Pinkpop 2025

Stream van Tate McRae gekeken. Je kan wat vinden van het feit dat ze de zang af en toe laat lopen maar dat is toch echt onderdeel van een moderne popshow waarbij op zo’n niveau gedanst wordt.

Ze had er in ieder geval enorm schik in, liep er allesbehalve de kantjes vanaf en zang was echt goed. Niet mijn genre maar ik vond het (en haar) leuk.

Goeie boeking toch. Veel jonge meiden hadden vrijdag hun eerste festivalervaring en hadden een wereldtijd bij prima popshows van Pommelien, Mika, Tate en Justin. Gaan nog steeds tickets kopen op het moment dat alle huidige boomers over 10 jaar hun stoel niet meer uit kunnen komen. En dan is hun muzieksmaak ook weer een stukje geëvolueerd…

Biffy Clyro wordt uitgezonden om 00.00u. Vooralsnog voor 15 min maar is misschien niet de definitieve lengte.

Poeh, Korn. Ze spelen goed maar het geluid… dat moet je echt op 3/4e van het veld horen, richting south stage.
Het is echt een muur van geluid en zó schel als je halverwege staat.

• Leuk
Waarderingen: legenden
Late reactie want op festivalterrein, maar Dean Lewis was verrassend leuk! Stond alvast voorin ivm Muse, maar hij kreeg het publiek goed mee. Nummers klonken beetje hetzelfde maar hij hield het wel leuk naar mijn ervaring.

The Warning en DeWolff wel nog steeds echt de highlights voor mij

Ja, precies dat. Zie nu Tate op de stream. Voor mij was het vrijdag net iets teveel pop achter elkaar, maar objectief gezien gewoon een prima show. Wellicht iets meer interactie en special effects om ook de niet-fans te boeien.
De inplanners bij Pinkpop gaven ook aan dat ze elke dag een bepaald soort publiek wilden aantrekken zodat iedereen zoveel mogelijk leuke dingen te zien kreeg. Dus inderdaad, vrijdag pop, zondag rock en zaterdag was het iets er tussen in.

De inplanners bij Pinkpop gaven ook aan dat ze elke dag een bepaald soort publiek wilden aantrekken zodat iedereen zoveel mogelijk leuke dingen te zien kreeg. Dus inderdaad, vrijdag pop, zondag rock en zaterdag was het iets er tussen in.
Dat hebben ze vaker gedaan. Niet altijd ideaal voor de weekendbezoeker overigens.
Purple Disco Machine is wel een feestje waar ik bij zou willen zijn. Net als bij In Flames op GMM nu.

Zojuist vertrokken bij Korn, en met ons nog velen. Geluid op stand levenslange tinnitus. Misdadig gewoon. Muzikaal ook niet meer wat het is geweest.
Goede hoop op Muse, maar anders is de tot vandaag voor ons nog onbekende The Warning de absolute top act van deze Pinkpop editie. Gaat dat zien mensen!

• Wow
  • On fire
Waarderingen: JP5 en Cherwin
Gisteren op GMM geen last van gehad, maar toen had ik wel goede (pro) oordoppen in. In het verleden bij Korn wel vaker meegemaakt dat de bas (zowel gitaar als drum) erg nadrukkelijk naar voren komt. Zonder oordoppen is dat zeker niet fijn.

• Leuk
Waarderingen: BvdS
Zo hard dat het zelfs door de oordoppen gaat? Dat is naar. Hoe dichtbij stond je?
Op het stuk waar het gras talud een stukje omhoog gaat. Dus al aardig richting de schaduw doeken. Mensen zonder gehoor bescherming stonden zelfs servetten in hun oren te proppen.

• Haha
Waarderingen: Maria
Geen toegang, wat was het "smetje"?
De vrachtwagen van Faithless:

Ide: „Dat zijn vreselijke beslissingen om te nemen. De spullen kwamen vanuit The Isle of Wright en op een gegeven hoor je; we halen het wel, of we halen het net niet. Want de band zelf was ruim op tijd hier. Maar dan moet je gaan anticiperen. En één ding is zeker. Om 24.00 uur stopt het. En je kunt niet van andere artiesten vragen om in te korten. Dus binnen die ruimte moet je dan een oplossing zoeken. Er was een kans dat we het grootste deel van de set konden doen, dat besluit neem je dan samen. De ene keer lukt het net, andere keer concludeer je dat het zeker tien minuten te kort was. En dat was nu zo. Dan is er geen winnaar, er zijn alleen maar verliezers.”

Geen toegang, wat was het "smetje"?
Faithless.

En over de bezoekersaantallen:
Vandaag (zondag red.) waren het er 50.000, de vorige dagen ongeveer 40.000. De zondag een wat ouder publiek, zaterdag jonger. Met die mix zijn we blij. Het is voor elk festival belangrijk. Je wilt de mensen behouden die komen, maar ook een nieuwe generatie de kans geven. Ik vond het heel mooi om te zien hoe gemotiveerd het publiek was. Dan komen er maar wat minder mensen, maar met dit publiek willen we door.”

Zijn naar Purple Disco Machine gegaan. Moet zeggen dat daar ook een leuk feestje plaats vindt. Mensen staan to ver buiten de tent te dansen.

• Leuk
Waarderingen: CalvinNL
Geluid klinkt idd erg slecht, ik zit redelijk vooraan op muse te wachten maar komen veel schelle geluiden vanuit de north stage

• Leuk
Waarderingen: BvdS

Users who are viewing this thread