Pukkelpop 2024

moensk

Playlistbediener
20 feb 2024
43
38
Ok, die zondag kon beter maar ook erger. Royal Blood is écht geen slechte vervanging van QOTSA hoor, maar ik heb ze de voorbije 2 jaar al 2 keer gezien (en werd geen van beide keren van mijn sokken geblazen). Marc Rebillet is ook niet echt mijn ding, dus ik ben er nog niet helemaal uit of ik nog ga wachten op Royal Blood of gewoon op tijd naar huis vertrek.

Qua clashes lijkt het ook nog mee te vallen voor mij. Isaac Roux/Pommelien Thijs, maar ik zal het wss aan Isaac gunnen. Rise Against/Glass Beams zal in het voordeel van Rise Against vallen. Sugababes overlapt zowel The Haunted Youth als Electric Callboy, dat is wel een bummer, daarvoor zal ik op voorhand eens de setlists moeten uitkammen.

Spoorboekje:
Pommelien Thijs / Isaac Roux
Ramkot
Future Utopia
Chalk
Merol
The Haunted Youth / Sugababes / Electric Callboy
Rise Against
The Offspring
?
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
377
189
Kreeg een reactie van CABARET VERT FESTIVAL deze namiddag dat zij NOG GEEN vervanger hadden voor QOSA die op donderdag 15 augustus bij hen stond geprogrammeerd. Dus blijkbaar was er geen akkoord tussen Pukkelpop en dit festival om samen een grote naam te boeken zoals de drie scandinavische festivals hebben gedaan met Jack White.

Royal Blood, dat ik niet kende, eens nagekeken, is zeker een niveau lager dan QOSA, en wat vreemd met slechts een drummer en een zanger/gitarist. Marc Rebillet had geluk op Werchter dat hij het enige alternatief was voor het zwakke Khruangbin op de MAIN zodat klub c zich vulde. Visueel heb je bij hem wat meer te zien maar het blijft onderbroekenhumor en meer een standup comedian stijl. Zowel Royal Blood als Marc Rebillet zijn LIVE NATION groepen die nog eens gepusht moesten worden.
 

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
162
120
Mijn clashes:

Vrijdag:
- The Streets/Dizzee Rascal
- Fontaines DC/Artemas (wordt uiteraard Fontaines)
- Soulwax/J Hus
- Stormzy/Romy (Stormzy vorig jaar gezien op RW dus zal waarschijnlijk Romy worden)

Zaterdag:
- Miles Kane/Barry Can't Swim/Dead Poet Society/English Teacher (wtf is dit zelfs)
- Raye/Killer Mike
- KI/KI/Skrillex

Zondag:
- The Haunted Youth/Sugababes (dit soort clash kom je toch enkel op PKP tegen haha)
- The Offspring/Channel Tres
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
586
336
Kreeg een reactie van CABARET VERT FESTIVAL deze namiddag dat zij NOG GEEN vervanger hadden voor QOSA die op donderdag 15 augustus bij hen stond geprogrammeerd. Dus blijkbaar was er geen akkoord tussen Pukkelpop en dit festival om samen een grote naam te boeken zoals de drie scandinavische festivals hebben gedaan met Jack White.

Royal Blood, dat ik niet kende, eens nagekeken, is zeker een niveau lager dan QOSA, en wat vreemd met slechts een drummer en een zanger/gitarist. Marc Rebillet had geluk op Werchter dat hij het enige alternatief was voor het zwakke Khruangbin op de MAIN zodat klub c zich vulde. Visueel heb je bij hem wat meer te zien maar het blijft onderbroekenhumor en meer een standup comedian stijl. Zowel Royal Blood als Marc Rebillet zijn LIVE NATION groepen die nog eens gepusht moesten worden.
Marc Rebillet was op pukkelpop 2022 ook al een hype en stond toen rond een uur of 10 in een bomvolle marquee.
 
  • Leuk
Waarderingen: CoinPeter en Kachelle

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.332
2.659
Ramkot ➡️ Jesus Piece ➡️ Live podcast: zware klap ➡️ Fat Dog ➡️ Electric Callboy ➡️ Rise Against ➡️ Offspring ➡️ 🚊➡️ 🏡
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
Ramkot ➡️ Jesus Piece ➡️ Live podcast: zware klap ➡️ Fat Dog ➡️ Electric Callboy ➡️ Rise Against ➡️ Offspring ➡️ 🚊➡️ 🏡
Die Live Podcast van Zware Klap had ik niet gezien... dank voor de tip...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.094
577
Kreeg een reactie van CABARET VERT FESTIVAL deze namiddag dat zij NOG GEEN vervanger hadden voor QOSA die op donderdag 15 augustus bij hen stond geprogrammeerd. Dus blijkbaar was er geen akkoord tussen Pukkelpop en dit festival om samen een grote naam te boeken zoals de drie scandinavische festivals hebben gedaan met Jack White.

Royal Blood, dat ik niet kende, eens nagekeken, is zeker een niveau lager dan QOSA, en wat vreemd met slechts een drummer en een zanger/gitarist. Marc Rebillet had geluk op Werchter dat hij het enige alternatief was voor het zwakke Khruangbin op de MAIN zodat klub c zich vulde. Visueel heb je bij hem wat meer te zien maar het blijft onderbroekenhumor en meer een standup comedian stijl. Zowel Royal Blood als Marc Rebillet zijn LIVE NATION groepen die nog eens gepusht moesten worden.
Zonder flauw te zijn, maar als je Royal Blood niet kent, dan heb je toch echt wel onder een steen geleefd. Was op de festivals en podia en België en Nederland niet aan te ontkomen de afgelopen jaren. En dat het slechts drummer en bassist is, is juist het unieke.
 
  • Leuk
Waarderingen: DeefGroll, TMS98 en Joe

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.137
13.178
Zonder flauw te zijn, maar als je Royal Blood niet kent, dan heb je toch echt wel onder een steen geleefd. Was op de festivals en podia en België en Nederland niet aan te ontkomen de afgelopen jaren. En dat het slechts drummer en bassist is, is juist het unieke.
Misschien kent ie Royal Blood niet, maar ROYAL BLOOD wel...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.092
6.550
Ik ben ook ergens van mening dat men misschien toch iéts harder nog hadden moeten proberen om een groter iets te fixen. Anderzijds, een rockband die voor een massa kán spelen, liggen misschien ook niet in trosjes voor het grijpen. Had de organisatie hier met een popact of rapper geweest, hadden de reactie wel nog anders geweest denk ik..
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
Het is ook niet eens mogelijk om je ticket van Pukkelpop aan te bieden. Ticketswap geeft een error dat het een persoonsgebonden ticket is en doordat ze Ticketmaster omzeilen kun je het ticket daar ook niet aanbieden. Wat nu?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.094
577
Volgens mij is er al eerder gezegd door insiders dat het echt niet zo makkelijk is om (grote) vervangers te vinden. En ik ga vast commentaar krijgen, maar zoveel beter vind ik Jack White ook weer niet. Kon me van Rock Werchter niet echt veel van het concert herinneren. En nee, ik drink nauwelijks alcohol tijdens festivals. Dus dat is het niet.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.094
577
Het is ook niet eens mogelijk om je ticket van Pukkelpop aan te bieden. Ticketswap geeft een error dat het een persoonsgebonden ticket is en doordat ze Ticketmaster omzeilen kun je het ticket daar ook niet aanbieden. Wat nu?
Op 1 augustus kan je je ticket via de site van Pukkelpop aanbieden. Is volgens mij helaas de enige mogelijkheid aangezien ze naam op het ticket controleren met je identiteitsbewijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.332
2.659
Het is ook niet eens mogelijk om je ticket van Pukkelpop aan te bieden. Ticketswap geeft een error dat het een persoonsgebonden ticket is en doordat ze Ticketmaster omzeilen kun je het ticket daar ook niet aanbieden. Wat nu?
Omruil service van PKP zelf.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
Op 1 augustus kan je je ticket via de site van Pukkelpop aanbieden. Is volgens mij helaas de enige mogelijkheid aangezien ze naam op het ticket controleren met je identiteitsbewijs.
Hmm oke. Jammer, want dat verkleint ongetwijfeld de mogelijkheden om de prijs te verlagen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken