Hmm, ik denk dat dat wel meevalt. Een festival als Rock Werchter doet ook niet heel erg veel meer dan alleen maar wat bands programmeren. Een weekend met Justin Timberlake, Muse en Oliva Rodrigo als headliners is gewoon niet zo handig voor de kaartverkoop.
Justin Timberlake is vermoedelijk alleen leuk voor de oudere jongeren die wat van hun jeugd terug willen zien. Oliva Rodrigo is wel heel vernieuwend. Veel mensen die twijfelen tussen Pinkpop en Graspop haken echt af hierop. En voor Muse geldt dat dit al echt de Graspop-doelgroep aanspreekt en die hebben tegelijk een festival zonder Timberlake en Rodrigo 100km verderop. Voor veel Nederlanders is Dessel zelfs beter te bereiken dan Landgraaf.
Ik vraag me echt af wie er een weekendticket zou willen kopen hiervoor, los van de mensen die om de hoek wonen en met hun strandkleedje een gebiedje van 5m2 veroveren. En los van onze eigen mr. Pinkpop Dennis.
Wat betreft dagtickets: dan ligt Landgraaf opeens wel heel erg ver weg voor de jongeren die graag Oliva Rodrigo zien. Is de doelgroep voor Timberlake te klein. En de doelgroep van Muse kiest al voor Graspop. Dus eigenlijk is het voor helemaal niemand goed hoe Pinkpop nu programmeert, maar dat is mijn visie.