Pukkelpop 2024

Endie

Playlistbediener
29 jul 2024
6
8
Ik snap echt de kritiek niet zo. Het is jammer dat QOTSA en The Smile wegvallen. En sure Justice is als vervanger van een andere orde. Maar met Royal Blood heb je een grote rockvervanger die het veld voltrekt. The Smile is al lastig te vervangen en Rebillet is totaal iets anders maar wel een act waar veel mensen blij van worden en waar het stampvol zal staan. Ze hebben zich er iig niet makkelijk vanaf gemaakt.
Er blijven altijd mensen waarvoor dit echt geen goede vervangers zijn. Als je speciaal voor QotSA een kaartje hebt gekocht bijvoorbeeld. Ee blijven genoeg gave bands over om naar toe te gaan of om te ontdekken. Het zal aan dovemansoren zijn vrees ik... šŸ˜…
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.357
1.436
Terechte vervanger denk ik voor zolang ik de muziek niet zo goed ken. Zeker op zo een korte tijd. Maar geen terechte afsluiter. Dan hadden ze beter gewisseld met The Offspring, die denk ik veel meer interactie met publiek hebben en videoschermen mee hebben en vooral bekender en legendarischer zijn
 

DDave

Dagopener
25 mrt 2015
608
424
Ik snap echt de kritiek niet zo. Het is jammer dat QOTSA en The Smile wegvallen. En sure Justice is als vervanger van een andere orde. Maar met Royal Blood heb je een grote rockvervanger die het veld voltrekt. The Smile is al lastig te vervangen en Rebillet is totaal iets anders maar wel een act waar veel mensen blij van worden en waar het stampvol zal staan. Ze hebben zich er iig niet makkelijk vanaf gemaakt.
Omdat Royal Blood geen headlinerband is. Ze waren een Sub Headliner in 2019 en hebben sindsdien niets meer gedaan om een grotere plek veilig te stellen. En sommigen zullen zeggen dat Marc Rebillet ook geen geschikte vervanger is voor The Smile. Zoals altijd kiest Pukkelpop voor de goedkope optie met vervangingen. Elke keer.
 
Laatst bewerkt:

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
329
257
Kijk eens naar Lowlands, Sziget, Reading/Leeds. Dan is Pukkelpop ondanks de afzegging van the Smile en QotSA toch wel een dikke line-up.
Sziget en R/L zien er op het eerste gezicht niet zoveel beter uit, Lowlands wint wat mij betreft hands down, en dat vind ik lang niet elkaar jaar (integendeel).

Maar goed, mocht het nog nodig zijn dat hier aan te stippen: smaken verschillen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kahoudini en mattman

CoinPeter

Campingartiest
22 feb 2024
52
31
Omdat Royal Blood geen headlinerband is. Ze zijn in 2019 ondergedoken en hebben sindsdien niets meer gedaan om een grotere plek te garanderen. En sommigen zullen zeggen dat Marc Rebillet ook geen geschikte vervanger is voor The Smile. Pukkelpop kiest zoals altijd voor de goedkope optie met vervangingen. Elke keer.
Kan u garanderen dat Marc Rebillet geen goedkope optie isā€¦
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.712
9.616
Ik snap echt de kritiek niet zo. Het is jammer dat QOTSA en The Smile wegvallen. En sure Justice is als vervanger van een andere orde. Maar met Royal Blood heb je een grote rockvervanger die het veld voltrekt. The Smile is al lastig te vervangen en Rebillet is totaal iets anders maar wel een act waar veel mensen blij van worden en waar het stampvol zal staan. Ze hebben zich er iig niet makkelijk vanaf gemaakt.
Je snapt de kritiek niet zo?

Dus je vind niet dat zoā€™n Rebillet als vervanger voor The Smile op zijn minst niet een heel klein beetje teleurstellend kan zijn voor velen? Zeker wanneer het elk ander festival wĆ©l lukt.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket en DDave

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.712
9.616
Maar goed, wij maken er een tweedaagse van. Vrijdag en zaterdag heerlijk genieten, zondagochtend naar huis.

Die zondag is zodanig mager dat we de energie om naar Kiewit te reizen, een extra hotelnacht te betalen en eten/drinken op te hoesten echt niet voor over hebben. Die prachtige combo Smile/QOTSA maakte die dat nog zwaar de moeite, maar met de zielige vervangers die ze nu hebben valt alles als een plumpudding in elkaar.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.570
4.669
Maar goed, wij maken er een tweedaagse van. Vrijdag en zaterdag heerlijk genieten, zondagochtend naar huis.

Die zondag is zodanig mager dat we de energie om naar Kiewit te reizen, een extra hotelnacht te betalen en eten/drinken op te hoesten echt niet voor over hebben. Die prachtige combo Smile/QOTSA maakte die dat nog zwaar de moeite, maar met de zielige vervangers die ze nu hebben valt alles als een plumpudding in elkaar.
Julia SabatƩ - Pommelien Thijs - Ramkot - Chalk - Haunted Youth - Sampa the Great -Glass Beams - Yussef Dayes - Bolis Popul - Overmono

Ik zou de dag goed om krijgen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.712
9.616
Julia SabatƩ - Pommelien Thijs - Ramkot - Chalk - Haunted Youth - Sampa the Great -Glass Beams - Yussef Dayes - Bolis Popul - Overmono

Ik zou de dag goed om krijgen.
Hiervan zou ik Haunted Youth, Sampa The Great en Bolis Pupul wel zien, maar het is me net te karig om zoā€™n dag te rechtvaardigen. Dayes leuk maar al gezien op DTRH.

Het is toch ook allemaal een beetje scraping the barrel niet? Vond het ook voor de cancels veruit de zwakste / platste dag. Bleef na elke drop toch wel hopen op een kwaliteitsinjectie daar.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.003
980
Maar goed, wij maken er een tweedaagse van. Vrijdag en zaterdag heerlijk genieten, zondagochtend naar huis.

Die zondag is zodanig mager dat we de energie om naar Kiewit te reizen, een extra hotelnacht te betalen en eten/drinken op te hoesten echt niet voor over hebben. Die prachtige combo Smile/QOTSA maakte die dat nog zwaar de moeite, maar met de zielige vervangers die ze nu hebben valt alles als een plumpudding in elkaar.
Ik begrijp da echt niet, het blijft toch gewoon een festival. AllƩ, straks is het mooi weer, gezellig pintje (of wat dan ook) drinken. Iets meepikken dat je misschien niet kent, kan je altijd verrast worden. We nemen festivals hier soms ook veel te serieus. Er is meer dan muziek op een festival!
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.094
577
Alleen al de gedachten van een smos eten bij supermarkt het Kiwitje.
Een pizza met lekker veel kaas bij de pizzeria aan de Kempische Steenweg.
Al het eten dat je kunt kopen op de Kempische Steenweg.
Lekker in het gras zitten en half een bandje volgen en ondertussen mensen kijken.
Lekker even een rondje lopen over het festivalterrein als er niets is dat je op dat moment wil zien.
De paar bands die je dan wel wil zien helemaal zien en helemaal in de muziek en sfeer opgaan.
De aanstekelijke vrolijkheid van andere bezoekers.

Ik zou wel weten wat ik zou doen in plaats van een dag eerder weggaan.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.982
4.052
Ik begrijp da echt niet, het blijft toch gewoon een festival. AllƩ, straks is het mooi weer, gezellig pintje (of wat dan ook) drinken. Iets meepikken dat je misschien niet kent, kan je altijd verrast worden. We nemen festivals hier soms ook veel te serieus. Er is meer dan muziek op een festival!
Nouja als je 'gewoon' op de camping staat dan ben ik het helemaal met je eens.
Maar Matt heeft dus dan, voor 2 personen neem ik aan, nog een extra hotelovernachting nodig + het eten en drinken.
Dit kan zo wel 300 euro schelen ofzo? Als er dan echt NIKS is wat een must see is dan kan je daar toch leuke andere dingen voor zien in het najaar
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.003
980
Nouja als je 'gewoon' op de camping staat dan ben ik het helemaal met je eens.
Maar Matt heeft dus dan, voor 2 personen neem ik aan, nog een extra hotelovernachting nodig + het eten en drinken.
Dit kan zo wel 300 euro schelen ofzo? Als er dan echt NIKS is wat een must see is dan kan je daar toch leuke andere dingen voor zien in het najaar
Ik ga een ander zijn rekening niet maken hoor, maar ik stel hier gewoon vast dat ik toch een festival anders beleef (of toch in ieder geval met een andere mindset ernaartoe ga). Maar iedereen doet wat hij tenslotte wiltšŸ˜‰
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.982
4.052
Ik ga een ander zijn rekening niet maken hoor, maar ik stel hier gewoon vast dat ik toch een festival anders beleef (of toch in ieder geval met een andere mindset ernaartoe ga). Maar iedereen doet wat hij tenslotte wiltšŸ˜‰
Ooh ja hoor. Ik ga meestal met een groep, voor mij is het ook veel meer dan alleen de muziek. Gezelligheid met vrienden, niks moeten, de rest van de wereld lijkt even niet te bestaan, lekker om 9 uur een biertje open trekken. Genieten šŸ˜
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • VN94