Pinkpop 2025

heeft er iemand al zin om in de rij te staan voor de camping, andere onbekende mensen om je heen….snel naar een plek op de camping, tent opzetten en dan overgeven aan de bubbel van een intiem samenzijn.

Ik kan niet wachten om er weer te zijn en te genieten van dit mooie festival.

heeft er iemand al zin om in de rij te staan voor de camping, andere onbekende mensen om je heen….snel naar een plek op de camping, tent opzetten en dan overgeven aan de bubbel van een intiem samenzijn.

Ik kan niet wachten om er weer te zijn en te genieten van dit mooie festival.
Absoluut!!
Enorm veel zin in, hopenlijk laat de beveiliging de touwtjes ook wat meer los... en staan dezelfde eettentjes er weer, neem bijv. Bufkes 😁.
Waar er veel om verandering word gevraagd, ben ik van team nostalgie.. vind het dus ook altijd weer spannend, vorig jaar was het schrikken met de parkeerplekken bijv. (Camping A)

Dan duurt het weer even voordat ik de echte vibe weer heb 😊

Nog een paar weekjes dan staan we weer lekker voor die poort te wachten 😎

Absoluut!!
Enorm veel zin in, hopenlijk laat de beveiliging de touwtjes ook wat meer los... en staan dezelfde eettentjes er weer, neem bijv. Bufkes 😁.
Waar er veel om verandering word gevraagd, ben ik van team nostalgie.. vind het dus ook altijd weer spannend, vorig jaar was het schrikken met de parkeerplekken bijv. (Camping A)

Dan duurt het weer even voordat ik de echte vibe weer heb 😊

Nog een paar weekjes dan staan we weer lekker voor die poort te wachten 😎
Ja en dat eigenlijk best grappig want ik ga ook allang naar Pinkpop en heb juist wel behoefte aan verandering. Ik loop ook regelmatig te zeiken op Pinkpop maar ben er tegelijk dol op.
Dat zeiken en toch van het festival houden gaat volgens mij voor wel meer mensen op hier 😉

ik sprak een meisje (uit antwerpen) dat op paaspop werkte, ze is ook op pinkpop geweest (om te werken)en ze vond by far pinkpop t minst leuke. festival
qua terrein en er was zo weinig te doen.
precies t tegenover gestelde van paaspop dus eigenlijk.
want daar kun je eigenlijk makkelijk 5 uur om krijgen zonder ook maar 1 serieuze act te zien.
en ik heb toch t idee dat DAT nou juist het gene is waar steeds meer mensen voor naar een festival gaan.
ik persoonlijk ga wel voor de acts naar een festival,

Maar ik heb wel t idee dat Pinkpop mee zal moeten , t publiek neemt geen genoegen meer met Pinkpop "oude stijl"

• Geweldig
Waarderingen: hersenscheetje
ik sprak een meisje (uit antwerpen) dat op paaspop werkte, ze is ook op pinkpop geweest (om te werken)en ze vond by far pinkpop t minst leuke. festival
want daar kun je eigenlijk makkelijk 5 uur om krijgen zonder ook maar 1 serieuze act te zien.
en ik heb toch t idee dat DAT nou juist het gene is waar steeds meer mensen voor naar een festival gaan.

Maar ik heb wel t idee dat Pinkpop mee zal moeten , t publiek neemt geen genoegen meer met Pinkpop "oude stijl"
Hmm, ik denk dat dat wel meevalt. Een festival als Rock Werchter doet ook niet heel erg veel meer dan alleen maar wat bands programmeren. Een weekend met Justin Timberlake, Muse en Oliva Rodrigo als headliners is gewoon niet zo handig voor de kaartverkoop.

Justin Timberlake is vermoedelijk alleen leuk voor de oudere jongeren die wat van hun jeugd terug willen zien. Oliva Rodrigo is wel heel vernieuwend. Veel mensen die twijfelen tussen Pinkpop en Graspop haken echt af hierop. En voor Muse geldt dat dit al echt de Graspop-doelgroep aanspreekt en die hebben tegelijk een festival zonder Timberlake en Rodrigo 100km verderop. Voor veel Nederlanders is Dessel zelfs beter te bereiken dan Landgraaf.

Ik vraag me echt af wie er een weekendticket zou willen kopen hiervoor, los van de mensen die om de hoek wonen en met hun strandkleedje een gebiedje van 5m2 veroveren. En los van onze eigen mr. Pinkpop Dennis.

Wat betreft dagtickets: dan ligt Landgraaf opeens wel heel erg ver weg voor de jongeren die graag Oliva Rodrigo zien. Is de doelgroep voor Timberlake te klein. En de doelgroep van Muse kiest al voor Graspop. Dus eigenlijk is het voor helemaal niemand goed hoe Pinkpop nu programmeert, maar dat is mijn visie.

We moeten niet willen dat elke festival op elkaar gaat lijken. Paaspop is zoveel te doen maar daardoor is budget ook overal. Pinkpop hun focus is de artiesten. Doe mij maar formaat van Pinkpop, jera, Graspop, Werchter enzovoort.

Hmm, ik denk dat dat wel meevalt. Een festival als Rock Werchter doet ook niet heel erg veel meer dan alleen maar wat bands programmeren. Een weekend met Justin Timberlake, Muse en Oliva Rodrigo als headliners is gewoon niet zo handig voor de kaartverkoop.

Justin Timberlake is vermoedelijk alleen leuk voor de oudere jongeren die wat van hun jeugd terug willen zien. Oliva Rodrigo is wel heel vernieuwend. Veel mensen die twijfelen tussen Pinkpop en Graspop haken echt af hierop. En voor Muse geldt dat dit al echt de Graspop-doelgroep aanspreekt en die hebben tegelijk een festival zonder Timberlake en Rodrigo 100km verderop. Voor veel Nederlanders is Dessel zelfs beter te bereiken dan Landgraaf.

Ik vraag me echt af wie er een weekendticket zou willen kopen hiervoor, los van de mensen die om de hoek wonen en met hun strandkleedje een gebiedje van 5m2 veroveren. En los van onze eigen mr. Pinkpop Dennis.

Wat betreft dagtickets: dan ligt Landgraaf opeens wel heel erg ver weg voor de jongeren die graag Oliva Rodrigo zien. Is de doelgroep voor Timberlake te klein. En de doelgroep van Muse kiest al voor Graspop. Dus eigenlijk is het voor helemaal niemand goed hoe Pinkpop nu programmeert, maar dat is mijn visie.
Tsja vind de line up dit jaar niet echt om naar huis te schrijven, het is wat het is misschien komende jaren beter,wie zal het zeggen.Je blijft toch afhankelijk van Mojo/Live Nation die imo toch een soort heers en verdeel politiek hanteren in het Nederlands festival / concert landschap. En de vraag blijft wat willen ze nu met PP , benieuwd hoe dit jaar de kaartverkoop is geweest en dat zal ook wel iets zeggen over de programmering of men die omarmt of niet.

Tsja vind de line up dit jaar niet echt om naar huis te schrijven, het is wat het is misschien komende jaren beter,wie zal het zeggen.Je blijft toch afhankelijk van Mojo/Live Nation die imo toch een soort heers en verdeel politiek hanteren in het Nederlands festival / concert landschap. En de vraag blijft wat willen ze nu met PP , benieuwd hoe dit jaar de kaartverkoop is geweest en dat zal ook wel iets zeggen over de programmering of men die omarmt of niet.
Precies wat je zegt, de kaartverkoop heeft altijd gelijk.
Het zou mij niet verbazen als we een rustigere editie gaan meemaken.

En als het steeds moeilijker wordt om de grotere namen te boeken dan blijf ik er van overtuigd dat verandering onontkoombaar is.🤞🏻

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Precies wat je zegt, de kaartverkoop heeft altijd gelijk.
Het zou mij niet verbazen als we een rustigere editie gaan meemaken.

En als het steeds moeilijker wordt om de grotere namen te boeken dan blijf ik er van overtuigd dat verandering onontkoombaar is.🤞🏻
De concurrentie om grotere namen te blijven boeken is gewoon te groot. 3 grote headliners oke, maar alle namen onder die headline positie blijft lastig met zoveel festivals. Kijk naar RW die last minute nog even kings of leon erbij boeken, dit zou bij pinkpop nooit gebeuren zolang Mojo alles blijft bepalen/betalen

Dit is niet waar, draait gewoon om euro's.
Daarmee doelde ik ook op het laatste mojo stukje, zij gaan er geen extra geld instoppen, en bij pp zelf loopt niemand rond die zegt hier is nog een zak met geld boek nog eens iets moois.

Snap je op veel punten maar vind het wel kortzichtig! Wij komen vanuit Friesland en zijn zo'n 4 uur onderweg... je noemt enkel de headliners op, en nee ik kom ook niet voor Timberlake of Rodrigo maar vind de gehele line-up opzich prima geboekt veel gitaren en weinig opgehypte pop shit!
En ben het met je eens had hier Linkin Park en Sam Fender naast Muse gestaan wat het imo uitverkocht geweest!

Snap je op veel punten maar vind het wel kortzichtig! Wij komen vanuit Friesland en zijn zo'n 4 uur onderweg... je noemt enkel de headliners op, en nee ik kom ook niet voor Timberlake of Rodrigo maar vind de gehele line-up opzich prima geboekt veel gitaren en weinig opgehypte pop shit!
En ben het met je eens had hier Linkin Park en Sam Fender naast Muse gestaan wat het imo uitverkocht geweest!
Tuurlijk niet. Sam Fender verkoopt maar een fractie van de kaarten die Olivia Rodrigo verkoopt.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Timmetje
Nog half aan het bijkomen van een weekend paaspop, maar toch wat dingen die mij opvielen dit jaar die voor Pinkpop wel relevant zijn.

Alle barbestellingen moesten op een pinapparaat worden ingevoerd, maar dan moest je erna alsnog met munten afrekenen. Dit werkt best vertragend, als je het toch zo invoert kun je net zo goed zowel muntjes als pin accepteren. Heb je de voordelen van beide.

Faithless kreeg de tent niet echt mee (op de paar oude hits na). Vrees dat het op Pinkpop ook lastig voor ze wordt.

Iets meer randprogramma op Pinkpop zou toch wel fijn zijn. Natuurlijk niet zo heftig als Paaspop, maar zet bijv een mini stage neer bij stage 4 die daarmee afwisselend speelt. Noem het de Brand New stage en je hebt met sponsoring waarschijnlijk het geld voor die kleine bands al binnen.

Picknickbanken zijn beter dan kleedjes.

Tijd om bij te gaan slapen 🙃

Ben ik het niet mee eens. Naar een festival ga ik voor de muziek / acts. Ik ken genoeg mensen die niet gaan als er geen grote headliner staat. Ongeveer 150 euro betalen voor een ticketje waarbij het randprogramma belangrijker is dan de muziek zullen de meeste mensen geen geld aan geven. Zorg voor een paar goede headliners en een mooi dagprogramma en 90% van de mensen zijn tevreden. Ik ben zelf 50 maar mijn zoon van 25 gaat enkel naar een festival en betaalt daar enkel 150 euro voor qls het qua muziek en performences de moeite is. Anders kan je even goed naar een braderij of markt gaan en dat is meestal gratis.

Sam Fender verkoopt niet uit hoor. Voor RW zijn alle dagen uitverkocht behalve de zaterdag. Daar hebben ze nu nog Kings of Leon bij gezet met het idee dat dat de kaartverkoop een boost gaat geven.

• Leuk

ik ben zelf ook meer van acts kijken dan van het circus gedoe op een festival, ik ben zelf iemand die alle side gedoe compleet links laat liggen. Ik ga toch juist om zo veel mogelijk acts mee te pakken op een festival?

eigenlijk belachelijk dat dat de trend zou worden, Pinkpop "oude stijl" zou imo gekoesterd moeten worden (maar dan moet Mojo wel boeken dat Pinkpop ook zodanig kan verkopen als Trommelen echt naar 80.000 toe wil?)

En en kan ook nog. Kan enorm genieten van randprogrammering en aankleding maar kom ook voornamelijk voor het programma. Maar ik vind het toch ook enorm fijn om op een rustig moment in het programma wat over een leuk terrein te sneupen of bij het randprogramma te kijken.

• Leuk

Users who are viewing this thread