Pinkpop 2026

Ach als mensen veel geld willen betalen voor zo'n vipdeck/tuinterras, prima wat mij betreft. Ik heb er geen last van.Je hebt altijd mensen die overal vooraan willen staan of andere wensen.
Bij een stadionconcert heb je ook de staanplekken en de zittribunes. Zou zelf ook nooit op zo'n tribune gaan zitten, of ik zou niet meer 2 uur achter mekaar kunnen blijven staan.

idem, toen ook gedaan;
fijn om gratis te beleven, maar betalen nee dank u
Snakepit kun je ook niet kopen op festivals, hier wordt je via de fanclub voor uitgeloot. En tijdens de stadion shows van de M72 tour kun je ze wel kopen. Dat is ook pas voor de 1e keer. Sinds deze tour. Wij hebben altijd geluk gehad dat we wat mensen binnen het team van Metallica kennen en we hebben dan op Pinkpop, Werchter en Amsterdam 2x in de Snakpit kunnen staan. Geweldige ervaring!!

• Leuk
Waarderingen: reaper
Ik was laatst toevallig op de website van Defqon en Tomorrowland (mijn vroegere ik was nieuwsgierig), daar heb je naast je toegangstickets mogelijkheden tot lux ontbijten/eten. Tomorrowland heeft volgens mij zelfs sterrenchefs. Het wordt op die manier steeds meer een beleving en dat staat verder af van met je tent(pukkel) op een camping staan en daar 4 dagen later ongewassen vandaan komen.
Ieder mag dat voor zich uitmaken. Het is alleen jammer dat je tegenwoordig met geld alle extraatjes kan kopen ipv dat je dat kan behalen door extra moeite te doen. Als grote fan stond je vroeger gewoon eerder op en dan had je op die manier meer kans op het behalen van kaartjes of kon je op die manier aan het vooraan komen. Alles is een verdienmodel geworden. Dus ook schaduwplekken en een schone wc.
Opzich een lux ontbijtje op een festival voor mensen die extra betalen heb ik niet zoveel moeite mee, daar heb ik geen last van. Net zoals festivals die glamping aanbieden, kan ik ook wel mee leven (zolang het niet de overhand gaat nemen, looking at you Lowlands). Maar zodra ik het festival terrein oploop wil ik gewoon één groot terrein zien die voor iedereen met een ticket toegankelijk is. Meest absurde vind ik nog dat de rijken onder ons dus in het voorvak kunnen staan en mensen met iets minder geld dan maar of heel vroeg er al moeten gaan staan of gewoon pech hebben. Een festival staat juist voor vrijheid en gelijkheid, iedereen is even één.

Er wordt hier ook net gedaan alsof het heel normaal is dat VIP decks en VIP Tuinterassen bestaan op een festival, maar ben het gelukkig nog niet tegengekomen op een DTRH of Lowlands. Dus blijkbaar is het niet altijd nodig.

• 100
  • Leuk
Waarderingen: Matjes en Timmetje
Laatste keer Werchter was de Snakepit niet betalend, toen via via aan zo'n bandje geraakt. Geweldige ervaring. Ze staan gewoon letterlijk naast en rond je.
Ja die kleinere SnakePit is ook supervet als je aan t podium staat. Dan staan ze heel dichtbij.
Met de huidige tour is het een behoorlijk groot vak in t midden

Opzich een lux ontbijtje op een festival voor mensen die extra betalen heb ik niet zoveel moeite mee, daar heb ik geen last van. Net zoals festivals die glamping aanbieden, kan ik ook wel mee leven (zolang het niet de overhand gaat nemen, looking at you Lowlands). Maar zodra ik het festival terrein oploop wil ik gewoon één groot terrein zien die voor iedereen met een ticket toegankelijk is. Meest absurde vind ik nog dat de rijken onder ons dus in het voorvak kunnen staan en mensen met iets minder geld dan maar of heel vroeg er al moeten gaan staan of gewoon pech hebben. Een festival staat juist voor vrijheid en gelijkheid, iedereen is even één.

Er wordt hier ook net gedaan alsof het heel normaal is dat VIP decks en VIP Tuinterassen bestaan op een festival, maar ben het gelukkig nog niet tegengekomen op een DTRH of Lowlands. Dus blijkbaar is het niet altijd nodig.
Het festivalpubliek DTRH was tegen VIPdreck en toen besloot Ide het gelukkig niet te doen

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Een leuke verrassing lijkt me Violet Grohl op de zondag, stage 4 of zo. Kan ze 's avonds aansluiten als gast bij FF.

Dan weet ik wel een leuke vraag:

Voor welke luxe zou je zelf meer betalen op een festival.

Je mag alles uitkiezen wat realistisch is. Erg benieuwd wat jullie zouden kiezen.

Dingen zoals Backstage komen/artiesten ontmoeten niet meegeteld.

Je mag alles uitkiezen wat realistisch is. Erg benieuwd wat jullie zouden kiezen.

Een stilte plek waar ik mijn tent kan neerzetten voor de nachtrust en een badkamer.

Lowlands heeft wel die douches op het terrein wat er tegenaan schuurt imo. De douches op de camping ondermaats maken waardoor je extra geld betaalt voor wat fatsoenlijks op het terrein. Zit niet gek veel verschil met betalen voor zitplekken op dat tuinterras, behalve dat geld bij de douches naar een goed doel gaat ipv Mojo.

Lowlands heeft wel die douches op het terrein wat er tegenaan schuurt imo. De douches op de camping ondermaats maken waardoor je extra geld betaalt voor wat fatsoenlijks op het terrein. Zit niet gek veel verschil met betalen voor zitplekken op dat tuinterras, behalve dat geld bij de douches naar een goed doel gaat ipv Mojo.
De douches en toiletten op de camping van Lowlands zijn in principe precies hetzelfde als wat ik op andere festivals tegen kom. Daarnaast heb je op Lowlands een heel Wellness stuk waar elke bezoeker heel de dag gratis naar binnen kan. En inderdaad je hebt vluchtelingenwerk die een mooi badkamer(tje) heeft gecreëerd waarmee je door een goed doel te steunen (3 muntjes per douchebeurt?), een iets luxere douche kan nemen.

Vind ik persoonlijk echt anders, zeker omdat het een goed doel is, dan een VIP kaart moeten aanschaffen om een gedeelte van je festival terrein op te mogen of voorrang te krijgen op zaken zoals een voorvak.

Een Golden Circle/front row/snakepit experience. Maar dan wel max ééntje per persoon, per weekend tickets.

Verwachten we vandaag nog iets uit de PP hoek, met nog 100 dagen op de teller?

P.s. beginnen we deze editie al om 7 uur smorgens?

Users who are viewing this thread