelcultuur te maken.

Decadentie is inherent aan het imago van Rammstein, dat blijkt uit hun optredens, clips, muziek, teksten,.... Als je dan als PR-manager van een bedrijf plots tot je verrassing vaststelt dat de groep zich decadent gedraagt, dan ben je wel exceptioneel wereldvreemd en incompetent.

Ik bedoel het hier in het algemeen. Ik ben sowieso een voorstander van hoor en wederhoor. Niet van een trial by media. Het moet goed en zorgvuldig worden uitgezocht.
Zie bijvoorbeeld nu net Kevin Spacey. Vrijgesproken maar voor die tijd compleet afgefikt. Alles weg. En dan?
Laten we hier over een paar jaar op terugkomen wanneer Spacey weer gewoon in een populaire serie meespeelt. En dan zal ik met plezier kijken want ik kan het zoals elke normale mens natuurlijk ook gewoon accepteren wanneer iemand onschuldig is.

Decadentie is inherent aan het imago van Rammstein, dat blijkt uit hun optredens, clips, muziek, teksten,.... Als je dan als PR-manager van een bedrijf plots tot je verrassing vaststelt dat de groep zich decadent gedraagt, dan ben je wel exceptioneel wereldvreemd en incompetent.
Ik zou de beschuldigen wel beschrijven als een serieus aantal niveautjes hoger dan gewoon 'decadent gedrag' hoor.
Je kan ook zonder probleem een decadent imago hebben en terwijl geen mensen aanranden, zo moeilijk is het niet.

Ik was van plan quasi exact dezelfde zin te schrijven, maar dat is dus niet meer nodig.
Bedrijven zien het verhaal van de feestjes, die een publiek geheim zijn, en zien dan verschillende compleet onafhankelijke verklaringen van mogelijk wangedrag en denken 'hier willen we niets mee te maken hebben'. Dat is een compleet logische reactie en heeft niets met cancelcultuur te maken. Als Till onschuldig is, zal zijn carrière gewoon doorgaan. Als hij wel schuldig is, zal hij hopelijk worden gestraft. Niemand onterecht gecanceld in dit verhaal.

Daarnaast bestaat 'cancelcultuur' ook gewoon niet omdat het helemaal geen nieuw fenomeen is, en al zeker geen 'trend'. In de Middeleeuwen kon een geruchtje over hekserij ervoor zorgen dat je zonder onderzoek op de brandstapel belandde, dát is pas cancelcultuur. Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat dat iets goed is, maar het is volkomen begrijpbaar dat mensen op basis van vrij gedetailleerde verklaringen conclusies voor zichzelf kunnen trekken en beslissen om de beschuldigde niet meer (financieel) te steunen.

Zonder partij te trekken:

Je kan als uitgever misschien ook uw artiest steunen. Pakweg 20 jaar heeft Rammstein u heel veel geld opgeleverd en nu komen er verhalen en laat je hem vallen. Je kan ook anders reageren.

Nogmaals ik trek geen partij.

• Leuk
Waarderingen: jbj
Laten we hier over een paar jaar op terugkomen wanneer Spacey weer gewoon in een populaire serie meespeelt. En dan zal ik met plezier kijken want ik kan het zoals elke normale mens natuurlijk ook gewoon accepteren wanneer iemand onschuldig is.
Ondertussen misliep de man wel gedurende 4 jaar heel wat inkomsten. Hij kon zn paradepaardje House Of Cards niet afwerken. Hij verloor een Emmy Founders Award (snelle wiki-search). Vermoedelijk wat vrienden en de langdurige stress zal ook geen deugd gedaan hebben.

Nogmaals, het gaat mij enkel om de schade die gedaan wordt voor een uitspraak, los van de slachtoffers die het natuurlijk altijd veel erger hebben. En nogmaals: zonder zelf te oordelen over deze (Rammstein) zaak.

Het lijkt me nu wel redelijk duidelijk dat het gewoon een thema is waar je niet op dit forum over moet gaan discussiëren. Meningen lopen veel te veel uiteen en er is bij niemand ook maar een sprankje nuance te vinden. Iedereen loopt hier maar wat te raaskallen, niemand weet waar ze over praten, maar proberen wel hun gelijk te halen. De tegenpartij is fout. Doe dit of in een PB of houd dit lekker achterwege.

Zonder partij te trekken:

Je kan als uitgever misschien ook uw artiest steunen. Pakweg 20 jaar heeft Rammstein u heel veel geld opgeleverd en nu komen er verhalen en laat je hem vallen. Je kan ook anders reageren.

Nogmaals ik trek geen partij.
Ik vind het een beetje naïef om te denken dat bedrijven zoiets zouden doen. Rammstein en hun uitgever hebben een zakelijke relatie en die relatie kan veranderen op basis van wat elke partij uitspookt. Bedanken voor het verleden staat denk ik niet in hun woordenboek wanneer geld spreekt.

Ondertussen misliep de man wel gedurende 4 jaar heel wat inkomsten. Hij kon zn paradepaardje House Of Cards niet afwerken. Hij verloor een Emmy Founders Award (snelle wiki-search). Vermoedelijk wat vrienden en de langdurige stress zal ook geen deugd gedaan hebben.

Nogmaals, het gaat mij enkel om de schade die gedaan wordt voor een uitspraak, los van de slachtoffers die het natuurlijk altijd veel erger hebben. En nogmaals: zonder zelf te oordelen over deze (Rammstein) zaak.
Die schade ga ik zeker niet ontkennen en is natuurlijk enorm balen als je onschuldig bent. Maar als Spacey zeker van zijn stuk is en denkt dat de tegenpartij kwaadwillig schade probeerde te berokkenen, kan hij natuurlijk ook altijd terug procederen voor laster en eerroof. En als justitie dan juist werkt, krijg je een eindresultaat waar netto niemand die onschuldig is negatieve effecten ondervindt.

De vraag is natuurlijk of hij dat wel wilt proberen, als je Oasiss' context over de rechtzaak in Amerika leest...

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Het lijkt me nu wel redelijk duidelijk dat het gewoon een thema is waar je niet op dit forum over moet gaan discussiëren. Meningen lopen veel te veel uiteen en er is bij niemand ook maar een sprankje nuance te vinden. Iedereen loopt hier maar wat te raaskallen, niemand weet waar ze over praten, maar proberen wel hun gelijk te halen. De tegenpartij is fout. Doe dit of in een PB of houd dit lekker achterwege.
Ja nee, oneens. Je doet nu net of het hier puur een discussie zonder inhoud is en dat is niet waar. Het hoort ook absoluut thuis in dit topic. Het is geen onderwerp dat vermeden moet worden of onder moet sneeuwen. Dit topic is de perfecte plek voor dit gesprek. Waarom zou dat in een PB moeten?

Alle posts hier wegzetten als geraaskal is ook wat flauw Dave.

Oneens. Muziek en maatschappelijke onderwerpen zijn te sterk met elkaar verbonden om zomaar te negeren. Ik zou juist enorm willen pleiten aan elke muziekliefhebber om meer met dit soort dingen bezig te zijn en daarover ook met anderen in discussie te gaan, kan iedereen iets uit leren. En welke plek beter daarvoor dan een muziekforum?
Daarnaast vind ik ook dat de discussie vandaag gewoon correct en vrij inhoudelijk wordt gevoerd, juist een goed voorbeeld van hoe zoiets wél kan.

Op zich vind ik de discussie wel interessant! En alles verloopt respectvol denk ik? Maar als het hier niet mag, dan zetten we die stil, dat is aan de forummoderators.. Anders wachten we op hun uitspraak..? 🤣🤣 😉😉

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
In basis ben ik het wel met @wenteldave eens over deze discussie op dit topic. Lijkt me dat dit draadje is geplaatst om over Rammstein te praten. Het gaat nu meer over de zaken die wel of niet gebeurd zijn ( en die ik zeker niet goed probeer te praten) als over het oorspronkelijke onderwerp van dit topic. Rammstein. Misschien in de algemene topics een draadje posten over de discussies over gedrag van artiesten e.d.?

Edit: ik ben het dus zeker wel eens met het voeren van deze discussie. Laat dat wel duidelijk zijn🤗

Er wordt hier toch gewoon over Rammstein en het nieuws rondom de band en Lindemann gepraat? Het is niet alsof er hier een totaal onrelevante offtopic discussie wordt gevoerd.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread