ES Primavera Sound Barcelona 2018

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Iemand had wat fantasie en vrije tijd over om alvast een poster te maken:
ObAJueyzjRERnlwl4ZaM5XnRMGcqVfe9plF1Om_BSd8.jpg


 

drew79

Nieuw lid
25 aug 2018
1
0
Kate Bush, dé Kate Bush? Is er aanleiding voor om dit werkelijk tot een mogelijkheid te laten zijn?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Built to spill?
http://www.builttospill.com/shows
Dat festival op 30/5 is natuurlijk Primavera, maar BKS op 1/6 kan natuurlijk best!
Maar even vanuit het BKS topic hier ook plaatsen.
Mooi dat ze er (waarschijnlijk) staan, zat al te twijfelen om een ticket te kopen voor in Amsterdam.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
bIwKVle.png

Mooie merch. Ze verkochten dit jaar ook shirts op het terrein met 'Shellac and 249 more', hou wel van een beetje zelfspot.
Ben trouwens ook benieuwd met welke grotere namen Primavera komt. Van wat er voor andere festivals bekend is gemaakt is het meeste redelijk snel op herhaling, of past het niet echt op PS. Tijd voor wat nieuwe namen in het headliner circuit.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
https://twitter.com/gabiruizps/status/1064935614045450242
"This PS is going to be the Boca vs River of the festivals. Nothing will ever be the same."

Uhh, oke?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Een teken van leven van Primavera! Alle social media avatars en banners tonen nu 'The New Normal', en ook de website staat op een soort tijdelijke afbeelding
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.893
6.113
47135007_10156879873298156_7714935752487862272_n.jpg


Line up van het jaar, easy peasy. Headliners, breedte, diepte.. Wow.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Line up van het jaar, easy peasy. Headliners, breedte, diepte.. Wow.

Akkoord. Eerste reacties zijn zo te zien niet heel positief, vooral omdat veel mensen op grotere headliners hoopten denk ik. Maar wat een hoop kwaliteit staat hierop seg, van die twee grootste lettertypes, zou ik al 3/4 gaan kijken en dan zwijg ik nog over de pareltjes in de undercard. Heel gevarieerd en relevant geboekt, puik werk dit.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
In de breedte en diepte gewoon weer geweldig. Girl power dit jaar!!
Maar voor zulke festivals ben ik dan toch weer een beetje degelijk dat ik zeg dat ik toch wel grote namen moet hebben waardoor ik ga twijfelen over een festival in het buitenland. Zoveel goeie namen kun je toch niet zien.

Had op z'n minst nog wel 1/2 extra knallers van headliners verwacht.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Gewaagde lineup wel. Zonder echt duidelijke headliners op de poster maar wel veel (middel)grote namen bovenaan. En ook veel vrouwelijke headliners, wat er met 'The New Normal' ook al een beetje verwacht werd.
Ook veel op de poster waar ik niet bekend mee ben. Komende dagen maar even het een en andere luisteren. Op de undercard staan echt wel mooie namen maar ik twijfel een beetje of dat de moeite is om naar Barcelona te gaan. Mocht dit festival nou wat dichterbij plaatsvinden was het wel een no-brainer. Maar nu heb ik zo op het eerste gevoel wel een beetje spijt van mijn early bird.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.893
6.113
Ook veel op de poster waar ik niet bekend mee ben.
Yaeji, 070shake, Big Thief, Mykki Blanco, Marie Davidson, Myrkur, Demdike Stare, Djrum, Peggy Gou, Yves Tumor, Fucked Up, Lucy Dacus, Objekt, Aldous Harding, Iglooghost, Neneh Cherry, CupcakKe, David August, Tirzah, Jpegmafia, Avalon Emerson, Nilüfer Yanya, Slowthai, Hatchie en Efrim Manuel Menuck beveel ik alvast eventjes warm aan van de kleinere namen. Deze line up is dik de moeite!
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
De reacties op de line-up liegen er niet om..
Dingen als #TheNewShit & 'Where are the headliners?' Vliegen je om de oren op social media.
Ook dingen als 'Welcome to the new Coachella guys' moeten toch wel lullig zijn voor de organisatie.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Natuurlijk is elk affiche een kwestie van smaak. Zo ben ik erg blij met de line-up van Rock am Ring en andere met de line-up van Primavera. Maar persoonlijk vind ik dit een grote teleurstelling. Tuurlijk staan er mooie namen in de undercard, maar waar zijn de mooie headliners? De grote namen waarvoor je daar heen zou gaan? Nu zie ik vooral veel hiphop en dance namen die me gestolen kunnen worden. Volgens ze de trend van Pukkelpop? Ik kan me zeker voorstellen dat je als trouwe bezoeker en indierock liefhebber hier teleurgesteld over bent.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
536
Natuurlijk is elk affiche een kwestie van smaak. Zo ben ik erg blij met de line-up van Rock am Ring en andere met de line-up van Primavera. Maar persoonlijk vind ik dit een grote teleurstelling. Tuurlijk staan er mooie namen in de undercard, maar waar zijn de mooie headliners? De grote namen waarvoor je daar heen zou gaan? Nu zie ik vooral veel hiphop en dance namen die me gestolen kunnen worden. Volgens ze de trend van Pukkelpop? Ik kan me zeker voorstellen dat je als trouwe bezoeker en indierock liefhebber hier teleurgesteld over bent.
Als je deze affiche in lijn vindt liggen met de trend van Pukkelpop, dan heb je volgens mij niet goed gekeken. Deze staat echt barstensvol met mooie indie diamantjes (en veel vrouwen!). En Pukkelpop moet het toch nog steeds van grote headliners hebben en daar lijkt PS toch wel heel bewust van af te stappen. Ik moet wel eerlijk toegeven dat er aan de hiphop kant wel wat beters te boeken was (Nas en Pusha T daargelaten), maar verder vind ik dit een lineup om van te smullen. Kan zo 10-15 namen per dag aanvinken die ik heel graag zou willen zien (en dat is me bij PKP nog nooit gelukt).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Joslittel wrote:
Natuurlijk is elk affiche een kwestie van smaak. Zo ben ik erg blij met de line-up van Rock am Ring en andere met de line-up van Primavera. Maar persoonlijk vind ik dit een grote teleurstelling. Tuurlijk staan er mooie namen in de undercard, maar waar zijn de mooie headliners? De grote namen waarvoor je daar heen zou gaan? Nu zie ik vooral veel hiphop en dance namen die me gestolen kunnen worden. Volgens ze de trend van Pukkelpop? Ik kan me zeker voorstellen dat je als trouwe bezoeker en indierock liefhebber hier teleurgesteld over bent.

Als je deze affiche in lijn vindt liggen met de trend van Pukkelpop, dan heb je volgens mij niet goed gekeken. Deze staat echt barstensvol met mooie indie diamantjes (en veel vrouwen!). En Pukkelpop moet het toch nog steeds van grote headliners hebben en daar lijkt PS toch wel heel bewust van af te stappen. Ik moet wel eerlijk toegeven dat er aan de hiphop kant wel wat beters te boeken was (Nas en Pusha T daargelaten), maar verder vind ik dit een lineup om van te smullen. Kan zo 10-15 namen per dag aanvinken die ik heel graag zou willen zien (en dat is me bij PKP nog nooit gelukt).

Ja, ben het deels met je eens. Vergelijking met Pukkelpop is misschien ook wat vergezocht omdat zij volledig voor de commerciële kant gaan, dat is hier niet het geval. Als gitarenman ben ik ook wat minder bekend met de kleinere namen op het affiche van Primavera, ik zal me er ongetwijfeld prima vermaken als ik me er verder in ga verdiepen. Maar het valt me wel op dat dit het eerste jaar is dat ik voornamelijk met vraagtekens om me hoofd naar hun affiche aan het kijken ben.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
536
visdave34 wrote:

Joslittel wrote:
Natuurlijk is elk affiche een kwestie van smaak. Zo ben ik erg blij met de line-up van Rock am Ring en andere met de line-up van Primavera. Maar persoonlijk vind ik dit een grote teleurstelling. Tuurlijk staan er mooie namen in de undercard, maar waar zijn de mooie headliners? De grote namen waarvoor je daar heen zou gaan? Nu zie ik vooral veel hiphop en dance namen die me gestolen kunnen worden. Volgens ze de trend van Pukkelpop? Ik kan me zeker voorstellen dat je als trouwe bezoeker en indierock liefhebber hier teleurgesteld over bent.


Als je deze affiche in lijn vindt liggen met de trend van Pukkelpop, dan heb je volgens mij niet goed gekeken. Deze staat echt barstensvol met mooie indie diamantjes (en veel vrouwen!). En Pukkelpop moet het toch nog steeds van grote headliners hebben en daar lijkt PS toch wel heel bewust van af te stappen. Ik moet wel eerlijk toegeven dat er aan de hiphop kant wel wat beters te boeken was (Nas en Pusha T daargelaten), maar verder vind ik dit een lineup om van te smullen. Kan zo 10-15 namen per dag aanvinken die ik heel graag zou willen zien (en dat is me bij PKP nog nooit gelukt).

Ja, ben het deels met je eens. Vergelijking met Pukkelpop is misschien ook wat vergezocht omdat zij volledig voor de commerciële kant gaan, dat is hier niet het geval. Als gitarenman ben ik ook wat minder bekend met de kleinere namen op het affiche van Primavera, ik zal me er ongetwijfeld prima vermaken als ik me er verder in ga verdiepen. Maar het valt me wel op dat dit het eerste jaar is dat ik voornamelijk met vraagtekens om me hoofd naar hun affiche aan het kijken ben.
Dat snap ik wel ja, het is zeker anders dan voorgaande jaren. Er werd niet voor niets een 'The New Normal' campagne opgezet. Ik vind het wel op een hele slimme manier gedaan, dus bewust aangeven dat er iets gaat veranderen, maar uiteindelijk een lineup neerzetten die voor mijn gevoel nog steeds 'heel Primavera' aandoet.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.582
584
PwoperFish wrote:
Ook veel op de poster waar ik niet bekend mee ben.

Yaeji, 070shake, Big Thief, Mykki Blanco, Marie Davidson, Myrkur, Demdike Stare, Djrum, Peggy Gou, Yves Tumor, Fucked Up, Lucy Dacus, Objekt, Aldous Harding, Iglooghost, Neneh Cherry, CupcakKe, David August, Tirzah, Jpegmafia, Avalon Emerson, Nilüfer Yanya, Slowthai, Hatchie en Efrim Manuel Menuck beveel ik alvast eventjes warm aan van de kleinere namen. Deze line up is dik de moeite!

Ben benieuwd, Lucy Dacus ken ik wel en gaat ook zeker minimaal in de top 20 van mijn einde jaarslijstje eindigen. Debuut van Big Thief is ook zeer goed, tweede vond ik persoonlijk iets minder.
Rest ken ik (nog) niet. Keer luisteren :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.333
1.776
Yaeji, 070shake, Big Thief, Mykki Blanco, Marie Davidson, Myrkur, Demdike Stare, Djrum, Peggy Gou, Yves Tumor, Fucked Up, Lucy Dacus, Objekt, Aldous Harding, Iglooghost, Neneh Cherry, CupcakKe, David August, Tirzah, Jpegmafia, Avalon Emerson, Nilüfer Yanya, Slowthai, Hatchie en Efrim Manuel Menuck beveel ik alvast eventjes warm aan van de kleinere namen. Deze line up is dik de moeite!

Ooh Yannick, ik voel me nu echt oud worden. Neneh Cherry een van de onbekendere namen....

Jpegmafia heerlijke naam overigens. Nilufer Yanya ook.

En ik hoop zo dat Kate Tempest naar een van de Nederlandse festivals komt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken