ES Primavera Sound Barcelona 2018

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
In de breedte en diepte gewoon weer geweldig. Girl power dit jaar!!
Maar voor zulke festivals ben ik dan toch weer een beetje degelijk dat ik zeg dat ik toch wel grote namen moet hebben waardoor ik ga twijfelen over een festival in het buitenland. Zoveel goeie namen kun je toch niet zien.

Had op z’n minst nog wel 1/2 extra knallers van headliners verwacht.
Wel grappig dat als ze voor Girl Power gaan dat ze per direct de zwakste headliners ooit hebben. Vind het met dit affiche ook echt onbegrijpelijk dat ze een zeer gewaardeerde Indie band als interpol niet de eer geven om een headline spot te geven die 140544530.000x meer heeft betekend voor de "Primavera scene" dan Erykah Badu. Maar hé... Girl power. Weinig respect voor het repertoire als je het mij vraagt dan.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Wel grappig dat Frank Carter & The Rattlesnakes er staan. Die staan nota bene in hetzelfde weekend op Dauwpop tussen Sjaak, Donnie en Joost.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Interpol heeft in hun hele discografie maximum twee goede platen uitgebracht. Hen laten headlinen na de zwakke platen van de laatste jaren zou gewoon een foute beslissing zijn.

Frank Carter staat daar gewoon naast Jawbreaker als tegengeweld voor het voornamelijk indie(rock), alt R&B en electronica programma.

Moesten er mensen graag nog wat tips willen, vraag maar. Heb het express wat divers en niet te obscuur lijstje gemaakt.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Als je de lineup doorneemt kijk je nergens meer van op. Dit gaat werkelijk alle kanten op. Wat pareltjes tot zover:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=ni_KM5yQ3BE[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=z-aKOc5nN2c[/video]

En bedankt voor je lijstje Yannick, ik neem sowieso de hele lineup wel even door. Nou heb ik vrij weinig met r&b/hiphop dus dat valt sowieso al af. En de meeste pop namen zouden mij ook niet speciaal naar Spanje lokken, al heb ik vorig jaar ook best genoten van Lorde en Lykke Li. Maar ik merk al dat er nog genoeg over blijft. Ik had toch een naam als The Good, The Bad & The Queen hier nog wel graag tussen gezien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Interpol heeft in hun hele discografie maximum twee goede platen uitgebracht. Hen laten headlinen na de zwakke platen van de laatste jaren zou gewoon een foute beslissing zijn.

Frank Carter staat daar gewoon naast Jawbreaker als tegengeweld voor het voornamelijk indie(rock), alt R&B en electronica programma.

Moesten er mensen graag nog wat tips willen, vraag maar. Heb het express wat divers en niet te obscuur lijstje gemaakt.
Eens hoor, Interpol hoort ook geen headliner te zijn (al vind ik dat ze meer dan 2 goede albums hebben). Maar vind ze meer status hebben dan Erykah Badu. Maar Carly Rae Jepsen of een Cardi B.. my god Primavera what happend?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Maar dit jaar stonden daar A$AP Rocky en Migos (die later cancelden)? Is dat verschil tussen de eerste twee en Future en Cardi B dan zo groot of is het vooral het ontbreken van meer gitaren?

Aan de andere kant vind ik ook gewoon dat je als alternatief festival ook gewoon moet meegaan met je tijd en aangezien hip hop gewoon de zeitgeist is geworden boven rock hoort zich dat ook te reflecteren op een festival dat als doel heeft om naast underground ook vooral het nieuwste van het nieuwste te programmeren in combinatie met wat gevestigde waarden. Cardi B staat daar misschien wat vreemd maar is als vrouwelijke hip hop act (naast CupcakKe) dé act van nu. Carly Rae Jepsen is echt allaaaaang niet meer het Call Me Maybe-meisje van begin de jaren 2010, hoor. Al moet ik wel toegeven dat ik bovenaan ook graag die diversiteit had gezien die zich onderin ten toon spreidt.

Maar ik blijf het positief vinden dat PS deze stap durft te zetten en artiestes de kans wilt geven om bovenaan een affiche te staan ookal hadden ze bv. even goed The Strokes of The Cure kunnen binnenhalen. Sonic City toonde hier in België dat er wel degelijk volk zit te wachten op meer vrouwen en dat festivals mee moeten gaan in dit. Al kun je deze strategie natuurlijk niet bij ieder festival toepassen die bv. Wel zeer sterk afhankelijk zijn van hun headliners dan denk ik aan Pinkpop en BKS. Bij Dour zou dit denk ik ook wel nog 's goed kunnen uitpakken denk ik.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Vind het goed dat vrouwen ook op minstens even hoge of hoogste posities kunnen en mogen staan. Alleen het voelt nu geforceerd aan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Vind het goed dat vrouwen ook op minstens even hoge of hoogste posities kunnen en mogen staan. Alleen het voelt nu geforceerd aan.

Geef ik je niet helemaal gelijk in Robyn, Janelle, Cardi B, Christine, Solange, Carly zijn toch echt acts die ieder op een andere manier hun spot verdient hebben. Rosalia staat wel snel bovenaan maar dat gebeurt nu eenmaal snel in dit tijdperk.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ja weet maar na 2 albums zo kort op elkaar bovenste plank? Hoeft niet van mij.
Benieuwd waar we haar gaan zien.
 

Kalts

Nieuw lid
14 dec 2016
3
0
Het is voor Primavera denk ik ook belangrijk dat ze eindelijk een artiest hebben uit hun eigen land (nota bene een Catalaan) die een headlinespot aan kan op een groot festival. Die nieuwe show van Rosalía is sowieso een show die je zo op een mainstreamfestival kan neerzetten; die is groots en sluit goed aan op haar nieuwe album.
Primavera houdt sowieso wel van het promoten van lokaal talent, dus een vrouwelijke, Spaanstalige artiest die een thuisshow speelt - die kans doet zich niet vaak voor, en dus grijpen ze die met beide handen aan.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Mocht iemand nog graag heen willen, ik heb toch maar besloten om mijn ticket te verkopen. Ik zou mij er gerust kunnen vermaken maar er is niet heel veel op het affiche waar ik nou echt super enthousiast van wordt. Dan verkies ik toch maar een weekendje BKS met mijn vriendin, in plaats van alleen naar PS. Volgend jaar maar weer gewoon de lineup afwachten
 

RGBee

Playlistbediener
28 jan 2017
34
0
Gaat iemand anders van hier naar het festival? NOG MAAR 2 WEKEN.

Dag 1 zit erop, veel dingen gezien met Courtney Barnett als fraaie act van de wat meer traditionele bands en Nina Kraviz lekker verfijnd in de electronische hoek. Ook wat mindere dingen gezien zoals Christine and the Queens; vast iets met niet in mn straatje.

Festival goed georganiseerd, erg groot terrein en volop lekkere hapjes. Nog 2 dagen genieten!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik ben ook wel benieuwd hoe het was. Ik zag op de foto's van de opbouw dat het veld bij de twee grootste stages vol lag met kunstgras.

De data voor volgend jaar is 4-6 Juni, dus niet meer tegelijk met BKS. De eerste headliner voor volgend jaar is ook al bekend. Pavement doet twee wereldwijde exclusieve shows op Primavera Barcelona en Porto. En er is een editie van Primavera Sound aangekondigd in Los Angeles en Londen. (https://assets-img.primaverasound.com/2019/ps/3_enfocada.jpg)
 
1 mei 2017
289
0
emmers met glijmiddel wrote:
Gaat iemand anders van hier naar het festival? NOG MAAR 2 WEKEN.

Dag 1 zit erop, veel dingen gezien met Courtney Barnett als fraaie act van de wat meer traditionele bands en Nina Kraviz lekker verfijnd in de electronische hoek. Ook wat mindere dingen gezien zoals Christine and the Queens; vast iets met niet in mn straatje.

Festival goed georganiseerd, erg groot terrein en volop lekkere hapjes. Nog 2 dagen genieten!

Van wat ik van Courtney zag was prima, alleen jammer dat er zo weinig mensen stonden. Kunstgras bij dat hoofdpodia gebied maakte wel veel goed.

Fantastisch festival, ik zou dit aan iedereen aanraden voor volgend jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken