Pukkelpop 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Wel opvallend hoe rekbaarder ‘Dance Hall’ met de jaren wordt. Vroeger effectief echt dance acts met een live element, nu ook echt gewoon pop, hip hop en zelfs singer songwriter achtige dingen.

Zo’n Killer Mike, Tom Grennan, Sampha The Great, Maisie Peters, S10 en Sugababes had ik er 5 jaar geleden niet echt verwacht. Geen kritiek, maar wel opvallend.
 
  • Leuk
Waarderingen: troubledvision

CoinPeter

Playlistbediener
22 feb 2024
29
12
Ik vind het raar dat ze moeite hebben met het boeken van acts voor de Boiler, terwijl er zoveel DJ's zijn om uit te kiezen
Ze proberen de genres zoals steeds wel een beetje te bundelen. Vrijdag lijkt de dnB dag te worden. Hopelijk nog een paar kleppers voor zaterdag en zondag. Paar grote namen zoals Marlon Hoffstadt, Trym en I Hate Models en we zijn er.
 

CoinPeter

Playlistbediener
22 feb 2024
29
12
Wel opvallend hoe rekbaarder ‘Dance Hall’ met de jaren wordt. Vroeger effectief echt dance acts met een live element, nu ook echt gewoon pop, hip hop en zelfs singer songwriter achtige dingen.

Zo’n Killer Mike, Tom Grennan, Sampha The Great, Maisie Peters, S10 en Sugababes had ik er 5 jaar geleden niet echt verwacht. Geen kritiek, maar wel opvallend.
Brockhampton Pukkelpop 2018? Trend is al wel langer ingezet hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

pavaha

Playlistbediener
25 aug 2019
24
22
aan alle mensen die teleurgesteld zijn, wat hadden jullie dan verwacht?
Voor de zondag sowieso nog een internationale naam op de mainstage
(Is nog open dus wie weet).

Ik lees veel dat het gaat om bandjes ontdekken en daar ben ik het deels mee eens maar voor bijna 300 euro per combi verwacht ik meer dan alleen kleine artiesten ontdekken.

Dit is de reden dat ik na 10 jaar achter elkaar niet meer naar Lowlands ga en dit jaar voor de 4e keer naar Pukkelpop.

Aan de anderen kant, Lowlands verkocht binnen een kwartier uit dus misschien ligt het aan mijn muzieksmaak 😅😅
 
  • Haha
Waarderingen: gerbthederp

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
Daarom ben ik dus bij Pukkelpop fan van grote(re) worpen. Nog steeds niet van mijn sokken geblazen, maar wel van alles waarvan ik denk: "Oh dat is wel een fijne naam om erbij te hebben." Hoogtepunten uit deze worp zijn Maisie, Killer Mike, Mount Kimbie en Baby Queen, met voorts ook nog Thee Sacred Souls, Joy Anonymous, Model/Actriz, Pommelien, Isaac Roux en Chalk als leuke namen.

Wel nog steeds het gevoel dat mijn beslissing om niet combi te gaan de juiste was. Want objectief echt een prima line-up, maar eigenlijk maar 3 echte musts, waarvan ik er 2 al gezien heb (Maisie Peters, The Smile en Soulwax). Wel nog steeds die zondag aan het overwegen voor The Smile.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
554
414
Klasse:
Lionheart, model/actriz, chalk, confidence man, Mannequin Pussy, miles kane. Blijft gewoon maar verder bouwen aan een toch al bizarre lineup.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
477
257
aan alle mensen die teleurgesteld zijn, wat hadden jullie dan verwacht?
Bekijk de Club-, Boiler- en Castello-line-ups van 2019 en vergelijk ze met 2024 (tot nu toe) Absoluut geen wedstrijd, dat is het kwaliteitsniveau dat ik verwacht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Wel opvallend hoe rekbaarder ‘Dance Hall’ met de jaren wordt. Vroeger effectief echt dance acts met een live element, nu ook echt gewoon pop, hip hop en zelfs singer songwriter achtige dingen.

Zo’n Killer Mike, Tom Grennan, Sampha The Great, Maisie Peters, S10 en Sugababes had ik er 5 jaar geleden niet echt verwacht. Geen kritiek, maar wel opvallend.
Zo'n Tom Grennan of Maisie Peters.. Is dat niet gewoon een foutje? Sampa stond, iirc, wel gewoon in de Club, toch?
 

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
78
46
Bekijk de Club-, Boiler- en Castello-line-ups van 2019 en vergelijk ze met 2024 (tot nu toe) Absoluut geen wedstrijd, dat is het kwaliteitsniveau dat ik verwacht.
Dan is het toch puur een kwestie van smaak? Ik heb die line-ups van 2019 (Club en Castello, Boiler boeit me niet) nog eens bekeken en dat was voor mij toch zeker niet beter of slechter qua kwaliteit dan wat er nu al op het programma staat. Castello is intussen ook verdwenen.
Heeft niets met "kwaliteit" of "niveau" te maken, want acts als The Kills, Mount Kimbie of Yussef Dayes brengen meer dan voldoende kwaliteit. Maar misschien is het minder jouw smaak.
 

robinvanspauwen

Campingartiest
18 mei 2021
58
45
En geen gesloten hekken of rode kruisen voor podia en tenten zoals werchter.
1918vw.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Kilero en mattman

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
Zo'n Tom Grennan of Maisie Peters.. Is dat niet gewoon een foutje?
Verwacht je idd misschien eerder in de Marquee/Club. Maar is natuurlijk ook maar een tentnaam. Afgelopen 2 jaar stonden o.a. Dylan, Loyle Carner, s10 en Tai Verdes, die min of meer in hetzelfde rijtje horen, er ook al.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
aan alle mensen die teleurgesteld zijn, wat hadden jullie dan verwacht?
Telleurgesteld is voor mij veel gezegd, snap deze worp helemaal. Een paar toffe dingen bij maar geen enkele échte must-see voor mij.

Ik verwacht zeker geen veel grotere namen hoor, maar het had iets meer vuur in me los gewakkerd als er een paar uit het lijstje: Beach Fossils, Teenage Fanclub, Ty Segall, Yo La Tengo, The Lemon Twigs, Allah-Las, Yard Act, Militarie Gun, Glass Beams, Wednesday, Joanna Sternberg,... bij waren geweest. Maar dat kan nog altijd natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Golski en DDave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken