Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
lijkt me een uitstekend idee. Misschien ook in elk groot station van België? Verminderd de rij aan de inkom aanzienlijk denk ik
Het beeld van de mensenmassa's van de zomer van 2020 die op de trein stonden te wachten in Oostende en Blankenberge en via dranghekken samen werden gehokt komt spontaan bij me op. Je wéét toch wat voor massa er telkens op donderdag staat te wachten om op de camping te kunnen?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ja, maar dat was onverwachts in de stations aan zee. Als het goed gecommuniceerd kan worden en dat mensen zich aan enige vertraging kunnen verwachten dan lijkt me dat mee te vallen.
En met een beetje graspop discipline kan het meevallen. Enkele jaren terug was er door een inschattingsfout van graspop tot 4 uur wachtrijen. En geduld bij mensen en een goede sfeer kan veel doen.
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
De afgelopen jaren liep het ook al veel vlotter bij Pukkelpop door de nieuwe check in zone tegenover de ingang. Waardoor je vaak niet of minder lang moest wachten.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Maar ze mogen de bussen dan wel iets minder volstoppen.
Voorheen wachtten ze echt tot er de bus helemaal afgeladen was.

En de shuttlebussen eruit halen?
Leuk stukje lopen van station Hasselt naar het terrein.
Of met zijn alleen naar Kiewit en dan loopt daar iedereen elkaar in de weg.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Hi,
Ik zit eraan te denken om als backup een ticket voor Pukkelpop te kopen in het geval Lowlands niet doorgaat. Staat de kaart op naam of kun je deze eenvoudig doorverkopen op TicketSwap?
Thanks!
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik dacht dat je dat via de officiële site terug kan inruilen en terug kan verkopen zo met verlies van administratiekosten. Kan iemand dit bevestigen?
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Ik dacht dat je dat via de officiële site terug kan inruilen en terug kan verkopen zo met verlies van administratiekosten. Kan iemand dit bevestigen?
Ja via hun site is er vanaf 1 augustus een omruilservice. Administratie kost is 16 euro geloof ik.

is er eigenlijk nog hoop dat lowlands door gaat?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Maar voor zover ik begrijp is dat alleen als er belangstelling is van andere kopers.
Zolang het bordje combitickets uitverkocht er niet hangt, moet je er volgens mij niet
vanuit gaan dat je automatisch je geld terugkrijgt min de administratiekosten.
Weet niet of iemand dit kan bevestigen?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
pukkelpop heeft inderdaad vanaf 1 augustus een doorverkoop systeem. Voor 16 euro kun je, je gekochte kaart doorverkopen.

mensen zullen echter gewoon kaarten van pukkelpop zelf kopen zolang het niet is uitverkocht.

Daarom hebben wij bedacht dat Als lowlands doorgaat. En we krijgen onze pukkelpop kaarten niet verkocht. Dan Gaan we naar pukkelpop en verkopen we onze lowlands kaarten. Dan zien we weer eens een ander festival, de Line up is redelijk gelijk en we vermaken ons toch wel!
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Tickets zijn op naam (en worden ook gecontroleerd aan ingang)
Je kan tickets verkopen via omruilservice Pukkelpop, maar uiteraard zal dat enkel lukken indien het festival is uitverkocht.
Je kan ook de naam op ticket wijzigen, mits adm. kost, indien je zelf een koper voor ticket hebt gevonden.

Alles staat mooi en duidelijk op de website:
 

Dansen met Janssen

Playlistbediener
9 mrt 2015
33
6
Een korte enquête van de organisatie
In mijn wilde enthousiasme heb ik snel deze enquête ingevuld.

Pas achteraf ging ik nadenken dat ik persoonlijke ticketinfo heb gedeeld en ben nu bang dat dit een scam is. Weten jullie hier meer van? Wat te doen? Kunnen criminelen iets met de short code van een ticket?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ik hoorde wat kritiek op de line up. Maar ik kom dagelijks aan een heel leuk programma waar ik waarschijnlijk nog wel wat moeilijke keuzes moet gaan maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Ik hoorde wat kritiek op de line up. Maar ik kom dagelijks aan een heel leuk programma waar ik waarschijnlijk nog wel wat moeilijke keuzes moet gaan maken.
Heb net hetzelfde. Mijn dagen zitten ook al volgepropt met enkele keuzes die ik liever niet maak! Al bij al hebben ze echt een mooie PKP affiche bij elkaar kunnen sprokkelen. Nu duimen dat ze nog allemaal komen!

Ook al is het niet direct mijn genre, maar die mainstage van bijvoorbeeld zondag is echt niet normaal (van Bazart op een (te?) lage plek tot Marshmello (wat op RW echt een feest was)). En dan kan je nog naar Sam Fender en 2manydjs tegelijkertijd gaan in de Marquee. Om nog niet te spreken over Boys Noize en Pendulum in de Dance Hall. En dan laten we Kölsch en CDW nog links liggen.

Of op zaterdag, de keuzestress tussen Caribou, Underworld en Peggy Gou in de Dance Hall en IDLES, Whispering Sons en Slowthai in de Marquee.

Zo gaat het maar door en door en door.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joszwa en roluf

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Verwachten jullie deze week nog een nieuwe lading namen? Of gaat die eerder voor volgende week zijn?
Ik denk dat die laatste namen wel zullen vasthangen aan een blokkenschema. En gok dat dat voor uiterlijk volgende week zal zijn.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Tickets zijn op naam (en worden ook gecontroleerd aan ingang)
Je kan tickets verkopen via omruilservice Pukkelpop, maar uiteraard zal dat enkel lukken indien het festival is uitverkocht.
Je kan ook de naam op ticket wijzigen, mits adm. kost, indien je zelf een koper voor ticket hebt gevonden.

Alles staat mooi en duidelijk op de website:

Als ik het zo zie kun je wel alleen je ticket van naam wijzigen en moet je dus zelf een koper vinden, toch? Je kunt het niet teruggeven aan Pukkelpop en dat zij dan zelf (via die service) een koper vinden?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken