Pinkpop 2025

ik ben bewust aan het afhaken

ik doe werchter nog 1 maal
mede omdat men pa er is uitgestrooid op de weide vind ik het symbolisch mooi dat ik met het getal 15 kan afsluiten
en oasis omdat het de favo band van ons 2 was. op wembley een glas heffen.
maar dan stopt het voor mij bij de grote festivals en maak ik een omslag naar kleiner

in al die jaren, in die 600+ shows welgeteld 2x betaald voor een duurder ticket: namelijk feuerzone in new york & gelsenkirchen vanwege de unieke belevenissen in het buitenland.
voor de rest altijd geweigerd
Dat is dan een mooie afsluiting van een tijdperk. Fijn dat je dat zo kunt doen als nagedachtenis.

Ik vind een skydeck of tuinterras e.d. echt niet nodig en zou er zelf nooit zoveel geld aan uitgeven.
Ik heb een keer tickets voor de Skydeck gewonnen, dat was echt de heerlijkste Pinkpop-ervaring ooit. Toen ik een jaar later weer op het grasveld stond in de regen moest ik wel even slikken. :ROFLMAO: Ik vind het zelf te veel geld, maar als je poen in overvloed hebt snap ik die mensen wel, wat een weelde.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en hersenscheetje
Ik snap opzich de mensen die een skydecknkaartje kopen ook wel als je erg veel geld hebt en je een relaxter festival ervaring wilt hebben. Ik neem die mensen ook niks kwalijk. Vind het alleen echt walgelijk dat een festival als Pinkpop het fasciliteerd dat mensen met meer geld schaduwplekken en een plek in het voorvak kunnen afkopen.

PP zou er beter voor kunnen zorgen dat de faciliteiten voor alle bezoekers (nog) beter op orde zijn.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: hersenscheetje en reaper
Ik snap opzich de mensen die een skydecknkaartje kopen ook wel als je erg veel geld hebt en je een relaxter festival ervaring wilt hebben. Ik neem die mensen ook niks kwalijk. Vind het alleen echt walgelijk dat een festival als Pinkpop het fasciliteerd dat mensen met meer geld schaduwplekken en een plek in het voorvak kunnen afkopen.

PP zou er beter voor kunnen zorgen dat de faciliteiten voor alle bezoekers (nog) beter op orde zijn.
Ja, exact. Ik vind in beginsel ook niets van de mensen die ervoor betalen en daar gaan staan. Het zou als festival gewoon niet aangeboden moeten worden. En ik ben waarschijnlijk veel te naïef, maar ik weiger te geloven dat het noodzakelijk is voor het voortbestaan. Het is veel eerder noodzakelijker voor het laten stijgen van winsten.

waar men zich druk om maakt...

ik maak me meer druk om de vervanging van Adam Lambert, hoeveel de consumptie kost, komen er munten of cashless, kunnen we echt weer rond Noord/Tent lopen en hoe dan.

maar Pinkpop als 'fout' toeschrijven dat ze een Sky-Deck faciliteren met ook toegang tot voorvakken er bij. Verbaasd me echt dat dat soort zaken om zoveel weerstand komt te staan en als aanleiding om herhaaldelijk te zeggen dat het helemaal mis gaat met Pinkpop 😂🙈 Tjonge wat een negatieve houding, ik zal aan jullie denken als ik lekker positief met een vers Brand pintje op het veld sta met mijn roze hoedje 🎉

Elke extra voordeel of VIP zou niet bestaan als mensen het niet kochten. Het is vrij simpel geld spreekt. Ik zit op glampink want vind dat wel fijn. Maar vind VIP niet nodig.

Concerten is precies het zelfde. Iedereen boos omdat je 180 euro moet betalen bij bijvoorbeeld Linkin park. Maar wel uitverkocht in 5 min.

Zeuren zijn we in Nederland extreem goed in maar de bedrijven lachen zich kapot want we kopen het toch wel.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Landgraver

ik maak me meer druk om de vervanging van Adam Lambert, hoeveel de consumptie kost, komen er munten of cashless, kunnen we echt weer rond Noord/Tent lopen en hoe dan.

maar Pinkpop als 'fout' toeschrijven dat ze een Sky-Deck faciliteren met ook toegang tot voorvakken er bij. Verbaasd me echt dat dat soort zaken om zoveel weerstand komt te staan en als aanleiding om herhaaldelijk te zeggen dat het helemaal mis gaat met Pinkpop 😂🙈 Tjonge wat een negatieve houding, ik zal aan jullie denken als ik lekker positief met een vers Brand pintje op het veld sta met mijn roze hoedje 🎉
Ik kan me dan weer niet voorstellen dat iemand zich druk maakt of je een munt op de balie gooit of je pinpas tegen een apparaatje houdt. Zo zitten we allemaal met onze eigen struggles.

Verder, het is volgens mij al vaker gezegd dan op één hand te tellen is; het is geen verwijt naar alleen Pinkpop. Het is een teken aan de wand dat commerciële oogpunten in mijn ogen (en in die van meerdere mensen) festivalbelevingen niet ten goede komen.

En zo druk je een goeie inhoudelijke discussie over een festival de grond in.

Het festival is toch ooit opgezet zodat mensen gezamenlijk drie dagen lang van muziek konden genieten? Allemaal voor dezelfde prijs, allemaal op dezelfde voet. Iedereen is even één weekend helemaal gelijk.

Het is toch jammer dat het festival (net als veel andere festivals) hier langzaam maar zeker met het jaar vanaf stapt?

Genieten van je favo festival is te gek maar niet elke kritische noot hoeft met een lachend poppetje worden weggewuifd.

bedenk wel, het zijn maar 650 skydeck bezoekers per dag.
imo niet iets om je je qua voorvakken heel druk over te maken.
zie ze die ook niet groter maken qua capaciteit.
650 is denk ik een behoorlijk deel van de capaciteit van de voorvakken denk ik? Hoeveel man zou daar in kunnen? 5000 ofzo?

We zijn met zijn allen knettergek dat we erin meegaan. Het gaat door tot het moment komt dat niemand meer meedoet. Maar ja, dat gebeurt niet. Want niemand wil iets missen.
Ik weet niet of dat nog steeds zo aan de orde is, hoe die rush na corona was zie je nu niet. Er zijn aardig wat faillissementen te vinden in festival land, met name onder de wat kleinere. De grotere festivals hebben daar wat minder last van, maar wellicht ligt de focus van de bezoeker door de verhoogde kosten nu op 1 groot festival ipv meerdere.
maar Pinkpop als 'fout' toeschrijven dat ze een Sky-Deck faciliteren met ook toegang tot voorvakken er bij.
Over 10 jaar willen we je niet horen over het "oude" Pinkpop wanneer je dan voor alles extra moet gaan betalen en er 3 decks opdoemen vanwege het grote succes van alle arrangementen. :P

Ik weet niet of dat nog steeds zo aan de orde is, hoe die rush na corona was zie je nu niet. Er zijn aardig wat faillissementen te vinden in festival land, met name onder de wat kleinere. De grotere festivals hebben daar wat minder last van, maar wellicht ligt de focus van de bezoeker door de verhoogde kosten nu op 1 groot festival ipv meerdere.
Oh ik geloof je direct dat kleinere festivals het moeilijker hebben. En ik zie inderdaad minder hectische taferelen in de vvk van bijvoorbeeld LL of DTRH. Maar onder de streep verkopen die festivals moeiteloos uit. Ondanks de stevige prijzen. Werchter en Pukkelpop ook. Laat staan optredens van een Taylor Swift of Bruce Springsteen of andere grote namen die de stadions en ziggodomes uitverkopen tegen gigantische tarieven. 100 euro (tot wel vaak het dubbele of driedubbele voor bepaalde plekken) voor een Ziggo optreden is toch al niet meer ongebruikelijk?

Maar goed misschien een beter idee om deze discussie elders te voeren. Het is groter dan Pinkpop.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu
En zo druk je een goeie inhoudelijke discussie over een festival de grond in.

Het festival is toch ooit opgezet zodat mensen gezamenlijk drie dagen lang van muziek konden genieten? Allemaal voor dezelfde prijs, allemaal op dezelfde voet. Iedereen is even één weekend helemaal gelijk.

Het is toch jammer dat het festival (net als veel andere festivals) hier langzaam maar zeker met het jaar vanaf stapt?

Genieten van je favo festival is te gek maar niet elke kritische noot hoeft met een lachend poppetje worden weggewuifd.
helaas is dat hier in dit topic vaak wel het geval.
als men dingen zegt: als mooi dan is het klaar en wie eerst komt buiten skydeck om.
dan ga je niet in de onderliggende problematiek of wil je het gewoon niet zien.
want pinkpop is de heilige graal waar men liever een halfbakken line up heeft waar men teveel voor betaald. en een roze hoedje draagt.
mooi dat je fan kan zijn van een festival, maar dit is eerder een dingetje there are no tanks in baghdad.

dan mag je het nog een arrangement noemen. het is en blijft de deur openzetten naar een grotere aanpassing op termijn;

persoonlijk was en ben ik ook liefhebber van werchter
maar ook daar loopt het de spuigaten uit voor mezelf en kan ik dat ook toegeven dat het festival niet meer het festival is waar ik voor het eerst kwam.
en daar ben ik niet blind voor.

festivals worden meer en meer een luxeproduct voor alleen maar de meer welgestelde mensen.
waar men vroeger als minder bedeelde (ikzelf in het begin) meer koos voor festivals want meer namen in verhouding met de prijs is men alles beginnen oprekken en rekken en begint men de barsten te zien.
concerten van mainstream namen zijn nu al vaak niet meer te betalen. en met de steeds hogere kosten van festivals gaan die mensen die kiezen voor een major festival te doen voor bang voor hun buck ook afhaken.

maar er is geen probleem.
de line up van pinkpop is altijd top
brand is het beste bier van de wereld en roze hoedjes gaan nooit uit de mode.

Het Sky deck inderdaad geen moeite mee, neemt niet veel plaats in en als mensen meer willen betalen voor dat beetje luxe helemaal goed!

Het tuinterras meer moeite mee die ruimte kun je ook goed gebruiken voor schaduw plekken voor iedereen. Die mis ik nog regelmatig.

Zoals Dennis al zegt meer benieuwd naar vervanger Adam Lambert en wanneer ze cashless bekend maken, want de kans dat dit er aan gaat komen acht ik vrij hoog en wat zal de munt prijs worden.

Nog iets meer dan 50 dagen en we mogen weer, zoveel zin in!!

• Geweldig
Waarderingen: hersenscheetje
Het is een teken aan de wand dat commerciële oogpunten in mijn ogen (en in die van meerdere mensen) festivalbelevingen niet ten goede komen.
Zonder commercieel oogpunt zouden veel evenementen ten dode opgeschreven zijn.
Hoe dat ten koste gaat van 'de festivalbeleving' dat kan ieder voor zich bepalen.
De een keert het evenement de rug toe "want Pinkpop is zo commercieel geworden" en de ander ziet daarin het probleem niet.
Zonder commercieel oogpunt, zou het bestaansrecht van een evenement als Pinkpop te niet gedaan worden. Een commercieel oogpunt is broodnodig voor lijfsbehoud. Je red het niet alleen met subsidies en van de drankomzet.

en iets als dit speelt daar ook een rol in:
https://www.events.nl/nieuws/festivals-trekken-oudere-bezoekers-clubs-behouden-jong-publiek

maar goed, ben wel eens dat het "commerciele oogpunt" niet moet zijn om de 'festivalbeleving' te verminderen/verhinderen.
en dat heb ik vaker gezegd, de ticketprijzen voor Pinkpop zijn tegenwoordig mijns inziens 10 a 20 euro te hoog per dagticket of per weekendticket.

• Leuk
Ander onderwerp dan.

Ga je nou onderhand eens een keer kamperen op een Pinkpop camping, of ga je wederom slechts voor de 'halve' Pinkpop-ervaring door lekker thuis te maffen en tussendoor ook nog eens te douchen? :p
als Pinkpop eens minder commercieel zou denken moest ze de camping eens standaard uit de weekend tickets halen ;)

haal 30 euro van de weekend tickets af en verkoop campingtickets voor 39 euro pp 🙈

• Haha
als Pinkpop eens minder commercieel zou denken moest ze de camping eens standaard uit de weekend tickets halen ;)

haal 30 euro van de weekend tickets af en verkoop campingtickets voor 39 euro pp 🙈
Ik vind dat dus echt weer een mooi initiatief van Pinkpop, de camping gratis erbij. Er zullen echt wel groepen zijn die om die reden zeggen "we hoeven nu geen andere accommodatie te zoeken" waar ze dat wel zouden doen als ze 4 tientjes de man voor die camping moesten betalen. En dat komt de algehele sfeer echt wel ten goede, want man oh man die Pinkpop camping is echt leuk. Ik vroeg het natuurlijk niet voor niets ;)

Extra betalen om vooraan te staan is toch op zich niets nieuws. Betalen voor een voorkeursbehandeling zie je bijvoorbeeld in attractieparken al veel langer, vorig jaar ben ik nog in Portaventura geweest, daar is het al heel lang. Stond met 35 graden in de rij voor de wildwaterbaan, zou een klein half uurtje duren volgens het bordje. Ben uiteindelijk anderhalf uur bezig geweest omdat ze alleen maar dure voorkruipkaartjes door laten. Disneyland vraagt volgens mij ook sinds dit jaar 30 pp extra voor een mooi plekje tijdens een parade en de slotshow. Het zou mij niet verbazen dat het betalen voor voorang en voorkeursbehandeling op concerten en festivals nog veel verder wordt uitgerold. Een maat van me had een experience gekocht voor die duoshows van Metallica in de Arena, mocht hij met een gitaar van Hetfield in z'n klauwen en achter Lars z'n drumkit op de foto, vooraan staan, gratis drinken en gratis merchandise... Kostte dan ook 800 euro pp

Users who are viewing this thread