Pukkelpop 2025

Vampire Weekend die naar de Mainstage verhuist zou me niet slecht uitkomen. Kiwanuka was sowieso geen must-see voor mij, en zoals het ernaar uitziet/zag zou ik VW anders moeten skippen om een deftige plek bij Chappell te staan.

Van alle andere opties die ik hier zag passeren, zou ik Bazart eigenlijk veruit de beste realistische optie vinden. Snap echt de vibe hier niet, Bazart maakt toch veel interessantere/verfrissendere muziek dan pakweg Elbow (geeuw), Franz Ferdinand of Kaiser Chiefs (chiromuziek). 'Goud' zou persoonlijk top-3 staan in mijn lijst van Belpop-albums aller tijden.

Van de niet-realistische opties (het blijft Pukkelpop, MK stond helemaal niet zo hoog op de affiche en de dag is al lang uitverkocht) zou Little Simz of FKA Twigs uiteraard subliem zijn. Maar dan blijft het probleem dat ik niet eens weet of ik die kan meepikken doordat die dag zoveel clashes zal hebben.
Niemand suggereert dat Kaiser Chiefs MK zou moeten vervangen, en sommige bands die je noemde, zoals Underworld, zouden een toplocatie in de Marquee kunnen bemachtigen als ze VW naar de Main zouden verplaatsen.

Ik zou enorm teleurgesteld zijn in Bazart of andere goedkope lokale alternatieven.

• Leuk
Waarderingen: Jojo en peanuts
Ik ben er bijna 32, dus als ik het over Chiromuziek heb, doel ik dan vooral op mijn generatie. De vele Chiromensen die ik ken gaan los op muziek als Nickelback, Linkin Park, Kaiser Chiefs, Blink 182, Green Day, Wheatus... Stuk voor stuk bands die mij persoonlijk helemaal niks zeggen, vind het dertien in dozijn gitaargroepjes waar weinig interessants aan is.

Mogelijks is Bazart heel populair bij de Chiro van tegenwoordig (waar op zich ook niets mis mee is hé). Maar dat neemt niet weg dat Bazart, in tegenstelling tot oa. Kaiser Chiefs en dergelijke, toch een stuk vernieuwender (geweest) is.

Ik kan me oprecht geen enkele andere Belgische groep voor de geest halen die Nederlandstalige muziek maakt en door alle radiozenders (incl. Stubru) gedraaid wordt, enerzijds 9x op rij 'Groep Van Het Jaar' wint in Humo's Pop Poll, Werchter en Pukkelpop platspeelt, maar anderzijds ook gewoon Tien Om Te Zien aandoet. Voorheen was Nederlandstalige muziek doorgaans ofwel volledig commercieel/populair (Clouseau, Gene Thomas, Niels Destadsbader...) ofwel volledig 'alternatief (Gorki, De Mens, Noordkaap ...). Bazart is toch de eerste groep die op grote schaal die twee werelden weet te verzoenen, 'pionierswerk' waar oa. Pommelien Thijs van profiteert.
Fair enough. Die eerste EP van Bazart vond ik zelf ook best nog goed, en ik ben ze één keer gaan bekijken op PKP, maar dat was echt verschrikkelijk voor mij, duizenden gillende tienermeisjes. Het was net Clouseau 1989. Daarna heb ik ze niet meer echt gevolgd, de weinige nummers die ik van hen nog gehoord heb sindsdien, doen me niet veel. Maar ik zit dus met dat beeld van die gillende tieners in mijn hoofd.
Om maar te zeggen: als dat de "vervanger" van Kiwanuka zou worden, dan zal ik andere oorden opzoeken. :)

• Leuk
Waarderingen: RutgerGM
Niemand suggereert dat Kaiser Chiefs MK zou moeten vervangen, en sommige bands die je noemde, zoals Underworld, zouden een toplocatie in de Marquee kunnen bemachtigen als ze VW naar de Main zouden verplaatsen.

Ik zou enorm teleurgesteld zijn in Bazart of andere goedkope lokale alternatieven.
Twee weken voor het festival is het natuurlijk niet evident een waardige vervanger te vinden. Afwachten.

Net even gechecked: Kiwanuka stond ingepland als 4e laatste op de Mainstage. Zelfde plek als The Last Dinner Party en The Beaches op de andere dagen. Sorry, maar de kans dat een groep met de grootte als Nothing But Thieves, Underworld, Nick Cave hier last minute voor afkomt is gewoon nihil. Bij nader inzien is zelfs Bazart te groot om deze spot te vullen, denk ik.

Wordt iets Belgisch of Nederlands wellicht. Son Mieux of The Haunted Youth (wat ik top zou vinden) ofzo.
Snap de redenering en zie het het nog doen, maar met Pommelien - Bazart - OATW krijg je zo wel een wel heel erg tricolore main stage zo vlak voor je headliner. Ik wil graag hopen dat een BE naam niet hun plan A is dan in dit geval.

Benieuwd of we morgen meteen de vervanger bij de timetable krijgen. Victorious deelde meteen een vervanger gisteren dus PkP zal wel al even afweten van het Kiwanuka nieuws.

• Leuk
Waarderingen: Jaulez
Hoe groot MK ook is voor ons, uiteindelijk stond ie maar op de vierde plaats mainstage. Gezien de populariteit zal Pommelien wel een plaatsje stijgen en zal een easy band wel derde in de namiddag spelen. Genoeg namen uit België/Nederland die dat willen doen. Een Kaiser Chiefs zou nog een grote naam zijn lijkt me.

Ik heb hier al een aantal keer een hartslag overgeslagen als er gesproken wordt over het afzeggen van 'MK'.
MK.Gee is namelijk mijn nummer 1 must-see van dit festival. 🙂

• Leuk
Waarderingen: Cooklu en Lany Paret
Snap de redenering en zie het het nog doen, maar met Pommelien - Bazart - OATW krijg je zo wel een wel heel erg tricolore main stage zo vlak voor je headliner. Ik wil graag hopen dat een BE naam niet hun plan A is dan in dit geval.
Worst nightmare Bazart-Oatw-Pommelien, doe er misschien ook nog Camille bij dan weet ik welke kant van de wei we die dag zeker niet moeten komen.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: bartv en Joe
Benieuwd of we morgen meteen de vervanger bij de timetable krijgen. Victorious deelde meteen een vervanger gisteren dus PkP zal wel al even afweten van het Kiwanuka nieuws.
Ik denk niet dat ze er vooraf van op de hoogte waren, afgaande op wat We Out Here heeft gezegd.

Ik denk dat we geduld moeten hebben.

Bijlagen

• FB_IMG_1753789439622.jpg
    FB_IMG_1753789439622.jpg
    135,1 KB · Weergaven: 68
Ik denk niet dat ze er vooraf van op de hoogte waren, afgaande op wat We Out Here heeft gezegd.

Ik denk dat we geduld moeten hebben.
Lijkt me wel dat ze dat in ieder geval al een weekje weten. Ze gaan die Kaiser Chiefs echt niet op een uur geregeld hebben daar op Victorious. Dat duurt wel enkele dagen.

Lijkt me wel dat ze dat in ieder geval al een weekje weten. Ze gaan die Kaiser Chiefs echt niet op een uur geregeld hebben daar op Victorious. Dat duurt wel enkele dagen.
Niet als de twee artiesten hetzelfde management/agenten delen

30 juli gaat de omruilservice van start. Ik ben nog opzoek naar een combi ticket maar als deze de deur uit gaan vliegen zou ik graag weten hoe laat. Het lijkt nergens vermeld te staan. Iemand enig idee of ervaring met vorige editie?

Hoe groot MK ook is voor ons, uiteindelijk stond ie maar op de vierde plaats mainstage. Gezien de populariteit zal Pommelien wel een plaatsje stijgen en zal een easy band wel derde in de namiddag spelen. Genoeg namen uit België/Nederland die dat willen doen. Een Kaiser Chiefs zou nog een grote naam zijn lijkt me.
Ik hoop op de Haunted Youth

Users who are viewing this thread