Pinkpop 2026

Was indd een goede (althans vanaf de bank op tv).

In eerste instantie dacht ik wel, waarom kan YUNGBLUD wel headliner zijn en NBT (nog) niet. Maar bij het zien van het optreden, snapte ik de keuze wel. Vond hem de laatste x wel al goed op pp en overigens NBT steld mij ook nooit teleur. Maar indd goede show neergezet YUNGBLUD.
Ik vind NBT een sterke act maar qua “spektakel” blijft het naar mijn mening wel flink achter. Ik vind dat Yungblud dan wel echt meer een show geeft met alles erop en eraan. Al mag het bedelen om handjes enzo wel iets minder imo haha.

Yungblud was ook wel pas headliner na meerdere afzeggingen.

Yungblud ze album kwam op 1 binnen maar was er de week erop direct uit. Dan is nothing but Thieves hier eerder headliner. Yungblud Noord afsluiten?

Rise against zal wel komen sinds hun vegan zijn.

Yungblud was ook wel pas headliner na meerdere afzeggingen.

Yungblud ze album kwam op 1 binnen maar was er de week erop direct uit. Dan is nothing but Thieves hier eerder headliner. Yungblud Noord afsluiten?

Rise against zal wel komen sinds hun vegan zijn.
Volgens mij was YUNGBLUD al vervangende en hebben ze NBT last minute laten invliegen en daarmee YUNGBLUD opgeschoven. Dat is in elk geval wat ik er van begrepen heb.

Volgens mij was YUNGBLUD al vervangende en hebben ze NBT last minute laten invliegen en daarmee YUNGBLUD opgeschoven. Dat is in elk geval wat ik er van begrepen heb.
Yungblud was vervanger voor Kings of Leon
Dan viel Sammy weg, werd Yung doorgeschoven naar het Sammy slot en dan NBT toegevoegd.
Nbt en yung kregen eerst 90 min elk
Nbt had uk equipement issues en kreeg dan 75 min want iets later beginnen en yung kreeg een langer slort van 23u20 tot 1u05

Yungblud was echt wel meer spectakel dan nbt. Ookal ben ik ook groot nbt fan, yungblud verdiende het echt om te headlinen. Als het andersom was geweest was de boel echt ingekakt na de energieke show van yungblud en daarna nog nbt

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Chiel en MadMandra27
Dat is niet helemaal een eerlijke vergelijking.

Nothing But Thieves was een dag op voorhand als vervanger gevraagd en die shows vorige week hadden daardoor aanzienlijk minder show / lichtelementen als gevolg.

Op Lowlands twee jaar terug in ieder geval een headlinewaardige show, wat licht en visuals betreft.

• Leuk
Waarderingen: Maria
Beiden kunnen gewoon geboekt worden als head van een dag, maar ook nog steeds als afsluiter Noord. Mooi toch? Hetzelfde kan mss van mgk gezegd worden, dus als ze nog zo'n naam hebben dan heb je mogelijks al 4 van de 6 grote namen (y)

Yungblud is voor Pinkpop toch geen headliner?! Dat was op Rock Werchter ook niet meer dan een noodgreep. Ik vind afsluiter Noord voor Yungblud ook al hoog. Die stond vorig jaar nog om half 6 's middags op main.
Klopt! Maar hij heeft er zelf wel alles aan gedaan en volop gebruik gemaakt van de kans die hem gegeven werd.
Met een iets betere productie kan dit best iets goeds worden, zij hoorde natuurlijk zelf ook pas en dag van te voren dat het wat meer gaat zijn dan een festivalset van een uurtje

Beiden kunnen gewoon geboekt worden als head van een dag, maar ook nog steeds als afsluiter Noord. Mooi toch? Hetzelfde kan mss van mgk gezegd worden, dus als ze nog zo'n naam hebben dan heb je mogelijks al 4 van de 6 grote namen (y)
En de 4e naam kan RAYE zijn! Bovenkantje RAYE - NBT, YUNGBLUD - MGK. Mooi hoor! En de 3e dag dan Bring Me The Horizon - Falling In Reverse 🤭

En de 4e naam kan RAYE zijn! Bovenkantje RAYE - NBT, YUNGBLUD - MGK. Mooi hoor! En de 3e dag dan Bring Me The Horizon - Falling In Reverse 🤭
Dit zou echt verre van voldoende verkopen. Er is een groot verschil tussen headlinewaardige shows neerzetten en de grootste drijfveer zijn om 20.000 dagtickets aan 155 euro te verkopen.

Dit zou echt verre van voldoende verkopen. Er is een groot verschil tussen headlinewaardige shows neerzetten en de grootste drijfveer zijn om 20.000 dagtickets aan 155 euro te verkopen.
Ik hoop ook op meer, maar als ze de lijn van het slecht/minder verkopen doorzetten, dan liefst met nieuwe headliners ipv passé acts

Maar alsjealsjeblieft niet Machine Gun Kelly. Want nieuwe headliners zijn belangrijk.... maar laat ze wel wat selectief zijn als het op kwaliteit aankomt.
Mgk was tenminste echt nog goed in ‘23 op Pinkpop, Werchter was veel minder dan (viel ook samen met emotionele verjaardag van iets uit zijn leven, dus kan wel daardoor gekomen zijn)

• Haha
  • Thinking
Waarderingen: degrotegeneraal en elo

Users who are viewing this thread