Pinkpop 2026

Dat denk ik dus wel en daar zit volgens mij ook "het probleem" voor Pinkpop. Voor zover je het een probleem kan noemen.
Er zitten te veel festivals in Nederland in dezelfde vijver te vissen... Denk ik.
Nee hoor. Ook voor 2013/2014 boekte Mojo bepaalde acts al niet meer voor Pinkpop. Dat zorgde juist voor een ruimte voor BKS en daarna DTRH.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje, elo en reaper
Nee hoor. Ook voor 2013/2014 boekte Mojo bepaalde acts al niet meer voor Pinkpop. Dat zorgde juist voor een ruimte voor BKS en daarna DTRH.
Zal ook niet ieder jaar op gaan maar kan me best voorstellen dat er edities zijn dat PP naast bepaalde acts pakt omdat die ergens anders staan en dan bv op BKS en/of DTRH... Of zou dat wel meevallen dan??

Zal ook niet ieder jaar op gaan maar kan me best voorstellen dat er edities zijn dat PP naast bepaalde acts pakt omdat die ergens anders staan en dan bv op BKS en/of DTRH... Of zou dat wel meevallen dan??
Dat valt wel mee. Acts die op DTRH staan, zijn oftewel niet beschikbaar tijdens PP of Mojo vindt dat soort acts niet passend voor PP. Maar dat was 20 jaar geleden ook al. Dan stonden dat soort acts in een zaal ergens in NL.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PJ
Dat valt wel mee. Acts die op DTRH staan, zijn oftewel niet beschikbaar tijdens PP of Mojo vindt dat doort acts niet passend voor PP. Maar dat was 20 jaar geleden ook al. Dan stonden dat soort acts in een zaal ergens in NL.
Je ziet ook wel dat acts als Royel Otis, Fat Dog en Kingfishr eerst langs DTRH of LL gaan en het jaar daarna eens op Pinkpop mogen staan. Enerzijds plantechnisch, anderzijds ook acts die net wat meer profiel hebben voor andere festivals.

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Ik vind het vooral grappig hoe negatief velen hier over Pinkpop waren en geen goede verwachtingen hadden, toen kwam de eerste drop en sloeg de stemming ineens helemaal om en was iedereen blij. Vervolgens heeft Werchter een nieuwe drop en is het gelijk allemaal weer negatief. Ben benieuwd wat de stemming hier gaat zijn na de tweede drop 🤣
Ik heb er nog wel vertrouwen in dat er nog wat gewicht bijkomt.
Er zijn gewoon een paar gasten hier op het forum die alles aangrijpen om PP neer te sabelen en die blijven dat structureel doen en het maakt voor hen helemaal niet uit met wat voor line up PP komt, zeiken doen ze toch wel. Nu na een aankondiging van RW volgende keer na een aankondiging van BKS en straks weer als LL eind januari wakker wordt of zeiken op elk detail uit een interview. Worden ze blijkbaar gelukkig van maar ik vind het maar sneue mannetjes.
PP heeft gewoon een prima line up is een veel gemoedelijker festival en ik heb er alle vertrouwen in dat er nog mooie aanvullingen komen.

• Leuk
Waarderingen: RickHuissen en Lauraa
En vooral ook een beetje jammerlijk van "sfeerbeheer". Wat mij betreft halen ze die smiley weg.
Wow wordt tijd dat jij eens in de spiegel gaat kijken.
Dennis is over het algemeen altijd zeer correct, maar ook bij hem is de maat wel eens vol blijkbaar.
Als we zijn smiley gaan weghalen dan hou jij geen smiley meer over ;) :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Snap compleet jullie gedachten maar toch heeft pinkpop in het rock straatje het gewoon beter voor mekaar en qua headliners. Echter is de breedte van RW echt 10 niveaus beter en scherper dan pinkpop en dat is het grote verschil! pinkpop zegt dat ze breeder programeren maar als je een di-rect als noord head doet dan doe je dat niet
Maar voordeel van Pinkpop is dan wel weer dat er geen zatte Belgen tegen je aan staan te pissen.

Ik wil er nog één keer op reageren, en dan is wat mij betreft de kous af (of niet, maar ook dat is prima).

Het ging mij erom dat er een onderscheid is tussen wat men vindt en hoe men elkaar bejegent. Inmiddels zitten velen hier al een behoorlijke tijd. Dus ja, je kan uittekenen wie mening X en wie mening Y gaat hebben. Daar mag je zelfs wat van vinden, maar op de persoon gaan spelen, elkaar uitlachen of belachelijk maken, dat is toch wel een grens die we kunnen bepalen? Ik benoemde de (uit)lachende smilie, en waarschijnlijk hoef je niet eens ver te scrollen om te vinden dat ik hem ook wel eens onheus gebruikte. Daar wil ik best een boetekleed voor aantrekken en afstand van nemen.

Laten we het gewoon eens of oneens zijn met elkaar, maar elkaar wel met enig fatsoen behandelen. Ook al zijn we het soms niet (of nooit) met elkaar eens.

Snap compleet jullie gedachten maar toch heeft pinkpop in het rock straatje het gewoon beter voor mekaar en qua headliners. Echter is de breedte van RW echt 10 niveaus beter en scherper dan pinkpop en dat is het grote verschil! pinkpop zegt dat ze breeder programeren maar als je een di-rect als noord head doet dan doe je dat niet
Tja, het is maar wat je wil. De namen van RW staan hier nu over 4 festivals verspreid (na PP, DTRH, BKS nu ook steeds meer Bospop), met vaak een kleinschaligere setting en een breder aansluitend programma.

Als het gaat om het afvinken van grote namen is RW misschien een eerdere keuze, maar ik ben zelf heel blij met de brede keuze die we op de Nederlandse festivals hebben.

Ik vind overigens wel dat de stemming hier op dit forum wel erg is omgeslagen. Rond de aankondiging van de eerste namen leek hier het 'oude Pinkpop-gevoel' een beetje terug, maar het is nu weer het bekende calimero-gevoel. Lijkt mij niet nodig, want PP heeft dit jaar een scherper programma dan afgelopen jaren.

Ik heb het met verbazing meegelezen en moest dit even laten bezinken voor ik reageer.

Ik heb liever David Byrne dan Suzan en Freek. Maar het Pinkpop veld gaat vol staan, en ik snap daarom goed dat Mojo deze keuzes in Nederland zo maakt.

Dan nog is voor mij The Cure dag op Pinkpop sterker dan op Werchter. En haal ik hieruit juist hoop dat Mogwai nog aansluit.

Wie weet waar Pinkpop in de tweede drop nog komt. Werchter heeft ook genoeg festivals waarmee ze moeten delen (Parklife, Classic, Live is Live, Dour, Suikerrock, Lokerse Feesten, Pukkelpop, Graspop etc.). Er tourt nog genoeg leuks rond om de Pinkpop line-up mee aan te vullen.

Zouden die alternatieve namen zonder BKS of DTRH nog wel op het huidige PP zijn gelandt?
Op het huidige PP niet denk ik. Maar dat is een beetje kip / ei verhaal. Is dat nu niet meer mogelijk omdat het alternatieve publiek vertrokken is naar BKS en DTRH, of was dat nooit iets wat op Pinkpop zou kunnen landen.

Denk wel dat ze met de line-up van dit jaar een aantal mooie al gevestigde alternatieve namen hebben . Zo'n Fat Dog, IDLES, Editors, the Haunted Youth, Wet Leg, the Beaches, waren toch allemaal voor mij festival favorieten van de afgelopen jaren.

Laatst bewerkt:
Lijkt mij niet nodig, want PP heeft dit jaar een scherper programma dan afgelopen jaren.
Ze hebben voor een grote doelgroep een sterkere line-up, maar scherper? Die namen mis ik voorlopig toch echt. Voorgaande jaren had je een Olivia Rodrigo met haar eerst NL festivalshow, of een Korn die elders headlineden. Interpol in de tent, Warpaint, Eefje de Visser. Ik noem maar wat, en hopelijk komen dat soort namen er nog bij - maar scherper zou ik het voorlopig toch niet durven noemen. Eerder veiliger. En dat is voor Pinkpop helemaal prima hoor.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Zouden die alternatieve namen zonder BKS of DTRH nog wel op het huidige PP zijn gelandt?
Nee, ook vóór het ontstaan van BKS en DTRH zag je dat Pinkpop de (te) alternatieve bands vaak links liet liggen, waar Werchter die toen vaak wel al boekte. Volgens mij is het een bewuste keuze om voor artiesten te gaan die bij het merendeel van het publiek makkelijk(er) in het gehoor liggen. Zie ook de uitspraak van een paar jaar geleden dat Radiohead niet meer op Pinkpop zou passen. BKS en DTRH zijn gewoon in een gat gesprongen dat Pinkpop nooit (goed) heeft gevuld.

Laatst bewerkt:
Om maar even van de discussie af te wijken, hier tot nu toe mijn lijstje met wat ik wel/niet wil zien:

Vrijdag
Must see: The beaches, The Pretty Reckless, Kingfishr
Graag zien: Sleep Theory, The Plot In You, Teddy Swims, TOP
Bij gebrek aan beter: Roxy Dekker, Zara Larsson (jep, vriendin gaat ook mee)
Hoef ik niet te zien:
De Herfshane Band

Zaterdag
Must see:
The Haunted Youth, IDLES, Franz Ferdinand, Editors, The cure
Graag zien: HEAVN, Giant Rooks
Bij gebrek aan beter: Suzan en Freek, Sofie Tukker
Hoef ik niet te zien:
Ski Aggu, Allesi Rose, Lauren Spencer Smith

Zondag
Must see:
White Lies, Royel Otis, Wet Leg, YUNGBLUD, Fat Dog, Foo Fighters
Graag zien: Bente, Dogstar
Bij gebrek aan beter: Di-Rect
Hoef ik niet te zien:
Max McNown

Ander ding wat me opvalt: als ik de website op wil zoeken krijg je de pagina wel te zien maar dan via deze link; https://0bv2jkkt.app.shared.shockapp.io/
Heb even aan chatgpt gevraagd (geen ict'er dus geen idee) en die geeft aan dat de site mogelijk gehackt is of besmet met zogeheten 'malicious redirect (kwaadaardige doorverwijzing).

Iemand die hier meer verstand van heeft wat dit betekend??

Om maar even van de discussie af te wijken, hier tot nu toe mijn lijstje met wat ik wel/niet wil zien:

Vrijdag
Must see: The beaches, The Pretty Reckless, Kingfishr
Graag zien: Sleep Theory, The Plot In You, Teddy Swims, TOP
Bij gebrek aan beter: Roxy Dekker, Zara Larsson (jep, vriendin gaat ook mee)
Hoef ik niet te zien: De Herfshane Band

Zaterdag
Must see:
The Haunted Youth, IDLES, Franz Ferdinand, Editors, The cure
Graag zien: HEAVN, Giant Rooks
Bij gebrek aan beter: Suzan en Freek, Sofie Tukker
Hoef ik niet te zien: Ski Aggu, Allesi Rose, Lauren Spencer Smith

Zondag
Must see:
White Lies, Royel Otis, Wet Leg, YUNGBLUD, Fat Dog, Foo Fighters
Graag zien: Bente, Dogstar
Hoef ik niet te zien: Max McNown
Leuk! Eerste spoorboekjesopzet!

Hierbij de mijne:

Vrijdag
Must see: Kingfishr, The Pretty Reckless
Graag zien: The Beaches, Sleep Theory, The Plot In You
Bij gebrek aan beter: Teddy Swims, Twenty One Pilots, Zara Larsson
Hoef ik niet te zien: Roxy Dekker, De Herfshane Band

Zaterdag
Must see:
Franz Ferdinand, Editors
Graag zien: The Haunted Youth, The Cure, IDLES, Giant Rooks
Bij gebrek aan beter: Suzan en Freek, HAEVN, Sofie Tukker, Lauren Spencer Smith
Hoef ik niet te zien: Ski Aggu, Alessi Rose

Zondag
Must see:
Royel Otis, Wet Leg, YUNGBLUD, Foo Fighters
Graag zien: Dogstar, White Lies, Fat Dog
Hoef ik niet te zien: Max McNown, Bente

Ander ding wat me opvalt: als ik de website op wil zoeken krijg je de pagina wel te zien maar dan via deze link; https://0bv2jkkt.app.shared.shockapp.io/
Heb even aan chatgpt gevraagd (geen ict'er dus geen idee) en die geeft aan dat de site mogelijk gehackt is of besmet met zogeheten 'malicious redirect (kwaadaardige doorverwijzing).

Iemand die hier meer verstand van heeft wat dit betekend??
Ik heb de normale pinkpop.nl.
Is je eigen device niet gehackt?

• Leuk
Waarderingen: JohndeBever
Vrijdag
Must see:
Graag zien:
The Beaches, The Plot In You
Bij gebrek aan beter: Twenty One Pilots, Zara Larsson, Sleep Theory, The Pretty Reckless
Hoef ik niet te zien: Kingfishr, De Herfshane Band, Teddy Swims

Zaterdag
Must see:
Franz Ferdinand, The Cure, IDLES
Graag zien: The Haunted Youth, Alessi Rose
Bij gebrek aan beter: HAEVN, Editors, Ski Aggu, Giant Rooks
Hoef ik niet te zien: Sofie Tukker, Lauren Spencer Smith, Suzan en Freek

Zondag
Must see:
Fat Dog, Wet Leg
Graag zien: Foo Fighters, Royel Otis
Bij gebrek aan beter: Di-Rect, YUNGBLUD, White Lies