Ik heb weer een geweldig pinkpopfestival meegemaakt. Zoals altijd het hele weekend geweest. En genoten.
Vooral van de kleine opkomende bands als van de grotere bands. Zowel pop als rock. Ik geniet van die variatie.
Alleen wordt ik erg moe van dat gezeur over de line up.( en ja ook ik heb me er wel eens schuldig aangemaakt).
Ik vraag mij wel eens af of mensen beseffen wat Pinkpop voor een festival is. Een rock festival? Nee nooit geweest.
Er was vaak een dag die vooral gericht was op rock muziek. Maar de andere dag was er dan andere muziek pop/ folk ect.
Check de historie.
Ik kom al naar Pinkpop, toen Pinkpop nog 1 daarna 2 dagen was. En ja rock muziek daar hou ik wel van, maar ook van andere soorten muziek.
Het is geweldig om te zien dat alle leeftijden door elkaar genieten van muziek.
Ook de oudere garde staat bij Joost uit het dak te gaan, en de jongere garde staat ook bij the boxer rebellion mee te swingen.
Als je voor een podium staat te wachten met diverse generaties, is het vaak heel gezellig omdat iedereen het anders beleeft en er leuk over kletst. Ook dat is een festival.
Leuk mega headliners, maar kunnen jullie de rolling stones nog herinneren als headliner? Alle kaarten werden weggekaapt door fans, ook de weekend kaarten. Bij de Stones was het kei druk. Maar die mensen die voor de Stones kwamen, die zag je de rest van het weekend niet. Ook niet fijn. Voor mij hoeven die mega headliners niet op die manier. Deze bands kunnen beter een eigen concert hebben.
Tja en dat Timberlake er een zooi van maakt, daar kan Pinkpop niets aan doen. In de ziggo dome zet hij een dijk van een show neer, maar op Pinkpop loopt hij wat te experimenteren, wat uiteraard niet gewaardeerd wordt door het publiek. Dat is flink balen.
Tja elke headliner trekt een bepaald genre aan publiek. Dat hoort erbij. Maar de overige bands zijn eigenlijk nog belangrijker dan de headliner. Zij maken het festival. Toch?
En ja dat Pinkpop in zuid Limburg is, dat hoort erbij. Lowlands is in Flevoland. Dat is weer ver voor de mensen uit zuid Nederland, België en Duitsland.
En weetje wat zo’n festival kapot kan maken?
Dat gezeik op op internet, vaak van mensen die nog niet eens gaan. Of alleen reageren om te zeiken.
Pinkpop is het oudste festival van Nederland, en het oudste jaarlijkste festival van Europa, en dat is niet voor niets.
Zo ik ben mijn ei kwijt, en ga weer uitkijken naar de volgende editie.
Wie weet heb ik wel een biertje met een van jullie gedronken, of gezellig samen gefeest. Wie weet het. Maar super was het zeker.