R.E.M.

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046

Ik zeg ZiggoDome volgend jaar :) laten we het hopen. Wil deze band ooit nog live zien.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.189

Ik zeg ZiggoDome volgend jaar :) laten we het hopen. Wil deze band ooit nog live zien.
Het zou geweldig zijn, maarruh.... ze hebben alleen maar samen op een podium gestaan. Michael Stipe heeft geen noot gezongen!
En Stipe moet ook eerst nog met zijn solo-album komen!
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.720
1.884
Ooit gezien op Rock Werchter. Geen idee meer wanneer dat was. 2005 of zo denk ik. Heerlijke muziek hebben ze gemaakt. Jammer dat ze gestopt zijn.
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Eeuwig respect voor bands die splitten en gesplit blijven ( The jam, the smiths en voorlopig ook nog r.em. )
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.261
3.835
Gelukkig tweenaal mogen zien waarvan een keer op Sziget. Schitterende shows en daardoor ook wel echt fan geworden van de band
5 keer op Werchter. Dat werd toen als de huisband gezien, maar wel iedere keer met afstand het beste optreden van het weekend. Sziget 2008 was ik ook bij, maar toen had ik helaas iets te veel postzegels gepakt. Dat gaf het optreden toen wel een totaal andere dimensie 😅.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.650
5 keer op Werchter. Dat werd toen als de huisband gezien, maar wel iedere keer met afstand het beste optreden van het weekend. Sziget 2008 was ik ook bij, maar toen had ik helaas iets te veel postzegels gepakt. Dat gaf het optreden toen wel een totaal andere dimensie 😅.
They put a man on the moon.
 
  • Confetti
Waarderingen: Mark's Kal

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Tja, R.E.M. - wat een iconische band. Ik heb ze in totaal 4 keer live mogen zien, vooral in de periode vóór hun grote doorbraak. Het meest indrukwekkend was Vredenburg (Utrecht) in 1987 waar ze de pannen van het dak speelden (Michael Stipe nog met lang haar :) ). Daarna in 1989 zowel op Pinkpop als Torhout, waarbij dat laatste optreden op een memorabele dag was met ook nog Nick Cave, Elvis Costello, Joe Jackson en Lou Reed. In de jaren daarna verschillende keren tickets gekocht voor optredens, die steeds niet doorgingen (o.a. ziekte Bill Berry). De laatste keer dat ik ze heb gezien was dan in Rotterdam Ahoy in 2005. Dat was een heel ander optreden, maar nog steeds magisch.

Ik geloof niet echt dat ze nog eens samen gaan optreden (en inderdaad @redondo28, dat zou respect verdienen), wel mooi om ze nog eens samen op een podium te zien en herinneringen op te halen.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
298
171
Eeuwig respect voor bands die splitten en gesplit blijven ( The jam, the smiths en voorlopig ook nog r.em. )

Dat vind ik toch een beetje dubbel. Ik begrijp je punt wel, maar anderzijds is het toch ook leuk voor mensen die een band nooit live gezien hebben, dat ze alsnog de kans krijgen.

Zelf heb ik R.E.M. drie keer live gezien en het was even veel keer fantastisch. Wat ik toch een beetje jammer vind, is dat ze nooit een afscheidstournee gedaan hebben. Het past wellicht bij de band om dat niet te doen, maar op een bepaalde manier voelt het toch alsof we als fans geen 'afscheid hebben kunnen nemen'.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken