Rage Against The Machine

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
dat is best een beste conclusie

en met die podcast (wat ik 14 augustus hier deelde) waar mannen van FKP Scorpio aangaven dat RATM wel tourt maar niet op Hurricane/Southside staat, lijkt me Pinkpop wel een inkopper.

Wellicht in Duitsland dan RaR/RiP of Download Germany?
Tenzij ze voor een eigen concert gaan in de Ziggo Dome bv….
ja, ik heb er niet veel mee maar idd gezien alle info grote grote kanshebber voor Pinkpop.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Het was bij de bekendmaking van hun originele Europa tour in 2020 al door meerdere bronnen "bevestigd" dat RATM een jaar later in juni/juli ook naar Europa zou komen om, voornamelijk, festivals te spelen waaronder Pinkpop en Werchter
En als je alles nog eens terug leest kan het eigenlijk bijna niet anders……..
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Ze cancellen Noord-Amerika volledig omdat Zack moet herstellen. Oei.
Oei, nu al de 2023 tour cancelen, zal toch iets serieus aan de hand zijn. Als ik het statement zo lees, zie ik ze heel volgend jaar niet meer touren.

Hopen dat hij ooit weer in staat is om te lopen…
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Oei, nu al de 2023 tour cancelen, zal toch iets serieus aan de hand zijn. Als ik het statement zo lees, zie ik ze heel volgend jaar niet meer touren.

Hopen dat hij ooit weer in staat is om te lopen…
Ik ook niet, maar je weet het niet. Acht procent ook, da's niet al te veel...
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436

Bassist Rage Against The Machine heeft prostaatkanker​

Bassist Tim Commerford van Rage Against The Machine heeft prostaatkanker. Dat heeft hij verteld aan muziekwebsite SPIN. Zijn prostaat is inmiddels verwijderd. Commerford kreeg de diagnose vlak voordat hij met de band op tournee zou gaan.

Al eerder bleek dat er iets mis was. ,,Ik wilde een verzekering afsluiten”, vertelt de 54-jarige bassist. Bij een gezondheidscheck bleek zijn PSA-waarde echter verhoogd te zijn. ,,Ik kreeg geen verzekering.”

Commerford hield anderhalf jaar zijn PSA-waarde in de gaten. ,,Die steeg steeds een klein beetje”, kijkt hij terug. ,,Uiteindelijk deden ze een biopsie en ontdekten dat ik kanker had, dus haalden ze mijn prostaat eruit.” Achteraf baalt de muzikant ervan dat hij de symptomen niet serieus genoeg heeft genomen. Hij dacht dat het allemaal niet zo erg was.

Spannende tijd​

Hij wordt nu om de zes maanden onderzocht. De laatste uitslag was goed. Volgens Commerford is het een spannende tijd voor hem, maar heeft hij veel steun van zijn partner. ,,Het wordt een lange reis, hoop ik”, zegt hij over het restant van zijn leven. ,,Mijn vader stierf rond zijn zeventigste aan kanker en mijn moeder stierf aan kanker toen ze veertig was.”


Commerford denkt zelf nog minstens tien jaar te kunnen leven. In de tijd die hij nog heeft hoopt hij honderd songs te kunnen schrijven

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
dit topic even een positieve comeback geven...

consequence.net/2023/10/zack-de-la-rocha-run-the-jewels-watch/

Zack de la Rocha Makes Onstage Return with Run the Jewels: Watch​

It's de la Rocha's first performance since Rage Against the Machine canceled the remainder of their reunion tour

Zack de la Rocha joined Run the Jewels on stage Thursday night to perform his guest spot on their track, “Close Your Eyes (And Count To Fuck),” marking his first public performance since Rage Against the Machine cancelled their 2023 tour last year. Watch a video of the moment below.

De la Rocha has been out of the spotlight (literally) since Rage Against the Machine wrapped their 2022 tour, during which he injured his leg during a concert in July 2022. In August 2022, photographer and de la Rocha’s friend, Glen E. Friedman, revealed that he had torn his Achilles, which de la Rocha confirmed himself a few months later, when the band announced that they would cancel their 2023 tour so he could focus on healing-up.

“Unfortunately it is a moment that requires a lot of work and healing,” de la Rocha wrote at the time. “I have a severe tear in my left Achilles tendon and only 8% of my tendon was left intact. And even that portion was severely compromised.”

Now, though, it appears that de la Rocha is on the mend. With no introduction, he stepped out onstage with Run the Jewels on Thursday night, right as his verse on “Close Your Eyes (And Count To Fuck)” began, surprising the crowd and elevating the energy. Watch the video below.

Meanwhile, Rage Against the Machine has yet to announce any new tour dates, but have at least been enjoying some due recognition recently. This past May, it was announced that the band is among the Class of 2023 Rock and Roll Hall of Fame inductees, for which they thanked “all of the passionate fans, the many talented co-conspirators we’ve worked with, and all the activists, organizers, rebels, and revolutionaries past, present, and future who have inspired our art.” The induction ceremony will take place November 3rd and air live on Disney+.

Last month, pop star Olivia Rodrigo named Rage Against the Machine as her favorite band at the moment, explaining that she’s been listening to them “over and over again on my way to and from the studio.”
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Voor mij met afstand de meest interessante naam die ik nog niet heb gezien. Man wat hoop ik dat die nog eens komen. Die Sportpaleis annulering doet nog steeds pijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
342
489
“If you're bummed out, you didn't get to see Rage Against the Machine, then form your own band and let's hear what you have to say.”

Tom Morello’s words yesterday. This doesn’t sound like they will go on tour again.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: jaydee76

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
652
Zwaar balen. Net voor corona tickets voor Wenen (toen kwam Corona), dan tickets voor Sportpaleis (toen die ongelukkige val). Ik ga ze nooit zien😭
 
  • Verdrietig
Waarderingen: NoLifeIzze

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Nou, die aardbeving gaan we ook niet meer meemaken dus. Of ja, in ieder geval niet eentje die veroorzaakt is door RATM.

Was toch wel te verwachten nu het zo lang duurde.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Tja, ga je zien dat over een paar jaar Zack toch plots weer goesting heeft. Trump die in '28 een staatsgreep pleegt ofzo idk. Of gewoon de bankrekening die toch wat te leeg is.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Tja, ga je zien dat over een paar jaar Zack toch plots weer goesting heeft. Trump die in '28 een staatsgreep pleegt ofzo idk. Of gewoon de bankrekening die toch wat te leeg is.
gho
ik vond het al enorm verrassend dat ze voorbije reunie tour al deden.
ik verwacht het echt niet meer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken