Pukkelpop 2025

hou hou niet te rap paniekeren mannekes, deze hele Atomic sessions heeft niets te maken met de special guests die gaan optreden met The Atomic orchestra in de marquee. dit zegt de woordvoerder Frederik Luyten daarover šŸ‘‡
1753203045119.png

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle en Chiel
morgen timetable ā° tijd! want ik ga ervanuit dat die morgen bekend gemaakt wordt. of zouden ze nog een weekje wachten :unsure:?

Laatst bewerkt:
Die sessies draaien niet rond Pukkelpop he? Dat zijn gewoon livesessies die zijn opgenomen in samenwerking met StuBru, niets meer en niets minder. En als je er al iets in wilt zien, zou ik het marketingtechnisch juist slim vinden als reclame.
Soit, nutteloze discussie. šŸ˜‰ Ze spelen wel op 12.30, i.e. een halfuur later dan vorig jaar.

Hopelijk morgen een timetable, heb er nood aan precies! šŸ˜…

collega’s, geef eens jullie beste tips voor kleinere te ontdekken bands! Vooral gitaarwerk aub!
Being Dead: In de Botanique gezien. Staan met veel jeugdige uitbundigheid op een podium en er is plaats voor humor tussen de nummers. Gaat je niet omver blazen maar komt heel sympathiek en fun over. Halverwege de set switcht Falcon Bitch (sic) naar de drums en dan vind ik ze op hun best.
Upchuck: Stevig rockend, ergens tussen punk en garagerock, maar doet bij momenten ook aan de vroege Pixies denken. Hun nieuwe plaat, net als de vorige opgenomen met Ty Segall, verschijnt in oktober op het "grote" Domino records.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en Magical12
hou hou niet te rap paniekeren mannekes, deze hele Atomic sessions heeft niets te maken met de special guests die gaan optreden met The Atomic orchestra in de marquee. dit zegt de woordvoerder Frederik Luyten daarover šŸ‘‡
Brihang lijkt mij alleszins wel een grote kanshebber. Ik denk dat het vorig jaar allemaal artiesten waren die niet op de line-up stonden?

• Leuk
Waarderingen: LanderV
Lolalita brengt Brent Vanneste mee:

Aan het eind van deze zomer plan je op Pukkelpop onder de vlag ā€˜Huidhonger’ een – ik citeer uit de lange uitleg die je me mailde – ā€˜interactieve dansperformance waarin aanraking wordt omgezet in geluid, via door mijzelf ontworpen touch-reactieve wearables’. Kun je dat even vertalen?

ā€œIk heb productdesign gestudeerd, met een focus op technologie in kledij verwerken. Tijdens mijn stage bij ontwerpster Jasna Rok heb ik meegewerkt aan een jurk voor een operazangeres die van kleur veranderde naargelang haar emoties. Er waren in dat kledingstuk sensoren verwerkt die haar hersengolven registreerden.

ā€œā€˜Huidhonger’ was drie jaar geleden mijn afstudeerproject. Daarvoor was ik eerst gaan praten met mensen met een beperking, met dementie... Ik ontdekte dat de plekken waar ze wonen onderlinge aanrakingen vaak verhinderen, om problemen – tot ongewenste zwangerschappen toe – te vermijden.

ā€œMaar die mensen hadden net zo veel liefde te geven: ze gaven me knuffels, ze waren zo aanhankelijk... Ik heb voor hen kledingstukken gemaakt die aanrakingen omzetten in muziek. Dat werd dan een voorstelling waarin ze die kledingstukken droegen en elkaar aanraakten. Mijn jongere zus Kika, een professionele danseres, danste met hen. Ik was de poppenspeler, zeg maar.

ā€œDie mensen van toen kunnen er nu niet bij zijn, maar samen met Kika, nog een danser en Brent Vanneste doe ik die performance opnieuw op Pukkelpop, deze keer ook met visuals die op aanrakingen reageren. Uiteindelijk zal dat overgaan in een show van Brent en mij, een stevig hardcorefeestje. Aan het eind van deze zomer versmelt ik zo eindelijk al mijn interesses: muziek, mode, technologie en dans.ā€

morgen timetable ā° tijd! want ik ga ervanuit dat die morgen bekend gemaakt wordt. of zouden ze nog een weekje wachten :unsure:?

Ik denk dat ze morgen met de timetable komen, gezien de website update en wat ze vorig jaar deden. Als ze het uitstellen dan moet er haast wel een last-minute aanpassingen zijn in de artiesten die komen.

• Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper
Zojuist Queens of the Stone Age gezien in Zagreb met So Good.

Josh Homme en de band waren in vorm, goede setlist en spectaculair publiek. Mocht het publiek in het frontvak ook zo tekeer gaan, en ze weer zo in vorm zijn, is dit dƩ headliner van het weekend! Hopelijk 1,5 uur set en hopelijk weten we morgen meer!

So Good was ā€˜Not So Good’. Wat een verschrikking. Met een enorme boog omheen lopen als ze staan te spelen op PKP.

• Leuk
Waarderingen: bartv en davadude
Op het Lowlands-forum wordt gesproken over een 'TBA'-datum voor Yousuke Yukimatsu op 16 augustus. Hij speelde afgelopen weekend in Dour, en twee van de Pukkelpop-boekers volgen hem, dus hij zou een mogelijke boeking kunnen zijn. Ik weet echter niet zeker of hij past bij de rest van de Saturday Boiler-line-up?
Nope - XRDS festival

Users who are viewing this thread