eerste dag pukkelpop in 15 (!) jaar. Er is veel veranderd Sinds 2009. Het terrein zag er top uit, er is zoveel te zien en te doen. Helaas voor mij is het festival ook wel een andere richting uitgeslagen en vind ik de affiches mager de laatste jaren. Wel heel leuk dagje gehad.
Fontaines DC duidelijk de winnaar van de dag. Wat een bazen. Ze hebben de songs, de uitstraling, de eigenheid om ooit te headlinen. Enkel de show zelf moet nog grootser dan. Het publiek meer meetrekken. Maar boys in the better land, wat een feest. Starbuster… a hero’s death! I love you… topset.
Soulwax ook indrukwekkend. Echt een trein die geen seconde stilvalt. Visueel ook waanzinnig, met die 3 drummers. Het was wel heel druk en veel enorm vervelende strontzatte mensen.
The streets dan. Na 40min proberen heeft hij die marque eindelijk zo zot gekregen als hij het wou. Leuk om eens te zien, veel sfeer. Wel iets teveel gelul misschien.
Jorja smith. Ik was duidelijk niet op de hoogte van de populariteit van deze jongedame. Tienermania. Marquee stond bomvol. Allemaal gillen, selfies nemen, filmpje hoe ze meezingen. Dan meteen posten op de socials. En dan… vertrekken. Ergens anders gaan laten zien dat ze erbij zijn geweest. Triest. Optreden was best goed trouwens. Kabbelde misschien iets teveel verder. Het lijkt allemaal wel heel veel op elkaar.
Big special: getipt op het forum. Heerlijk was dat. 2 mafkezen die er een dik feestje van maken. Plat Brits, maar wel degelijk genoeg om te blijven boeien. Goed gelachen.
Wasia project was heel mooi, maar bij momenten iets te braaf. Goede muzikanten wel.
Black box revelation al 1000 x gezien. Oude nummers leuk, nieuwe zeer matig.
lander & Adriaan: vermoeiend. Niet mijn ding. Stuff vind ik 10 x beter.
Fred again: ik was erbij op Werchter en vond het toen al een beetje underwhelming. Waarschijnlijk omdat er overal mensen aan het wenen waren gewoon omdat ze erbij waren. Overhyped heet dat dan. Ik heb veel respect voor wat hij doet en het is ook zeker niet slecht. Maar het pakte niet op die main stage. Vertrokken tijdens een stortbui.
Leuk dagje, wie weet volgend jaar nog eens.