Niemand suggereert dat Kaiser Chiefs MK zou moeten vervangen, en sommige bands die je noemde, zoals Underworld, zouden een toplocatie in de Marquee kunnen bemachtigen als ze VW naar de Main zouden verplaatsen.Vampire Weekend die naar de Mainstage verhuist zou me niet slecht uitkomen. Kiwanuka was sowieso geen must-see voor mij, en zoals het ernaar uitziet/zag zou ik VW anders moeten skippen om een deftige plek bij Chappell te staan.
Van alle andere opties die ik hier zag passeren, zou ik Bazart eigenlijk veruit de beste realistische optie vinden. Snap echt de vibe hier niet, Bazart maakt toch veel interessantere/verfrissendere muziek dan pakweg Elbow (geeuw), Franz Ferdinand of Kaiser Chiefs (chiromuziek). 'Goud' zou persoonlijk top-3 staan in mijn lijst van Belpop-albums aller tijden.
Van de niet-realistische opties (het blijft Pukkelpop, MK stond helemaal niet zo hoog op de affiche en de dag is al lang uitverkocht) zou Little Simz of FKA Twigs uiteraard subliem zijn. Maar dan blijft het probleem dat ik niet eens weet of ik die kan meepikken doordat die dag zoveel clashes zal hebben.
Ik zou enorm teleurgesteld zijn in Bazart of andere goedkope lokale alternatieven.