Nouja ergens kloppen ze wel. Ik had ook al het idee dat er meer mensen waren dan in 2014, en dat al die mensen vooral rond de twee hoofdpodia hangen (die op een groot veld tegenover elkaar zijn opgesteld). Ik was 20 minuten van te voren aanwezig bij Air (wat 2 jaar geleden prima zou zijn geweest), maar stond best ver achteraan tussen een verschrikkelijk praatpubliek. Air was op zich best goed, maar werd door omstanders compleet om zeep geholpen (en zover dat mogelijk is heb ik wel rondgelopen).
Toen ben ik daar iets eerder weg gegaan en heb ik een hele mooie plaats gevonden bij EITS (op het andere hoofdpodium. Nou dat was een hele goede keuze, zoals jullie misschien op de stream hebben gezien.
Tijdens Tame Impala was het wel heeel rustig op de rest van het terrein, bij John Carpenter kon je zo naar voren lopen bijvoorbeeld. Ben ik heel even geweest, totdat ik besefte dat ik zijn films helemaal niet ken en een hekel heb aan zulke synths. Dus snel doorgegaan naar Protomartyr waar slechts 100-200 man waren. Daar is enige kritiek wel terecht, want het geluid was niet optimaal. (Wat wel vaker zo was bij die stages) toen had ik eigenlijj een uur niets te doen en begon ik een beetje in te kakken, maar gelukkg is er om 2 uur Thee Oh Sees voor een energieshot. Muzikaal misschien niet het interessants, maar wel precies wat ik nodig op dat moment. Zag er overigens ook heel mooi uit met twee drummers die nagenoeg synchroon drumden. Vervolgend naar Battles gegaan, met het plan om te zitten op de trap. Maar al tijdens het eerste nummer bleek het zo dansbaar, dat ik al meteen weer op stond en nog net vooraan kon komen voor de stroom LCD gangers. Daarna nog eventjes naar Helena Hauff gegaan, maar daar hin een beetje een Douriaans sfeertje (lees: veel drugs en op zichzelf gekeerd), dus ondanks dat de muziek superchill was toch teruggegaan naar het hoofdterrein om even te kijken wat HudMo allemaal uitspookt vandaag de dag. Maar die had gecanceld helaas en in de plaats was er een redelijk saaie discoset. Maar goed op dat moment was ik ook al van 16:00-5:00 op het terrein en was het ook wel mooi geweest.
Ik was eigenlijk niet van plan om (nu al) zo'n lang verslag te schrijven, maar zulke negativiteit moet even recht gezet worden (al kan het wel verklaard worden). En dan heb ik hier nog niets de fantastische set van Alessandro Cortini en Beak> genoemd. En dan nog mooie losse optredens die ik deels heb gezien: Destroyer, Mueran Humanos (spaanse postpunk) en Holograms (spaanse Krautrockvageshitgeenidee). 8 volledige shows gezien van bands die ik nooit eerder zag waarvan 4 heel goed, en 3 gewoon goed, 1 tegenviel door publiek. Neeuh mij hoor je niet klagen.