Pukkelpop 2017

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Muse, Green Day, Bastille, Placebo, Franz Ferdinand, Kendrick Lamar en KAsabian lijken me inderdaad veel kans te maken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.895
6.117
Rockafeller wrote:
Muse, Green Day, Bastille, Placebo, Franz Ferdinand, Kendrick Lamar en KAsabian lijken me inderdaad veel kans te maken.


En Daft Punk
1f609.svg
Vanwaar blijf je daar toch mee afkomen? ? Zou best geniaal zijn dat als festivalhoeren Major Lazer en Bastille niet op RW maar op PKP staan, het hek zou dan volgens mij helemaal van de dam zijn daar
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Ja dat gerucht over Daft Punk... Elk jaar opnieuw zijn er die geruchten en elk jaar opnieuw is het niks. Daft Punk is veel te exclusief om op Pukkelpop te staan tegenwoordig. Als Daft Punk zou beslissen om naar België te komen dan mag je ze verwachten in het Sportpaleis of Koning Bouwdewijn Stadion.

Misschien moet ik Rage Against The Machine en Tool ook nog even opnieuw lanceren dan? :D ;) :lol:


en Bastille en Major Lazer kunnen perfect hoor. De gemiddelde luisteraar van die 2 bands is 18 jaar. Op Werchter is de grote brok van de bezoekers tussen de 21 en 40. Bij Pukkelpop is de grote brok tussen 15 en 22... dus het zou zelfs een goede zet zijn om ze wel op PKP te zetten en juist niet op RW.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Ik denk niet dat ze bij Rock Werchter wakker liggen van Major Lazer en Bastille.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.895
6.117
Bij Pukkelpop is de grote brok tussen 15 en 22… dus het zou zelfs een goede zet zijn om ze wel op PKP te zetten en juist niet op RW.
Ik doelde daarmee op het feit dat ze precies van het alternatieve een beetje zijn afgestapt, zeker als je kijkt waar ze heen gaan met de headliner keuze van de laatste 2 jaar.. Het gros van hun publiek is en was altijd jongeren ja, maar de soort muziek dat het publiek van een aantal jaar geleden goed vond en dat van nu is echt wel een groot verschil.. Moest je deze zomer daar op de wei zijn getrokken en hebben gevraagd wie pakweg Kasabian, Franz Ferdinand of Placebo zijn.. Je zou wat antwoorden krijgen denk ik. De combo Green Day - Muse - nog iets is volgens mij te duur, LL gaf zelf vorig jaar al aan dat het z'n duurste headliner ooit was die ze hebben geboekt. Ik heb geen idee van hoeveel we dan spreken maar Muse is wel nog net wat duurder dan pakweg Rihanna, The Chems of LCD Soundsystem..
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Zou ik niet met zekerheid durven stellen. Misschien n wederdienst omdat Pukkelpop verleden jaar Werchter Boutique heeft verlost door Rihanna over te nemen?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Zou ik niet met zekerheid durven stellen. Misschien n wederdienst omdat Pukkelpop verleden jaar Werchter Boutique heeft verlost door Rihanna over te nemen?

De vraag is wie wie dan had verlost, aangezien de ticketverkoop zonder Rihanna nog een stuk matiger was verlopen.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.002
261
Dave wrote:
Zou ik niet met zekerheid durven stellen. Misschien n wederdienst omdat Pukkelpop verleden jaar Werchter Boutique heeft verlost door Rihanna over te nemen?


De vraag is wie wie dan had verlost, aangezien de ticketverkoop zonder Rihanna nog een stuk matiger was verlopen.

Kwe ni zenne, waren echt nog maar weinig tickets verkocht (dacht 4000).
PP en RW zijn ene pot nat maar moeten het beide doen met de bands die op dat moment in de buurt zijn. Trouwens, Werchter gaat nooit een potentiële headliner (want daft punk verkoopt los uit) zomaar een PP geven !

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Weer Muse... ik begin stilaan Muse-moe te worden...

Met de Drones-tour 1x AB, 1x Rock Werchter en 4x Paleis 12... en dit in minder dan een jaar tijd...

Het is dat Drones eindelijk nog eens een goed album was, dat die moeheid bij mij wat uitgesteld werd. Maar nu nog eens een tourtje festivals doen... Ze zouden beter eens écht pauzeren tot ze met nieuw werk komen.

(Idem met Rammstein bij mij)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Idem met Bastille en Major Lazer. Ik kan me moeilijk voorstellen dat daar nog héél veel mensen voor warmlopen. Beide zouden eens een jaartje of 3-4 ertussenuit mogen gaan.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
En met de aankondiging van Placebo voor Les Ardentes, wordt de kans voor hen op Pukkelpop héél wat kleiner. Had echt wel gedacht dat ze Pukkelpop gingen doen dit jaar ...
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Placebo is toch 1 van die bands die n beetje over hun top zijn. Slap optreden op Rock Werchter 2014. Hun optreden 2 weken geleden int Sportpaleis was er ook weer met meer downs dan ups, en ook niet uitverkocht. Populariteit is dus redelijk afgenomen.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
FOALS op PAREDES DE COURA 16-08-2017 in Portugal. Hoop dat ze geboekt raken voor PKP2017!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.895
6.117
At The Drive-In - The Prodigy - Flume
Foals - Red Hot Chili Peppers - Kygo
Kasabian - Mumford & Sons - Major Lazer

Had Kygo in gedachten omdat ie op Zurich Open Air staat en op vele festivals vaak al als afsluiter staat + houdt 't jong publiek blij hm
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
At The Drive-In – The Prodigy – Flume
Foals – Red Hot Chili Peppers – Kygo
Kasabian – Mumford & Sons – Major Lazer

Had Kygo in gedachten omdat ie op Zurich Open Air staat en op vele festivals vaak al als afsluiter staat + houdt ’t jong publiek blij hm

Waar staat At The Drive In?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.895
6.117
Yannick wrote:
At The Drive-In – The Prodigy – Flume
Foals – Red Hot Chili Peppers – Kygo
Kasabian – Mumford & Sons – Major Lazer

Had Kygo in gedachten omdat ie op Zurich Open Air staat en op vele festivals vaak al als afsluiter staat + houdt ’t jong publiek blij hm


Waar staat At The Drive In?
Reading & Leeds :) Kasabian zou volgens mij zelfs headliner zijn denk ik dus zou The Prodigy best als dance act kunnen gefixt worden ofs.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
181
5
Het is nog vroeg voor Pukkelpop-gokjes, natuurlijk... Maar toch een poging wagen:

At The Drive-In - Green Day (compensatie van Live Nation dat ze niet op RW staan) of Muse - The Prodigy

Kendrick Lamar - The Weeknd - Flume

Foals - Mumford & Sons - Lost Frequencies
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken