Pukkelpop 2024

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.382
6.066
Volk inderdaad met teveel en erg onaangenaam bij Fred. De regen was eigenlijk een geluk. Dunde het volk wat uit.

Wel fan van zijn show met die lichtjes. Maar akkoord dat geluid in het begin niet goed was, halverwege Adore You pak beter en dat het soms stil viel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.746
9.692
Lekker bekomen van gisteren. Topdag, al stond dat al in de sterren geschreven. De regen hier en daar kreeg het deze keer niet klein. Véél gezien ook!

Machtig:

Soulwax - Ook de tweede keer dit jaar overrompelend. Gent!

Backxwash - Geen toegevingen en beenhard. Maar ook gewoon dikke fun, ondanks de zware thema’s waarover hier gerapt en gespuid werd.

Thee Sacred Souls - Zowat het tegenovergestelde van Backxwash. Een bad vol liefde. En een kathedraal van een stem. Ik ben een sukkelaar voor deze muziek.

Stormzy - Zie die vent wérken op dat podium. Wij stonden in de regen, maar hij was veruit het natst. Fan van zowel dat soul als dat grimespul.

Goed:

Fontaines DC - Gingen heel lekker, volk leek mee en dan vooral in het voorste vak. Bandleden deden wel weer het WK boos kijken, zo veel dat het bijna grappig werd.

Blondshell - Lekker om een brok indie te krijgen na etenstijd. Beter dan verwacht dit!

‘t Hof van Commerce: Zeer gegelijke main opener. Herkende hit na hit na hit en ben eens een West Vlaming.

Ok:

Lola Young - Leuk maar dit type muziek al leuker gezien. Wel 10 voor het accent.

The Kills - Op een of andere manier hebben ze mij nooit echt mee. Ook niet in een kleine, niet zo druk bezette Club.
 
Laatst bewerkt:

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
De streets gisteren in de Marquee waren geweldig meer kan ik daar niet van zeggen alleen dat ik de frontman heb aangeraakt toen hij aan het crowdsurfen was. Het beste optreden dat ik gisteren gezien heb fan-tas-tisch 🎸🤩
Was jij dan de “enige die in zijn gat had geknepen?”
 
  • Haha
Waarderingen: Jimmeh07

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
eerste dag pukkelpop in 15 (!) jaar. Er is veel veranderd Sinds 2009. Het terrein zag er top uit, er is zoveel te zien en te doen. Helaas voor mij is het festival ook wel een andere richting uitgeslagen en vind ik de affiches mager de laatste jaren. Wel heel leuk dagje gehad.

Fontaines DC duidelijk de winnaar van de dag. Wat een bazen. Ze hebben de songs, de uitstraling, de eigenheid om ooit te headlinen. Enkel de show zelf moet nog grootser dan. Het publiek meer meetrekken. Maar boys in the better land, wat een feest. Starbuster… a hero’s death! I love you… topset.

Soulwax ook indrukwekkend. Echt een trein die geen seconde stilvalt. Visueel ook waanzinnig, met die 3 drummers. Het was wel heel druk en veel enorm vervelende strontzatte mensen.

The streets dan. Na 40min proberen heeft hij die marque eindelijk zo zot gekregen als hij het wou. Leuk om eens te zien, veel sfeer. Wel iets teveel gelul misschien.

Jorja smith. Ik was duidelijk niet op de hoogte van de populariteit van deze jongedame. Tienermania. Marquee stond bomvol. Allemaal gillen, selfies nemen, filmpje hoe ze meezingen. Dan meteen posten op de socials. En dan… vertrekken. Ergens anders gaan laten zien dat ze erbij zijn geweest. Triest. Optreden was best goed trouwens. Kabbelde misschien iets teveel verder. Het lijkt allemaal wel heel veel op elkaar.

Big special: getipt op het forum. Heerlijk was dat. 2 mafkezen die er een dik feestje van maken. Plat Brits, maar wel degelijk genoeg om te blijven boeien. Goed gelachen.

Wasia project was heel mooi, maar bij momenten iets te braaf. Goede muzikanten wel.

Black box revelation al 1000 x gezien. Oude nummers leuk, nieuwe zeer matig.

lander & Adriaan: vermoeiend. Niet mijn ding. Stuff vind ik 10 x beter.

Fred again: ik was erbij op Werchter en vond het toen al een beetje underwhelming. Waarschijnlijk omdat er overal mensen aan het wenen waren gewoon omdat ze erbij waren. Overhyped heet dat dan. Ik heb veel respect voor wat hij doet en het is ook zeker niet slecht. Maar het pakte niet op die main stage. Vertrokken tijdens een stortbui.

Leuk dagje, wie weet volgend jaar nog eens.
 

DDave

Dagopener
25 mrt 2015
608
424
Het goed

The Streets, Soulwax, Folamour, Big Special, Thee Secret Souls.

Het slechte

Fontaines - zeer vlakke sfeer. Ik heb ze nu 3 keer gezien en ze zijn nooit meer dan gemiddeld geweest.

Het lelijke

De regen en de shuttlebus naar huis - geen idee waarom het nu zo ver lopen is. Geweldige eerste dag.
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
826
801
Grimbergen Blond, Affligem Tripel en Hapkin waren allemaal in orde. En de muziek was ook tof!

Ik ga hier wss een hoop Vikingen met toorts en zware metalen aan mijn deur voor krijgen, maar Tom Grennan was helemaal niet slecht.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Grimbergen Blond, Affligem Tripel en Hapkin waren allemaal in orde. En de muziek was ook tof!

Ik ga hier wss een hoop Vikingen met toorts en zware metalen aan mijn deur voor krijgen, maar Tom Grennan was helemaal niet slecht.
Die laatste ken ik niet, is dat een dubbel of een tripel?
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: saurus en Joe

elo

Headliner
3 dec 2013
5.576
4.678
Even over Fontaines DC, er was nu vooraan in ieder geval veel meer energie dan op RW. Zet dit als BKS headliner voor een ingewijd publiek en de tent gaat plat, ofja, plat? Ze hebben intussen ook een resem nummers waarop stilstaan niet zo erg is. Echt een sterk optreden, beter dan de zaalshow die ik van ze zag zelfs. Grian lijkt steers beter te gaan zingen en ik vind zijn korte non-verbale interactiemomentjes juist iconisch. Het nieuwe album zal ze nog een boost geven, ben benieuwd waar hun plafond ligt.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne en randyrw

elo

Headliner
3 dec 2013
5.576
4.678
Resumé:

4,5/5,0
- Fontaines DC

4,0/5,0
- Romy
- Blondshell
- Soulwax
- Backxwash

3,5/5,0
- Lander & Adriaan

3,0/5,0
- Inhaler
- Lip Critic

Van Fred Again... te weinig gezien, ik heb hem 2x in intieme setting gezien en dat lijkt me voorlopig goed zo. Wat een topdag verder, een van de betere festivaldagen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.576
4.678
Eefje hint naar Pukkelpop, suprise-show? Edit: Ja dus, met Atomic Orchestra. Dat wordt me wat. Zonde dat ik er niet ben.
 
  • Wow
Waarderingen: yannickd

elo

Headliner
3 dec 2013
5.576
4.678
Vervelende strontzatte mensen was overal wel een dingetje vond ik gisteren. Jammer.
Ja, toch wel wat teveel "boiler volk" op sommige momenten. Bij Romy stonden er een aantal aardig te schaatsen en toen ik rond middernacht de Boiler voorbij liep om wat te eten zag ik meerdere mensen laveloos op de grond liggen, sommigen in hun eigen braaksel 😅
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Joslittel en Jimmeh07

Gebruikers die dit onderwerp bekijken