Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
150
64
Ik vraag me trouwens af hoe men heel dit gedoe gaat aanpakken, praktisch gezien.
Een deel publiek gevaccineerd en een deel publiek dat getest moet worden, om de 48 uur.
Dat 1e publiek, OK, effe controle en door.
Maar dat te testen publiek? Hoe gaan ze dat aanpakken, stel dat het er een 10.000-tal zouden zijn?? Aanschuiven met mondmasker op 1,5m afstand? Uurtje wachten op de uitslag? En ondertussen al - mogelijk besmet, mogelijk superverspreider - op de trein/bus gezeten?
Ik wil het eens zien, lijkt me een behoorlijke logistieke uitdaging. :)
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Ik vraag me trouwens af hoe men heel dit gedoe gaat aanpakken, praktisch gezien.
Een deel publiek gevaccineerd en een deel publiek dat getest moet worden, om de 48 uur.
Dat 1e publiek, OK, effe controle en door.
Maar dat te testen publiek? Hoe gaan ze dat aanpakken, stel dat het er een 10.000-tal zouden zijn?? Aanschuiven met mondmasker op 1,5m afstand? Uurtje wachten op de uitslag? En ondertussen al - mogelijk besmet, mogelijk superverspreider - op de trein/bus gezeten?
Ik wil het eens zien, lijkt me een behoorlijke logistieke uitdaging. :)
Op trein/bus heeft iedereen normaal,gezien ook een mondmasker.
ook in winkels.

mogelijk ook verplicht op de campings wanneer je rond wandelt?
want vooral dat lijkt me de zwakke schakel.

en dan ook op straat, in wachtrij,…
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Ik vraag me trouwens af hoe men heel dit gedoe gaat aanpakken, praktisch gezien.
Een deel publiek gevaccineerd en een deel publiek dat getest moet worden, om de 48 uur.
Dat 1e publiek, OK, effe controle en door.
Maar dat te testen publiek? Hoe gaan ze dat aanpakken, stel dat het er een 10.000-tal zouden zijn?? Aanschuiven met mondmasker op 1,5m afstand? Uurtje wachten op de uitslag? En ondertussen al - mogelijk besmet, mogelijk superverspreider - op de trein/bus gezeten?
Ik wil het eens zien, lijkt me een behoorlijke logistieke uitdaging. :)
Misschien ook linken aan je festival bandje? Niet getest die dag, geen toegang?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Lol, m'n tweede vaccinatie is letterlijk een dag na de datum die ze daar stellen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Het lijkt me logistiek nog steeds een compleet onmogelijke opdracht. Combi's vooraf, tijdens en na testen. Dagtickets bij aankomst, en allemaal via waarschijnlijk sneltesten die minder betrouwbaar zijn dan die in de opgezette testcentra zelf. Ik zie dit gewoon niet gebeuren, al zit je 'maar' met 5-10,000 bezoekers die zich per dag moeten laten testen owv diverse redenenen.
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Het lijkt me logistiek nog steeds een compleet onmogelijke opdracht. Combi's vooraf, tijdens en na testen. Dagtickets bij aankomst, en allemaal via waarschijnlijk sneltesten die minder betrouwbaar zijn dan die in de opgezette testcentra zelf. Ik zie dit gewoon niet gebeuren, al zit je 'maar' met 5-10,000 bezoekers die zich per dag moeten laten testen owv diverse redenenen.
Ja ik denk ook dat ze met een waterdicht systeem geen moeten komen. Want ik denk dat heel België/Europa met argusogen naar Pukkelpop gaat kijken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Niet per se natuurlijk. EXIT Festival toonde aan dat het wél kan, met strak en correcte manier van testing en logistiek werk vooraf en tijdens het evenement en waarom dat Verknipt zo'n gigantische fail was.
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Niet per se natuurlijk. EXIT Festival toonde aan dat het wél kan, met strak en correcte manier van testing en logistiek werk vooraf en tijdens het evenement en waarom dat Verknipt zo'n gigantische fail was.
Inderdaad.. neemt niet weg dat ik er ongelofelijk veel zin in heb!
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
150
64
Dagtickets bij aankomst, en allemaal via waarschijnlijk sneltesten
Sneltesten mogen niet dacht ik. ?
Soit, we zien het wel. Wat mij betreft laten ze enkel gevaccineerden toe.
Da's het veiligst en op zich een interessant wetenschappelijk experiment.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.543
833
Net als backup voor lowlands een pukkelpop kaartje gekocht met vrienden.

iemand nog tips voor een pukkelpop bezoekje?

gaat de camping echt pas om 12 uur open op donderdag?
Is het ver lopen van camping relax naar het terrein?
wordt er echt moeilijk gedaan over een gasvlesje om in de ochtend je eitje op te bakken?

verdere vragen komen later ?
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Net als backup voor lowlands een pukkelpop kaartje gekocht met vrienden.

iemand nog tips voor een pukkelpop bezoekje?

gaat de camping echt pas om 12 uur open op donderdag?
Is het ver lopen van camping relax naar het terrein?
wordt er echt moeilijk gedaan over een gasvlesje om in de ochtend je eitje op te bakken?

verdere vragen komen later ?
Uit mijn ervaring gaat de camping veel vroeger open op donderdag. Heb al edities meegemaakt dat de camping open was om 9u00. Verwacht wel dat ze dat dit jaar opnieuw gaan doen om wachtrijen te verminderen.
Gasflesjes gaan niet zo makkelijk worden. Aan de ingang en op de camping controleren ze dit wel actief.
Wandel afstand valt in mijn ogen ook wel mee. Je kan ook steeds de shuttle bus nemen, nog makkelijker!
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.543
833
Thnx!! Stukje wandelen is prima!

als ze slim zijn halen ze de shuttle bussen eruit. Dat schijnt op verknipt festival wel een probleem te zijn geweest.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Of je zou gelijk ze nu al doen in luchthavens en stations aan de shuttlebussen aan Hasselt station al kunnen laten controleren om een covid festivalticket te krijgen. Dat is win win.
 
  • Leuk
Waarderingen: Limburger

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Of je laat gewoon het OV compleet achterwege en laat mensen te voet komen. (y)

Geen flauw idee hoe vaak jullie het OV hebben genomen deze crisis, of gedurende de lockdowns, maar denken dat net dààr besmettingen zouden gebeuren is een beetje naïef lol.
 
  • Wow
Waarderingen: Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
De kans op covid is idd groter op een bus of trein.
Maar als ik jouw logica volg dan kunnen minder mobiele mensen zoals ik niet op pukkelpop of op het werk geraken bv.
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
lijkt me een uitstekend idee. Misschien ook in elk groot station van België? Verminderd de rij aan de inkom aanzienlijk denk ik
Of je zou gelijk ze nu al doen in luchthavens en stations aan de shuttlebussen aan Hasselt station al kunnen laten controleren om een covid festivalticket te krijgen. Dat is win win.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken