Als 'classic' Pinkpopganger wil ik hier even op reageren:De classic Pinkpopganger vindt zijn goesting ook niet bij DTRH en BKS denk ik. Die zoeken het tegenwoordig veel eerder bij Graspop of zijn gewoon gestopt met naar een 'serieus' festival te gaan.
Bij mij is het persoonlijk vooral het massale van Pinkpop (en ook een LL of DTRH) dat mij tegenstaat.
Ben inmiddels de 50 gepasseerd en voel me meer thuis op de kleinere festivals zoals bv. BKS, Misty Fields, Nirwana Tuinfeest, Live is Live.
Daarbij is mijn muzieksmaak en het doel van festivalbezoek ook wel verandert. 'Vroeger' gingen we vnl voor de gezelligheid naar Pinkpop, nu meer voor het ontdekken/beleven van muziek en kan ik m'n ei beter op andere festivals kwijt.
Daarbij komt ook nog eens dat Ik een keuze moet maken om festivalbezoek enigszins betaalbaar te houden en dan kies ik liever voor meerdere kleinere festivals dan 1 groot, i.c.m. vrijwilligerswerk.
Maar ik heb altijd een geweldige tijd gehad op Pinkpop en ik raad ook m'n kinderen aan om dit festival zéker eens gaan te bezoeken!!!