Radiohead en aanverwante projecten

Ja, ja heel graag zelfs!
Zo gek is dat toch niet als je naar een concert gaat en hoopt dat de artiest de grootste hit(s) spelen?

In het algemeen geldt dat bij een concert het publiek grotendeels bestaat uit ‘casual fans’, die waarschijnlijk voor het eerst de artiest live zien en alleen de grote hits kennen omdat die op de radio worden afgespeeld. Zou toch leuk zijn om dat deel van het publiek iets van herkenning te geven.

En ik snap heel goed dat hier op het forum heel fanatieke fans zitten die RH al tientallen keren live hebben gezien en veel liever wat deep cuts horen, maar we moeten niet vergeten dat het leeuwendeel van het publiek bestaat uit casual fans.
Radiohead heeft altijd een setlistkeuze waarbij je er tegen moet kunnen om teleurgesteld te worden. Ze hebben simpelweg teveel goede (maar vaak voor mainstream publiek, onbekende) nummers.

Hier ook één van de eerste artikels waar er gesproken wordt over een Radiohead (amerikaanse) tour in 2026:

"HERE WE ARE: And while we’re on the subject, we note that major conversations are underway among agents, promoters and managers for 2026 tours by, among others, Travis Scott, Drake, Bruno Mars, Zach Bryan, Justin Bieber, BTS, Doja Cat, Nine Inch Nails, My Chemical Romance, Ariana Grande, Bon Jovi, System of a Down, Radiohead, Foo Fighters and Oasis. "

Dat lijstje geeft al wel een beeld aan wat voor grotere namen we volgend jaar ook in Europa kunnen denken voor festivals of grote concerten.
Hier dan toch nog hoop dat we NIN volgend jaar in de zomer nog ergens op een festival kunnen zien.
En bij Pinkpop zullen ze vast al een tijd bezig zijn om te proberen om Foo Fighters en SOAD binnen te hengelen.

De test pagina's van de shows in de o2 zijn ook gevonden geweest, maar ondertussen terug down gehaald.
21&22 november en 23/24 november.

"Permits purchase for ONE date and maximum of four tickets per person can be booked for that one date. Any tickets purchased for additional dates may be cancelled. This limit is in place in order to give as many fans as possible a fair chance of purchasing."

Heb er wel vertrouwen in eerlijk gezegd. Supertof, ik zou graag beide dagen gaan maar dat zit er niet in ben ik bang gezien de restricties bij aankoop?

De power van Tiktok. Mooi dat ook nog echte muziek populair kan worden door die app en dat een jongere generatie geïntroduceerd wordt aan nummers van Radiohead (Naast Creep)
Dat laatste mee eens, maar dat eerste is natuurlijk je reinste onzin. Ik ben ook geen fan van vele nummers daar, maar het blijft ook gewoon echte muziek. Radiohead zien als de heilige der heiligen is een beetje meh.

huidige speculatie op fora door combo van "geruchten" & beschikbaarheden :D

Madrid - Movistar Arena - November 4-5 / 7-8 (Fan confirmed)
Paris - Accor Arena - November 9-12 ??
Bologna - Unipol Arena - November 13-14 / 16-17 (Fan confirmed)
London - O2 Arena - November 21-25 (Fan confirmed)
Copenhagen - Royal Arena - November 26-30 or December ??
Berlin - Uber Arena - December ??

• Thinking
Waarderingen: elo
Dat laatste mee eens, maar dat eerste is natuurlijk je reinste onzin. Ik ben ook geen fan van vele nummers daar, maar het blijft ook gewoon echte muziek. Radiohead zien als de heilige der heiligen is een beetje meh.
Bedoel meer de nummers die niet eens serieus bedoeld zijn maar gewoon in de top 100 komen door een bijpassend dansje, term echte muziek is misschien niet de goede. Zit zelf niet zo veel op TikTok, het kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor.

Als dit hem wordt dan is dat een heel goede reden om een weekend Kopenhagen te plannen!
Geen Amsterdam in november zou heel jammer zijn, maar biedt wellicht wel kansen voor 2026.

Als dit hem wordt dan is dat een heel goede reden om een weekend Kopenhagen te plannen!
Geen Amsterdam in november zou heel jammer zijn, maar biedt wellicht wel kansen voor 2026.
Nick Cave heeft net een tour gedeeld voor januari en februari en teasde een shows voor volgende zomer (?) in Brighton, dus dit kan mogelijk roet in het eten gooien voor RH in 2026, aangezien Colin ook een Bad Seed is tegenwoordig. Of bassist Martyn Casey is weer de ouwe natuurlijk.

Het begint bij mij wel erg hard te kriebelen om een mooie stedentrip te plannen met de misses rondom één van deze shows. Maar welke show dan te kiezen..

Het begint bij mij wel erg hard te kriebelen om een mooie stedentrip te plannen met de misses rondom één van deze shows. Maar welke show dan te kiezen..
Op basis van dat lijstje zou ik zeker Bologna overwegen, erg leuke stad die op zichzelf al zeker de moeite waard is, met een hoop moois in de buurt mocht je de stedentrip willen uitbreiden (Verona, Milaan, Venetië, Bergamo en nog de prachtige kust met de cinque terre)

• Leuk
Waarderingen: Novis95 en Joslittel
Nick Cave heeft net een tour gedeeld voor januari en februari en teasde een shows voor volgende zomer (?) in Brighton, dus dit kan mogelijk roet in het eten gooien voor RH in 2026, aangezien Colin ook een Bad Seed is tegenwoordig. Of bassist Martyn Casey is weer de ouwe natuurlijk.
ik denk dat Colin deze keer er niet bij gaat zijn

Users who are viewing this thread