Pukkelpop 2024

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.092
6.550
Ouch. Nuja, met een klassieke indie-act krijg je waarschijnlijk die laatste tickets van zondag niet echt de deur meer uit tov Rebillet..
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.094
577
Niet hetzelfde genre, maar baal van de clash Electric Callboy en Sugababes.
Wordt denk ik toch de laatste, hoop dat Electric Callboy volgend jaar op Werchter komt.

edit: en Sampa the great ook nog gelijktijdig!
 

WanWalrus

Playlistbediener
2 nov 2023
39
52
Marc Rebillet was geweldig op Werchter dit jaar, Royal Blood is wel ok gezien de omstandigheden
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.172
7.078
Royal Blood is een prima vervanger imo. Goed geregeld van de organisatie. Het moet ook allemaal maar kunnen.

Rebillet. Meh.

Blijft sneu dat die twee grote namen zijn afgevallen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.332
2.659
Dat is het punt, elk podium speelt alternerend met de Main
Enkel de club overlapt met de main en daar staan weinig interessante namen dit jaar, dus dan moet je al naar de Main.
Of je moet pillen pakken (kwestie van erbij te horen) en de boiler ingaan
Ja. Had mijn reacties al verwijderd.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

bowie

Nieuw lid
15 jul 2024
3
2
Mijn clashes voorlopig:
Donderdag: Coely/Ila (zie ik allebei op Campo Solar dus maakt niet echt uit)- Brihang/Meltheads (ga mee met iemand die Brihang wil zien)
Vrijdag: Fontaines D.C./Artemas (Fontaines natuurlijk maar wel jammer van Artemas) - The Streets/Dizzee Rascal/Bad Nerves
Zaterdag: S10/The Vaccines (maar 5 min dus waarschijnlijk vroeger weggaan) - Miles Kane/Dead Poets Society - Raye/Enter Shikari
Zondag: The Haunted Youth/Hot Milk/Fat Dog (schiet mij niet dood, maar ik denk Hot Milk)

Niet alle clashes zijn voor mij even belangrijk, maar er zitten toch een paar moeilijke keuzes tussen

Ik vind beide vervangers positieve en negatieve punten hebben. Marc Rebillet bvb zal wel volk trekken, maar is helemaal niet het genre waar The Smile fans naar luisteren. Royal Blood dan is wel goed, maar iets te klein voor die positie en heb ik al eens gezien deze zomer (zoals velen denk ik).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.751
12.405
Maar dat is gewoon niet waar? De Club overlapt met Main, wat maakt dat je tijdens Fred Again... naar The Kills kan, tijdens Charlotte de Witte naar Mount Kimbie en tijdens Goldband naar The Reytons. Op Pinkpop is er soms géén alternatief, hier eigenlijk altijd minimaal twee als je de boiler meerekent.
Nou goh, wat worden we verwend. Dan nog is het raar dat als je 5! tenten hebt je er 4 tegelijk laat spelen en er maar eentje tijdens de main speelt. Maar ik ga me er verder niet meer druk om maken want ik ga nog geen eens haha
 
  • Confetti
  • Leuk
Waarderingen: elo en theblackmadness

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
201
23
Clashes:
VRIJDAG
- The Streets / Bad Nerves / Blondshell => vreselijke keuze te maken hier...
- Fred Again / The Kills => zal wel een groot stuk Kills worden, en ook een deel Fred meepikken.

ZATERDAG
- Barry Can't Swim / Dead Poet Society / English Teacher => zeker weten English Teacher, maar toch jammer van de andere 2

ZONDAG
- Fat Dog / Haunted Youth => gaat een momentopname worden, mogelijks hier de vriendengroep volgen
- Rise Against / Glass Beams => jeugdsentiment vs. kosmische sferen
- The Offspring / Yussef Dayes => jeugdsentiment vs. beste jazz op het festival
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
586
336
Nou goh, wat worden we verwend. Dan nog is het raar dat als je 5! tenten hebt je er 4 tegelijk laat spelen en er maar eentje tijdens de main speelt. Maar ik ga me er verder niet meer druk om maken want ik ga nog geen eens haha
hun redenering is dat de meeste mensen de kans hebben de mainstage acts te zien. We zijn ondertussen ook vrij verwend op festivals, werchter heeft heel lang maar 2 podia gehad bv, de club is er pas in 2012 bijgekomen
 

DDave

Dagopener
25 mrt 2015
608
424
Het zal grappig zijn als iemand zich er niet van bewust is dat de Smile is geannuleerd, komt opdagen om te zien hoe Thom Yorke serieus is en wordt begroet door een man die in zijn onderbroek en kamerjas rondrent en 'Quarantine Fucking Tonight' zingt, 'I'm a flamingo' en 'Let me see your dick'
 

Bixler

Playlistbediener
6 dec 2023
22
45
Mja die had ik ook niet meteen zien aankomen. Objectief gezien wellicht geen slechte vervangingen, maar ik word er absoluut niet warm van. Het enige voordeel is dat de enige techno-dj die ik op mijn lijstje had staan (Indira Paganotto) tegelijkertijd met Royal Blood speelt.

Verder baal ik nog het meest van de Soulwax / Slift clash op vrijdag naast de al eeder aangehaalde The Streets / Bad Nerves / Blondshell clash (ik neig naar Bad Nerves) en de wellicht minder voor de hand liggende Meau / Chalk clash 😇
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
73
58
Tja. Van alle festivals die vervangers moesten regelen, brengt PkP het er veruit het slechtst vanaf. Dit is echt door en door sneu.

Royal Blood. Zelfs op RW stonden die belachelijk veel te hoog geprogrammeerd, en toen stond er nog een Foo Fighters na.
Wat zijn de andere vervangers geweest van QOTSA? Ik was van plan een dagje naar Cabaret Vert te gaan, maar als ook zij voor Royal Blood gaan, sla ik over.
 

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
Mijn belangrijkste clashes (waar ik nog niet echt uit ben) :

Vrijdag :
Tom Grennan / Wasia Project / Sylvie Kreusch
Bad Nerves / Blondshell / The Streets (al voldoende gezien)

Zaterdag :
Miles Kane / Barry Can't Swim / Dead Poet Society / English Teacher
Amenra / Show me the Body / ModelActriz (Amenra al xx keer gezien, maar blijft me steeds meesleuren en beroeren)

Zondag :
Ramkot / Mspaint
Jesus Piece / Chalk
Rise Against / Lion Heart
Motionless in white / Bolis Pupul
Overmono / Crystal Fighters
 

Endie

Playlistbediener
29 jul 2024
6
8
Ik vond Marc Rebillet op RW wel echt tof! Is gewoon een vette show, maar inderdaad niet een directe (uit hetzelfde genre) vervanger voor The Smile. Toch zal de Marquee afgeladen zijn en dat is voor de organisatie zeker wat waard.

Royal Blood dit jaar ook gezien op RW. Is een prima band, maar mijn verwachtingen lagen wellicht wat te hoog. Overigens wel blij dat het geen Justice is geworden. Maar daar zullen velen anders over denken gok ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: WanWalrus

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.355
5.967
Tja. Van alle festivals die vervangers moesten regelen, brengt PkP het er veruit het slechtst vanaf. Dit is echt door en door sneu.

Royal Blood. Zelfs op RW stonden die belachelijk veel te hoog geprogrammeerd, en toen stond er nog een Foo Fighters na.
Is ook persoonlijke mening natuurlijk. Je was er niet bij op RW, maar dan kon je wel zien dat het plein goed gevuld was voor RB. Ben er ook allesbehalve fan van, maar objectief is dat een goede vervanger voor doelpubliek qotsa.
Marc is nu op top van zijn roem vermoed ik. Gaat dus tentje vol zijn.

Nee kwalitatief is dit een zware opdoffer. Maar doe het maar eens. Als je dag onthoofd is zo kort bij het festival.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken