Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Ze hebben waarschijnlijk dit jaar al heel wat voorbereidingen kunnen treffen voor volgend jaar (line-up en ticketverkoop).

Ben sterk aan het twijfelen wat ik met mijn ticket van dit jaar ga doen? Wat zijn jullie plannen?
Ik ga het verkopen, aangezien ik werk had kunnen regelen met gratis combi, en dat werk ga ik volgend jaar ook mogen doen.
Ik was van plan om mijn ticket in augustus te verkopen, nu kan ik dat doen zonder administratiekosten :cool: Als ze ten minste geen flauwiteiten uithalen met de terugbetaling.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik wil niet denigrerend over komen, maar ik denk dat sommigen en zeker de enkele insiders wel net iets langer al festivals volgen dan de opinies op pakweg de commentsectie van de HLN.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris De Brul en Starf

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Mag ik toch eens meegeven dat dit forum zowat lijnrecht tegenover de publieke opinie staat? Waar het forum vooral tegen PKP gekant is in deze zie ik op nieuwssites en dergelijke toch vooral een opinie die heel erg tegen de overheid gekant is.


Zoals altijd denk ik dat de waarheid wel ergens in het midden ligt
Wat ik erg vind, zijn de reacties in de aard van "dit was een complot om mensen te laten vaccineren".

Schijt omhoog.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ik zie ook vrij veel comments van mensen die beweren dat Pukkelpop nooit zou hebben plaatsgevonden en dat het puur was ingezet om tot meer vaccinaties te zorgen.

Tegenwoordig lijkt een groot gedeelte op social media sowieso altijd achterdocht tegen de overheid te hebben.

De overheid lijkt er imo gewoon alles aan gedaan te hebben om Pukkelpop binnen hun macht en de huidige situatie te helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Starf

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Tegenwoordig lijkt een groot gedeelte op social media sowieso altijd achterdocht tegen de overheid te hebben.
Ja, dit hoor. De overheid is altijd slecht. Deze, maar ook de vorige. En degene daarvoor. En ook de volgende zal slecht zijn kan ik je al zeggen. En die van binnen 10 jaar.

Lekker makkelijk om naartoe te wijzen natuurlijk he.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Ik zie ook vrij veel comments van mensen die beweren dat Pukkelpop nooit zou hebben plaatsgevonden en dat het puur was ingezet om tot meer vaccinaties te zorgen.

Tegenwoordig lijkt een groot gedeelte op social media sowieso altijd achterdocht tegen de overheid te hebben.

De overheid lijkt er imo gewoon alles aan gedaan te hebben om Pukkelpop binnen hun macht en de huidige situatie te helpen.

De overheid heeft het voorbije decennium ook genoeg munitie gegeven aan wantrouwige burgers.

Maar langs de andere kant, Vlaanderen behoort tot de besten in de klas qua vaccinatiegraad, dus het valt allemaal wel mee.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ik geloof wel dat die 72 naar 48 uur niet vooraf gecommuniceerd was, maar denk ook wel dat pukkelpop zelf een reden aan het zoeken was om de stekker er uit te trekken. Meer dan de helft van de acts had pukkelpop zelfs niet in hun tourschema staan
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Ik geloof wel dat die 72 naar 48 uur niet vooraf gecommuniceerd was, maar denk ook wel dat pukkelpop zelf een reden aan het zoeken was om de stekker er uit te trekken. Meer dan de helft van de acts had pukkelpop zelfs niet in hun tourschema staan
Bedoel je op hun website? Dat is echt geen referentie hoor.
 

stillraven

Playlistbediener
14 okt 2020
25
14
Het blijkt dat de 1,8 miljoen euro steun nog niet was uitbetaald en ze gaan het toch eerst onderzoeken:
Ik hoop dat daardoor de kas niet leeg is voor de beloofde terugbetaling van tickethouders (of dat ze afkomen met een afkoelperiode van bvb 6 maanden voor uitbetaling).
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ik heb het interview van Frédéric Luyten zitten kijken. Dan krijg ik toch niet het gevoel dat we belazerd worden maar dat het echt gewoon onmacht is.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: bartv en Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Zal ik het even samenvatten voor alle vingerwijzenden op dit forum? Bron: stubru rond 11:15.
Voor het overlegcomité vorige maandag:
72 uur pcr testen
48 uur antigeentesten
capaciteit voor ... verplegers en 7000 testen per dag
Dit was haalbaar: was in opbouw, was gepland.

Na maandag
48 uur pcr testen
24 uur antigeen testen
capaciteit x 3 = grootte van 5 grootste testcentra in België samengeteld.

(Verschillende waren al gevaccineerd)

Schuld van de regering? Dat kan, dat laat ik in het midden.
Het zou me niet verbazen dat de regering het aantal testen wou verhogen door de druk van de experts en de stijgende cijfers. Dit communiceerden ze vaag en tussen de lijntjes op het overlegcomité. Wss wouden ze geen stemmen verliezen bij de volgende verkiezeingen.

Dus... Wat denk je van deze theorie?

Experts zeggen meer testen.
Regering knikt ja met een zuur gezicht.
pukkelpop zegt onhaalbaar.

Je hoorde minister Vandenbroecke ook al zeggen: Ja, khoop het, maar 't zal moeilijk zijn. Fingers crossed.
En de virologen met veel meer overtuiging. Dit is te vroeg.

Zo: Hopelijk nu geen rotte appelen meer naar pukkelpop want weet dat ze mss onprofessionele dingen hebben gedaan. Maar andere tegenvallers in het verleden konden ze ook niet altijd iets aan doen. Meer uitleg hierover op aanvraag bij niet te pestimistische berichten.
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv en roluf

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Zal ik het even samenvatten voor alle vingerwijzenden op dit forum? Bron: stubru rond 11:15.
Voor het overlegcomité vorige maandag:
72 uur pcr testen
48 uur antigeentesten
capaciteit voor ... verplegers en 7000 testen per dag
Dit was haalbaar: was in opbouw, was gepland.

Na maandag
48 uur pcr testen
24 uur antigeen testen
capaciteit x 3 = grootte van 5 grootste testcentra in België samengeteld.

(Verschillende waren al gevaccineerd)

Schuld van de regering? Dat kan, dat laat ik in het midden.
Het zou me niet verbazen dat de regering het aantal testen wou verhogen door de druk van de experts en de stijgende cijfers. Dit communiceerden ze vaag en tussen de lijntjes op het overlegcomité. Wss wouden ze geen stemmen verliezen bij de volgende verkiezeingen.

Dus... Wat denk je van deze theorie?

Experts zeggen meer testen.
Regering knikt ja met een zuur gezicht.
pukkelpop zegt onhaalbaar.

Je hoorde minister Vandenbroecke ook al zeggen: Ja, khoop het, maar 't zal moeilijk zijn. Fingers crossed.
En de virologen met veel meer overtuiging. Dit is te vroeg.

Zo: Hopelijk nu geen rotte appelen meer naar pukkelpop want weet dat ze mss onprofessionele dingen hebben gedaan. Maar andere tegenvallers in het verleden konden ze ook niet altijd iets aan doen. Meer uitleg hierover op aanvraag bij niet te pestimistische berichten.
Ik denk dat je hier de spijker precies op de kop raakt!
 
  • Winning
Waarderingen: Pauly Robin

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Laten we wel wezen dat elke artiest ook effectief had toegezegd en ging komen. Een agent zal nooit toestaan om een naam op de affiche te zetten als ze toch niet komen. Maar uiteraard waren er heel wat annulaties al. Elke dag, constant. Dat zal wel mee de trigger zijn geweest. Eigenlijk sinds het Lowlands nieuws zag het er al erg slecht uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital en Pauly Robin

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.218
Dit. Vraag me af of ze ooit een festival aan het organiseren waren met het idee dat het zou doorgaan... Mag hier niet te hard over nadenken want ik word een beetje woest.

(Blij dat ik vlak voor de zomer een mevrouw Mattman heb leren kennen en tot achter m'n oren verliefd ben, anders was dit weer een heel zure zomer geweest hier.)
Mattvrouw?

Gefeliciteerd man!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Laten we wel wezen dat elke artiest ook effectief had toegezegd en ging komen. Een agent zal nooit toestaan om een naam op de affiche te zetten als ze toch niet komen. Maar uiteraard waren er heel wat annulaties al. Elke dag, constant. Dat zal wel mee de trigger zijn geweest. Eigenlijk sinds het Lowlands nieuws zag het er al erg slecht uit.
Uiteraard. Maar ik bedoel, kom op. De line-up werd pás drie weken geleden gedropt. Daar was toen al sprake van dat er veel cancels gingen zijn en nu komt men met dit verhaal voor de bakken.. Ik kan nog steeds niet geloven dat men ervan uit ging dat een testcapaciteit in eender welk scenario voldoende ging zijn. Bijzonder pijnlijk gewoon voor al die mensen die hieraan meewerken en dag en nacht bezig zijn geweest om het te laten doorgaan van artiesten tot leveranciers, podiumbouwers etc., maar zo'n beslissingen worden toch enkel in de spreekwoordelijke war room besproken en uitgedacht, toch? Alee.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Virologen zeggen dat ze geen kortere tijd voor testen hebben gevraagd.

Spider-Man Reaction GIF
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Niet iedereen heeft Ken van eFestivals hoog zitten.
Maar hij heeft toch wel een heel goed punt door aan te geven of Pukkelpop geen nieuwe centrale figuur nodig heeft.
Chokri en zijn dochter zijn misschien inderdaad niet het ideale uithangbord.
in hoeverre hun invloed is op de programmering weet ik dan weer niet, misschien schatten we die te hoog in?
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Niet iedereen heeft Ken van eFestivals hoog zitten.
Maar hij heeft toch wel een heel goed punt door aan te geven of Pukkelpop geen nieuwe centrale figuur nodig heeft.
Chokri en zijn dochter zijn misschien inderdaad niet het ideale uithangbord.
in hoeverre hun invloed is op de programmering weet ik dan weer niet, misschien schatten we die te hoog in?
Hij pleit juist wel voor een centraal figuur?

En dat de dochter de programmatie bepaalt lijkt me ook overroepen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken