Pinkpop 2026

inderdaad, ieder zijn ding, zolang anderen er geen last van hebben. Ikzelf zou graag een keertje de ervaring van de snakepit willen meemaken bij een Metallica concert. Dus die staat nu op de bucketlist.
leuk voor een keertje mee te maken. maar niet spectaculair ofzo qua sfeer
maar zou het niet betalend doen imo

inderdaad, ieder zijn ding, zolang anderen er geen last van hebben. Ikzelf zou graag een keertje de ervaring van de snakepit willen meemaken bij een Metallica concert. Dus die staat nu op de bucketlist.
Echt een aanrader, zelf nu 4x in de snakepit gestaan. Geweldige ervaring!!

Betreft de vip op festivals, iedereen zijn ervaring. Wil je veel betalen voor wat luxe en val je hier niemand mee lastig, let it be.

Betreft de vip op festivals, iedereen zijn ervaring. Wil je veel betalen voor wat luxe en val je hier niemand mee lastig, let it be.
Volg het wel, al zijn voorvakken op festivals wel de grens. Dan is het niet meer 'leven of laten leven', dan benadeel je echt het grootste deel van je bezoekers, die wat verder achterin moeten staan.

Volg het wel, al zijn voorvakken op festivals wel de grens. Dan is het niet meer 'leven of laten leven', dan benadeel je echt het grootste deel van je bezoekers, die wat verder achterin moeten staan.
Ik heb dat met het Tuinterras ook wel een beetje.

Het Pinkpop Tuinterras is de ideale plek om te relaxen op een super centraal gelegen gedeelte van ons festivalterrein.
  • Ontspan op de diverse zitplekken inclusief parasols
Dat zou toch ook gewoon voor iedereen met een festivalticket toegankelijk moeten zijn.

1x gedaan en goed om af te vinken, maar voel niet de nood om dat nog veel te doen (en al zeker niet als dat een veelvoud kost van een gewoon standing area kaartje.

VIp op festivals is ok, deel van het verdienmodel. maar als het ten koste gaat van toegang tot vooraan omdat x plaatsen in voorvak (of een heel voorvak zoals in Live is live of andere festivals) extra betalend wordt dan benadeel je heel veel voor jan modaal (die ook al veel moet betalen om er bij te zijn) en gaat dat ten koste van de beleving en sfeer

Maar er is nu dus wel iets aan gedaan. Je betaalt alleen wel €205,- extra voor je weekendticket als je er gebruik van wil maken.

Maar er is nu dus wel iets aan gedaan. Je betaalt alleen wel €205,- extra voor je weekendticket als je er gebruik van wil maken.
Je hebt je knuppel blijkbaar weer gevonden timmetje en bent weer niet te stoppen.
Ik vind het ook belachelijk die 205 Euro, maar ze hebben natuurlijk ook over het hele terrein meer schaduwplekken gecreëerd. Helaas weet jij dat niet, omdat je nooit op pinkpop komt, maar wel heel graag het festival aan wil pakken. Zeg iets één keer, maar stop dan eens aub!

Je hebt je knuppel blijkbaar weer gevonden timmetje en bent weer niet te stoppen.
Ik vind het ook belachelijk die 205 Euro, maar ze hebben natuurlijk ook over het hele terrein meer schaduwplekken gecreëerd. Helaas weet jij dat niet, omdat je nooit op pinkpop komt, maar wel heel graag het festival aan wil pakken. Zeg iets één keer, maar stop dan eens aub!
Dit is toch gewoon een fijne discussie? Ook eentje die groter is dan Pinkpop, trouwens, en ik ook (als niet-Pinkpopganger) interessant vind. Hoever ga je als festivals met het 'opdelen' van je publiek en waarin kan zich dat uiten. Tuurlijk is dit een onderwerp die af en toe eens terugkeert, maar in het geval van Pinkpop (en Live is Live, ook in dat topic wordt het vaak aangehaald), ook relevant merk ik.

Ik weet niet goed waarom dit nu weer op deze toon moet.

hij zegt gewoon letterlijk wat er kan bij pinkpop?
daar mag kritisch naar gekeken worden, net zoals dat ook gebeurd bij live is live

alsook werchter heeft een terras optie en vip hospitality
en daar mag en moet ook kritisch naar gekeken worden.

vroeger was een festival 1 prijs, en iedereen gelijk, en dat wordt het steeds minder en minder.
los daarvan vond ik het qua schaduw op pinkpop best ok in 2023.
en heeft pinkpop gewoon een mooie line up en wens ik iedereen een top editie toe.

maar zal altijd en overal tegen versnippering zijn van festival ervaring als er meer voor betaald moet worden.
behalve het doorsnee netwerkstukje dat ergens verstopt zit en geen invloed heeft op de rest van de weide (meer/minder schaduw, meer/minder voorvak tickets en degelijke) dan wil ik er een oogje voor toe knijpen

• Leuk
Waarderingen: Landgraver
Dit is toch gewoon een fijne discussie? Ook eentje die groter is dan Pinkpop, trouwens, en ik ook (als niet-Pinkpopganger) interessant vind. Hoever ga je als festivals met het 'opdelen' van je publiek en waarin kan zich dat uiten. Tuurlijk is dit een onderwerp die af en toe eens terugkeert, maar in het geval van Pinkpop (en Live is Live, ook in dat topic wordt het vaak aangehaald), ook relevant merk ik.

Ik vind de toon zeer gematigd, maar irriteer me mateloos aan de trol timmetje die alles aanpakt om pinkpop maar zwart te blijven maken, maar ja zolang sfeerbeheer mee gaat doen, ga ik me lekker rustig houden, veel plezier!!!

Ik was laatst toevallig op de website van Defqon en Tomorrowland (mijn vroegere ik was nieuwsgierig), daar heb je naast je toegangstickets mogelijkheden tot lux ontbijten/eten. Tomorrowland heeft volgens mij zelfs sterrenchefs. Het wordt op die manier steeds meer een beleving en dat staat verder af van met je tent(pukkel) op een camping staan en daar 4 dagen later ongewassen vandaan komen.
Ieder mag dat voor zich uitmaken. Het is alleen jammer dat je tegenwoordig met geld alle extraatjes kan kopen ipv dat je dat kan behalen door extra moeite te doen. Als grote fan stond je vroeger gewoon eerder op en dan had je op die manier meer kans op het behalen van kaartjes of kon je op die manier aan het vooraan komen. Alles is een verdienmodel geworden. Dus ook schaduwplekken en een schone wc.

• Leuk
Waarderingen: Landgraver
We worden te zeer in de watten gelegd en daar hangt een prijskaartje aan.Vroeger en dan spreek ik over de jaren tachtig was het allemaal een heel stuk Spartaanser meer bikkel mentaliteit maar tegenwoordig worden al die "extra's" te gelde gemaakt.Whats next een afkoelarrangement met Snowworld?.

• Thinking
  • Haha
Waarderingen: HaaEll en TheFrames
hij zegt gewoon letterlijk wat er kan bij pinkpop?
daar mag kritisch naar gekeken worden, net zoals dat ook gebeurd bij live is live

alsook werchter heeft een terras optie en vip hospitality
en daar mag en moet ook kritisch naar gekeken worden.

vroeger was een festival 1 prijs, en iedereen gelijk, en dat wordt het steeds minder en minder.
los daarvan vond ik het qua schaduw op pinkpop best ok in 2023.
en heeft pinkpop gewoon een mooie line up en wens ik iedereen een top editie toe.

maar zal altijd en overal tegen versnippering zijn van festival ervaring als er meer voor betaald moet worden.
behalve het doorsnee netwerkstukje dat ergens verstopt zit en geen invloed heeft op de rest van de weide (meer/minder schaduw, meer/minder voorvak tickets en degelijke) dan wil ik er een oogje voor toe knijpen
Ik heb daar op Rock Werchter eigenlijk helemaal geen last van, dat terras ligt niet in de weg en je merkt er niets van op het terrein.

Op Graspop heb je wel die strook rechts boven waar al dat volk staat te kijken maar ook dat stoort mij niets. Ook geen behoefte om daar ook te kunnen staan.

Het hele feit dat je als meer vermogend persoon enorme voordelen ervaart in het leven is al absurd. Het gaat mij er niet om of ik last heb van iemand op zo'n SkyDeck, maar ethisch gezien vind ik het gewoon een belabberde move. Je had ook, net als BKS, een ticket voor jongeren onder de 26 met korting, in het leven kunnen roepen bijvoorbeeld. Maar goed, ik weet ook wel dat dit gewoon een onderdeel is van het verotte systeem.

Daar staan de fans die meer geld hebben, dat zijn vaak de wat oudere fans en hierdoor gaat het er rustiger aan toe dan buiten de snakepit. Dat is mijn beleving geweest tenminste.
Laatste keer Werchter was de Snakepit niet betalend, toen via via aan zo'n bandje geraakt. Geweldige ervaring. Ze staan gewoon letterlijk naast en rond je.

Ik heb daar op Rock Werchter eigenlijk helemaal geen last van, dat terras ligt niet in de weg en je merkt er niets van op het terrein.

Op Graspop heb je wel die strook rechts boven waar al dat volk staat te kijken maar ook dat stoort mij niets. Ook geen behoefte om daar ook te kunnen staan.
voila, in een hoek weggestoken geen probleem mee, heeft geen invloed op de indeling van het gewoon terrein of ten koste van schaduw, of dergelijke.

met pinkpop terras heb ik ook minder problemen. want er was anno 23 genoeg schaduw persoonlijk.
wel een probleem met gerandeerde toegang tot voorvak via skydeck?
maar die discussie heb ik hier al gevoerd en ga ik dus niet meer terug ophalen.

de essentie is, puike line up, iedereen betaald wat hij wil, maar kritisch zijn mag op bepaalde zaken:)

zonder iemand onder de bus te smijten. Betaal je voor deze zaken even goede vrienden.
maar een ticket an sich is al duur en al die extra's werkt vaak contraproductief voor u festival.

Zie Live is Live, perfecte voorbeeld imo

• Leuk
Waarderingen: Joe
Laatste keer Werchter was de Snakepit niet betalend, toen via via aan zo'n bandje geraakt. Geweldige ervaring. Ze staan gewoon letterlijk naast en rond je.
idem, toen ook gedaan;
fijn om gratis te beleven, maar betalen nee dank u

Users who are viewing this thread