ES Primavera Sound 2016

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Wanneer (en hoe laat) vlieg je? Zeker dat je die woensdagavond niet gaat meepakken? Dat deel met Goat en Suede is gewoon gratis, dus kan je gewoon direct doorlopen. Dat deel in Sala Apolo wordt wel in de rij staan waarschijnlijk, dus kan me voorstellen dat je daar minder zin in hebt. En die zondag blijf je wel nog zo te zien? Als je die Ty Segall show wilt zien denk ik dat je heel vroeg daar moet gaan staan, tenzij je een VIP bandje hebt.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ohja en nog een tip, die Suede show is in het auditorium. Dat is een afgesloten zaal met beperkt plaats, dus wees op tijd en hou in de gaten of er reserveringstickets voor zijn.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
ik vlieg morgen rond 7 dus ben rond 9 pas in Barcelona. Ik wil heel graag naar Goat en Suede, maar dat gaat m dus niet worden. Hopelijk Suuns wel, maar dat zien we nog wel, heeft geen hele hoge prioriteit. Ty Segall is daar blauw, omdat ik die eerder al heb aangevinkt. Ik zit helaas rond 9 al weer in het vliegtuig naar huis. Maandag begint mijn stageweek en aangezien ik net een 8 als eindbeoordeling heb gekregen wil ik die graag goed afsluiten voor mijn mentor ;)

Voor Suede; als ik het goed heb gelezen zijn kaarten €2,- en kun je ze vanaf 15.00 halen bij de infostand voor je het terrein oploopt, staat ergens op de site
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Zometeen even een stukje Suuns en EITS meepakken. En wel nice dat ze Thee Oh Sees en Ty Segall ook nog uitzenden dit weekend, al hoop ik dat ik dat achteraf nog ergens kan kijken ipv om 2 uur 's nachts.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Zometeen even een stukje Suuns en EITS meepakken. En wel nice dat ze Thee Oh Sees en Ty Segall ook nog uitzenden dit weekend, al hoop ik dat ik dat achteraf nog ergens kan kijken ipv om 2 uur ’s nachts.
Die beelden zullen binnen no-time wel op YouTube staan lijkt me?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
PwoperFish wrote:
Zometeen even een stukje Suuns en EITS meepakken. En wel nice dat ze Thee Oh Sees en Ty Segall ook nog uitzenden dit weekend, al hoop ik dat ik dat achteraf nog ergens kan kijken ipv om 2 uur ’s nachts.


Die beelden zullen binnen no-time wel op YouTube staan lijkt me?

Jep, in tegenstelling tot Coachella niet zo'n agressief beleid tegenover gebruikers die beelden van de streams online plaatsen. En Primavera zet zelf ook wel het een en ander op hun kanaal.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
EITS klinkt vet hoor. Ik ken de band niet heeeel goed, maar ik vind dit toch wel indrukwekkend ogen… BKS wordt steeds verleidelijker ^.^

Yep, heb echt veel zin in die show. Maar toch jammer dat die niet rond middernacht zal zijn.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
EITS was briljant, hoogtepunt van de dag/nacht. Maar dat gaat lang niet zo goed zijn in een tent om 14:00 smiddags ben ik bang...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
EITS was briljant, hoogtepunt van de dag/nacht. Maar dat gaat lang niet zo goed zijn in een tent om 14:00 smiddags ben ik bang…

Damn.. Jaloers! Echt balen dat Explosions zo vroeg staat op BKS.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
De verhalen die ik lees zijn niet bepaald positief… Benieuwd naar jullie verhalen @MrMantel en @neontiger8 .
Doel je dan op de verhalen op het Graz forum? Die verhalen neem ik maar met een korrel zout, want daar ligt de nadruk meer op het delen van tegenvallende ervaringen dan op optimisme.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Nouja ergens kloppen ze wel. Ik had ook al het idee dat er meer mensen waren dan in 2014, en dat al die mensen vooral rond de twee hoofdpodia hangen (die op een groot veld tegenover elkaar zijn opgesteld). Ik was 20 minuten van te voren aanwezig bij Air (wat 2 jaar geleden prima zou zijn geweest), maar stond best ver achteraan tussen een verschrikkelijk praatpubliek. Air was op zich best goed, maar werd door omstanders compleet om zeep geholpen (en zover dat mogelijk is heb ik wel rondgelopen).
Toen ben ik daar iets eerder weg gegaan en heb ik een hele mooie plaats gevonden bij EITS (op het andere hoofdpodium. Nou dat was een hele goede keuze, zoals jullie misschien op de stream hebben gezien.
Tijdens Tame Impala was het wel heeel rustig op de rest van het terrein, bij John Carpenter kon je zo naar voren lopen bijvoorbeeld. Ben ik heel even geweest, totdat ik besefte dat ik zijn films helemaal niet ken en een hekel heb aan zulke synths. Dus snel doorgegaan naar Protomartyr waar slechts 100-200 man waren. Daar is enige kritiek wel terecht, want het geluid was niet optimaal. (Wat wel vaker zo was bij die stages) toen had ik eigenlijj een uur niets te doen en begon ik een beetje in te kakken, maar gelukkg is er om 2 uur Thee Oh Sees voor een energieshot. Muzikaal misschien niet het interessants, maar wel precies wat ik nodig op dat moment. Zag er overigens ook heel mooi uit met twee drummers die nagenoeg synchroon drumden. Vervolgend naar Battles gegaan, met het plan om te zitten op de trap. Maar al tijdens het eerste nummer bleek het zo dansbaar, dat ik al meteen weer op stond en nog net vooraan kon komen voor de stroom LCD gangers. Daarna nog eventjes naar Helena Hauff gegaan, maar daar hin een beetje een Douriaans sfeertje (lees: veel drugs en op zichzelf gekeerd), dus ondanks dat de muziek superchill was toch teruggegaan naar het hoofdterrein om even te kijken wat HudMo allemaal uitspookt vandaag de dag. Maar die had gecanceld helaas en in de plaats was er een redelijk saaie discoset. Maar goed op dat moment was ik ook al van 16:00-5:00 op het terrein en was het ook wel mooi geweest.
Ik was eigenlijk niet van plan om (nu al) zo'n lang verslag te schrijven, maar zulke negativiteit moet even recht gezet worden (al kan het wel verklaard worden). En dan heb ik hier nog niets de fantastische set van Alessandro Cortini en Beak> genoemd. En dan nog mooie losse optredens die ik deels heb gezien: Destroyer, Mueran Humanos (spaanse postpunk) en Holograms (spaanse Krautrockvageshitgeenidee). 8 volledige shows gezien van bands die ik nooit eerder zag waarvan 4 heel goed, en 3 gewoon goed, 1 tegenviel door publiek. Neeuh mij hoor je niet klagen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Lekker hoor, genieten daar Matthijs!

Heb die reacties van Graz niet gelezen maar over het algemeen is het vaak nogal wat zuurder dan hiero.
Wat Matthijs zegt over het verder weg staan tussen praatpubliek is altijd kut maar kun je weinig aan doen. Gewoon de knop op en genieten, je bent op het mooiste festival van de wereld.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Uncle G wrote:
Thomas wrote:
De verhalen die ik lees zijn niet bepaald positief… Benieuwd naar jullie verhalen http://forum.festileaks.com/members/mrmantel/http://forum.festileaks.com/members/mrmantel/@MrMantel en http://forum.festileaks.com/members/neontiger8/http://forum.festileaks.com/members/neontiger8/@neontiger8 .


Doel je dan op de verhalen op het Graz forum? Die verhalen neem ik maar met een korrel zout, want daar ligt de nadruk meer op het delen van tegenvallende ervaringen dan op optimisme.


Onder andere ja. Maar daar wordt Primavera Sound toch wel als het Mekka van de muziekfestivals gezien. Overigens kan ik me ook wel inbeelden dat de sfeer minder is dan andere jaren doordat het voor de eerste keer uitverkocht is… Populaire bands zoals Tame Impala kunnen hierdoor minder goed overkomen in vergelijking met andere jaren.
Achja, naast TI staan er nog zoveel mooie andere acts. Ik ben benieuwd naar de verhalen van de Festileaks-afgevaardigden
simple-smile.png

(Oh, ook benieuwd hoe druk het dan gaat worden bij Radiohead)
Ik geloof ook best dat sommige kritiek begrijpelijk is hoor. Alleen kan ik mijzelf niet zo goed identificeren met de groep mensen daar voor wie eigenlijk niets goed of interessant genoeg is. Daarom met een korreltje zout.

Zie er nu overigens ook wel positievere verhalen verschijnen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heb er zojuist even doorheen gelezen.
Ze zijn daar sowieso wel wat veeleisend (wat begrijpelijk is na jaren van muziek/festivals) en ik zie hun punten ook zeker wel.
De Mainstage lijkt onbereikbaar door de drukte.
Veel praatpubliek, mede door toestroom van Britten.
Tegenvallende acts. Valt me wel op dat er behoorlijk wat acts worden genoemd die blijkbaar tegenvielen. Vorig jaar meegemaakt op Pukkelpop waar Tyler The Creater, Viet Cong, Courtney Barnett stuk voor stuk tegenvielen mede door matig geluid.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Genoeg leuke dingen op de livestream vanavond. Replays van EITS, Thee Oh Sees en Battles. En nog Dinosaur Jr.
Gister nog een heel stuk van Suuns gezien en dat klonk echt heel goed.

E: Oh en beak>
https://twitter.com/Primavera_Sound/status/738779985197080576
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hahaha eerste reactie: dit benaderde perfectie. Na elk nummer denk je, eigenlijk kan het niet beter worden. Maar dan gebeurt het toch, ondanks veel overlap met HMH 2. Maar fucking Pyamid Song, Weird Fishes en 2 + 2 = 5. En dan terugkomen terwijl de techniekploeg al aan het afbouwen is en spontaam creep spelen, ondanks dat ik niets heb met dat nummer was het niet realistisch op een positieve manier.
Was overigens een uur voor Savages aanwezig, dus stond enkele meters van de barrier in tussen Thom en Jonny. Ben nu maar TLSP aan het kijken maar het dringt niet echt tot me door, dus wilde even de setlist checken.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Thanks! Nu evem chillen met mijn jeugd idool op de achtergrond en straks er weer vol tegenaan met Beach House. Tja geen idee wat je van dat festival moet verwachten. Publiek vooraan hier was geweldig, schept ook wel een band als je 3 uur lang tegen elkaar aan staat gepropt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken