Pinkpop 2025

Tjonge wat een negatieve houding, ik zal aan jullie denken als ik lekker positief met een vers Brand pintje op het veld sta met mijn roze hoedje 🎉
Zijn de mensen die hier 'kritiek' hebben dan per se zo negatief? Fijn dat jij Pinkpop door een roze bril bekijkt, dat is ook echt heerlijk om te zien, maar geef anderen ook gewoon de kans om hun mening te geven joh.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Zijn de mensen die hier 'kritiek' hebben dan per se zo negatief? Fijn dat jij Pinkpop door een roze bril bekijkt, dat is ook echt heerlijk om te zien, maar geef anderen ook gewoon de kans om hun mening te geven joh.
als je daar serieus antwoord op wilt

voorbeelden van negatieve uitlatingen die niets met kritiek te maken hebben:
'dan ben je als festival helemaal het padje kwijt'
'Pinkpop is gewoon een cashgrab, daar hoeven we niet lang over te disccusieren'
'dan ben je als festival knettergek geworden'
'echt gewoon fout van buro pinkpop en gaat het hele doel van een festival voorbij'

dat gaat imo verder dan opbouwende kritiek hebben in discussie, dat zijn toevoegingen die een negatieve houding opdringen en daarnaast wordt elke andere zienswijze of inzicht afgedaan met een houding van 'daar heb je hem weer' met de dooddoeners als "Welkom in het Pinkpop-topic.." of "Het is geen aanval uitsluitend tegen je geliefd Pinkpop" of "elke kritische noot hoeft met een lachend poppetje worden weggewuifd", dus reageren (met feitelijke onderbouwing) wordt ook niet getolereerd blijkbaar?

Maar elke kritische noot wuif je toch ook gewoon met een lachend poppetje weg? Sowieso is dat lachend poppetje onder elke onderbouwde post in wat denigrerend naar de mensen die de kritiek uiten toe.

En ik zie hier
'echt gewoon fout van buro pinkpop en gaat het hele doel van een festival voorbij'
ook niks geks in. Zo voelt het voor de mensen die dat posten gewoon. Je gaat van festival waar iedereen gelijk is naar een festival vol commerciële uitingen met voordelen voor je bezoekers met een dikke portemonnee. Dat haalt de ziel wat uit het festival weg.

Tja, er is toch ook gewoon kritiek mogelijk?

"Welkom in het Pinkpop-topic" was naar aanleiding van een post van @reaper , een post met daarin kritiek, prima onderbouwd en ook een oprechte zorg. Daar reageer jij dan slechts op met een lachend poppetje, zoals op iedere post waarbij enige kritiek doorklinkt (of zelfs niet eens). Dat is wel een vast recept van jouw kant, dus ik zie niet in waarom daar geen reactie op mag volgen.

als je daar serieus antwoord op wilt

dat gaat imo verder dan opbouwende kritiek hebben in discussie, dat zijn toevoegingen die een negatieve houding opdringen en daarnaast wordt elke andere zienswijze of inzicht afgedaan met een houding van 'daar heb je hem weer' met de dooddoeners als "Welkom in het Pinkpop-topic.." of "Het is geen aanval uitsluitend tegen je geliefd Pinkpop" of "elke kritische noot hoeft met een lachend poppetje worden weggewuifd", dus reageren (met feitelijke onderbouwing) wordt ook niet getolereerd blijkbaar?

dit zou voor mij echt een slag in het gezicht zijn dat voorvakken voorrang gaan geven aan vips of alleen vip vak.
dan ben je als festival helemaal het padje kwijt

Dennis,

staat er PINKPOP of festival in het VET?

eender welk festival dat vip vakken voorziet voor rijkere typen is het padje kwijt
coachella, tomorrowland,.... dan is het in pinkpop nog maar 650 mensen.
maar ook daar staat de poort open.
je maakt een scheiding tussen mensen op een festival afhankelijk van of ze geld hebben of niet.
nogmaals het gaat niet om een skydeck

het gaat om gegarandeerde plaatsen ten kosten van andere, en betalen voor schaduwplekken.
om over de duizend 1 en formules te zwijgen op coachella of tomorrowland.

de laatste zin is ook van mij.
maar die is persoonlijk en inwisselbaar, want tomorrowland is ook fout en is zelfs geen festival meer maar een social media event en netwerk event waar men gezien wil worden. dan ga je op een manier je kerntaak voorbij. dan wordt je een netwerkevent met muziek.

tuurlijk is een festival commercieel, maar als men begint effectief te morrelen aan de beleving van de doorsnee betaler, dient er wel enigszins besef te komen dat dit de deur open zet naar meer aanpassingen.

nogmaals, het is geen aanval naar pinkpop, het is een vaststelling dat de rekbaarheid van festivals die men doorvoert onder de norm belevingen, arrangementen, ... op termijn hoe het op de weide wordt beleefd niet ten goede komt.

het terras op werchter is ook verwerpelijk, maar als die mensen daar voor willen betalen, go ahead. je pakt er niet sowieso een plek vooraan in omdat je er harde knakken voor het neergeteld. omdat je business uitje toch 3 nummers wil meepakke van godbetert rodrigo want ja dat draaien ze veel op qmusic en ik ken drivers licence.

dan sta je daar als fan van olvia rodrigo, die misschien pinkpop heeft gekozen, omdat er nog dingen staan die ze absoluut wille meepakken en dan mogelijk niet meer binnen geraken?

anyway.
als het merendeel er geen probleem mee heeft, dan ben ik heel blij voor jullie, en hoop ik dat het altijd aangenaam zal blijven en vooral betaalbaar blijft om de best mogelijke ervaring te hebben.

ik snap dat je je pinkpop wil verdedigen, maar dit betoog gaat gewoon veel verder dan buro pinkpop. gewoon jammer dat een soortgelijkachtig festival als pinkpop hierin is meegegaan.
ben ik boos op de personen die zo een kaartje kopen? nee hoor. geniet er van. blij dat ze dit kunnen betalen en er genot van hebben

maar als organisatie zet je je originele doelgroep gewoon in de zeik.
De beslissing is nu eenmaal genomen en zal ook niet meer worden teruggedraaid.

anyway

ik ben er echt klaar mee
veel plezier pinkpoppers

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: gesp, Timmetje en Oasiss
Mooi dat zodra er kritiek is op Pinkpop, dat als te negatief wordt bestempeld en blijkbaar niet mag. Het zijn meningen van mensen waarbij naar mijn mening gewoon terechte kritiek wordt geuit. Tuurlijk hoef je het daar niet mee eens zijn en mag je er tegenin gaan, maar het bestempelen als te negatieve uitingen gaat wel wat ver. Als je alleen maar hosanna mag roepen over de desbetreffende festivals in de topics blijft er weinig over van dit forum.

Maar ach, het weer van vandaag zou perfect zijn voor een festival. Misschien dat ik dan wel een schaduwplekje moet gaan aanschaffen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan en Timmetje
Het is geen aanval uitsluitend tegen je geliefd Pinkpop, maar een algemener beeld. Gaandeweg pakt de commercie steeds meer van de charme af. Geld vragen voor een schaduwterrasje, geld vragen om letterlijk verheven over het veld te kunnen kijken, geld vragen om je campingplekje te reserveren.

Een maatschappijbreed probleem ook, @DennisvdBr , stond laatst te tanken en daar hadden ze schermpjes op de tankslangen geplaatst die automatisch reclames gingen afspelen, zodra je begon te tanken. Of een streamingdienst als disney+, waar je nu meer moet gaan betalen als je zonder advertenties wil kunnen kijken, terwijl je voor hetzelfde bedrag eerst zonder reclame kon kijken, kijk je nu met.

Vermoed dat dat ook dingen zijn waar de rest zich aan stoort en dat het echt niet puur een anti-Pinkpop iets is.

Een maatschappijbreed probleem ook, @DennisvdBr , stond laatst te tanken en daar hadden ze schermpjes op de tankslangen geplaatst die automatisch reclames gingen afspelen, zodra je begon te tanken. Of een streamingdienst als disney+, waar je nu meer moet gaan betalen als je zonder advertenties wil kunnen kijken, terwijl je voor hetzelfde bedrag eerst zonder reclame kon kijken, kijk je nu met.

Vermoed dat dat ook dingen zijn waar de rest zich aan stoort en dat het echt niet puur een anti-Pinkpop iets is.
ik heb ook geen betaalde Spotify, dan maar reclame's en gratis... koop af en toe nog cd's om de geliefde artiesten meer te steunen.

druist tegen alles wat een festival hoort te zijn.

Zulke opmerkingen heb ik vandaag met lezen ook meermaals gezien, festival is voor iedereen gelijkwaardig etc.
Maar dat is heel erg vanuit ons dromerige perspectief als bezoeker gekeken (niet dat het verkeerd is hoor). Maar uiteindelijk is een festival toch ook gewoon een groot commercieel bedrijf? Dat is niet per se iets van de laatste jaren. Kijk ook Pinkpop specifiek naar de opmerkingen als "we zijn een festival van categorie Champions League" of hoe ging die opmerking?

Wij vinden dan wel dat het gaat om gelijkheid, vrijheid, broederschap, maar voor de organisator moet het ook gewoon rendabel zijn en winstgevend zijn (en natuurlijk, men kan daar ook in doorslaan en meer, meer, meer willen verdienen eraan)

Zulke opmerkingen heb ik vandaag met lezen ook meermaals gezien, festival is voor iedereen gelijkwaardig etc.
Maar dat is heel erg vanuit ons dromerige perspectief als bezoeker gekeken (niet dat het verkeerd is hoor). Maar uiteindelijk is een festival toch ook gewoon een groot commercieel bedrijf? Dat is niet per se iets van de laatste jaren. Kijk ook Pinkpop specifiek naar de opmerkingen als "we zijn een festival van categorie Champions League" of hoe ging die opmerking?

Wij vinden dan wel dat het gaat om gelijkheid, vrijheid, broederschap, maar voor de organisator moet het ook gewoon rendabel zijn en winstgevend zijn (en natuurlijk, men kan daar ook in doorslaan en meer, meer, meer willen verdienen eraan)
Maar die obsessieve commerciële drang naar winstbejag was er toch minder 15 a 20 jaar geleden..

(Opa vertelt)

Maar die obsessieve commerciële drang naar winstbejag was er toch minder 15 a 20 jaar geleden..

(Opa vertelt)

Daar heb je wel gelijk in, verwacht ik. Het valt mij nu ook veel meer op dan 15 a 20 jaar geleden, maar hoe alert ben je nou op die commerciële drang als 10-15 jarige? 😜

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

(Opa vertelt)
werchter 2009
lekker spartaans op een roze tank ofzo na
een 169 euro voor 4 dagen met een heerlijke affiche
nog betaalbaar eten op de weide en nog veel goedkoper daarbuiten door de lokale verenigingen
een papieren spoorboekje bij het binnekomen met tekstjes, info...

een marktje op de weide...

• Leuk
Waarderingen: musicislife
werchter 2009
lekker spartaans op een roze tank ofzo na
een 169 euro voor 4 dagen met een heerlijke affiche
nog betaalbaar eten op de weide en nog veel goedkoper daarbuiten door de lokale verenigingen
een papieren spoorboekje bij het binnekomen met tekstjes, info...

een marktje op de weide...

Inkomen etc zijn natuurlijk niet op dezelfde manier mee gegroeid, maar toch had je toen wel minder inkomen dan nu (lijkt me?). Moeten we ook niet vergeten. Het staat niet in verhouding tot elkaar verder.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Users who are viewing this thread