Pinkpop 2025

Wat mij betreft prima als Pinkpop doorgaat op de "oude stijl", maar dan moeten ze er ook wel voor zorgen dat er muzikaal veel te beleven is. Het is nu toch vrij magertjes qua aantal acts wat je kan zien per dag. Ook de alternatieve als je bepaalde acts niet leuk vind zijn er weinig tot niet, waardoor je soms een periode niks te doen hebt. Dan zou zo'n randprogramma wel goed uitkomen om even wat anders te doen.

Denk wel dat het qua terrein lastig is om er meer acts of podia neer te zetten.

Kan je niet gewoon 2 mainstages naast elkaar zetten (als het daar breed genoeg voor is tenminste) en waar nu de north stage staat een grote marquee tent neerzetten? Of zou het terrein daar ook te klein voor zijn?

Dan wordt het een stuk gemakkelijker om grote acts te boeken lijkt me, en om iedere dag iets te boeken tijdens de headliners

2 stages naast elkaar is ook gewoon niet 'gezellig'. Elke keer als ik op Graspop kom, is dat het eerste dat bij me opkomt. Dan staat er een 'leeg' podium naast het podium waar een act bezig is, opgesplits door hekken.
De podia zoals bij Pinkpop (naar elkaar) vind ik persoonlijk fantastisch. Als je van de tent of Noord podium komt en er is iets bezig op de mainstage dan kan je van ver de sfeer al bekijken en luisteren. Onderweg nog een drankje mee pakken en naar de mainstage wandelen. Je kan veel meer zien en horen vanop afstand als je nog onderweg bent van een ander podium.
Als er iets is dat mag behouden blijven zijn het de 2 hoofdpodia en als er nu nog een extra doorgang is naar de tent...

Nee. 25e editie was bovendien in 1994.
In 1995 was er wel voor het eerst het Noordpodium. Nooit 2 podia naast elkaar.
Ik kan me vergissen in het jaar, maar ben er 100% van overtuigd dat ze twee hoofdpodia naast elkaar hadden. Of het podium in tweeën gedeeld, dat kan ook.

Als je de line-up ook ziet van het hoofdpodium: dat kan nooit achter elkaar gespeeld hebben: https://nl.wikipedia.org/wiki/Pinkpop_1994

Volgens mij was in 1994 de mainstage in 2-en verdeeld vanwege 25-jarig jubileum
Ja, zoiets staat me wel bij. Bij de laatste acts overigens wel 1 volledige mainstage. De namen Noord en Zuid werden toen voor het eerst gebruikt, maar volgens mij was er geen ander los podium. Rocking Kolonia was toen nog op camping A.

Tuurlijk niet. Sam Fender verkoopt maar een fractie van de kaarten die Olivia Rodrigo verkoopt.
Dat snap ik maar dan kijk je weer per dag!
Volgens mij zijn we het er wel over eens dat de zondag "super" goed geprogrammeerd is? Kijkend daarna heb je toch niks bij de vrijdag en zaterdag te zoeken (de laatste acts).

Qua dag verkoop snap ik het.. zoals Ed Sheeran vorig jaar

Volgens mij zijn we het er wel over eens dat de zondag "super" goed geprogrammeerd is? Kijkend daarna heb je toch niks bij de vrijdag en zaterdag te zoeken (de laatste acts).
Dat is wat te zwart wit gesteld denk ik.... ik zou bij Korn en Muse gaan kijken, maar ook zeker bij Rodrigo en The Last Dinner Party (om maar wat namen te noemen).

Twee naast elkaar kan gewoon niet.
nee, inderdaad, past niet...

denk alleen al aan wat er naast de podia hangt, de oppervlakte voor de backstage om de productie klaar te zetten (ben even de naam kwijt van dat stuk podium) dat is qua productie allemaal te veel oppervlakte voor het terrein.

wat dat betreft is de tegenover elkaar staande 'mainstages' de oplossing voor Megaland.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
in ander nieuws...

verwachten we in de mei-vakantie het tijdschema?
het is verdikkie (vrijdag al) 8 weken tot Pinkpop

sterker nog, over 2 maanden is de laatste dag al

• Haha
Waarderingen: hersenscheetje
in ander nieuws...

verwachten we in de mei-vakantie het tijdschema?
het is verdikkie (vrijdag al) 8 weken tot Pinkpop

sterker nog, over 2 maanden is de laatste dag al
Verwacht het deze week, vooral omdat Graspop ook al met hun tijdschema is gekomen vandaag. Dan zal Pinkpop niet meer lang duren lijkt me.

Hmm, ik denk dat dat wel meevalt. Een festival als Rock Werchter doet ook niet heel erg veel meer dan alleen maar wat bands programmeren. Een weekend met Justin Timberlake, Muse en Oliva Rodrigo als headliners is gewoon niet zo handig voor de kaartverkoop.

Justin Timberlake is vermoedelijk alleen leuk voor de oudere jongeren die wat van hun jeugd terug willen zien. Oliva Rodrigo is wel heel vernieuwend. Veel mensen die twijfelen tussen Pinkpop en Graspop haken echt af hierop. En voor Muse geldt dat dit al echt de Graspop-doelgroep aanspreekt en die hebben tegelijk een festival zonder Timberlake en Rodrigo 100km verderop. Voor veel Nederlanders is Dessel zelfs beter te bereiken dan Landgraaf.

Ik vraag me echt af wie er een weekendticket zou willen kopen hiervoor, los van de mensen die om de hoek wonen en met hun strandkleedje een gebiedje van 5m2 veroveren. En los van onze eigen mr. Pinkpop Dennis.

Wat betreft dagtickets: dan ligt Landgraaf opeens wel heel erg ver weg voor de jongeren die graag Oliva Rodrigo zien. Is de doelgroep voor Timberlake te klein. En de doelgroep van Muse kiest al voor Graspop. Dus eigenlijk is het voor helemaal niemand goed hoe Pinkpop nu programmeert, maar dat is mijn visie.

Denk dat er sowieso maar weinig mensen twijfelen tussen Graspop en Pinkpop.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Het is wel voorjaarsvakantie nu, weet niet of ze daar rekening mee houden? Anders duurt het nog wel even
Waarom zou je rekening houden met een vakantie? Ik kan me niet voorstellen dat er mensen wachten met tickets kopen totdat het tijdschema bekend is.
Hoogstens minder aandacht op social etc.

Users who are viewing this thread