Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Waarneming van de allereerste Pukkelpopper van 2025!
Een week geleden werd nabij de festivalweide van Pukkelpop het eerste exemplaar van de Pukkelpopper gespot: een solitair mannetje in donkergroen shirt en kaki broek. De lens van zijn camera glinsterde in het zonlicht — een teken dat de jaarlijkse migratie weldra van start gaat.
Een kenner herkende zijn gedrag meteen: het dagelijks vastleggen van territoriale veranderingen om ze te delen met zijn soortgenoten. Geen roepgeluid, enkel het zachte klikken van zijn camera.
Zijn verschijning markeert dus het naderen van de jaarlijkse Pukkelpopmigratie. Spoedig wordt een ware zwerm verwacht.
We herinneren toevallige passanten aan deze gouden regel: niet voeren, wel liken. En probeer hem vooral niet te benaderen met een plattegrond — dat triggert de paringsdans.
Een week geleden werd nabij de festivalweide van Pukkelpop het eerste exemplaar van de Pukkelpopper gespot: een solitair mannetje in donkergroen shirt en kaki broek. De lens van zijn camera glinsterde in het zonlicht — een teken dat de jaarlijkse migratie weldra van start gaat.
Een kenner herkende zijn gedrag meteen: het dagelijks vastleggen van territoriale veranderingen om ze te delen met zijn soortgenoten. Geen roepgeluid, enkel het zachte klikken van zijn camera.
Zijn verschijning markeert dus het naderen van de jaarlijkse Pukkelpopmigratie. Spoedig wordt een ware zwerm verwacht.
We herinneren toevallige passanten aan deze gouden regel: niet voeren, wel liken. En probeer hem vooral niet te benaderen met een plattegrond — dat triggert de paringsdans.
Die zijn trouwens net terug samen. Dat zou naast DIW nog een leuk randevenement zijn. Ze stonden er ook al in 2007 en 2009.
PS: Voor de zekerheid toch dit: ik waardeer oprecht je passie voor Pukkelpop, @Pukkelpopper en je gedetailleerde dagelijkse verslaggeving van de opbouw. Je enthousiasme werkt aanstekelijk.
Ik denk niet dat het uitgesloten is, vooral omdat ze al lager op de affiche staan vanwege Doechii. Het zou bevestigen dat Justice als laatste op het hoofdpodium speelt. En de informatie is heel specifiek. Misschien heeft PR zich gerealiseerd dat een volle Marquee 's avonds beter is dan een halfleeg hoofdpodium? Misschien willen de organisatoren nog een band inzetten om wat extra kaartjes te verkopen (Amyl and the Sniffers misschien?) en is dit de enige manier? We zullen het binnenkort wel weten, denk ik.
Mja, ik dacht dat ook altijd, maar op graspop vorig jaar stond daar belachlijk veel volk en hun concert in vorst had ook heel goed verkocht. Ik blijf het ook bizar vinden hoor.
KINK heeft altijd de beste alternative rock: op de radio, in podcasts en in playlists. Download de KINK app of luister via FM, DAB+, Spotify, Apple Music of je podcast-app.