Pinkpop 2025

Ja ik bedoel daar niet letterlijk alleen de podia mee. Meer het hele terrein in zijn geheel. Werchter heeft veel meer ruimte voor mijn gevoel en veel meer schaduwplekken. Maar dat 2 podia binnen tribunes hebben waar je ook even kan vertoeven helpt ook mee.
Op Pinkpop was het vechten voor een beetje schaduw.
Ja dat klopt natuurlijk. Het 2de podium van Werchter is overdekt en daar kan veel volk staan. Het was ip Pinkpop natuurlijk wel uitzondelijk warm dit jaar.
The Barn is ook meer 'aangekleed'dan de tent op PP wat de sfeer natuurlijk ten goede komt en er kan gemakkelijker een grotere groep in het 'donker' spelen met de Barn natuurlijk. Ook wel een voordeel. Ik was er zelf niet bij maar een paar jaar geleden hebben de Editors blijkbaar een heel goei optreden in the Barn gegeven terwijl zij op Pinkpop Noord wat tegenvielen bij mij (totaal andere setting).
Dus ja... beide festivals hebben hun voor- en nadelen natuurlijk. Ik kom op allebei graag maar agendagewijs kan ik dikwijls niet naar Werchter gaan (vorige week wel op TW Classic geweest en was ook fantastisch voor mij).
Geniet ervan want als alles gedaan is voor de zomer hebben we spijt dat we niet harder genoten hebben van alles 😀.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ja ik bedoel daar niet letterlijk alleen de podia mee. Meer het hele terrein in zijn geheel. Werchter heeft veel meer ruimte voor mijn gevoel en veel meer schaduwplekken. Maar dat 2 podia binnen tribunes hebben waar je ook even kan vertoeven helpt ook mee.
Op Pinkpop was het vechten voor een beetje schaduw.
Pinkpop heeft gewoon een andere vorm terrein. Heeft weinig met de indeling te maken imo.

Combi, zelf wil ik heel graag in ieder geval de Simple Minds nog meemaken en anders koop ik daar wel een dagticket voor Bospop voor. Mijn meisje is me veel te dierbaar en die heeft het helemaal gehad hier.
Wat heftig zeg, zonde van jullie weekend maar je vriendin is natuurlijk belangrijker!! 👍🏻

Toen ik op RW vond ik de meer intense beveiliging wel wat vervelend maar dat was eigenlijk alleen zo bij het festivalterrein.

De Hive camping vonden wij wel ok omdat wij na een festivaldag soms nog wel door willen.

En het douche systeem vond ik juist wel ok omdat je door die virtuele rij gewoon wat anders kunt gaan doen, maar 800 mensen voor je is wel heel erg veel. Dan komt het over alsof ze te weinig capaciteit hebben.

• Geweldig
Waarderingen: degrotegeneraal
Zo na mijn 1e keer Werchter kan ik er ook over mee praten!
Slecht is een groot woord, maar laat ik het redelijk noemen... na de donderdag zijn er al een aantal vrienden afgehaakt!
Het logistiek gebeuren is echt een hel!
1,5 uur gelopen voor we het festivalterrein op waren, de terugweg 01:00 uur het terrein proberen te verlaten waar ik 04:00 uur pas in mijn nest lag (huisje 10km verder, lopend-pendelbus-taxi).
Dit was mijn grootste issue overigens 4,5 uur nodig om op en van het festivalterrein te komen is niet normaal!

De mainstage wie heeft dat verzonnen? En is dit altijd al zo...? dat er in de midden een paar meter voor het hoofdpodium een bar staat! (En niet een kleintje). Qua zicht slecht, qua sfeer niet bevorderlijk! Volume wel lekker!

Ook vond ik het vele malen duurder dan op PP, vreemde aantallen met coins waar een broodje doner 4.1 coin is!
Werkte wel sneller en je wist/weet wat je hebt, aangezien je het bandje op moet waarderen!
Groot pluspunt de pitchers (werkt perfect met vrienden ploegje).

Het grote pluspunt wat voor mij Werchter nog redde is de Barn!!
Wat een ongelooflijk vette tent is dat... het is bijna een ziggo 2.0 op je festivalterrein.

Hoort dit niet in het RW topic? :P

Jammer dat je ervaring zo was. Muzikaal wel een leuke dag gehad?

Ik ben het helemaal eens dat de douches slecht zijn. (Vooral bizar slechte openingstijden.) Sowieso, het is belachelijk dat central park niet een 24/7 zone is. De frietkraam een uur dicht doen voordat de laatste dj stopt?

Dan had inderdaad die plek verdeling had beter gekund inderdaad op de MySpace, maar ze doen gelukkig niet al te moeilijke over in paden zitten en over het lijntje stand met tenten.

Qua sfeer, ik ervaar het anders. Het is nogal braafjes en tam allemaal. Weinig sfeer, geen camping feestjes, geen flunky ball, geen overlast. Iedereen heeft hij muziek op bescheiden volume staan, praten zacht.Het voelt beetje doods en saai aan. Dit is niet wat ik van festival camping gewend ben.
Tam?! Ik weet niet waar jij staat. Maar hier stond om 5 uur snachts nog dikke hardstyle op een speaker 😂 was het maar tam... Mijn hele vriendengroep slaapt elke nacht nauwelijks door al het lawaai

• Leuk
Slecht is een groot woord, maar laat ik het redelijk noemen... na de donderdag zijn er al een aantal vrienden afgehaakt!
1,5 uur gelopen voor we het festivalterrein op waren, de terugweg 01:00 uur het terrein proberen te verlaten waar ik 04:00 uur pas in mijn nest lag (huisje 10km verder, lopend-pendelbus-taxi).
Dit was mijn grootste issue overigens 4,5 uur nodig om op en van het festivalterrein te komen is niet normaal!

De mainstage wie heeft dat verzonnen? En is dit altijd al zo...? dat er in de midden een paar meter voor het hoofdpodium een bar staat! (En niet een kleintje). Qua zicht slecht, qua sfeer niet bevorderlijk! Volume wel lekker!

Ook vond ik het vele malen duurder dan op PP, vreemde aantallen met coins waar een broodje doner 4.1 coin is!
Werkte wel sneller en je wist/weet wat je hebt, aangezien je het bandje op moet waarderen!

Wat een ongelooflijk vette tent is dat... het is bijna een ziggo 2.0 op je festivalterrein.
Echt totaal niet wat ik beleef op dit festival, ik vind het qua organisatie juist een waanzinnig evenement. Heb in al die jaren zelfden hoeven wachten ergens. Ook met de auto nooit lang moeten wachten voor de parkeerplaats. Sliep wel op een camping van het festival

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en elo

Ik hoor juist echt tegenovergestelde verhalen van mensen die dit jaar voor het eerst naar RW gaan. Dat de organisatie en het festival zelf juist heel goed is en een stuk beter is vergeleken met bijv. PP.

Toch vreemd hoe dit zo erg kan verschillen per persoon (miss met looproutes en camping te maken).

Ik hoor juist echt tegenovergestelde verhalen van mensen die dit jaar voor het eerst naar RW gaan. Dat de organisatie en het festival zelf juist heel goed is en een stuk beter is vergeleken met bijv. PP.

Toch vreemd hoe dit zo erg kan verschillen per persoon (miss met looproutes en camping te maken).
Denk het wel, vorig jaar op camping A1 van werchter gestaan, letterlijk 5 minuten lopen en je staat op het festival terrein. Dit tov die 20 min vanuit camping B naar pinkpop was een verademing.

Het is lastig om de 2 festivals 1 op 1 te vergelijken, beide hebben sterke punten maar ook zaken die beter kunnen.

• Leuk
Camping A1 lijkt mij dan ook wel een verademing vergeleken met the hive..
Denk het wel, vorig jaar op camping A1 van werchter gestaan, letterlijk 5 minuten lopen en je staat op het festival terrein. Dit tov die 20 min vanuit camping B naar pinkpop was een verademing.

Het is lastig om de 2 festivals 1 op 1 te vergelijken, beide hebben sterke punten maar ook zaken die beter kunnen.

Wij zaten dus niet op de camping maar in een huisje!
Dag 2 zijn we half uur eerder vertrokken, dit scheelde een uur en waren we 2 uur onderweg, wat ik nog steeds lang vind!!

Verder geen issues, begrijp dat mensen het een mooi festival vinden.. maar zou dus niet zo snel Werchter boven Pinkpop kiezen!

Dag 2 zijn we half uur eerder vertrokken, dit scheelde een uur en waren we 2 uur onderweg, wat ik nog steeds lang vind!!

Verder geen issues, begrijp dat mensen het een mooi festival vinden.. maar zou dus niet zo snel Werchter boven Pinkpop kiezen!
Ubalen voor je beleving, benieuwd waar dit aan lag. Ben zelden langer dan 3 uur onderweg geweest, en dat is vanaf midden Nederland

Twee uur onderweg voor een huisje 10km verderop? Wat ging daar mis?

• Leuk
Waarderingen: Matjes
Nog een vraagje over de bierprijs.

Op Lowlands betaal je dit weekend 3,90 voor 0,2...

Op Bospop kreeg je bekers van 0,23

Had Pinkpop dit jaar nog 0,25? Of doen zij ook aan krimpflatie?

Users who are viewing this thread