En zo druk je een goeie inhoudelijke discussie over een festival de grond in.
Het festival is toch ooit opgezet zodat mensen gezamenlijk drie dagen lang van muziek konden genieten? Allemaal voor dezelfde prijs, allemaal op dezelfde voet. Iedereen is even één weekend helemaal gelijk.
Het is toch jammer dat het festival (net als veel andere festivals) hier langzaam maar zeker met het jaar vanaf stapt?
Genieten van je favo festival is te gek maar niet elke kritische noot hoeft met een lachend poppetje worden weggewuifd.
helaas is dat hier in dit topic vaak wel het geval.
als men dingen zegt: als mooi dan is het klaar en wie eerst komt buiten skydeck om.
dan ga je niet in de onderliggende problematiek of wil je het gewoon niet zien.
want pinkpop is de heilige graal waar men liever een halfbakken line up heeft waar men teveel voor betaald. en een roze hoedje draagt.
mooi dat je fan kan zijn van een festival, maar dit is eerder een dingetje there are no tanks in baghdad.
dan mag je het nog een arrangement noemen. het is en blijft de deur openzetten naar een grotere aanpassing op termijn;
persoonlijk was en ben ik ook liefhebber van werchter
maar ook daar loopt het de spuigaten uit voor mezelf en kan ik dat ook toegeven dat het festival niet meer het festival is waar ik voor het eerst kwam.
en daar ben ik niet blind voor.
festivals worden meer en meer een luxeproduct voor alleen maar de meer welgestelde mensen.
waar men vroeger als minder bedeelde (ikzelf in het begin) meer koos voor festivals want meer namen in verhouding met de prijs is men alles beginnen oprekken en rekken en begint men de barsten te zien.
concerten van mainstream namen zijn nu al vaak niet meer te betalen. en met de steeds hogere kosten van festivals gaan die mensen die kiezen voor een major festival te doen voor bang voor hun buck ook afhaken.
maar er is geen probleem.
de line up van pinkpop is altijd top
brand is het beste bier van de wereld en roze hoedjes gaan nooit uit de mode.